Polovina křižovatky Drysice na Hanácké dálnici je hotová, stavbaři na zimu zmizí
Křižovatka Drysice na D46, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Čtyřicetikilometrová dálnice mezi Olomoucí a Vyškovem supluje nedokončenou dálnici D1, ŘSD se ji snaží modernizovat od roku 2011.
No, tohle je teda hodně luxusní provedení tohoto místa… nejsem 100%ně přesvědčený o cenové efektivitě provedení. Přecejen, za stejné peníze mohl být jinde kilometr fungl nové dálnice… Když už, tak bych jen při příležitosti rekonstrukce (pokud už bylo nutné tak teď, pokud ještě ne tak klidně později) lehce rozšířil ten most aby se na něj vešel tak akorát ten odbočovací (v opačném směru připojovací) pruh a mohlo to být citelně levnější… Pak nám tu docela často chybí sjezdy/nájezdy (extrém je v tomto D2) protože jsou prý moc drahé, no bodejť by nebyly když se dělají v provedení že by se… Číst vice »
Fotodokumentace stavu křižovatky Drysice po otevření jedné její rekonstruované poloviny ve směru na Olomouc.
https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/D46_-_MUK_Drysice_otevreni_1_2_rekonstruovane_krizovatky_18.12.2021/
Že by výhradně suplovala nedokončenou D1 bych netvrdil. Spíš bych napsal, že spojuje druhé a šesté největší město v ČR, plus Prostějov… Ale to je asi jedno. Zmizí i ten nesmysl max. 110 km/h?
Pokud ne výhradně, tak určitě výrazně.
Uvidíme kolik aut ubude po dokončení D1 u Přerova. Řekl bych že na spojnici Brno Ostrava snad všichni pojedou po D1, která bude rovnější, širší a v čele trase na 130.
Máte pravdu, jenom omezení je u Kroměříže, 100, a Klimkovice tunel 60/80 .
Už aby to bylo dostavěné u Přerova.
To cos psal je původně zamýšlená funkce, dnes primárně supluje chybějící D1. Omezení na 110km/h už nikdy nezmizí.:(
Nejsou v plánu úpravy, které by to jednoho dne umožnily?
Nejsou – vyžadovalo by to přeložky.
Ono to na několika místech je i míň (občas 80, z toho okolo Prostějova dlouhý kus)… kdyby se tyto propady citelně zredukovaly (aspoň pro osobáky) tak by bylo celkem dobře, 110 není zase tak málo…
Já bych to s přehledem tvrdil. Přijeďte se podívat do PV.