Polská vláda má zachránit aerolinky LOT až 17 miliardami korun, Finnair má další půjčku

Embraer E170 společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Foto: Letiště PrahaEmbraer E170 společnosti LOT Polish Airlines v Praze. Foto: Letiště Praha

Polská vláda navýší základní kapitál aerolinek a půjčí dopravci další peníze.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymus

Statni pomoci pro komercni letectvi mi zveda zaludek. Snad aspon ceska vlada nebude hloupa.

Jana

Vzdyt ceska vlada tu pomoc jiz schvalila.

Chronosphere

Ale s podmínkami,
které není schopná První Jednomotorová splnit.

Anonymus

A co schvalila? O zadne dotaci Smartwings CSA nevim. Doufam,ze jim nic nedaji.

Martin

Program Covid plus. Předpokládám že jste zaznamenal, že firma Kiwi již dostala miliardovou státní záruku na svůj další rozvoj. Snad část těch peněz použijí na vrácení peněz za zrušené letenky

Anonymus

Kiwi jsem zaznamenal. Tyhle firmy jsou ale zavisle na letectvi jako takovem. Divim se ze prodejce letenek dostane pomoc. To je jen firma,ktera se veze,ale letectvi neorganizuje,ani neprovozuje. Respektuju,co vymysleli a jak se jim dari,ale dat prodejci letenek miliardu nebo kolik to bylp? Mazec

Jirka B

Bohuzel v dnesni dobe je na prizivnictvi a lenosti lidi zalozen bussiness skoro vsude. Kiwi, Dame jidlo, Booking …. nikdo z nich (krome aplikace) nic nevytvori, ale vydelaji vice, nez ti, co realne ty sluzby provozuji. Divna doba ….

Alan

Vedle toho vypadají ty miliardy co stát nalil do záchrany ČSA jako drobné… hlavně aby se nerozhodl je převzít.

Zdeněk

To by si stát tedy opravdu pomohl….:-)

libcha

Mě na tom zaujala ta matematika. 12 M PAX loni, 2 M letos, to je 10 M „ušlých příležitostí“. Kompenzace v přepočtu 17 GKč, to je 1700 Kč na každého „ušlého“ cestujícího. To je docela velká taxa za prázdnou sedačku stojící na zemi.

Y.K.

Problém je, že ta sedačka nestojí na zemi s nulovými náklady.

poletucha15

asi tak.
Taky doufam, ze si diskuteri vzpomenou na tyhle vladni „zachrany“ az se zas budou vztekat ze finnair lita za polovinu toho co to zle CSA.

RHood

Prosím vás, co to tady píšete za nesmysli. Se podívejte na akcionářskou strukturu LOT Polish Airlines.

Roman

Vlastníkem je Polska Grupa Lotnicza. To je státní firma vlastnící krom LOT i další společnosti jako LOT maintenance servis, Airport servis ma snad podil i v Nordica

RHood

No viď právě, to znamená, že v tomto případě se vlastník (stát) stará o svůj majetek.

Y.K.

Áha. Jaký přesně rozdíl to dělá pro daňového poplatníka?

abas

Nikdy se tyhle peníze nevrátí. Tak když vyhazují, at´si vyhazují.

Anna

Jaká výhoda, že ČR žádné aerolinky nevlastní.

Nekdo

souhlas. jenže „manažeři“ čínsko-mafiánského aeroklubu QS stejně chodí neustále žebrat za majiteli státu a pussydentem dolních miliónů, aby jim z našich daní podpořili jejich zálibu :/ tady na serveru taky několik měsíců naháněli své podřízené aby nám tady brečeli…

abas

aeroklub Smartwings necht´se podpoří s China boys sám. Jo ze státního, to by si každej ochotně urval.

Anna

Stát jim prostřednictvím EGAP garantuje úvěr, jiná věc je, že Smartwings nesehnalo žádnou banku co by do toho šla.

Jana

A jak vite ze jim zadna banka nepujcila?

Anna

Vyjádřil se tak management. Že jim nikdo nepůjčil a zachránily je ty miliony co dostaly zpět od Boeingu za nedodává letadla.

Chronosphere

Kdyby jim půjčila,tak dosáhli na ten EGAP úvěr.

Ted

Smutný prožít život v takové nenávisti. Mě je fuk zda nějakou společnost vlastní Andrej, Šlouf či Mrázek. Hlavně pokud dává lidem práci. Ale evidentně někomu je vlastnictví evidentně ten nejdůležitější údaj u společnosti. Jinak rozhodnutí vlád kvituji, budování národních šampionů je klíčem k nezávislosti a zaměstnanosti. Když tu nebudeme mít velké a silné společnosti, jedno z jakého oboru tak nás právě ty zahraniční které jejich vlády podporují brzo převálcují.

Anonymus

ČSA krachne, uz se smirte. Plan je hotovy.

Martin

Evidentne mate nejake dobre zakulisni informace. Muzete alespon naznacit jaky je ten plan?

Anonymus

Nemam. Vyvozuji z medii a ruznych rozhovoru. A zsroven je obecme znamo,ze v CSA se propousti a bude propoustet dal. Smsrtwings se tam lidi chce zbsvit jednou provzdy.

Martin

Aha, myslel jsem ze kdyz pisete ze plan je hotov, tak mate nejake insider info. A vy jen pritome cerpate jen z medii

Anonymus

Ano,rozhovory s Vikem jsou jasne. Nesnasi odbory, nechce lidi z CSA se spoustou exkluzivnich vyhod ve smlouvach. A pak Tvrdik podle me nebavidi nektere lidi z CSA taky…

Ota Z.

a kdo by taky chtěl ve své firmě odbory… se podívejte na ty odborové zmetky. To je vysloveně vizitka všech doborů.
Taky sem čekal nějaký info k plánu, ale on lán čerpá z medií.. asi blesk, Novinky, nebo ČT.. 😀

Nekdo

přeji Vám dobrou chuť ke koblížkům, kosteleckému separátů a exklusivnímu inovativními toastovému chleba z penamé. a to víte, motýle mají rádi řepke, rybe páchaj sebevražde a bez pana majitele se v tomto státě nenažerete. ale je vidět, ze zrovna vám moc chutná a nadále se budete blahem chrochtat…

DrFj

Mohl bych Vas tedy poprosit, rekneme, o 50 milionu? Slibuji, ze pote zamestnam o par lidi vice a ze se chystam byt narodnim sampionem v ramci meho oboru. Preferuji cash, predem dekuji za odpoved.

Jana

Asi budete mit lepsi, kdyz si reknete mamince

DrFj

To zni rozumne. Stejne tak by si mohla Smartwings Group rict majitelum, no a v tom jim drzim palce.

Jana

Ona si majitelum o penize rekla

Anonymus

Jak na severu?

Ota Z.

fascinujeme, že pořád někdo věří tomu bludu, že sem QS nahánělo své zaměstnance, aby lajkovali jednotlivé příspěvky… tomu už se říká posedlost nenávistí QS 😀