Policisté zastavili v Brně FlixBus bez pneumatiky. Autobus byl plný cestujících
Autobus FlixBus bez pneumatiky. Foto: Policie ČR
Podle policie chybějící pneumatika ohrožovala bezpečnost jízdy vozidla.
Podle policie chybějící pneumatika ohrožovala bezpečnost jízdy vozidla.
Pane Prouzooooo – tady snad ani netřeba komentář. A mluvčí : Tiskový mluvčí společnosti FlixBus Tomáš Beránek k incidentu uvedl následující: „Na lince z Budapešti do Berlína ve středu odpoledne došlo k defektu na pneumatice u třetí pomocné nápravy tříosého autobusu. Tato náprava pouze odlehčuje autobus a pomáhá při zatáčení.
Ne to fakt neřekl mluvčí že ne? Pane Beránku – ta třetí náprava je vytáčí a zajišťuje autobusu otáčení zadních kol a musí být funkční, ten autobus byl prostě nezpůsobilý a přesto vezl lidi!!!
Šukafonu by se to nestalo! Nechť si to dají za rámeček všichni, kdo chtějí šukafon nahradit autobusem.
Víc autobusů… Příště třeba dojedou po jedné nápravě a na druhé budou mít dřevo jako v Rusku 🙂 Nic se přece nemůže stát :))))))
Bylo to na odlehčené-zvedací nápravě,tak se nic nestane.Na dojetí jer to nouzuovka.I kamiony podvazují nápravu a dojedou.
A to vite jak, ze se nic nestane? Nemuzete vedet…
Proč výrobce dělá zvedací nápravu?
Tipuji že naložený vůz ji musí mít dole kvůli nápravovým tlakům, prázdný vůz může šetřit.
U tohoto autobusu je odlehčení jen pro případ rozjezdu za zhoršených adhezních podmínek. Zkrátka pokud například na sněhu „hrabe“ a nemůže z místa, nechá se třetí (nepoháněná) náprava odlehčit – tím se víc zatíží ta druhá poháněná a existuje nějaká šance vyjet. Totéž při uváznutí na nerovnosti při nájezdu k parkovišti před horskou chatou atd. Na jízdu z Bratislavy až do Brna to opravdu určeno není.
Díky.
A jestli tuto nápravu lze odlehčit tak odlehčit a nebo úplně zvednout? Já jen jestli to druhé kolo muselo bát zákonitě v kontaktu s vozovkou či nikoliv.Díky.
Podle vozů které znám se odlehčení automaticky deaktivuje při rychlosti okolo 30 km/h. Vzpomněl jsem si na případ před lety, kdy „odešlo“ na třetí nápravě ložisko a proto řidič rezervu nemontoval. Odlehčené kolo je v kontaktu s vozovkou, ale nenese váhu vozu.
A ten autobus jel diskem po asfaltu? Pak by se dalo mluvit o odlehčení, ale vypadá to, že disk byl ve vzdzchu. Je měch stavěn na to, aby byla náprava takto vyvěšená? Navíc je otázka jestli je ovládání automatické na základě zatížení …a jestli ten autobus jel plný …
Mám za to, že u nás vlastní autobusy jezdící pod značkou Flixbus společnost Umbrella, kdyžtak mě opravte. Ani bych se nedivil, kdyby to ten řidič dostal příkazem od ředitele pokračovat do Brna z důvodu absence náhradního vozidla v dané lokalitě a člověka, který by tam dojel. Pod pokličku firmy můžete nahlédnout i v reality show utajený šéf, která je dohledatelná na internetu. Je to prostě nízkonákladovka a tím pádem se tak i chová.
A pokud o tom říďa nevěděl o to věčí řev byl, když se to tak rozmáhalo v médiích.
Vážený pane ,,Majkl,,. Nevím jak bych Vám to asi tak slušně řekl, ale je vidět že toho o Umbrelle ani o mě moc neznáte… V prvé řadě se dá ,,na první dobrou,, poznat že to není autobus Umbrelly a než příště budete něco povídat o tom že já něco nařídil a nebo že jsme nízkonákladovka, tak se napřed přijďte na vlastní oči přesvědčit k nám na firmu – KDYKOLIV !!! – jak a co funguje, zeptejte se na lidí ve firmě na peníze, zeptejte se lidí na servis a zeptejte se koho chcete jaký já doopravdy jsem, na co jsem… Číst vice »
Jste mi to dal a smekám tedy. Omlouvám se Vám tedy za to co jsem zde napsal. Po poslechnutí podcastu s Vámi, jsem usoudil, že v ohledech toho jak, kdo podniká a jaký je a jak co dělá Vím prd. Jsem jen obyčejný strojvedoucí a budu si hledět svých věci z provozu železničního. A až mentálně dospěju a třeba budu chlap jako vy, tak se přidám do diskuzí zpět třeba i sem, kde by měli psát spíš odborníci. Přeju hodně štěstí
Pane Steiner, kdyz to je udajne u vas tak dobre, jak pisete, tak vysvetlete urednim zpusobem zjistenou nepritomnost pneumatiky. Tyto dve veci jsou v rozporu. Chybejici pneu je pro me osobne chaos. A dava mi signal, abych se danemu dopravci vyhnul, i kdyz to neni na „nosne“ naprave!
vy asi mate problem chapat psany text? tenhle autobus nepatri firme umbrella a pan steiner vam o nem tim padem tezko neco rekne.
Vážený pane. Nejspíše jste absolutně nepochopil, že tento bus NEBYL bus od Umbrelly, takže Vám to napíšu ještě jednou úplně polopaticky – úředně jak vy požadujete určitě ne, protože to by jste už vůbec nepochopil… – Umbrella je sice největší partner Flixbusu, ale to neznamená že je každý bus s nápisem FlixBus její. Navíc – my se tady v těch končinách / myšleno Bratislava – D2 – Brno / skoro vůbec nevyskytujeme a když už, tak pouze s patrovými busy značky SETRA. A kdyby se tato situace stala u nás, že by nám bouchlo kolo na třetí nápravě, tak šéf… Číst vice »
Šéf firmy by měl mít podle mě rozhodne jiné vystupování na veřejnosti. Z vaší odpovědi je zřejmé, že se vás kritika dotkla více, než je zdrávo. Já jsem teda o Umbrelle slyšel jen málo věcí, ale z vaší odpovědi (pokud jste opravdu šéfem daně společnosti) je mi jasné, že bych k vám pracovat nešel.
Teď k chybějící pneumatice na autobuse – pokud si řidič jede sám, tak ať jede. Pokud ale veze lidi, tak je to neobhajitelné. Pokud má bus třetí nápravu, tak tam není jen tak pro parádu, že.
a vas by se nedotklo, kdyby si vas nekdo bral do huby za veci, se kterymi nemate nic spolecneho?
Myslím si, že dotklo každého, ale pan Steiner je očividně impulzivní a jako majitel firmy by opravdu měl umět vystupovat. Každopádně podle toho jak se chová bych ani já do takové firmy nikdy dělat nešel.
Vážený pane. Nejspíše jste absolutně nepochopil, že tento bus NEBYL bus od Umbrelly. Umbrella je sice největší partner Flixbusu, ale to neznamená že je každý bus s nápisem FlixBus její. Navíc – my se tady v těch končinách skoro vůbec nevyskytujeme a když už, tak pouze s patrovými busy. A kdyby se tato situace u nás, že by nám bouchlo kolo na třetí nápravě, tak šéf operativy / techniky nechá dojet autobus opatrně na první odpočívadlo a dál by v žádným případě nejel !!! A my bychom poslali bud náhradní bus a nebo bychom lidi ve spolupráci s FlixBusem přebudovali… Číst vice »
Tohle je pohlazení na duši. Kdysi jsem
Vám psal, co můj tatík dělal pro to, aby „jeho“ vůz byl vždycky fit. Nouzovky se samozřejmě dějí, ale všechno má svá pravidla. Vámi uvedený postup mi vtloukal do hlavy léta. Stůjte si za svým, přeji Vám hodně spokojených zákazníků a bezpečně ujetých km. Pája
Je to jednoduché pokud dojížděl cca10km tak dobře.Stát rozblikaný na dálnici podstatně větší riziko a ty lidi přestoupí do jiného busu téže společnosti na nádraží taky lepší než na dálnici přestupovat do druhého busu lidem mužete řict co chcete ale stejně je problém je uhlídat a tyhle linky několik národností špatná domluva.Pokud opravdu dojížděl tak co se týče bezpečnosti to udělal dobře
Inu, stát na dálnici asi ne, ale nemyslím si, že by autobusový nádraží bylo náhodou tím prvním bezpečným místem pro zastavení. I když jako cestující bych byl samozřejmě rád, že to řidič nezapíchnul někde uprostřed ničeho.
Čí byl ten autobus?
Flix bus
Dopravce není prodejce jízdenek.
Jinak mne zaujalo, že policie mluvila o plném autobusu a dle společnosti flixbus jelo ve spojí 26 lidí, tedy necelá polovina kapacity autobusu.
flix bus je i dopravce.
Hehe už jste viděli někdy u FLIXhnusu plný autobus?? :))))
FlixBus vlastní jenom jeden autobus a ten ani není v ČR. Takže moje otázka zůstává: čí to je autobus?
Tak já se teda přiznám. Můj 😁
FLIXhnus žádný autobusy nemá
Dokonalé to není, ale včera jsem nikde nevyčetl, jak daleko s tím jel. Po odlehčení třetí nápravy to klidně kus cesty bez následků vydrží a nádraží měl „kousek“ To hlavní nese druhá náprava osazená tuplákama. Ale snad tu gumu aspoň uklidil z dálnice.
Spíš mně včera zaujalo další najetí vlaku do nastražených kamenů. Nevíte prosím někdo víc než to, co píšou nějaké novinky?
To mění situaci. Pokud takto jel už z Bratislavy, tak to není řidič ale moula. Já měl za to, že guma odešla někde kus před Brnem a proto jsem považoval za bezpečnější variantu dojezd s odlehčenou třetí nápravou než stání na blikačkách na dálnici.
Jak víte, že to je „u nich standard“?
internetovy anonym, mozna i absolvent vysoke skoly zivota. takovi lide vedi vsechno.
tak sem s dalsimi dukazy o tom, ze tohle je u flixu standard.
jako ubohozak mi prijde spis clovek sirici pomluvy bez dukazu…
takze ty ses jednou ozral a tim padem tady muzeme tvrdit, ze je u tebe standard byt ozraly?
Tak já myslím, že FLIXhnus měl za poslední dobu těch průšvihů víc ne? Můžu jen příkladem – uražení střechy v Berlíně o most, najetí do pangejtu na D1, otáčení se na D8, průšvihy s nepřijetím spoje a ignorací zákaznického centra atd… Mám pokračovat?????
balkan… co na to rict.
Holt někdo lítá bez jednoho motoru, někdo jezdí bez jednoho kola 🙂
greetings to cpt. vesely!
kde je tomu blbovi asi konec…
A to se ještě neprovalila další skandální zpráva, že jsou dokonce piloti, kteří jsou schopni lítat i bez letadla.
Oni nevozi rezervu?
Stačí mít nasmlouvanou asistenční službu ale asi na ni nechtěli čekat
Vzhledem k tomu, že čekali na náhradní autobus, tak asi nic nasmlouvaného neměli.
Nechci se hádat ale na ten náhradní autobus čekali protože tomuto zabavili techničák.
Vozí, ale podle mého to na zadní natáčecí nápravě nechtěl přezouvat někde na dálnici, ale třeba až na autobusáku. Prostě se pokusil to dojet.
Je vidět, že se mu to svléklo někde cestou, je tam dost černých stop.
Nechtěl bych tu pneumatiku potkat na dálnici.
a proc ji neprezul v bratislave?
Já tohle zažil, když bouchla guma na třetí nápravě autobusu RJ. Jel jsem za ním, a vyběhlo proti mně tolik materiálu, až jsem koukal. Kusy pneumatiky, nějaký plast z podběhu. Autobus okamžitě zastavil, řidič mrknul, kde to bylo, koukl na mě, jestli moje auto je OK (nic mě naštěstí netrefilo), a jel na první benzinku při cestě, kde to odstavil. Fakt nechápu, jak někdo mohl jet tímhle stylem Bratislava-Brno.
Nemuselo to bouchnout – stačí „pomalý defekt“ a když je měkká, tak se zahřeje a rozerve.
To by mu do očí křičela signalizace poklesu tlaku
Beránek a Ovčáček…. mohli by si podat ruku. Všimněte si, jak jednou tvrdí, že ‚to byl jen nouzový dojezd‘ a pak ‚policie označila dle pravidel silničního provozu [vozidlo] za nezpůsobilé‘
Lol. Já bych do toho teda nevlez.
Já bych do toho raději nevlezl ani potom, co to projde technickou. Prasklá pneu, to bude určitě konstrukční vada Flixbusu, co se urve potom? Na technické stejně nepoznají, jestli praskne klikovka….
je vidět že víte o čem mluvíte když píchnete s osobním tak ho prodáte protože po výměně se stím budete bát jezdit protože vám prskne klikovka ok super dedukce
Není mi jasné proč ze sebe děláte tímto komentářem takového hlupáka.
Na technické dokonce ani nekontrolují, jestli jsou tam písty a válce. Přitom jde o klíčovou součástku.
No a jak si to protiřečí? Však ani nikdo pořádně neřek co se vlastně stalo. Jel takhle už z Budapešti nebo to ruplo někde před Brnem?
To ale není v rozporu. Řidič to vyhodnotil jako nouzový dojezd. Policie má (podle pravidel silničního provozu) právo označit vozidlo za nezpůsobilé, což učinila. Řidič to musí respektovat a nemůže s ním dál jet. Může si pak dodatečně stěžovat, ale to je tak vše.
Nouzový dojezd, tedy odjezd z Bratislavy do Brna??? A policie to vyhodnotila špatně, když zakázala dál jízdu a ohrožování cestujících zcela správně v nezpůsobilém vozidle?? No vy jste hlavička pomazaná
Tak to měl štěstí, že ho během nouzového dojetí do Berlína nechytili v Německu.
Určti s tím chtěl jet až do Berlína, jste si jist? Možná taky chtěl přejet slepeckého psa ve Veverské Bitýšce…
Jestli to byl polský autobus ani bych se nedivil že chtěli dojet až do Berlína
Tam jsem před pár lety potkal žlutý bus co objížděl kolonu na D1. Pneumatiky měl všechny a psa nepřejel.. 😂
…přitom stačilo málo. Kdyby píchnul levou, tak by si nikdo ničeho nevšiml a tahle diskuze by tady nebyla 🙂