Policisté zastavili v Brně FlixBus bez pneumatiky. Autobus byl plný cestujících

Autobus FlixBus bez pneumatiky. Foto: Policie ČRAutobus FlixBus bez pneumatiky. Foto: Policie ČR

Podle policie chybějící pneumatika ohrožovala bezpečnost jízdy vozidla.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

Šukafonu by se to nestalo! Nechť si to dají za rámeček všichni, kdo chtějí šukafon nahradit autobusem.

Jack

Víc autobusů… Příště třeba dojedou po jedné nápravě a na druhé budou mít dřevo jako v Rusku 🙂 Nic se přece nemůže stát :))))))

Václav neuberk

Bylo to na odlehčené-zvedací nápravě,tak se nic nestane.Na dojetí jer to nouzuovka.I kamiony podvazují nápravu a dojedou.

LKB

A to vite jak, ze se nic nestane? Nemuzete vedet…

Leinad

Proč výrobce dělá zvedací nápravu?
Tipuji že naložený vůz ji musí mít dole kvůli nápravovým tlakům, prázdný vůz může šetřit.

Pája

U tohoto autobusu je odlehčení jen pro případ rozjezdu za zhoršených adhezních podmínek. Zkrátka pokud například na sněhu „hrabe“ a nemůže z místa, nechá se třetí (nepoháněná) náprava odlehčit – tím se víc zatíží ta druhá poháněná a existuje nějaká šance vyjet. Totéž při uváznutí na nerovnosti při nájezdu k parkovišti před horskou chatou atd. Na jízdu z Bratislavy až do Brna to opravdu určeno není.

Leinad

Díky.

Tomáš679.2

A jestli tuto nápravu lze odlehčit tak odlehčit a nebo úplně zvednout? Já jen jestli to druhé kolo muselo bát zákonitě v kontaktu s vozovkou či nikoliv.Díky.

Pája

Podle vozů které znám se odlehčení automaticky deaktivuje při rychlosti okolo 30 km/h. Vzpomněl jsem si na případ před lety, kdy „odešlo“ na třetí nápravě ložisko a proto řidič rezervu nemontoval. Odlehčené kolo je v kontaktu s vozovkou, ale nenese váhu vozu.

Tomáš679.2

A ten autobus jel diskem po asfaltu? Pak by se dalo mluvit o odlehčení, ale vypadá to, že disk byl ve vzdzchu. Je měch stavěn na to, aby byla náprava takto vyvěšená? Navíc je otázka jestli je ovládání automatické na základě zatížení …a jestli ten autobus jel plný …

Majkl

Mám za to, že u nás vlastní autobusy jezdící pod značkou Flixbus společnost Umbrella, kdyžtak mě opravte. Ani bych se nedivil, kdyby to ten řidič dostal příkazem od ředitele pokračovat do Brna z důvodu absence náhradního vozidla v dané lokalitě a člověka, který by tam dojel. Pod pokličku firmy můžete nahlédnout i v reality show utajený šéf, která je dohledatelná na internetu. Je to prostě nízkonákladovka a tím pádem se tak i chová.

Majkl

A pokud o tom říďa nevěděl o to věčí řev byl, když se to tak rozmáhalo v médiích.

Pavel Steiner

Vážený pane ,,Majkl,,. Nevím jak bych Vám to asi tak slušně řekl, ale je vidět že toho o Umbrelle ani o mě moc neznáte… V prvé řadě se dá ,,na první dobrou,, poznat že to není autobus Umbrelly a než příště budete něco povídat o tom že já něco nařídil a nebo že jsme nízkonákladovka, tak se napřed přijďte na vlastní oči přesvědčit k nám na firmu – KDYKOLIV !!! – jak a co funguje, zeptejte se na lidí ve firmě na peníze, zeptejte se lidí na servis a zeptejte se koho chcete jaký já doopravdy jsem, na co jsem… Číst vice »

Majkl

Jste mi to dal a smekám tedy. Omlouvám se Vám tedy za to co jsem zde napsal. Po poslechnutí podcastu s Vámi, jsem usoudil, že v ohledech toho jak, kdo podniká a jaký je a jak co dělá Vím prd. Jsem jen obyčejný strojvedoucí a budu si hledět svých věci z provozu železničního. A až mentálně dospěju a třeba budu chlap jako vy, tak se přidám do diskuzí zpět třeba i sem, kde by měli psát spíš odborníci. Přeju hodně štěstí

LKB

Pane Steiner, kdyz to je udajne u vas tak dobre, jak pisete, tak vysvetlete urednim zpusobem zjistenou nepritomnost pneumatiky. Tyto dve veci jsou v rozporu. Chybejici pneu je pro me osobne chaos. A dava mi signal, abych se danemu dopravci vyhnul, i kdyz to neni na „nosne“ naprave!

Georg

vy asi mate problem chapat psany text? tenhle autobus nepatri firme umbrella a pan steiner vam o nem tim padem tezko neco rekne.

Pavel Steiner

Vážený pane. Nejspíše jste absolutně nepochopil, že tento bus NEBYL bus od Umbrelly, takže Vám to napíšu ještě jednou úplně polopaticky – úředně jak vy požadujete určitě ne, protože to by jste už vůbec nepochopil… – Umbrella je sice největší partner Flixbusu, ale to neznamená že je každý bus s nápisem FlixBus její. Navíc – my se tady v těch končinách / myšleno Bratislava – D2 – Brno / skoro vůbec nevyskytujeme a když už, tak pouze s patrovými busy značky SETRA. A kdyby se tato situace stala u nás, že by nám bouchlo kolo na třetí nápravě, tak šéf… Číst vice »

W14

Šéf firmy by měl mít podle mě rozhodne jiné vystupování na veřejnosti. Z vaší odpovědi je zřejmé, že se vás kritika dotkla více, než je zdrávo. Já jsem teda o Umbrelle slyšel jen málo věcí, ale z vaší odpovědi (pokud jste opravdu šéfem daně společnosti) je mi jasné, že bych k vám pracovat nešel.

Teď k chybějící pneumatice na autobuse – pokud si řidič jede sám, tak ať jede. Pokud ale veze lidi, tak je to neobhajitelné. Pokud má bus třetí nápravu, tak tam není jen tak pro parádu, že.

Georg

a vas by se nedotklo, kdyby si vas nekdo bral do huby za veci, se kterymi nemate nic spolecneho?

Pavel Steiner

Vážený pane. Nejspíše jste absolutně nepochopil, že tento bus NEBYL bus od Umbrelly. Umbrella je sice největší partner Flixbusu, ale to neznamená že je každý bus s nápisem FlixBus její. Navíc – my se tady v těch končinách skoro vůbec nevyskytujeme a když už, tak pouze s patrovými busy. A kdyby se tato situace u nás, že by nám bouchlo kolo na třetí nápravě, tak šéf operativy / techniky nechá dojet autobus opatrně na první odpočívadlo a dál by v žádným případě nejel !!! A my bychom poslali bud náhradní bus a nebo bychom lidi ve spolupráci s FlixBusem přebudovali… Číst vice »

Pája

Tohle je pohlazení na duši. Kdysi jsem
Vám psal, co můj tatík dělal pro to, aby „jeho“ vůz byl vždycky fit. Nouzovky se samozřejmě dějí, ale všechno má svá pravidla. Vámi uvedený postup mi vtloukal do hlavy léta. Stůjte si za svým, přeji Vám hodně spokojených zákazníků a bezpečně ujetých km. Pája

pavelhuter

Je to jednoduché pokud dojížděl cca10km tak dobře.Stát rozblikaný na dálnici podstatně větší riziko a ty lidi přestoupí do jiného busu téže společnosti na nádraží taky lepší než na dálnici přestupovat do druhého busu lidem mužete řict co chcete ale stejně je problém je uhlídat a tyhle linky několik národností špatná domluva.Pokud opravdu dojížděl tak co se týče bezpečnosti to udělal dobře

Petr

Inu, stát na dálnici asi ne, ale nemyslím si, že by autobusový nádraží bylo náhodou tím prvním bezpečným místem pro zastavení. I když jako cestující bych byl samozřejmě rád, že to řidič nezapíchnul někde uprostřed ničeho.

Anna Kournikova

Jel s tím už z Bratislavy, takže žádných 10 km.

Daniel Jablonecký

Čí byl ten autobus?

Pája

Flix bus

noerf

Dopravce není prodejce jízdenek.
Jinak mne zaujalo, že policie mluvila o plném autobusu a dle společnosti flixbus jelo ve spojí 26 lidí, tedy necelá polovina kapacity autobusu.

Georg

flix bus je i dopravce.

Daniel Jablonecký

FlixBus vlastní jenom jeden autobus a ten ani není v ČR. Takže moje otázka zůstává: čí to je autobus?

Pája

Tak já se teda přiznám. Můj 😁

Pája

Dokonalé to není, ale včera jsem nikde nevyčetl, jak daleko s tím jel. Po odlehčení třetí nápravy to klidně kus cesty bez následků vydrží a nádraží měl „kousek“ To hlavní nese druhá náprava osazená tuplákama. Ale snad tu gumu aspoň uklidil z dálnice.
Spíš mně včera zaujalo další najetí vlaku do nastražených kamenů. Nevíte prosím někdo víc než to, co píšou nějaké novinky?

Anna Kournikova

Ano, já vím. Kolegyně z práce měla v autobuse syna, závadu „řešil“ řidič už v Bratislavě a nakonec s tím jel celou cestu až do Brna!! Takže žádný nouzový dojezd. Absolutní bezohlednost Flixbusu, že toto je u nich standard.

Pája

To mění situaci. Pokud takto jel už z Bratislavy, tak to není řidič ale moula. Já měl za to, že guma odešla někde kus před Brnem a proto jsem považoval za bezpečnější variantu dojezd s odlehčenou třetí nápravou než stání na blikačkách na dálnici.

Martin1

Jak víte, že to je „u nich standard“?

Georg

internetovy anonym, mozna i absolvent vysoke skoly zivota. takovi lide vedi vsechno.

Anna Kournikova

Nech si svoje trapné komentáře, ubožáku.

Georg

tak sem s dalsimi dukazy o tom, ze tohle je u flixu standard.
jako ubohozak mi prijde spis clovek sirici pomluvy bez dukazu…

Anna Kournikova

Tak vzhledem k tomu, že s někým danou situaci snad řešil, ale rozhodl se pokračovat takto, není důvod si myslet, že není.

Georg

takze ty ses jednou ozral a tim padem tady muzeme tvrdit, ze je u tebe standard byt ozraly?

Georg

balkan… co na to rict.

Berhof

Holt někdo lítá bez jednoho motoru, někdo jezdí bez jednoho kola 🙂

Georg

greetings to cpt. vesely!
kde je tomu blbovi asi konec…

Pavel Skládaný

A to se ještě neprovalila další skandální zpráva, že jsou dokonce piloti, kteří jsou schopni lítat i bez letadla.

Petr

Oni nevozi rezervu?

Luděk

Stačí mít nasmlouvanou asistenční službu ale asi na ni nechtěli čekat

Václav

Vzhledem k tomu, že čekali na náhradní autobus, tak asi nic nasmlouvaného neměli.

Luděk

Nechci se hádat ale na ten náhradní autobus čekali protože tomuto zabavili techničák.

Nat63

Vozí, ale podle mého to na zadní natáčecí nápravě nechtěl přezouvat někde na dálnici, ale třeba až na autobusáku. Prostě se pokusil to dojet.
Je vidět, že se mu to svléklo někde cestou, je tam dost černých stop.
Nechtěl bych tu pneumatiku potkat na dálnici.

Georg

a proc ji neprezul v bratislave?

blue

Já tohle zažil, když bouchla guma na třetí nápravě autobusu RJ. Jel jsem za ním, a vyběhlo proti mně tolik materiálu, až jsem koukal. Kusy pneumatiky, nějaký plast z podběhu. Autobus okamžitě zastavil, řidič mrknul, kde to bylo, koukl na mě, jestli moje auto je OK (nic mě naštěstí netrefilo), a jel na první benzinku při cestě, kde to odstavil. Fakt nechápu, jak někdo mohl jet tímhle stylem Bratislava-Brno.

Phate

Nemuselo to bouchnout – stačí „pomalý defekt“ a když je měkká, tak se zahřeje a rozerve.

Pája

To by mu do očí křičela signalizace poklesu tlaku

čecháček

Beránek a Ovčáček…. mohli by si podat ruku. Všimněte si, jak jednou tvrdí, že ‚to byl jen nouzový dojezd‘ a pak ‚policie označila dle pravidel silničního provozu [vozidlo] za nezpůsobilé‘

Lol. Já bych do toho teda nevlez.

Jiří Kocurek

Já bych do toho raději nevlezl ani potom, co to projde technickou. Prasklá pneu, to bude určitě konstrukční vada Flixbusu, co se urve potom? Na technické stejně nepoznají, jestli praskne klikovka….

pavelhuter

je vidět že víte o čem mluvíte když píchnete s osobním tak ho prodáte protože po výměně se stím budete bát jezdit protože vám prskne klikovka ok super dedukce

Luky

Není mi jasné proč ze sebe děláte tímto komentářem takového hlupáka.

Pavel Skládaný

Na technické dokonce ani nekontrolují, jestli jsou tam písty a válce. Přitom jde o klíčovou součástku.

Petr

No a jak si to protiřečí? Však ani nikdo pořádně neřek co se vlastně stalo. Jel takhle už z Budapešti nebo to ruplo někde před Brnem?

Filip Jirsák

To ale není v rozporu. Řidič to vyhodnotil jako nouzový dojezd. Policie má (podle pravidel silničního provozu) právo označit vozidlo za nezpůsobilé, což učinila. Řidič to musí respektovat a nemůže s ním dál jet. Může si pak dodatečně stěžovat, ale to je tak vše.

None

Tak to měl štěstí, že ho během nouzového dojetí do Berlína nechytili v Německu.

Jiří Kocurek

Určti s tím chtěl jet až do Berlína, jste si jist? Možná taky chtěl přejet slepeckého psa ve Veverské Bitýšce…

Luděk

Jestli to byl polský autobus ani bych se nedivil že chtěli dojet až do Berlína

Ondřej 2

Tam jsem před pár lety potkal žlutý bus co objížděl kolonu na D1. Pneumatiky měl všechny a psa nepřejel.. 😂

Anna Kournikova

Když mu nebylo blbé s tím jet trasu Bratislava – Brno, tak kdyby ho nepráskli policajtům, tak by možná zkusil i ten Berlín.

Phate

…přitom stačilo málo. Kdyby píchnul levou, tak by si nikdo ničeho nevšiml a tahle diskuze by tady nebyla 🙂