Poloprázdniny v Praze končí. Po měsíci a půl se intervaly spojů vrací opět na 100 procent
Úpravy tramvajových zastávek u Čechova mostu. Foto: TSK
Počátkem roku je v pražské MHD tradičně cca o 15 % méně cestujících než během podzimu.
Neví někdo, jaké byly intervaly u metra, busů a tramvají před covidem?
Minimálně metro jezdilo o deset nebo dvacet minut déle o půlnoci. Nyní je mezi posledním metrem a prvním nočním spojem docela nepříjemná mezera.
A stejně tak jezdilo v kratších intervalech večer mezi 21-22 hodinou jestli se nepletu.
Tak to je. Navíc tu byly linky jako 7 nebo 11, které ve všední dny měly běžný interval, ale o víkendu poloviční, ve standardu páteřní linky. A to je také pryč.
S tou sedmičkou v sólech byly velké problémy. Stačilo malé zpoždění a nepobírala. V běžném víkendovém intervalu je to paradoxně uživatelsky přívětivější, snad to ušetří i pár řidičů. Kromě toho 11 začala půlit 13, 7 pomohlo převedení 14 do Jamrtálu, nedávno tedy i nová linka 19, proti tomu se zase vypla 24, ale na sedmičce přijede 15T nebo souprava. Ve finále celkově lepší i z hlediska ekonomiky provozu a efektivity, nebo i prokladového schématu.
O dvacet. A ty dva spoje prostě chybí, ropidí advokacie mluví o stíhání údržby přes noc. A samozřejmě chybí i ty původně navazující spoje povrchové dopravy. Popůlnoční rozjezd vlaků z Hlaváku zůstal kvůli tomu naprosto bez vazby na metro. Více si také musíme dávat bacha ve směrech do centra na stíhání poslední denní linky, po čtvrt na dvanáct už nemusí jet nic. Na povrchu to ušetří asi hodně… Jenže v řadě případů vznikly hodně nedomyšlené díry mezi spoji denní a noční dopravy. Btw. hodně se nadává, že poslední metro ze Zličína již v 23:40, nebo u Céčka – tam aspoň… Číst vice »
Je to tak, např. z posledního busu z Mníšku p. Brdy, ujede na Smíchově poslední metro o 6 minut.