Polský motorák pro GWTR vyrazil na okruh, cestující sveze až příští rok
Motorová jednotka Kolzam SA109 při technicko-bezpečnostní zkoušce v Ševětíně. Foto: Petr Špetlák
Dopravce chce ještě jezdit několik týdnů bez cestujících, aby vychytal případné závady.
Doplním trochu chybku v článku…
Převodovka v Regionově je hydromechanická…. Tj. kombinace měniče a klasické mechaniky s ozubenými kolečky….
Zlatý časy ,kdy si každý stát vyráběl pro svou potřebu diesly i elektriky ,nebylo dohadování (daleko v menší míře) schvalování do provozu. Pokrok v rozvoji Škodě Plzeň zatrhla násilně tunelářská Klausova klika. Dnes každý bláhově myslí ,že dopravci z velkých zemí EU nám budou vycházet vstříc a ještě si „dovolíme“ jezdit po jejich tratích a nedej bože s našimi stroji. Ne naše normy ,ale normy EU nám nikdy nedovolí být rovnoprávnými uživateli tratí alespoň v sousedních zemí směrem na západ.
2 atypy, takže to snad jedině zdarma, kde je záruka nějakého pozdější servisu?
Jako od výrobce? A jak to dělají se stroji, kde už výrobce dávno neexistuje?
Třeba se koupí větší série a když za pár let začnou první kusy končit, tak se z nich berou díly do dalších.
2 atypy? Tak takových strojů po ČR jezdí či jezdilo. Když ve Zlíně dokážou postavit repliku meziválěčné Bugatky, tak dovedou vyrobit skoro cokoliv. A co natom, že Bugatti už zase existuje. Ty díly stejně nesedí.
Ano, takových atypů jezdilo… 470, 169 a jiné lokomotivy. A důvod proč se to neudrželo byl právě ten s ND, protože jsou to vozidla na VHD, nikoliv muzejní provoz.
Proč musí každý polský vlak vypadat, jakože šilhá? 😀 (vtip, nechytat za slovo, díky)
Kdyby na jedné straně prohodili červené a bílé světlo, tak by to vypadalo, že se kouká na stranu. 🙂
Či-li vyřazené jednotky z Polska, kupujeme v ČR. To je zlý sen. GWT jsou tedy úplní zoufalci, firma co tady dotáhne šrot z celé Evropy a později možná i z Indie. Kéž by zkrachovali. Využívají toho, že kraje to objednají. Jak jsou řízené kraje není tajemstvím.
Jihočeský kraj je v objednávání úplně mimo, proto se s nimi spolčil.
Doufám, že do budoucnosti zde přijde nějaký konkurent, který všechny ty dnešní outsidery vytlačí pryč i s těmi jejich bizarními jednotkami.
Konkurant muže prijít hned,ale někdo ho musí zaplatit,což cestující nechce.Ten raději jede levně,aby nechodil do práce jenom proto,aby si zaplatil cestu.
Samozřejmě, že přijde. Ty jednotky budou mít značku Scania, Iveco nebo Solaris. Určitě se ještě dočkáte 😉
Nebo taky SOR
Jasně, holt neznám z hlavy všechny značky autobusů homologovaných v Evropě…
A že jich tu bude jezdit 😀
Sor by mohl začít vyrábět nějaký szynobus.
To víte, žijeme v kocourkově.
V Indii se používá jiný rozchod: 1676 mm, takže tato vozidla nejsou kompatibilní.
Ano, jediné naše štěstí.
není asi až takový problém upravit podvozek na normální rozchod.
Ale úprava kastle do středoevropského jízdního profilu bude přece jen o trošku složitější 🙂
musí se před úzkým místem porádně rozjet….
Indické vlaky jsou širší nebo co je za problém?
Tak se může vzít ojetý šrot odjinud, třeba Acela z USA.
Tak to chci vidět, jak do ní někdo cpe ETCS a vůbec jí předělává na evropské normy a zvvyklosti.
Ten Maňas co jde po té silnici slouží jako balast při zátěžových zkouškách?
Na vzhled to sice nejezdi, ale vypada to dost skarede, tak snad to nater GWTR zachrani 😀
No hezké to dvakrát není, ale ve srovnání s Regionovou je to ještě krasavice.
Nebyl na Šumavských lokálkách častý problém s převodovkou Regionov při rozjezdu?
Ja bym je widział na Sędziszowie zamiast 810/816 od GWTR. Chyba, że straciły dopuszczenie na Polskę.
Dlaczego na czeskim portalu piszesz po polsku?
Proč píšeš polsky na českém portálu?
Žádný problém, piš klidně polsky.
To se nesmí?
Ne vždy je chuť to luštit.
na liecenie komplexov sluzi lekar, nie portal.., nie sme v roku 1938 a podobne nemyslis?.. mier s tebou a nech pise kludne polsky
Dlaczego nie? Słowianin Słowianina nie zrozumie?
Ne, chce to hodně cviku.
Vstávat a cvičit!
Polština je skvělá. 😀 A kdo má momentálně relevantnější zkušenosti s tou jednotkou než Polák? 🙂
Nie, „Słowianie” się nie rozumieją. Z kilku powodów.
1) Nie ma Słowian jako podmiotu kulturowego lub politycznego. Istnieją tylko języki słowiańskie, które są dalej podzielone na południowe, wschodnie i zachodnie.
2) Pisownia polska i czeska są bardzo różne, grupy spółgłosek takie jak sz, cz itp. Opuściliśmy kilka wieków temu. Więc Czesi niewiele wiedzą o tym, jak czytać polski tekst i na odwrót jest jeszcze gorzej.
3) Wiele polskich słów wygląda bardzo podobnie do czeskich, ale ich znaczenie jest zupełnie inne.
Dlatego polecam używanie dzisiejszego „lingua franca”, czyli języka angielskiego.
Tak! Oczywiście. 👍
Tak třeba já polštině moc nerozumím.
Dovolím si německý nápis: Warum nicht?
Z największym prawdopodobieństwem nie, biorąc pod uwagę, że oba będą działać (jeśli GWTR zdoła rozwiązać opisane w artykule usterki) na Szumawie, prawdopodobnie już ich nie zobaczysz w Polsce.
Co říkal ?? Že v Polsku už ten krám nemůže jezdit ??
No właśnie nie wiem, czy w Polsce może, czy nie może jeździć (tak zwane dopuszczenie).
A co krámy, které koupily dráhy? Ty osle? Ty jsi zralý na přes držku
No ty jsi jantar, to se nevidí..
Koukám, že dle některých v diskusi to u nich funguje nějak takto: Čekám na vlak, potřebují do práce, přijíždí tato nová jednotka GWTR, řeknu si hnus, tím nejedu, otočí se a do práce nejdou. Nejde o to jak ta souprava vypadá, ale jde o to aby cestujícího převezla z bodu A do bodu B.
Njn, když ČD koupily o polovinu starší RS1 bylo tu chrochtání jaká je to modernizace, toto zánovní vozidlo má holt špatnou barvu, logo a musí se tam kupovat jízdenka.
Zase diskuse o režijce ?
Švestka nic jiného neumí…
A o stáří RS1 kupovaném ČD.
Není to v najbrtu, to je asi pro drážní nostalgiky ten největší problém.
Od kdy Najbrt je nějakou nostalgií ?
Od té doby co si ho vybrala matka dráha?
Primitivní přístup. Než GWTR tak raději si koupit auto. To je firma ubožáků.
Perfektní rada pro děti, studenty a příjmově slabší skupiny obyvatel.
Hnus
Proč? Je to v podstatě Regionova, ale vypadá o něco lépe.
No vizuálně je Regionova mnohem hezčí
No vidíte a já bych řekl, že je to přesně naopak.
Já bych řekl, že ani jedno vozidlo není zvláště povedené, mimochodem úvodní foto je přímým porovnáním (regína v barvách gwtr stojí hned za tím).
Regionova vypadá odporně a toto jen o něco odporně méně.
jsem zvědav na svezení touhle polskou reginou…
Horší to nebude, tedy co se pohodlí týče. Otázka je co spolehlivost, ale to snad odchytají na okruhu.
právě tu pohodlnost bych chtěl vyzkoušet…spolehlivost je pro mne španělská vesnice, nejsem strojar
Na šumavských lokálkách to bude hrozný. Leda nejaky osobáky na Kájov. Do Prachatic nebo Vimperka bych se s tím bál.
Proč? S šukafonem, nebo nějakým jeho derivátem byste se nebál?
S modrým by se nebál. Ale v takovém zeleno-oranžovém by se mu rozklepaly půlky. Všechno je to o barvě.
To je jednoduché řešení – tak s tím nejezdi a neotravuj.
Souhlas, je jsem tím, ale kapacitně vlak nestačil.
Jel jsem tím v roce 2014 a skutečně to polská Regionova je. Neurazí, ale ani nenadchne. 🙂
Hnus
Instrukce z ROH?
Je to hezký vlak. Je potěšitelné, že v Polsku umí dělat nejen nerozbitné skleničky. Objeví se i na jižní Moravě?
Kdy se dozvíme, s čím bude GWT jezdit na Trutnovsku? Nepořídí GWT GTW v Německu? 😀
Trutnov – Teplice to vypadá na ty jejich 810/816 které se uvolní ze Svobody. Do Polska zřejmě budou jezdit polské SA134 co tam jezdí poslední dva roky (ve spolupráci s KD)
na Adršpach jezdit s 810/816? v letní sezóně to není moc reálný..i když v současný situaci..
Letos tam v létě točila žlutá regina, modrá regina a sólo 810.
Pokud by GWTR občas zdvojil, kapacitně to vyjde nastejno, jen ta nízkopodlažnost bude chybět – teď by se jim hodila ta experimentální 813.1 🙂
Nemůžu říct že se mylíte