Polsko investuje miliardy zlotých do katovických tratí, vznikne trojice nových nádraží
Slezský region čekají investice do železniční infrastruktury na obou stranách hranice. V plánech jsou opravy nádraží, zastávek i vysokorychlostní tratě.
Polská správa železnic PKP PLK oznámila v nedávné době rozsáhlé investice do železniční infrastruktury v Katovicích. Do tratí v okolí města, které je od českých hranic vzdálené necelých 80 kilometrů, má jít v blízké době přibližně 3,2 miliardy zlotých. Tedy v přepočtu téměř 17 miliard korun českých.
V plánech je přebudování traťového úseku mezi zastávkami Katovice Šopenice – Katovice – Katovice Petrovice. Celkově by tak mělo projít rekonstrukcí 80 kilometrů kolejí. Vznikne také nový úsek o délce téměř 22 kilometrů. Opravami projde i čtveřice nádraží, mosty a trakční vedení.
Cílem prací, které mají začít někdy počátkem příštího roku, je pak především oddělení jednotlivých druhů dopravy. PKP PLK chce oddělit zejména příměstské a dálkové vlaky. Rekonstrukce potrvá čtyři roky.
Kromě oprav a nových úseků chtějí polští železničáři rozšířit i síť zastávek a nádraží. Po dokončení všech prací tak budou moci lidé v oblasti nově využívat i zastávky Katovice Univerzita, Katovice Akademie a Katovice Kokocinie.
Investice jsou v plánu i za hranicemi, Slezsko čeká železniční rozvoj
Nákladné investice plánuje v oblasti Slezska také česká strana. Konkrétněji pak v Ostravě, kde plány zahrnují především kompletní rekonstrukci úseku Ostrava-Hrušov – Ostrava-Svinov včetně ztříkolejnění úseku Ostrava-Svinov – Ostrava hl. n.
V projektu také figuruje výstavba přesmyku zvyšujícího kapacitu trati nebo vznik nového podchodu ve stanici Ostrava hl. n. a rekonstrukci stanice Ostrava střed. Uzel jako takový zůstane elektrifikován stejnosměrnou soustavou 3 kV, bude ale připraven na přechod na střídavou soustavu 25 kV.
Obě města se pak v dalších letech dočkají rychlejšího spojení v podobě vysokorychlostních tratí. Polsko nedávno představilo čtyři varianty VRT právě podél Katovic. O plánech jsme informovali zde.