Polsko po více než třiceti letech obnovilo provoz na další lokálce u českých hranic
Opravená trať Świdnica – Jedlina Zdrój: Foto: PLK
Vlaky zatím jezdí pouze o víkendech třikrát denně.
Vlaky zatím jezdí pouze o víkendech třikrát denně.
Takhle třeba kdyby SŽ opravila trať mezi Loktem a Horním Slavkovem, tak bych se vůbec nezlobil. Ale SŽ = Spoustu výmluv okolo 😀 Kozí dráha dlouho taky nic, i když místní tam chtějí pokračování. Polsko krásně využilo dotaci… V Česku něco takovýho?? Neexistuje. Vůbec
Někde se vloudila chybička. Na mapách.cz už jsou na této trati jízdní řády (!) a o prázdninách tam jezdí na kladiva 2 páry a o víkendech 3 páry přímých vlaků z Hlubčic až do Vratislavi. Později to bude už jen o víkendech.
A časem mimo sezonu nic
Mělo by se protestovat proti EU, že dotuje ekologickou a efektivní dopravu, tedy pardon nesmyslnou drahou šotouší zábavu. 😀 🙃
Zmíněná trať dost možná pojde v čase, kdy nebude hrozit postih z EU za nedodržení projektu.
Popř. dopadne jako Bečov – Blatno a bude převážet mouchy.
Jsem pro to tu zrušit ve stejným rozsahu jak v polskua pak sem tam něco obnovit..
Pěkně, opravit zastávky a stanice by nedokázala SŽ ani za nic, viz. Kozí Dráha. Ovšem Poláci využili dotaci, zajímalo by mě jak, tohle je v ČR úplně nereálné. V každém případě doufám že v ČR najdeme také nějakou cestu k dotacím na tratích kde nejezdí 30 vlaky.
Polsko investuje miliardy do obnovení železniční dopravy u Krnova
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/krnov-glubczyce-zeleznice-trat-obnova.html
No není to nádhera?
U nás by ta částka byla v miliardách a nebyla by zrovna 2x malá. Prijde mi že Poláci to umi doma levněji.
Na opravdu kvalitní porovnání je potřeba projít si výkaz výměr, který je součástí stavební dokumentace. Ale to se nedá udělat za pět minut u piva.
Kéž by se konečně KHK vzpamatoval a konečně dotáhl do konce projekt obnovy trati mezi Broumovem a Kladskem. Červíček jenom chodí, slibuje, ale nic z toho. To stejné platí s Vysokovskou spojkou. Tyto dva železniční projekty by neuvěřitelně pomohly Broumovskému výběžku k jeho zatraktivnění pro Poláky a vnitrozemské.
To je třeba tlačit na SZ
Na MD, na vládu.
Tam chybi asi 2 kilometry, to si o obnovu přímo říká, polští aktivisté jej take navrhovali k obnově.
2 km na české straně a 2 km na polské.
A ještě taky Náchod – Chudoba (Kudowa Zdrój). To by ale musela být novostavba se vším všudy, protože to vlastně nikdy regulérní trať nebyla. Byla otevřena 20. dubna 1945, když už byla východní fronta na doslech, most přes Metuji (dřevěný! v r. 1945!) i vrchní stavba měly parametry provizoria, projelo po ní pár vojenských převozů a hned po skončení války na ní byl provoz zase ukončen, protože Poláci měli (z důvodů jimi považovaných za urgentní, viz tehdejší diskuse o připojení Kladska nebo aspoň Českého koutku k ČSR) zájem o hermetické uzavření hranic, který pominul až po mezistátní smlouvě a úpravě… Číst vice »
V trase bývalé provizorní železnice je několik nových staveb, např. dva hypermarkety na české straně a stanice STK a prodejní centrum kombajnů a další zemědělské techniky na polské straně. To vše by se při obnově trati muselo odstranit. Troufám si tvrdit, že by do toho nikdo nešel.
Ne tak docela, dodnes tam stojí drážní budova a kamenné mosty, zářez…
Koukám, že v Polsku sice nemají zábradlí modré a tankuodolné, ale železniční mentalita je stejná. Plot mezi trávou a nástupištěm je opravdu strašně důležitý.
U nás by stačilo chtít dokončit alespoň opravu tratě Kozí dráhy, kde chce kraj objednat dopravu. Trať vede v krásné krajině na úpatí Krušných hor. Bohužel v Polsku jiný přístup.
„Bohužel v Polsku jiný přístup.“
To je neuvěřitelné, že posledních 70 let vývoje polské železnice je v očích železničního fandy úplně převráceno obnovením několika před lety odstavených tratí.
Co tu polskou železnici – a samozřejmě celé dnešní Polsko a jeho historii – vnímat trochu v komplexu, s otevřenou myslí? Fakt to není tak jednoduché, aby to šlo smáznout větičkou „v Polsku jiný přístup“ vyvolanou obnovou několika tratí a naší „kozinou“.
Ano, jiný přístup tam nějaký ten rok už je, vládní program Kolej+ napravuje 25 let rušení a neúdržby. Nejedná se jen o obnovu zrušených tratí, ale obnovu všeho.
70 let vývoje? Do roku 1980-85 se zadrátovala většina důležitějších tratí. Po devadesátém se na nich rušil provoz…
70 lety vývoje míním fakt, že když se v roce 1945 konstituovalo dnešní Polsko, obdrželo do vínku železniční síť velmi heterogenní, která posléze logicky procházela vývojem – některé hranice zanikly, jiné vznikly, hlavní tratě byly elektrifikovány, některé tratě zanikaly – i mnohem dříve, než v 90. letech, samozřejmě hlavně v dříve pruských oblastech, kde bylo železničních tratí neuvěřitelné množství.
Ano. A taky je neustále nutno připomínat poválečné československo-polské vztahy-nevztahy, které musel pacifikovat osobně Stalin, návrhy na připojení některých částí polského území k ČSR (viz např. Český koutek v Kladsku, jehož české menšině nejdřív Němci vnutili říšské občanství, načež ji Poláci zařadili do odsunu spolu s etnickými Němci) a působení československých vojenských jednotek v Kladsku v květnu 1945.
Za 6 let utratit 700 milionů za rekonstrukci trati vedoucí od nikud nikam a potom tam nechat projet 6 párů osobáčků týdně 😀. Tak tomu říkám efektivní vynakládání veřejných prostředků 😀. No ono se to vyhazují peníze oknem, když velkou většinu tohoto nesmyslu zacvaká někdo jiný…
A v ČR se nikdy nefinancoval projekt jen kvůli vyčerpání dotací? A ohledně těch 6 párů, pochybuji, že je to konečný stav.
Ono ale toto myšlení není v pořádku. U nás si klidně necháme utéct dotace a potom tu stejnou věc hradí daňový poplatník nebo se smete ze stolu s tím, že je to drahé a peníze nejsou. Nebo dotace zhrábne nějaký moloch aniž by je potřeboval. Třeba jako lokálky. Kvičí se jak jsou špatně udělané ale aby se zažádalo o dotace na přestavbu, tak se radši zastaví provoz. I ten sesuv v čechách mohl být dávno opraven za love z EU.
Ty dotace taky hradí daňový poplatník.
Svata prostoto! Ono je snad financovani projektu „jen kvuli vycerpani dotaci“ v poradku?! … a tak z dotaci v ramci programu Podnikani a inovace pro konkurenceschopnost (sic!) pry rekonstruujeme, fskutecnosti stavime novy (na puvodnich zakladech) hotel v obci s hotelovou a apartmanovou kapacitou nasobne prevysujici pocet trvale zijicich obyvatel. Pravdepodobne ta „inovace pro konkurenceschopnost“ znamena inovativni pristup k financovani, cimz jsou konkurenceschopnejsi… Nebo ze stejneho dotacniho programu platime elektromobil pro soukromou firmu. Nebo z jinych dotacnich titulu postavime „biofarmu s ubytovaci kapacitou“, kterazto je po uplynuti peti let coby nutne podminky zivotaschopnosti projektu prepracovana na soukromou haciendu… kdo z vas… Číst vice »
Lepší dotace do tratí (i do těch které se aktuálně moc nevyužívají), než do dálnic, které jsou nebezpečné, zvyšují hluk a produkují jedovaté látky otravující lidi okolo. A ty tratě, kdoví kdy se budou v budoucnu hodit.
Většinu nákladů pokryla evropská dotace.
Hele, proč Poláci umí získat dotaci i na trať na které budou jezdit o víkendu 3 vlaky a tady je vše v dezolátním stavu a na opravy nejsou peníze?
Opravdu chcete tvrdit, že tady se za posledních x roků neopravil ani jediný kilometr železnice? Že most v Děčíně přes Labe je stále původní?
Ta otázka je legitimní. Poláci dokážou získat o několik řádů větší dotace, než my. To není nějakej dojem, to je fakt. Jak to?
U nás se dotace nevyčerpávají do konce? Že to není na lokálky přece nic neznamená.
… a proč neoslovíte s tímto dotazem přímo ministra dopravy pana Kupku ? Velmi rád vám jistě problematiku osvětlí, zde je kontakt : sekretariat.ministra@mdcr.cz . Jako daňový poplatník a v souladu se svobodným přístupem k informacím máte zcela jistě právo po panu ministrovi odpověď požadovat .
My zase dokážeme získat na hlavu daleko víc evropských dotací na školení a studie než primitivně materiálně zaměření Poláci 🙂
2,7 km tratě Hrádek-Žitava nechtějí opravit (ani prodat nebo dovolit opravit) již více jak 20 let jen vybírají poplatky za použití dopravní cesty, které v r. 2003 zvedli o 100%. Umějí dobře čerpat dotace z EU. Výstavbu silnice Hrádek-Žitava také blokovali cca 20 let, až když Němci zaplatili odbočku do Bogatyně. Poláci jsou holt obchodníci, kam se na ně hrabem.
To jo, tady se zase umějí vymýšlet důvody proč nadávat, ikdyby ty důvody byly prokazatelně lživé.
Vážený pane,
to je holé konstatování a fakta, která si můžete ověřit u dopravce nebo na krajském úřadě v Liberci.
Spíš bych je nazval vyžírky než obchodníky. Dodávám že po celou éru průmyslové revoluce a budování železnic bylo Slezsko součástí Pruska resp. Německa proto tam vznikla tak hustá a vyspělá síť tratí (podobně jako v našem sudetském pohraničí). Ta ovšem po válce zpustla a zchátrala a teprve teď po 75 letech se pomalu křísí k životu.
V kdysi německé části Polska byly koleje téměř do každé vesnice. To nepřežilo ani v Německu.
Tyto tratě se neobnovují.
Obnovují jen ty potřebné, zlikvidované hlavně v devadesátých letech a na počátku tisíciletí.
Zpustla jen z menší části. Trochu větší část byla zlikvidována a jen na (převážně zanedbaném) zbytku se jezdí.
Ostatně jací jsou Poláci obchodníci je vidět v každém obchodním centru nejen v ČR kolik obchodů vlastní Poláci, jen namátkou: Pepco, Sinsay, House Brand, CCC, Reserved, Croop, Mohito či internetový obchod Answear atd. + těch potravin co se sem dováží. Polsko nás ekonomicky rychle dohání, za chvíli nás i předběhne.
V několika oblastech už i předběhlo. Třeba výroba el. lokomotiv.
Nebo v turistické infrastruktuře.
Ale nám stačí opakovat klišé let dávno minulých-zaostalý zemědělský stát, kšeftaři, silniční sůl v párku…
…a hned se cítíme mistry světa.
Snad se nedostanou příští rok v hokeji z ostravské skupiny do Prahy, porážka i v tomto odvětví by mohla mít na svědomí zastavenou vlakovou dopravu. Skokanů by silně přibylo. : – )
Pepco je jihoafrické
Trať v krásné lokalitě. Jezdíme do Sovích hor často. Zámek Brodno s českou stopou a zavoj tajemství WWII nebo projekt Riese. Doporučuji navštívit. Je dobre že to opět zprovoznili.
Kudy povede rychlodráha do Wroclawi
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119299501/2021_01_20+Mapa+46+Schéma+VRT+Podkrkonoší.jpg/a08a64b5-b0f8-4b01-9657-6fd9f4472ef0?t=1614162146617
Jenom 700 milionů za opravu? Nechce Správa Železnic pustit polské firmy na český trh? Když nás jen nádraží v Turnově bude stát více.
Pro upřesnění: Turnovského nádraží je za provozu, což stavbu prodražuje, ale v Polsku je to de facto novostavba po 30 letech a celých 22 km.
Však by stačilo v Trunově zrušit provoz, pak by byla ta rekonstrukce výrazně rychlejší. Nebo je to blbý nápad?
To je nápad! Turnoc má cca stejně obyvatel jako Glubcice, pojdme tam na 30 let zrušit tratě ze všech směrů a pak si to nechat za prachy EU obnovit. A pak bude sláva.
Kdyby to v devadesátkách Římanovi vyšlo, i ten Turnov by o dost tratí přišel.
Pred lety jsem nekde zaslechnul, ze italsti pestitele – nechci kecat, snad oliv? – obdobny postup praktikovali.
Olivovniky zrusime, podojime dotaci na zalozeni olivoveho haje, provozujeme 5 let, aby se nemusela vracet kvuli „nezivotaschopnosti“…. a cely postup opakujeme.
A pak, ze perpetuum mobile neexistuje.
Opravdu to nádraží v Trunově vypadá podobně jako Jedlina o 3 kolejích? Řekl bych, že je nesrovnatelné větší a že výhybky jsou dražší než širá trať.
Jsou tam taky 30 let neudržované mosty?
Podle mapy.cz to vypadá na trať krásnou krajinou, s velkým turistickým potenciálem, včetně žel. nadšenců – mnoho mostů, tunely. Nedivím se, že jim ta rekonstrukce tak dlouho trvala.
Trať a zastávky jsou opravdu v obcích, je to spojnice dvou regionálních sídel, na obou koncích na trať navazují další tratě…
A o něco jižněji chybějící dva tři kilometry z Broumova do Klodzka 🙁
Něco mi tu nehraje. Mosty, tunely, náročný terén? Ale vždyť tady byl i názor jistých odporníků na dopravu, že taková trať je extrémně drahá, a že je nereálné vůbec něco takového postavit. Natož pro železnice. Jedině silnice s maximálním kopírováním terénu, kde flexibilní auta vše v pohodě vyřeší. Že by ten dotyčný lhal? Zřejmě ano. Člověk nesmí věřit všemu, co se zde napíše.
Ta trať Olcite již dávno stála… Nikdo jí nově nestavěl.
S tímto Nickem jsem začínal diskutovat na Zdopravy ještě za neblahého působení nebožtíka Axela/Otcita. Takže mě prosím s touto legendou nespojujte. Jsem jiná osoba a určitě jeho věhlasu nedosáhnu, protože komentuji pouze určité články.
Tohle fakt není Alex/Olcit😀
Jsem téhož názoru. Diskutující Hala D je jen obdobný blázen, ale z opačné strany názorového spektra :-).
Tohle pan kontrolér, co hospodaří v Sazce, asi nebude. To by totiž musel vykonat naprosté ideologické čelem vzad a místo vypínání vagonkových lokálních tratí začít propagovat budování čtyřkolejných magistrál do Krzewiny Zgorzeleckiej, Horního Benešova či Nového Údolí. Ale třeba se v dalším kole experimentu i toho dočkáme.
Tu trať zpracoval do Trainz 2006 (železniční simulátor od tehdy ještě Auranu) polský autor map do této hry „kamill“.
Dá se rozhodit i Trainz 2019 a opravdu to musí být v tom údolí Bystřice pěkné.
Rozhodně se tam chystám vyrazit.
Hmm, takže stačí udělat stejnou krajinu u Mochova – mosty, tunely… 😀
Já těm Bolkům a Lolkům prostě v tomto fandím :-).
Pohádka mého dětství:-)
Ano. Pohádka i mého dětství. 😀 Jinak Polák potrafi. Jak se říká. Ve Šloňsku už jsou na tom lépe než v Msk. Intervaly sice ještě nic moc, ale jedou. V Msk jsou intervaly lepší. No člověk nedojede nebo nebo neodjede. A to jsme se jim smáli. Zastavovali celé úseky tratí. Na cestách kolony. No dnes? Otvírají furt něco. Cesty jsou dle našich jak z jiné planety. O cenách v obchodě a na benzínce raději nemluvit… Polsko jede. V poslední době jezdíme na výlety tam. K večeru nakoupíme, natankujeme. Jiná liga. Přál bych všem obyvatelům ČR aby měli jako my do… Číst vice »
Tak tady v ČR přece stačí zvýšit daně… a ceny v obchodě klesnou!
No, přesně Polsko je úplně nejlepší, dokonce se divím proč se tam někteří i nepřestěhují 😀 jen teda mít tamní platy, tamní životní úroveň, tamní zdravotnictví, no asi by se pak hodně rychle vraceli zpátky domů.
Probleskla zpráva, že letos začnou práce i na trati do Glubczic. Jestli se počítá i s větví na Krnov, to si nejsem jistý. Každopádně tato trať by byla z pohledu Čecha zajímavější, v této souvislosti se mluvilo i o prodloužení Osoblažky přes hranici do Polska.
Mnohem smysluplnější by byla trať Opava – Ratiboř.
Obávám se, že i v tomto případě bude dost záviset na spolupráci české i polské strany.
Opolské a Slezské vojvodstvi získali dotaci na znovuobnovení trati Ratiboř – Glubczyce – Raclawice. Má to být v přepočtu kolem 5 mld, jestli si dobre pamatuji a počítalo se rovnou i s elektrifikací. Jestli to tak dopadne nevím, možná tam nakonec bude jezdit něco „na baterky“. Az po Baborow jezdi stale náklady, ve čtvrtek me jeden z nich prekvapil na prejezdu. Každopádně na Krnov určitě nic dělat nebudou a na Opavu stejně tak, i když tam by to bylo nepoměrně snazší, bude chybět tak 10 km do Chuchelne…? Víc to asi nebude
Pamatuji si špatně, celkem to je 545 mil zlotych, dotace je 85%. Opravit se má 55 km trati na rychlost 120 km/h
https://inzynieria.com/drogi/wiadomosci/66720,kolej-plus-do-glubczyc-w-opolskiem-wroca-pociagi-pasazerskie
Divím se, že o tom nic nepsali na kolejpodsudecka.pl
Na Krnov se rozhodně nic dělat nebude a ani nic dělat nejde, musel by se totálně překopat obchvat Krnova. A na Chuchelnou taky nic nehrozí, byť tam by to bylo stavebně daleko snazší. Otázkou je, kdo by těmi vlaky jezdil.
Musel by být důvod. Osobka asi nemá smysl, náklady taky nejsou. No ale Poláci chtěli po jejich trati vozit zemědělské produkty. Tak by stálo za obnovení alespoň jedno přeshraniční spojení v oblasti, aby se k nám dostaly ty levné polské brambory a další potraviny.
To že chcou vozit zemědělské produkty znamená že se z Baborowa, případně Kietrze několikrát týdně vyváží vlaky plné obilí a kukuřice, čas od času i cukrová řepa. A to jezdí úplně jiným směrem a žádnou přeshraniční trať to nepotřebuje.
Jistě my vČR kvalitní a levné polské jídlo přece nepotřebujeme.
Tak si budete muset pro obilí, kukuřici a řepu dojíždět do Baborowa. Maso, sýry a moučné výrobky se do prodejen vlaky nevozí.
Mezi Ratiboří a Opavou že by nikdo nejezdil? To je snad vtip.
Jezdil, ale samotná obnova přeshraničního úseku je jen jednou z podmínek. Jednou z těch dalších je modernizace trati mezi Opavou a Ratiboří tak, aby se tam dalo jezdit rychlostí 100 km/h, jinak se s tím nemá cenu vůbec zabývat. To ale znamená další nemalé investice…
#drahé #nejde #nevyplatíse #19.stol.
To souhlasím a navíc by tahle trat OP – Ratibor spolu s odbočkou na Hlučín byla ideální kandidát na elektrifikaci a lehčí vozy typu vlakotramvaj vzhledem k tomu, že tam primárně jezdí osobní vlaky. Pro náklad by to mohlo sloužit taky jako záloha v případě problémů směr Bohumín.
To je ale otázka čistě „periodické“ obnovy svršku + nějak dodělat TZZ (což je stejně minimálně z OP d Kravař v plánu v rámci rušení D3, pokud se něco nezměnilo).
Ta trať je z Kravař skoro celá v přímé a z hlediska směrového řešení je to jen o „narovnání“ 4 oblouků, tedy cca 1,5 km trochu mimo současné těleso, aby se tam mohlo jezdit klidně 120-130. Možná jen v Chuchelné by byl propad na cca 80, ale tam by stejně vlaky zastavovaly. Není to tedy nic až tak nákladného. A těch 7 km z Opavy do Kravař je rozdíl mezi 80 km/h a 100 km/h při projíždění zastávek necelá minuta a při zastavování skoro nic.
Teď ještě sehnat lidi, co tím budou jezdit.
To už má větší šanci naplnit vagóny prodloužená Osoblažka minimálně o víkendech..
Jediný, co se plánuje z naší strany, je protažení Osoblažky do Raclawic, kdy by se naše úzkokolejka na polskou trať napojila u Pomorzowic a do Raclawic by byla splitka. Problém je v tom, že Poláci údajně splitku vůbec neznají…..
Kdo plánuje prodloužení Osoblažky? A kdo plánuje, že to zafinancuje?
#drahé #19.století #EUdotace #vlakyjsoufuj
Možná nějaká dotace z EU?
Tři rizikové aspekty při financování železenicních staveb tohoto druhu z programů EU už jsem uvedl a tys je odignoroval, ale klidně je zopakuju:
a) dofinancování
b) zpětné proplacení
c) udržitelnost
Tady platí přesně to samé, jako u toho Balogu – chybí silný domácí financiér.
Plus čtvrtý bod: z jaké oblasti by tak tato akce mohla být financována? Doprava? (Nulová interoperabilita). Životní prostředí? Turistický ruch? Nevidím tam ani jedno.
Já vidím tři. Doprava, Turistický ruch, ŽP,
Hlavně, aby je viděli i v Bruselu. Pokud to teda někdo myslí vážně a ten projekt dá dohromady. Hozená rukavice.
V Rakousku a Švýcarsku se běžně modernizují úzkokolejky, kupují se nová (elektrická) vozidla a vůbec nikdo se nad tím nepozastavuje. Kdo to financuje, bych musel dohledat.
Omyl, či Spiše lež, protože v Rakousku se bohužel ve velkém ruší úzkorozchodné tratě.
a příklad by nebyl?
Tak pokud vím, je to v plánu přes 10 let, SZD dokonce sehnaly kolejové rošty ze zrušené rakouské úzkokolejky.
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/propoji-uzkokolejka-cesko-s-polskem20091014.html
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/krnov-glubczyce-zeleznice-trat-obnova.html
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/nadsenci-planuji-prodlouzeni-zeleznice-az-do-polsk.html
Díky, pěkné. A má to nějakou oporu v územních plánech a na oficiálních místech?
Pane Kubrt, když píšu, že se to plánuje, tak to asi není věc na nejbližsí pětiletku. A že to řeší zdejší spolky a obce po obou stranách hraniční čáry již nějaký ten pátek je realita, tak se s tím, prosím, smiřte. Vy ani já nic z toho neovlivníme, tak to nechejme na moudřejších hlavách…ono to nějak dopadne….a buď to bude anebo ne…Přeji hezký den.
Jsem se jenom zeptal, abych se dozvěděl.
Však jsem Vám odpověděl. A co se financování týče, bude nejspíše probíhat dotací z přeshraničního programu Interreg CZ-PL. Víc bohužel nevím.
Je to v plánu víc jak deset let. SZD mají skladem 10km kolejových roštů ze zrušené rakouské úzkokolejky.
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/nadsenci-planuji-prodlouzeni-zeleznice-az-do-polsk.html
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/krnov-glubczyce-zeleznice-trat-obnova.html
https://bruntalsky.denik.cz/zpravy_region/propoji-uzkokolejka-cesko-s-polskem20091014.html
Proč do tohoto někdo dává tolik peněz?
Asi tam nejsou tak chytrý jako v ČR.
Česká šotoveřejnost tři dekády nadává na Poláky (ať už tím míní kohokoliv) kvůli odstavování tratí. Pak pár % těch „zrušených“ tratí opraví a je z toho velký obdiv. To jsou paradoxy.
Co je na tom paradoxního? Ruší – nadává se. Obnovují – obdivuje se. Copak toto není šotologika?
A to ještě tato trať bude živořit, než dosáhne věku, kdy nebude sankce z EU za zastavení osobky a v klidu pojde.
Klidně sněte dál. Ale nemusíte to zveřejňovat.
Protože obnovují tratě mezi městy, která jsou výrazně větší, než spoje odnikud nikam v ČR, která se ruší v ČR. Navíc většinou mají zastávky v blízkosti center obcí na trase. Uvědomte si, že obnovují tratě, které by v ČR byli v úrovni spojení mest Klatovy – Sušice.
Jasně, u nás rušíme Kozinu, která spojuje bezvýznamné vesničky Děčín a Teplice přes ještě bezvýznamnější turistická rádoby centra, kam jistě z těch vesniček nikdo nebude chtít jezdit.
Jak tam počítají ekonomiku? Takové pálky a takový příspěvek od EU.
3 vlaky o víkendu je snad něco dočasného do konce aktuálního grafikonu?
Od gvd budou i tři vlaky v pracovní dny. V Polsku je takt sprosté slovo.
Obnova kvůli třem vlakum denně?
To mluví za vše…..
To je jen na začátek. Aby to pro české antiželezničáře nebyl takový šok. Víte kolik by mohlo být infarktů, když by tam denně jezdilo 20 párů vlaků hned od spuštění provozu? Až si postupně zvyknou na realitu, že doprava z 19. století má uplatnění i dnes, tak se samozřejmě spoje navýší.
#19. stol, #drahé, #pomalé, #vlakyjsoufuj, #nebudenasilniceadůchody,
#potenciál
Tak toho se nebojim, vzhledem k tomu, že 20 párů denně nejsou schopni vypravit ani z Varšavy do Katowic.
🙂 fakt tomu co jste napsal věříte?
Nešlo spíš o to utratit peníze EU ? A to jakkoliv a cokoliv, ale hlavně utratit. Ona tato Orava přesně demonstruje nesmyslnost dotaci.
Mno, takovéto dotace bych si nechal líbit i v ČR. Natahal bych koleje úplně všude. I do toho nejposlednějšího Kauflandu.
jenže pak někdo musí platit i provoz a ten už EU pokud nedotuje.
23.5.2000 bylo skokem zavedeno cca 18 párů vlaků na nově obnoveném hraničním přechodu Kraslice – Klingental. A pokud vím, nikdo kvůli tomu neskákal z mostu…
Jen se to nehodí připomínat. Trať neobnovily ČD, respektive Správa železnic a hlavně už je to strašně dávno, skoro čtvrtstoletí, takže se na to zapomnělo. Bohužel…
Fakt? Chudáci hudebníci!
Ano, je to dočasné řešení. Neustále odsouvaný termín dokončení rekontrukce a zavedení provozu znemožnil cokoliv lepšího. Ale má tady zájem SKPL provozovat osobní vlaky v taktu, tak uvidíme.
700 milionů korun. Kolik by asi za těch 33 let stála minimální údržba tratě, aby se nedostala do stavu, ze kterého ji dostanete za 700 milionů?
To záleží, zda toho rozpočtujete i režii „baráku v Dlážděné“, která je stále stejná…