Polsko letos obnoví provoz na dvou tratích k českým hranicím

Nevyužívané nádraží Mysłakowice. Foto: Dolnoslezské vojvodstvíNevyužívané nádraží Mysłakowice. Foto: Dolnoslezské vojvodství

Práce na obnově běží od loňského roku, jde o návrat provozu po více než dvaceti letech.

Na dvou tratích v polském podhůří Krkonoš a Jizerských hor začne ještě letos po dlouhé pauze provoz osobních vlaků. Dolnoslezská vláda získala do svého vlastnictví tratě Jelenia Góra (Jelení Hora) – Mysłakowice – Karpacz a Gryfów Śląski – Mirsk – Swieradow Zdrój a loni začala s jejich obnovou. Teď vysoutěžila dodavatele obnovy další části.

Dolnoslezský radní pro dopravu Tymoteusz Myrda na svém facebookovém profilu uvedl, že doufá v obnovení provozu ještě letos v celé délce. Práce začaly loni v dubnu, teď místní vláda vybrala dodavatele úseků do koncových stanic. Karpacz leží pod Sněžkou, Swieradow Zdrój u Nového Města pod Smrkem.

Téma obnovy těchto tratí je v Polsku aktuálním tématem: kvůli jarním prázdninám si lidí stěžují, že zejména v Karpaczi se nedá zaparkovat. Zájem o cesty vlakem do Szklarske Poreby pak ukazuje, že poptávka po takové dopravě na lyžování či jiný způsob dovolené je.

Pod Smrk už v červnu?

V případě úseku z Mysłakowic do Karpacze došlo již k otevření obálek v soutěži. Nejlevnější nabídku na práce v podobě odstraňování starých kolejí a dřevin za 1,7 milionu zlotých podala společnost Zybi-Trans. Ještě letos bude vypsána soutěž na firmu, která na trati položí nové koleje a opraví zastávky.

„Doufáme, že práce půjdou podle harmonogramu a osobní železniční spojení z Jelení Hory přes Mysłakowice do Karpacze bude zahájeno v prosinci tohoto roku,“ řekl Myrda.

Železniční trať z  Jelení Hory do Karpacze byla uvedena do provozu 29. června 1895. Sloužila až do roku 2003, kdy byla pro vlakovou dopravu uzavřena. V případě trati do Świeradów-Zdrój jely vlaky naposledy v roce 1996. V tomto případě by měla být obnova rychlejší, mluví se dokonce o otevření již na letní sezónu. Náklady na přestavbu železniční trati do Świeradów-Zdrój jsou 21,4 milionu zlotých.

„Obnova Jizerské dráhy bude mít velký a pozitivní dopad na rozvoj cestovního ruchu v této části Dolního Slezska. Vlaky se v nejbližší době vrátí do Gryfów Śląski, Mirsku a lázeňského města Świeradów Zdrój. Z toho budou profitovat především obyvatelé, kterým přístup k železnici usnadní každodenní dojíždění do práce, školy a města v našem vojvodství,“ řekl loni maršálek Dolnoslezského vojvodství Cezary Przybylski.

Tagy Dolnoslezské vojvodství obnova regionálních tratí
166 komentářů