Polské motorové jednotky čeká poslední zkouška pro provoz v Česku
Jednotka 817 při přepravě k technicko-bezpečnostní zkoušce. Foto: Stanislav Hrubeš
Polská nízkopodlažní jednotka bude mít v Česku označení 817, vyrobilo se jí jen jedenáct kusů.
Parní lokomotivy by nestačili???
Ta nová jednotka, to je ta na obrázku úplně vlevo, že jó?
Ja uz fakt nevim. Tady je tolik ojetin a porad nejake pribyvaji. To jsme na tom fakt tak spatne, ze musime kupovat toto? Jasne, soukromy dopravce, ktery nema moc penez, ale prijde mi to posledni dobou docela pres caru.
Pokud budou objednavatelé tlačit na co nejnižší cenu, tak se nic nového nekoupí. Kdo by to zaplatil?
✔ Nízkopodlažné
✔ Fajn dynamické vlastnosti
✔ Modernejšie než veľká časť DMU v okolí
✔ Prijateľná cena
V čom presne je problém?
A kdysi jsme vyráběli, proč dnes už né ??????
Jedná se o jednu z nejméně spolehlivých jednotek vyrobených v Evropě a to je ten hlavni důvod proč se jich v Polsku téměř zadarmo zbavují i když nejsou až tak staré.
cokoli lepšího než regiomouse sem!
Tak z polska bych tak něco asi bral….jako u autobusů Solaris…..když je to nové, tak všichni žasnou a po roce by se toho nejraději každý zbavil……
Solaris je docela kvalitni autobus rozhodne lepsi nez české iveco
Spíš než české SOR. Iveco Urbanway či crossway za něco aspoň stojí
Tak nic horšího jak SOR se snad v současnosti nevyrábí.
Starší SORy nemusím, ale poslední včetně el. verze už jsou o něčem jiném.
Opět někomu uvíznou penízky v kapse za vynikající obchod ojetin původně odkázané do šrotu.A O O O TOM TO JE
Ještě jednou: jednotky nabídl původní majitel k prodeji, přihlásili se dva zájemci, GW Train Regio nabídlo vyšší částku. Opravdu si myslíte, že vlak tohoto stáří je určen do šrotu?
To zas bude nějakej odborník, ten by to do šrotu klidně poslal.
Myslím že na nějaký přískoky na šumavských lokálkách bohatě stačí.
Proti těmto jednotkám nic nemám ale přijde mi, že když se chce někdo zbavit nepotřebných vozidel, tak se nakonec dostanou do ČR.
V Rumunsku je ojetin mnohem víc;-)
Tak jsme před Rumunskem 😀
Jak v čem. Třeba silnice jsou v Rumunsku lepší.
Jak které.
Co to meleš?
Melu to, co jsem sám zažil. Zatímco u nás peníze na obnovu jdou do kapes především politikům, v Rumunsku jdou především na obnovu.
No tak to je dost nadsázka, ačkoli pokrok tam učinili veliký-kontrolováno osobně.Ty okresky máme o 2 díry lepší….
Byla veřejná soutěž na jejich odprodej, kde GW Train Regio nabídl vyšší cenu než polský zájemce.
A kde budou jezdit?
Kdyby to koupil ten „správný“ dopravce, to by bylo slávy..
Jsou jenom dvě, navíc schválené pro Polsko, tudíž si myslím, že půjdou do Trutnova.
Věřil bych tomu. Trať do Svobody doslova přitahuje protypy a unikáty. 😀 😀
Nejlepší stejně byla ta 704 + 010 (správně 910), to byl opravdu unikát, na to dodnes pamatuji…
Trutnov- Svoboda, jaká je tam maximálka?
Do 60 km/h
Takže ta rychlost se zde nevyužije. Škoda.
Já si myslím, že půjdou sem, protože Královec a dále se dost často mluví o Walbrzychu z Meziměstí… Červíček na kraji je šotouš dostatečnej, tudíž proto s to myslím…
Tak doufejme, že to nebude taková hrůza, jako 654.
Odhadl bych, že ten, kdo mi za můj názor dal mínus, viděl šrot 654 pouze zvenku a v životě v něm neseděl déle, než 5 minut…
Číselné řady 817 až 819 měli zachovat pro další variace 810 😀
Myslím, že to není nutné …. 810 už je něco jako trademark 😄. Řešil bych bych to jako software … např jako Android 10, tak 810_10.xyz😄
Dobře ty !
815 je stále volné číslo.
815 je Uerdingen…
volné je už jen 818 a 819
Jsou podobné regionovám, ale nové. V tom musí být nějaký háček, protože všude čtu, že takový malý a lehký motorák jako 810/Regionova se už dnes vyrobit nedá kvůli TSI. Jakou to má spotřebu, na kolik to vyjde?
Vozidlo vyráběné v letech 2003-2012 je nové?
A taky se už nevyrábí
Ano, vozidlo vyráběné v letech 2003-2012 se v roce 2020 skutecne nevyrábí.
ale licence na výrobu existuje 🙂
Jedná se o jednotky Regiovan, které ve velmi malém množství (celekm 13ks) vyrobila nejdříve vagonka Kolzam a poté Fablok (obě už mmch neexistují). Nechvalně „prosluly“ svou extrémně vysokou poruchovostí, v podstatě u všech provozovatelů víc stály než jezdily. Problémem byl především nepříliš výkonný a navíc nevhodně zamontovaný motor Rába (z autobusu Ikarus), který trpěl přehříváním. Poláci se jich doslova za pár šupů (tuším, že se tu psalo necelé 2mil./ks) jistě velmi rádi zbavili. TSI samozřejmě nesplňují, neb v době vzniku nebylo potřeba řešit. Spotřeba bude asi +- stejná jako u Regín. Nevím, jestli je u GWTR neremotorizovali, porotože pokud ne,… Číst vice »
Co je, prosím, na trati na Královec (předpokládám, že myslíte z Trutnova) „horského“?
Zeby treba skoro dvousetmetrove prevyseni na 15 km do Bernartic (a nasledne zase vyklesani bezmala 100m do Kralovce) a maximalni sklon 36 promile? Tak jasne, Semmeringbahn to neni, ale taky to neni rovina.Nehlede na polskou stranu (predpokladam, ze jednotky byly primarne kupovany z duvodu zajizdeni do stanice Sedzislaw), tam je ten sklon rekl bych jeste vetsi. Uz ted, kdyz tam jezdi 810, tak misty jde motor „na krev“. Tohle ma sice 2×190 kW, ale taky je to tezsi. A pri znamych problemech s prehrivanim tech motoru to IMHO v tomhle terenu asi nebude se spolehlivosti zadna hitparada…
A pokud by to melo obsluhovat i relace typu Adrspach-Mezimesti-Walbrzych, tak tam jsou na polske strane sklony jeste brutalnejsi…
A jeste k tomu pricteme neexistujici servisni podporu jiz neexistujicich vyrobcu a na pruser je zadelano…
Ten vlak je sestaven z dílů výrobců, kteří stále existují, to je podstatné.
Alstom taky existuje a jak bylo drahé sehnat, vyrobit specifické díly?
Moooc drahé.
Návoz šrotu v přímém přenosu pokračuje.
Tak už zbývá dovézt jen něco z východu…
Už se stalo, byly to ČD
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/09/Motorov%C3%A1_jednotka_835_v_Brn%C4%9B.jpg
A taky se nesmí zapomenou na Sergeje, žeáno.
Které ji nedovezly ani nikdy nevlastnily
Měl jsem na mysli nějakou ojetinu… Tohle byl zánovní kousek 😀
Zase něco od Metrovagonmaše nebo něčeho podobného?
15 let starý vlak není šrot ani omylem, většina vlaků má životnost 40 let
Ano, vzhledem k tomu, že průměrný věk silničních vozidel v ČR dosáhl cca 19 let, jsou 15 letá vozidla zánovní, i kdyby jezdila na silnici.
Přesně tak! Co budou dělat chudáci z ČD, když jim obsadili číslo 817, jak teď budou označovat další bastlení šrotů 810? Vždyť už 811 museli obsadit po druhé pro dva různé šroty!
Bude se muset psát za číslo římská číslice, to chvíli vydrží.
uz skoro neni co bastlit
Až budou patnáctileté jednotky patřit k tomu nejstaršímu, tak to bude dobré. Bohužel se jedná o výrazné omlazení v rámci dopravců v ČR.
Řekl bych, že málokterý stát má takové finance, aby mohl mít nejstarší jednotky patnáctileté. Ono se to tu málo ví, ale i na západě běžně jezdí 35 let staré vlaky (SNCF třeba až nedávno ukončila provoz tzv. Corail vozů, jejichž výroba začala 1975). Rozdíl je v tom, že naše vozy a jednotky z 80. let měly a často furt mají úplně jiný komfort, než ty ze západu byť ze stejné doby. Již zmíněné Corail třeba měli od začátku klimatizaci. Jejich současníky jsou pak naše béčka…
Nebo treba rakouská Bmz 61 s zalamovacima dveřma maji rok výroby 1969
Motorák vyrobený v roce 2012? Ne!
Oběhy si rozvracet nenecháme. Zlatá 854 rekonstruovaná v roce 1997 let dříve a vyrobená 1968!
Uvážíme-li, že se jim v Polsku přezdívá kolzłom, platí to v tomto případě doslova.
Oni mají všech 11ks??
Ne, proč?
Jen 2
Říkal jsem si, kam se poděly. Dlouho o nich nebyla zmínka, tak jsem pak zvědavý na reakce cestujících…
Proč nemají žlutý polep?
Proč by ho měly mít?
Tak protože je asi tak koupili pochybuju že ta modrá co je na nich je lak (buď strhnou všechen polep nebo žádný)
Pořád nechápu.
Nekoupili je od KD, ale od KSL, takže jsou v barvách KSL.
Dobře oni!