Polský Budimex začal stavět v Česku první dálnici, u Litomyšle řidiči projedou poprvé v lednu 2027
Vizualizace úseku D35 Džbánov - Litomyšl. Foto: ŘSD
Zbývající úseky dálnice D35 mají být hotové do roku 2028.
Zbývající úseky dálnice D35 mají být hotové do roku 2028.
Tak to je zajímavé, že u tramvají to vadí, ale u autobusů ne, protože u nich je červený pruh vždy přes kola, tedy nezvýrazňuje dveře 😀
Už aby to bylo, najet na současnou I/35 z Cerekvice nad L. doleva na V. Mýto je záležitost pro trpělivé na 3-5 min…
Pro trpělivé a v drtivé většině dost o držku.
Tak tam to je dost nepříjemné.
Konečně další posun ve výstavbě D35 (myšleno v úseku HK -Mohelnice:-)
Snad Pardubice – Mohelnice.
Nejhůř Opatovice – Mohelnice.
HK s tímhle nemá nic společného.
A ještě nejhůř Sedlice-Mohelnice, když D35 nezačíná až v Opatovicích, ale už odpojením z D11 🙂
Skvělé. A teď ještě začít se stavbou Opatovec-Mohelnice v příštím roce.
Jen si nejsem jistý, že se PPP úplně stihne.
Pokud bude MD trvat na PPP, tak zahájení v příštím roce po zkušenostech u D4 bohužel není reálné.
My nemáme svoje firmy, inženýry a stavební dělníky, že to musí stavět Poláci? Co třeba dostavět pražský okruh?
To je otázka do pranice, položte si tedy ještě jednu otázku navíc: proč se “ naše“ dálnice stavěné “ našimi firmami “ stavěly tak pomálu a draze? „
Nechyběla jim třeba polská konkurence?
Tenhle úsek se má stavět téměř tři roky. Nic moc rychlejšího mi na tom nepřijde oproti doposud stavěným úsekům.
Zaměřte se na to „oproti doposud stavěným úsekům“ a podívejte se do minulosti.
Tak doufám, že máte doma vše české. Od potravin, přes oblečení, auto apod.
Ano mám vše české! Nikdy bych si nenakoupil nic od zahraničního kapitálu. Jezdím škodovkou, oblečení kupuji od českých firem, nakupuji jen v českých obchodech COOP a Albert.
To by me zajimalo do jakyho echtceskyho Albertu chodite nakupovat.
Tak pokud nemáte starý vrak, tak kupujete VW a Albert patří Nizozemcům. Nevím o tom, že by se u nás nějak moc vyrábělo oblečení, ale možné to je.
Škodovka je opět česká? To mi asi něco uniklo …
Jo, Albert….
Úplně český obchod! Super, Jirko.
A muziku posloucháte také jen českou? Třeba Ortel? A telefonujete také z českého telefonu? Boty asi Prestige, že? 😆
Ten počítač / telefon, z kterého to napsal je určitě vyrobený v Česku.
JZD Slušovice, přece!!
Ale pozor. Telefon z Tesly Stropkov se už nepočítá, to už je zahranicí 🙂
Co máte proti Prestižkám?
když mrknete na obal u výrobků, tak tam objevíte mj. zemi původu – je to hodně drobná značka písmen CZ, PL, DE atd v kroužku. Troufám si odhadnout, že min. 80% prodávaných potravin v Česku, tam má označení PL. Toto označení je i na typicky českých značkách výrobků. Exmanželka měla kdysi taky názory jako vy, až jsem jí tu značku ukázal…
Škodovka je úplně Česká? Albert je český jak? Mám pokračovat???
Jaký fajný český mobil máte?
Aligátor, ten používal i náš Milda. A to je etalon vlastence 🙂
A počítač je Tesla ? Nebo TNS ?
IQ 151
….A IQ 151 G umělo i trochu rýsovat
Tam udělal výjimku a má Didaktik, který je v toleranci 3 km od hranice.
Ech, měďená ruda těžená v ČR a nejspíš asi ani nesolí…
COOP jsou Švýcaři.Musel jste mít těžké dětství.
Tak to zas prrr. Český COOP (ex Jednota) se švýcarským fakt nic nemá. Název Coop totiž používají družstevní řetězce napříč Evropou.
Jestli je to trolling, tak je dost mizerný. Jestli to myslíte vážně, tak jsou mizerné vaše znalosti či dohledávání informací.
Český Albert … hodně vlhký sen
Alebert Hijn Nederlands ryze naše domácí firma😂
Samé české firmy. Vy jen trolíte,co?
Škoda není česká, ale německá firma. Albert je Holandská firma.
Tak Škoda česká je, akorát má zahraničního vlastníka, to je stejné jako ve firmě kde pracuju já. Ale u té Škody bude dost koncernových dílů mimo ČR a hlavně by mě zajímalo kolik u ní dělá Čechů a kolik cizinců, kteří tak vadí na stavbách 🙂
Myslenka, ze cizi firma si doveze cely cirkus je zcestna … budou mit tak leda svoji techniku, predaky/planovace … ale vetsina ‚rukou‘ bude mistnich. Tam proste neni takovy prostor, aby delnik mohl denne dojizdet z Polska a nebo mu nekdo platil ubytovani a cestaky 🙂
Navrhuju všechny zahraniční aktivity zakázat, abychom podpořil výstavbu v ČR.
Aneb jak znova se pokusit vyhladovět stavební firmy.
A kde berete, že to budou stavět Poláci? Část vedení z Polska, možná část techniky a pár dělníků, kteří doplní české techniky atd., většina dělníků pak bude klasický z Ukrajiny a české subdodavky. Akorát vysosaji procenta a odvedou je jako zisk do Polska. Ušetří na tom, že si zajistí materiály z Polska a ne přes x marzovych obchoďáku v Česku.. to je cele
Myslíte, že jine firmy kupují materiál na dálnici v Hornbachu?
A jaký je pro nás rozdíl , když jde zisk do Polska nebo do Francie ?
On má zisk připadnout státu?
Sežeňte platné stavební povolení a bude i Pražský okruh.
tak v tuhle chvíli 136 mínusů, to je myslím jasně nastavené zrcadlo, gratuluju Jirko 😀
Ten už asi neodpoví, v železniční diskuzi si vytrolil ban.
Zvykněte si, že v příštích letech budou Poláci stavět čím dál častěji, protože: a) Poláci byli zvyklí mít zaráz rozestavěné stovky kilometrů. Jak je jejich dálniční síť téměř hotová, tak ty počty rozestavěných kilometrů (a tedy i objem stavebních zakázek) bude klesat. Některé firmy se tak začnou zaměřovat více na náš trh. b) U nás jsme byli zvyklí mít zaráz rozestavěno maximálně 100 km dálnic. V současnosti jich máme rozestavěno 200 km a to číslo v nejbližších letech klesat nebude. České firmy tu poptávku nejsou schopny pokrýt. Je proto naprosto logické, že trh tuto situaci v Česku a Polsku vyřeší… Číst vice »
1) Podívejte se do obchodního rejstříku, zda máte nějaké svoje firmy, inženýry a stavební dělníky.
2) Až přestanou pražský okruh blokovat místní občané, bude se stavět.
.
Ale chápu, že vy jste nechtěl odpověď, vy jste si jen přišel hospodsky plácnout.
Volejme 3x sláva!
Volejte sláva a tři dny se radujte!
Bych stejne pil …