Polsko chystá obnovu další trati k českým hranicím, vlaky se mají vrátit do Bogatynie

Do Bogatynie se má po třiceti letech vrátit osobní doprava.
Dolnoslezské vojvodství chystá další návrat železničního provozu na roky nevyužívané lokálky. Zástupci vojvodství se dohodli s polským správcem železniční infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe na revitalizaci tratí Zgorzelec (Zhořelec) – Bogatynia a Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój.
Po již zahájených obnovách tratí Jelenia Góra (Jelení Hora) – Mysłakowice – Karpacz a Gryfów Śląski – Mirsk – Swieradow Zdrój půjde o třetí trať k těsné blízkosti českých hranic. Zástupci vojvodství a PKP včera podepsali také soutěž na rekonstrukci stanic Środa Śląska a Wrocław Świebodzki.
Obnova tratí má být financována z programu Kolej Plus, odhadovaná hodnota prací je 800 milionů zlotých. O podpisu dohody informovalo polské ministerstvo infrastruktury.
Bogatynia nemá železniční spojení přes 30 let. Kousek od zrušené trati vede peážní trať Liberec – Žitava, která je ukázkovým příkladem zanedbání železniční infrastruktury. Obnova se týká zhruba 30 kilometrů. Trať má být modernizována až na rychlost 120 km/h. Jde o trať vedoucí přes zastávky Jerzmanki, Sulików, Krzewina Zgorzelecka, Bratków Zgorzelecki, Turoszów, Turoszów Kopalnia. Hodnota investice se odhaduje na 322 milionů zlotých, tehdy zhruba 1,5 miliardy korun.
Obnova se týká i trati Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój, kde vlaky jezdí, ale pouze nákladní. Dojde ke kompletní modernizaci a elektrizaci. Cena činí přibližně 216 milionů PLN.