Polský LOT otvírá další linku z Budapešti. Bude létat do Soulu, mluví se o spojení do Prahy
Boeing 787-9 Dreamliner v barvách polského dopravce LOT. Foto: LOT
Letecká společnost LOT posílí znovu svoji přítomnost v Budapešti. Od 22. září začne létat třikrát týdně do jihokorejského Soulu. Podle
Tak BUD je trochu podobná Praze tak chtějí asi hlavně nalákat Korejce, maďar do Koreje těžko pojede, ten spíše k Balatonu nebo Jadranu 🙂
LOT kromě rušení linky do Chicaga ruší i linku z Rzesowa na Newark. Ten SEL spíše vypadá jako snaha o využití bázovaného letadla… čemuž nasvědčuje i relativně rychlý start, zahájit prodeje cca 2 měsíce předem je dost odvaha na takové lince.
A kde byly před nástupem Tvrdíka ČSA a kde ve stejné době Lot. A je s podivem, že ani s odstupem let se do toho, kam zmizely z ČSA stovky milionů, kriminálka neponořila.
tak pokud o něčem víš, proč nepodáš trestní oznámení? proč o tom jen prášíš na fóru?
Kam by zmizely. Zmizely v nákladech na provoz. Když někdo neumí vydělávat, prodělává. Když prodělává, peníze mizí.
Tak určitě. http://www.pressreader.com/czech-republic/lidove-noviny/20061017/282029027721358
uz jsi dal trestni oznameni?
resp za co bys je nechal vlastne stihat?
330 mil. je něco co aerolinky nezrujnuje, když jen jedno „tankování“ je několik tun paliva, leasingy letadel jsou částky o kterých se nám ani nezdá. Nechci hájit Tvrdíkovu neschopnost a byrokratický přístup typu „von nám nějakej konzultant poradí a schopné obchodníky nepotřebujeme“.
Tu Prahu poprvé zmínili už v únoru, když oznamovali linky do BRU a OTP, ale rychle to „umřelo“.
Rušení BUD-ORD, stejně jako RZE-EWR je logické. V zimě je poptávka slabší a LOTu se navíc ty B787 více hodí na dálkové koupácké chartery.
LOT ma problemy so svojimi B787 kvoli motorom ,tak ako kazdy iny letecky prepravca. Boeing nema problemy len so 737 max ale aj s 787. Momentalne pre LOT z WAW a RZE lieta Air Belgium vo forme ACMI a pravdepodobne sa im to stale oplati. So 787 ma problem aj Norwegian a iny letecky prepravcovia. Holt Boeing nieje to co niekedy bol. Dosledok manazerskych rozhodnuti poslednych 20 rokov Boeingu a ich dodavatelov.
Problém s motory 787 není chyba Boeingu, týká pouze některých motorů Rolls-Royce, konkrétně u LOTu jde o devítkové Dreamlinery (787-9). Dreamliery s motory GE tento problém nemají.
Pokud už píšeš nějaké informace, tak si je nejdřív ověř, mimo službu sjou dva 787-8 SP-LRB a SP-LRH.
Aj to staci aby to spravilo paseku pri planovani rotacii posadok, lietadiel , financii a udrzbu lietadiel . Mam na mysli LOT. V pripade B737 Max uz aj americky dopravcovia osekavaju alebo docasne zastavuju linky napriklad United Airlines https://simpleflying.com/united-737-route-cancellation/ a to je ina vahova liga. Dnes kazdy vyuziva lietadla na doraz a bez akejkolvek nahrady.
Rzesow lietaju celorocne 1x tyzdene viac ani netreba. Budapest – Chicago neviem pre koho kedze LOT lieta primarne tam kde je bud dopyt alebo kde ziju Poliaci. V pripade Krakov- Chicago ma to opodstatnenie kedze vela Poliakov zije v Chicagu a je velky dopyt aj Americanov ako turistov. LOT rozvija celkom svizne narozdiel od Austrianu alebo CSA. Austrian doplaca na staru letku dialkovych lietadiel a ze materskou firmou je Lufthansa. CSA zasa ze okrem Soulu nema dialkove linky a je dcerou Smartwingsu. Wizz air bude vzdy low cost ktory nebude mat dialkove lety a nebude dalej lietat ako do Dubaja.… Číst vice »
Jaký by mělo pro LOT smysl spojení PRG-BUD? Jako feeder je to spekulativní, na to má rozlítanou WAW, jako destinační spojení bude třetí v pořadí, navíc v konkurenci s FR nebude o co stát.
Je jen otázka času, kdy Smartwings tu linku zaříznou, jak to už udělali xx krát v nedávné minulosti.
A kdo je připraven, není překvapen. Takže když bude mít LOT dobré časy, tak proč né; já jim fandím… Ta poptávka na point-to-point tady je.
Pro LOT nevím, pro cestující velký smyl – nebude letenka stát 10 – 12 000 Kč jako s ČSA, navíc pomalá hlučná turbovrtule. Ryan s jedním spojem denně není konkurencí, bohužel.
Už aby to bylo! Tahle trasa v reži ČSA je z pohledu cestujícího tragická.
PRG-BUD s čsa rozhodně nestoji 10 – 12 000, ceny jsou kolem 4 – 5 tisíc.
Aktuální ceny s ČSA na 6-8. 8. jsou 7900 až 15 400 Kč…a tak je to pořád.
letenky “v tydnu” ktere nespnuji saturday rule nebo 3 days stay jsou deahe u vsech spolecnosti.
takze napr 15 – 19.8 jsou za 4500 … a pak prakticky ve vsech terminech splnujici sat nebo 3 day rule.
v tom tvym terminu je mimochodem ryanair drazsi, nez csa.
a samozrejme, lot a dalsi jsou levnejsi, neb let s prestupem (a ty jsou prakticky vzdy levnejsi)
mimochodem, napr. v kombinaci 27 -29.8
je csa za necele tri tisice.
tak prosim nelzi. a neco si nastuduj o cenach letenek.
Nelžu, na 6-8 srpna to tak stojí.
Já cestuji podle potřeb firmy, ne podle toho kdy jsou levný letenky.
Vlakem se to v létě nedá neb často ani nedojedou kvůli klimatizací, letenky drahé, autem otrava…..
Se těším na konkurenci, už aby.
Howgh!
a ty myslis, ze konkurence neco vyresi? vzdyt tam je konkurence uz nyní – z prahy do budky líta ryanair.
a ani to zjevne csa nebraní s cenami delat to, co dela.
a znovu opakuji – precti si nekde, jak se tvori ceny letenek. pak mozna pochopis, proc je jednou cenovka >7 tisic, a jindy třeba 2, a proč výkřik „csa je drahá“ je v tomto kontextu zcela nesmyslný.
Ryanair s letovým řádem není na PRG-BUD příliš konkurencí, je zaměřen spíše na turisty. ČSA má rotace postavené více na byznys cestující.
to samozrejme nezpochybnuji 🙂
pokud mají z BUD dálkovku, tak určitě o feedery stát budou.
LOT nějakou silnou pozici v BUD nemá, takže ty dálkovky bude chtít něčím naplnit.
Myslím, že je docela risk, oznámit dálkovku měsíc a půl před startem.
Jakože je to pozdě?
Ano, většinou se taková rozhodnutí oznamují i skoro rok dopředu, viz nedávné oznámení Qantasu.
Řekněme půl roku, tah Qantasu rok dopředu byl jasný, šlo o dlouho očekávanou kangaroo route a většina cestujících z počátku tvořili nadšenci nebo velmi movití. Ve směru Evropa-Korea je nyní obrovská konkurence, 6 týdnů při dobrém C-S s Asianou zajistí tak 40% sedaček, zbytek doplatí Orbán. Oznamování linek rok dopředu je blbost, společnostem jako FR a W6 to akorat zajistí vedlejší příjem při prebookovani a rušení. Aneb, vy snad už dnes víte, v kolik hodin a kam poletite 30.7.2020?
Já psal o dálkovkách. U krátkých linek to je samozřejmě různé. Třeba LOT oznamoval novou linku do Miami 4.9.18 a startovala 1.6.19. V lednu oznámili, že od září budou létat do Dillí.
letenky se na rok dopredu kupuji celkem bezne. zejmena lidi, kteri jdou po ultralevnych letenkach.
napr ja mam na pristi rok koupeno taky par letenek (a ne, nejdu po ultra low cost…)