Polské Pese se konečně otevírá německý trh, EBA schválil „žraloky“

Motorák Pesa Link pro DB. Autor: Pesa Bydgoszcz/Zbygniew Panow, pzstudio.plMotorák Pesa Link pro DB. Autor: Pesa Bydgoszcz/Zbygniew Panow, pzstudio.pl

Polský výrobce železničních vozidel Pesa Bydgoszcz po dlouhých letech zdolal zásadní administrativní překážku pro větší průnik na německý trh. Spolkový

Polský výrobce železničních vozidel Pesa Bydgoszcz po dlouhých letech zdolal zásadní administrativní překážku pro větší průnik na německý trh. Spolkový drážní úřad EBA schválil k provozu na německých kolejích motorovou jednotku Pesa Link, která je na české železnici známá jako RegioShark. Informují o tom polská média, například Wyborcza.pl.

Homologace platí pro dvouvozové jednotky, na razítko pro třívozovoé vlaky zatím výrobce čeká. Schvalovací proces se táhl dlouhá léta a společnosti Pesa způsobil nemalé ztráty. Už v roce 2012 totiž uzavřela rámcovou smlouvu v hodnotě 1,2 miliardy eur na 470 linků pro Deutsche Bahn. Firma ale nestihla termíny. Zda bude dodávka alespoň z části naplněna, polská média neuvádějí. Podle Pesy je na letošek objednáno 71 vozidel pro Sauerland, Allgäu a Hesensko. Pesa kvůli zdlouhavému schvalování v Německu přišla i o zakázku na dodávku 12 dvoudílných linků pro Regentalbahn ze skupiny Netinera Deutschland. Ty měly jezdit už od prosince 2014.

Neplnění plánů v Německu bylo jedním z důvodů, proč se Pesa v posledních letech dostala do finančních problémů. Na záchraně se strojírna letos v dubnu dohodla se státním Polským rozvojovým fondem (Polski Fundusz Rozwoju – PFR), který převezme více než 70 procent akcií. Fond převezme akcie vlastněné Tomaszem Zaboklickim, Zygfrydem Żurawskim a Zenonem Duszyńskim. Transakce má být uzavřena v polovině června.

Tagy EBA homologace Link motorák Německo pesa
18 komentářů