Polsko chystá obnovu další trati k českým hranicím, vlaky se mají vrátit do Bogatynie

Stanice Złotoryja. Foto: Ministerstvo infrastrukturyStanice Złotoryja. Foto: Ministerstvo infrastruktury

Do Bogatynie se má po třiceti letech vrátit osobní doprava.

Dolnoslezské vojvodství chystá další návrat železničního provozu na roky nevyužívané lokálky. Zástupci vojvodství se dohodli s polským správcem železniční infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe na revitalizaci tratí Zgorzelec (Zhořelec) – Bogatynia a Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój.

Po již zahájených obnovách tratí Jelenia Góra (Jelení Hora) – Mysłakowice – Karpacz a Gryfów Śląski – Mirsk – Swieradow Zdrój půjde o třetí trať k těsné blízkosti českých hranic. Zástupci vojvodství a PKP včera podepsali také soutěž na rekonstrukci stanic Środa Śląska a Wrocław Świebodzki.

Obnova tratí má být financována z programu Kolej Plus, odhadovaná hodnota prací je 800 milionů zlotých. O podpisu dohody informovalo polské ministerstvo infrastruktury.

Bogatynia nemá železniční spojení přes 30 let. Kousek od zrušené trati vede peážní trať Liberec – Žitava, která je ukázkovým příkladem zanedbání železniční infrastruktury. Obnova se týká zhruba 30 kilometrů. Trať má být modernizována až na rychlost 120 km/h. Jde o trať vedoucí přes zastávky Jerzmanki, Sulików, Krzewina Zgorzelecka, Bratków Zgorzelecki, Turoszów, Turoszów Kopalnia. Hodnota investice se odhaduje na 322 milionů zlotých, tehdy zhruba 1,5 miliardy korun.

Obnova se týká i trati Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój, kde vlaky jezdí, ale pouze nákladní. Dojde ke kompletní modernizaci a elektrizaci. Cena činí přibližně 216 milionů PLN.

Trat Zgorzelec - Bogatynia. Foto: Ministerstwo InfrastrukturyTrat Legnica - Jerzmanice. Foto: Ministerstwo Infrastruktury
Tagy Dolnoslezské vojvodství Kolej Plus Legnica - Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój obnova regionálních tratí Polsko Zgorzelec - Bogatynia
144 komentářů