Polské motorové jednotky čeká poslední zkouška pro provoz v Česku

Jednotka 817 při přepravě k technicko-bezpečnostní zkoušce. Foto: Stanislav HrubešJednotka 817 při přepravě k technicko-bezpečnostní zkoušce. Foto: Stanislav Hrubeš

Polská nízkopodlažní jednotka bude mít v Česku označení 817, vyrobilo se jí jen jedenáct kusů.

Na české koleje míří do provozu polské motorové jednotky, které jsou raritou i v samotném Polsku. Společnost GW Train Regio získala od Drážního úřadu potřebné povolení pro provoz motorových jednotek Kolzam SA109. V sobotu zbývá poslední krok: provedení technicko-bezpečnostní zkoušky.

Jde o motorové jednotky, které GW Train získala před necelými dvěma lety v Polsku ve veřejné soutěži Koleje Śląskie. I když se už nevyrábí, jde o relativně nové stroje: jeden je z roku 2012, druhý z roku 2005.

Zkouška by měla proběhnout v sobotu v úseku mezi Českými Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí. Podmínkou je rychlost vyšší než maximální schválená 100 km/h.

Nová vozidla dostanou v Česku řadové označení jako 817. Jednotky vyráběla nejprve společnost Kolzam, ta později zkrachovala, pak výrobu převzala společnost Fablok. Svojí velikostí jsou podobné českým regionovám, i když mají méně míst k sezení: 73. Jezdí ale rychleji, schválené jsou na stokilometrovou rychlost. Mají bezbariérové WC. Celkem jich vyrobili jen jedenáct kusů. Vozidla jsou nízkopodlažní.

Další detaily k plánům dopravce s těmito jednotkami včetně výsledku zkoušek přineseme o víkendu.

Motorová jednotka SA109. Foto: acek Chiżyński [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia Commons

Motorová jednotka SA109. Foto: acek Chiżyński [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) or CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], from Wikimedia Commons

Tagy GW Train Regio Kolzam SA109
82 komentářů