Polská PESA znovu potvrzena jako vítěz na obousměrné košické tramvaje

Nová tramvaj pro Košice. Foto: PesaNová tramvaj pro Košice. Foto: Pesa

Pesa považuje protesty Škody za obstrukční.

Zpět na článek
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Hranatý okna jsou na tramvajích ošklivý

Miloš

Ty Polské tramvaje vypadají dost dobře a ve Wroclawy jezdí Plzeň Porsche

Paolo

Velmi dobrá správa že si to PESA ustala,škoda , že jej to nevyšlo aj v Bratislave.Bratislavske VO kde je vitaz SKODA mi pripadalo na sposob pobaltia kde riesia to este doteraz…

dopravopat

Na druhú stranu je nutné spomenúť, že v Bratislave už Škodovky jazdia a osvedčili sa. Podvozok je mimoriadne vydarený a komfortný, s dvojbodovou charakteristikou vypruženia (15T môže závidieť). Vozidlá sú tiché, bez rezonancií alebo dunenia (14T môže závidieť). Vedenie dvojkolia je vynikajúce, vozy majú už 400 tisíc km a jazdia na pôvodných obručiach s ktorými boli dodané. Súdiac podľa opotrebenia, vydržia obruče 600 tisíc km. A opotrebovanie je rovnaké na krajných otočných aj stredných pevných podvozkoch.

Paolo

Ano osvedcili sa( ked si odmyslim chybajuce samostatne dvere…. ale je tu aj bod B – nie som vnutorne stotozneny s konaniami kde je tien pochybnosti o transparentnosti a mozu mi za to niektorí davat minusky kolko to ide..

dopravopat

O transparentnosti si nerobím žiadne ilúzie. Ale som rád že prídu vozy, ktoré sa v premávke osvedčili a aj dielne majú skúsenosti s ich údržbou. Horšie by bolo mať úplne iný typ od úplne iného výrobcu.

Gajda

Aerolinky, kterou jedou v ûplně jinejch penězích a občas za svoje taky přejdou od Boeingu k Airbusu a je to všechno nové a vše daleko náročnější než u tramvají. A nikdo nemůže vědět, že Pesa by na tom nebyla podobně, dokud tam nebude jezdit.

Zdrasa

Co se vlastně stalo s Pragoimexem? Dlouho jsem o nich neslyšel.

Kubrt

Co by se dělo? Vesele dodává draky do Brna.

Romino

A staré T3 na Ukrainu 🙂

Jindra

Na ukrajinských kolejích jezdit zvládnou jenom naše téčka.

Petr Novák

Co by se stalo. Třetinový podíl v Pragoimexu odkoupila Škodovka a degradovala ho na výrobce laciných kopií T3 a K2 a nic jiného už vyrábět nesmí, aby Škodovce už nadále přímo nekonkuroval. A protože jejich EVO už tolik na odbyt nejde, tak o nich prostě není už tolik slyšet, no.

jva

Obávám se, že při zakázce 41 kastlí EVO2 pro Brno (a wanosockách pro Prahu) už moc rezervy ve výrobní kapacitě nebudou. V Olmütz na nejdražší EVO1/o furt čekáme…

Ivo

Vedení Škody a paní Kellnerová, to budou asi pěkní dárečkové …😆

Jindra

Pokzd jsoz výrobky fy. Pesa tak kvalitní, jako polské potraviny, je košické rozhodnutí OK.

dopravopat

Hodnotíme kvalitu poľských potravín podľa toho, čo predávajú v obchodoch, alebo podľa toho, čo sa k nám (SK/CZ) vozí? Som presvedčený že v PL vyrábajú kvalitné potraviny (a nielen tie). Nie som úplne presvedčený že kvalitné výrobky sú tie, ktoré sa dovážajú.

Jiří Kocurek

A teď představte, že někdo bude hodnotit Škodovky podle palírny Drak. Přirovnání úplně k ničemu.

medical examiner

To hodnocení Scheißewerke bude před náprstkem „denaturáku“, nebo až po?

dopravopat

Alebo železnicu podľa šukafonu. 🙂

Paolo

Do ČR a SR dovazaju potraviny adekvátně ceně aku si lokální manazment objedná a zaplatí.To co je na pulte v PL ( nie SK a CZ z Polska) v pohodě dám svojim najblizssim…a Solaris,Pesu a Newag nemám dovod považovat za nekvalitne

VojtaDrevik

V Polsku jsem byl několikrát a potraviny a obecně všechny věci tam měli mnohem kvalitnější než v CZ/SK, protože naši šmelináři chtějí ušetřit, tak berou levné, to jediné v Polsku, maso z Polska…

medical examiner

No…záleží kde ty potraviny kupujete…
Pokud je kupujete v Polsku, jsou naopak velice kvalitní…

Broněk

Kéž by obě firmy táhly pryč a vzal to do rukou někdo skutečně schopný. Tyto dětské hádky se hodí spíš na pískoviště.

dopravopat

V Plzni musia peniť ako pivo. 🙂

medical examiner

Jen ať si zvykají…
Pokud bude vedení v Praze mít všech pět pohromadě, tak si Scheißewerke v Praze ani neškrtne…

Romino

Tak ale zasa získlai zákazku v Bratislave, čo je zasa pre DPMB dobre, pretože bude jednotný park. A tie 29T a 30 T, ktoré už jazdia 5-6 rokov sa osvedčili. V Kšiciach ja aj tak teraz hlavná flotila Vario2, k tomu ešte cca 15-20ks ČKD KT8 na dožitie, takže aspoň uvidíme, čo je ta Pesa zač. Horišie ako Vario to nebude a určite to bude minimálne ako tá škodovka…

dopravopat

Pre DPMB je úplne nepodstatné kto vyhral zákazku v Bratislave. DPMB si skladá draky a čo sa unifikácie vozového parku týka, je asi tým posledným mestom, kde by sa o to snažili. 🙂

VojtaDrevik

Mohu se zeptat co nabízela Pars Nova v roce 2011?

Jenki

Křoví pro Pragoimex.