Doprava ve městě Metro Železnice

Škoda Transportation vyhrála tendr na dodávku souprav pro varšavské metro

Metro od Škody pro Petrohrad. Autor: Škoda Transportation
Metro od Škody pro Petrohrad. Autor: Škoda Transportation

Po sedmimiliardovém kontraktu na dodávku tramvají do Německa má plzeňská Škoda Transportation na dosah další obří zahraniční zakázku. Provozovatel varšavského metra, společnost  Metro Warszawskie, vyhlásila české konsorcium Škoda Transportation a Škoda Vagonka vítězem soutěže na dodávku 45 souprav metra. Napsal to polský dopravní web TransportPubliczny, na což v tuzemsku následně upozornil portál iRozhlas.cz.

„Mohu potvrdit, že Škoda Transportation byla vyhlášena vítězem tendru na dodávku souprav metra do polské Varšavy. Proces výběrového řízení ale tím ještě není ukončen, proto se k tomu nemůžeme více vyjadřovat,“ řekla mluvčí Škody Lubomíra Černá.

Škoda na verdikt čekala od podzimu, kdy se ukázalo, že v tendru nabídla nejnižší cenu. Všechny vlaky je ochotná dodat za částku 1,6 miliardy zlotých, (cca 9,7 miliardy korun). Následovalo ale druhé kolo, neboť cena nebyla jediným kritériem. Škoda nicméně nemá smlouvu ještě v kapse, ostatní účastníci se mohou odvolat.

Podle webu TransportPubliczny měla cena váhu 50 procent. Zbývající body šlo získat za spotřebu energie (24 pct.), systém údržby vozidla (22 pct.) a ekologii (4 pct.). Roli hrál například interval údržby a počet kilometrů mezi pravidelnými opravami.

Škoda celkově získala 97,62 bodu. Na další pozici, pokud jde o celkový počet bodů, se umístil Stadler (87,95), třetí místo patří španělské CAF (75,95 bodu) a čtvrté je sdružení Siemens a NEWAG (75,75 bodu).

„Jsme ochotni spolupracovat s mnoha polskými společnostmi jako subdodavateli,“ uvedl už v únoru v rozhovoru pro Transport Publiczny tehdejší šéf Škody Tomáš Ignačák. Škodovácké vlaky by měly zajistit provoz na nové (ve Varšavě druhé) lince metra, která slouží od roku 2015.

Škoda Transportation už dodávala metro pro Petrohrad, a to ve spolupráci s ruským Vagonmašem.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Asdf
Host
Asdf

Zajímavé, zřejmě se začíná projevovat síla PPF. Přeci jen je to úplně jiná liga než bývalí majitelé.

Petr.R
Host
Petr.R

určitě stadlera vyšachují ze všech soutěží na provoz v EU.

Mirek
Host
Mirek

A tento smělý závěr vyplývá z čeho?

Mirek
Host
Mirek

A tento smělý závěr vyplývá z čeho?

Petr.R
Host
Petr.R

stadler je švýcarský a nevím proč by mělo EU dotovat dopravu někde mimo EU.

Asdf
Host
Asdf

Stadler je sice Švýcarský, ale továrnu má např. v Polsku. Bombardier je kanadský, ale má továrny v EU a vyhrává spoustu zakázek.

Petr.R
Host
Petr.R

na toho jsem zapomněl, ty kupují soukromníci bez dotací EU.

K.S.
Host
K.S.

Tak snad se jim bude dařit a to i v oblasti lokomotiv. Bylo by celkem pěkné vidět kdyby se krom TRAXXů a Vectronů po Evropě začaly ve velkém prohánět i verze E109.

Mirek
Host
Mirek

Chtělo by to vytvořit půjčovnu a dokázat tak, že to jsou dobré loko schopné koknurovat třeba Vectronu.

K.S.
Host
K.S.

Tak to vypadá že se s novým vedením začíná dařit. Třeba se časem podaří udat i lokomotivy a jednotky někomu jinému než ČD. Možná by to zvládli dodat do USA, nějaká drátifikace a rozvoj osobní dopravy se tam plánuje a parametry by tam měla 380 stačit. Už tak dovážejí lokomotivy od Siemense a pod.