Polské Pese se konečně otevírá německý trh, EBA schválil „žraloky“
Motorák Pesa Link pro DB. Autor: Pesa Bydgoszcz/Zbygniew Panow, pzstudio.pl
Polský výrobce železničních vozidel Pesa Bydgoszcz po dlouhých letech zdolal zásadní administrativní překážku pro větší průnik na německý trh. Spolkový
Článok nie je celkom presný. Nemecký dráhový úrad EBA schválil Pese Link vo verzii pre Deutsche Bahn. Dvojvozňový Link vo verzii pre NEB jazdí v Nemecku už od roku 2016, keď získal potrebnú pečiatku. EBA je postrachom aj pre nemeckých výrobcov. Napríklad schvaľovanie jednotiek Talent 2 od Bombardieru sa naťahovalo vyše troch rokov. Dieselelektrické rušne DE12 a DE18 od Vosslohu dostali pečiatku po vyše štyroch rokoch, tri roky trvalo Vosslohu aj schvaľovanie dieselhydraulických rušňov G12 a G18. Podobné skúsenosti má aj Siemens a EBA neváha zakročiť ani pri vozidlách v prevádzke. To bol aj dôvod kolapsu v berlínskej S-Bahn v… Číst vice »
Ví někdo proč to trvalo tak dlouho? Tj. zda tam byl skutečně nějaký problém, který se Polákům nedařilo odstranit, nebo si jen Němci bránili trh před levnější konkurencí a protahovali to tak dlouho jak to jen šlo?
Německá konkurence moc není. Spíš jde o německou úřední pečlivost.
Možná ještě bude problém s přejezdem mostů,podobně jako u lok. 380 🙂
Ten byl vyřešem pronájmem Vectronů od firmy Siemens(za několik dní již 380 mohly jezdi rychle přes most).
Nevěřím, že německá technologická velmoc bude objednávat tyto žravé a poruchové motoráky od pšonků ve významnějším množství.
Co se na tym kazí? U nás to jezdí pořád a nikde jsem neslyšel, že to má velkou spotřebu, nemusí to spojovat posunovač, je to pohodlnější jak regionova a uveze to více lidí. Myslím, že je to vydařený motorák a výrobce se ty chyby snaží odstranit a netají je.
To jste slyšel málo. Velkou spotřebu to má, mimo jiné proto, že má velkou hmotnost.
To jsou jen české povídačky.Celý pohon(motor,převodovka,kompresory,čištění spalin,chlazení,)je umístěno v tzv.Pover Packu a ten vyrábí německá firma MTU.Polské je jen to železo,skla,atd. Podobný motorák od věhlasného výrobce Alstom- Coradia Lint má stejné Povever Packy,stejné výkony motorů,ale hliníkovou skříň a je o pět tun lehčí než 86 tunová PESA.O kolik milionů je dražší nevím(možno jej vídat v Chebu).
Jo 25 tunové motoráčky už dnes nikdo nevyrobí,protože by je neschválil.
K poruchovosti-po přerušení trati 140 zůstaly 2 Pesy za dírou a jezdí už skoro 2 měsíce trať Ostrov nad Ohří-Ústí nad Labem .
V časopise Železničár srovnávali tyhle polské Pesy s Desirem od Siemensu, který, ačkoli vývojově starší po technické stránce celkově zvítežil. Nemluvě o jeho příjemném designu, na rozdíl od téhle hlučné pšončí hrůzy se spotřebou 150 litrů na 100km.
Přesně chlastá to , neumí to jezdit na jeden motor.Říkám polákovi že mi to zdechlo a co s tím?ODPOVĚDĚT: nevím restartuj počítač.
Občas s nimi jedu z Děčína do Liberce, a přijdou mi stejně pohodlné a stejně „živé“ jako Desira jezdící přes Žitavu. Kolik žere, to sice netuším (jasně, na netu se to dá zjistit), ale na poruchu jsem nenarazil. A konkurence to jistě bude. Copak naše 380 si Němci objednali proto, že jsou technologicky nej nej nej?
Milan: Ještě jste zapomněl,že v tom Železničáři psali,že Desiro bylo o 20 milionů dražší,než Pesa a nesplňuje dnešní požadavky na pevnost čela vlaku.Proto se již nevyrábí.
Milan: „Nemluvě o jeho příjemném designu“ (Desira)
Nevím, co míníte „příjemným designem“ Desira, ale myslíte-li interiér a jeho vybavení, tak PESA je rozhodně pohodlnější a příjemnější než Desiro – rozdíl v době vzniku je znát.
milan-150 l na sto? V jakým depu? Rozepište se, tohle mně zajímá.
Na kopcovité trati Lužických hor Žralok zkonzumoval průměrně 156 litrů na 100 kilometrů.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/tema/desiro-a-zralok–nemecka-klasika-versus-polska-moderna/-5468/19,0,,/
soused jak jezdil lokotkou, tak za týden asi 300l vozil na vozíku, spotřeba není vhodná měřit strojvedoucím a ještě napsat, že desiro mělo menší spotřebu, ale o kolik? o 1,5L? a přitom jezdilo jinou trať.
Chválabohu, sice se mnou nebudou děti země(jak je článek o zemanových autech)souhlasit, ale měli bychom těm němcům ukázat, že poláci jsou kámoši .
Kdo my? Dopravci působící na území ČR by hlavně měli koupit to, co je nejkvalitnější za danou cenu a bez ohledu na to, kdo a kde to někde v prostoru jednotného trhu vyrobil.