Policisté budou mít levnější In-Kartu, pomohou ve vlacích při řešení problémů
Nepořádek ve vlaku, ilustrační foto. Pramen: České dráhy
Dohoda mezi Policií České republiky a Českými drahami platí od března. Nabídku zatím využilo zhruba 200 policistů.
Orgán má sice na výběr, ale je to silně děravé. Po službě není ozbrojen a může si dát pivo a v tom případě při zásahu na přání se pod vlivem vystaví rizikům ze strany gibonů.
Policista který není ve službě nemá nárok abych se mu nějak prokazoval.
Zastavme se však u jiného příkladu (se kterým jsem se v praxi setkal). Policista v době mimo službu byl revizorem městské hromadné dopravy požádán, aby požadoval prokázání totožnosti od cestujícího, který cestoval městskou hromadnou dopravou bez platné jízdenky. Policista žádosti revizora vyhověl. Dle mého názoru konal policista protiprávně. Zatímco policista v době služby je oprávněn vyzvat k prokázání totožnosti osobu, na žádost jiné osoby, jestliže tato osoba má na zjištění totožnosti právní zájem, jakož i osobu, která o prokázání totožnosti žádá, policista v době mimo službu má toto oprávnění jen (jak již bylo výše uvedeno) je-li páchán trestný čin /… Číst vice »
Nemáte pravdu
A co když to byl neuniformovaný policista – policista SKPV, který slouží zásadně v civilu.😉
Pokud je policajt v civilu, normálně se vám prokáže průkazem a je jedno jestli je z kriminálky nebo jede v civilu ze šichty
Přesně tak, prokáže se, tak je ve službě.
Jsem zvědavý kdo jim po službě s nadšením bude krom šotoušů za tohle jezdit a dělat melouchy. Ve službě si toho snad užijí s nervama dost a vedení ČD si tohle představuje jako Hurvínek válku. Na rodinné výlety to taky popřípadě nebude, už vidím nadšení partnera jak tatínek si za tohle tahá práci ještě domů….a každý normální policista si chce taky výlet nějakým způsobem třeba užít a dát si pivko, nebude alkohol v rozporu s výkonem služby a nevím kdo si tohle celé vezme na triko – jak je praxí, že v případě průšvihu se k dotyčnému nebudou znát ani… Číst vice »
Policisté mají tu povinnost stále ze zákona, hlavní problém pro bezpečnější přepravu je, že po revoluci se skoro všichni policisté a vojáci začali převlékat do uniforem až v práci.
Nikdo ho nenutí aby na rodinném výletě předkládal kartu z které lze vyčíst že je policistou. Pokud chce mít klid, tak si koupí normální jízdné. Ta sleva se dává na základě jeho svobodného rozhodnutí.
Už pouhá přítomnost policistů mimo službu odpuzuje chmatáky.
Protože doklady panu policistovi…. to prostě chceš -:)
oprava:
Protože UKRÁST doklady panu policistovi…. to prostě chceš -:)
Přizpůsobili jsme se a zrušili část policie (pro dráhu). A nyní brečíme , že ………… Fakt si ti „nej úředníci“ myslí, že sama průvodčí zvládne ožralu sama ??? !!! Přeměna na „Balkán“ pokračuje. Odpovědnost je na těch, co zrušili odd. železniční policie a ČD – rozhodli, že v vlaku bude jen 1 průvodčí sám nebo bez průvodčího.
Myslím, že politici zrušení spousty peněz do specializované železniční části Policie, akorát vyslyšeli přání voličů.
V 2019 se prodávalo skoro 2x tolik nových auťáků v ČR/SR, ve srovnání s rokem 2004.
Proč tvrdíte, že „sama průvodčí zvládne ožralu“? Co „režijkáři“
A připomenu, že na bezpečnosti ve vlaku/lákání dalších slušných platících pasažérů by měli mít zájem také ti, kdo už nyní dostávají zhruba 93% slevu (=tzv. roční jízdenka „režijní“)
Dle posledních údajů, které jsem dohledal, v roce 2019 prý režijních ročních jízdenek bylo 0,1 milionu.
A dle údajů RailReklam je vlakových pasažérů:
– pravidelných 0,9 milionu
– občasných/výjimečně jedoucích zhruba 3,1 milionu (tzn., že použili vlak aspoň 1x za půl roku)
…. ale velmi pravděpodobně jde o odhady reklamní firmy (bez údajů od dopravců), tož realita může být dost jiná.
Jestli to správně chápu, tak každý policista bude mít na výběr – buď in-karty za plnou cenu a pak nemusí při jízdě „pracovat“, nebo za poloviční cenu, ale pak musí být v případě potřeby k dispozici průvodčímu/vlakvedoucímu.
Taková ta sleva co není zadarmo.
Ale každý (policista) si bude moct vybrat.
Spíš to má být motivace, aby víc využívali vlaků. Jelikož zasáhnout, při ohrožení veřejného pořádku, zdraví, má policista dle zákona, tak i tak (viz. Článek).
Jde spíše o to, jestli pruvodčí bude vědět, že má ve vlaku policistu v civilu. A zavolá si ho, když se bude něco dít v jiném voze.
„Pracovat“ musí ze zákona, spíš jde o to jestli je zbabělec, a radši bude platit víc, aby nebyl moc vidět, když se bude snažit skrýt pod koberec.
Tak já to považuji za úžasný nápad. Píšu to schválně před čtením ostatních komentářů (na které jsem zvědavý). Napadá mě samozřejmě pár nejasností, na které asi není snadná odpověď, a nevím, jestli jsou nějak řešeny. Jak policista bude zasahovat v civilu beze zbraně? (Nebo naopak v civilu s podporou zbraně, má-li ji? Smí ji vlastně s sebou vozit?) Co má takový policista dělat, bude-li mít vypito jedno pivo? Čtyři piva?
Když zkouknete https://www.csfd.cz/film/352403-the-great-train-robbery/prehled/, prý natočeno dle skutečnosti, tož tam je rozebráno, jak uvažují ti, co chtějí nějakou tu lumpárnu (=nebudu prozrazovat děj).
No a zcela zásadně se tito výtečníci chtěli vyhnout místům, kde hrozila nadprůměrná koncentrace policistů.
Tož asi tak = Už jen riziko, že nějaký ten polda bude poblíž odrazovala od páchání nekalostí.
Policista v civilu to skusí urovnat ústně, ( ukecat ), pokud to nepomůže zavolá na 158 a v další stanici ( podle závažnosti) bude čekat uniformovaná hlídka. Použí zbraně je kapitola sama pro sebe – ohrožení života a zdraví, nutná obrana, Krajní nouze. Ve vlaku rozhodně nedoporučuji. Pokud zde policista plní nějaký služební úkol, může mít služební zbraň. Pokud má soukromou, musí mít zbrojní průkaz. A pod vlivem alkoholu by jakákoliv osoba neměla se zbraní manipulovat. Použití zbraně ve vlaku je velké riziko. Za jízdy vlaku může hrozit nechtěný výstřel, zranění někoho dalšího, … Samozřejmě na začátku se musí prokázat,… Číst vice »
Tak koukám, že reálně asi o zlepšení nepůjde. Jako zkusit urovnat to ústně, většinou může kdokoliv. Jenže pokud už ústní urovnání selže, tak většinou to chce tvrdší sílu. alespoň tu uniformovanou hlídku.
A to znamená použít donucovací prostředky, napsat úřední záznam, … A třeba z výletu s dětmi je pak 😭
Jde jen o to, že průvodčí bude vědět, že má ve vlaku policistu (nejspíše mimo službu) a v případě potřeby se na něj může obrátit s žádostí o pomoc. Pokud bude například někdo agresivní, nebude na něj průvodčí sám.
To už můžou dát slevu všem… hasičům, záchranářům, učitelům, pracovníkům Krajských úřadů, soudcům… No nevím, akorát to prohloubí rozdíly mezi běžnými platícími cestujícími v kategorii 18-64, kteří nemají nárok na žádné slevy a těmito výjimkami. A stejně to budeme dotovat všichni. A platí to naštěstí jen u ČD.
Kdyby raději ČD vymyslelo integrovanou jízdenku pro všechny za rozumnou cenu, nebylo by třeba In karet více.
Proč by ČD, jakožto jeden z dopravců, mělo vymýšlet nějakou jednotnou jízdenku pro všechny? Proč to nechcete po Regiojetu nebo třeba Arrivě?
Jako dobrý nápad, když se musela zrušit OSOŽ, rak alespoň něco.
Ach ta závist… Naivní představa, že dotujete něco… Zkuste si spočítat, kolik jste odvedl reálně na daních a pak, jaké služby jste čerpal. Včetně veřejného osvětlení atp.
Mínus služby, které jste čerpat nechtěl, ale byly vám vnuceny…
když někdo v životě nepotřeboval hasiče (zaplaťpanbu) neznamená, že bysme si je neměli platit z daní, to samé se týká neustálých inovativních myšlenek o tom, jak jsou přebujelé počty státních zaměstnanců. je nutné jisté množství služeb pro fungování státu, pokud není schopná vláda (kterákoliv) říct, že ty a ty lejstra či práce nepotřebuje, nebo není schopná je např. digitalizovat, tak jsou debaty o vnucených službách o ničem, někdo to udělat musí. Že jedinec nepotřebuje zrovna některý typ služby neznamená, že ho nepotřebuje jiný jedinec. Na tom je už historicky založený princip fungování státu, obce ……
Přesně tak.. to bych se musel asi po**at, že všude staví silnice a já je nepoužívám…. a miliony dalších věcí.
Pokud je v Česku člověk zaměstnanec na plný úvazek (klidně uklizečka) a nemá houf dětí, tak vždy čerpá daleko méně než odvádí.
Jednu chybu tahle akce přece jen má.
Bylo by fajn nabídnout slevu třebas 66% na IN Business. Nebo k té slevě 50% na IN100 prodávat za korunu (na rok) příplatek do 1. třídy.
Ono, když se člověk podívá na slevy poskytované za IN Business, tak těch 66% není tak úplně nereálné viz Registr smluv.
Kdybych byl atraktivní členka krásnější poloviny lidstva jezdící brzy ráno/pozdě večer vlakem ČD, tož bych si připlácela za první třídu, pokud by gauneři/oplzlíci věděli, že ČD nalákala do jedničky policisty/policistky v civilu.
Cestující, kteří si nechtějí/nemohou dovolit připlácet za 1. třídu na bezpečí nárok nemají?
Ve 2. třídě je obecně větší šance výskytu „narušitele“, tak by snad bylo žádoucí, aby se policisté vyskytovali právě tam.
Sám níže píšete:
„Přítomnost pana policisty/policistky v civilu ocením, aby PŘEVENTIVNĚ eliminovala aktivita chmatáků a výtržníků… To je úkol Policie. A bude-li víc policistů v civilu ve vlaku, tak fakt jenom blázen by chtěl výtržnost.“
Tak proč byste všechny ty policisty stáhnul do jedničky?
V něčem musí být rozdíl mezi 1. třídou a 2./3./Velorex třídou.
Já jedničkou už nejezdí. Už mám jen obyčejnou IN100 bez příplatku do jedničky.
Co je 3. a Velorex třída?
Čím jezdíte nebo nejezdíte vy osobně je mi tak nějak fuk…
je to what if
Velorex třída je jízda např. vlakem 810.
3. třída je jízda jak v metru či v šalina = na stojáka a bez místenky.
No a 4. třída je to co člověk zažívá občas = na chodbičce u kupé (to je ta lepší varianta), ta horší je cestovat na uličce mezi sedačkami velkoprostoru (ale to už jsou roky, co jsem něco takového zažil).
Jestli má být policajt vidět, tak není důvod, aby byl v civilu, ale naopak má být v uniformě.
Tito https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Air_Marshal_Service uniformu nenosí.
To má být opatření proti bordelu a né proti terorimu. A mají to provádět ve volném čase, a né přímo na to speciálně zaměstnaní.
Já bych tak drahou profesi jako je Policie ČR nechával fakt na velké průšvihy. Fakt leda na násilné výtržníky = jen blbec se chce prát s policistou, i když není ve službě
Rozhodně policistu nevolat, když někdo nepěkně velmi velmi zavání = tak mu neumožnit nástup do vlaku a vrátit peníze za jízdenku…. to je přece ÚKOL pro průvodčího
Rozhodně si jako pasažér neplatím službu průvodčího ve formě toho, že si platím kontrolu sebe sama (tzv. přepravní kontrola jízdenek při 100% jízd vlakem)… Takový idiot nejsem abych potřeboval připomínat, že jsem jízdenku koupil.
No chudák policista co pojede unavený z výletu, klidně i pod vlivem alkoholu ( i policista si má právo dát mimo službu pár piv)
No a průvodčí ho v polospánku vytáhne z kupé, aby šel řešit týpka co nechce zaplatit jízdenku.
V ohrožení života a zdravý je to jasný, ale aby policisté dělali ve svém volném čase vyhazovače z vlaku?
Nechci slevu na jízdným zadarmo 😉.
Dříve mělo každé krajské ředitelství policie Oddělení doprovodů vlaků ( V Praze sídlila dvě – pražáci a středočeši a sídlili na Masaryčce ). Jezdili vytypovanými a problémovými vlaky ( doprovod fanoušků, noční vlaky, …) .V rámci reorganizace yto oddělení byla zrušena a teď to jsou eskortní oddělení ( zajištují přepravu zajištěných nebo zadržených osob ). Vlaky teď nejezdí nikdo, chvíli jezdila večerními vlaky bezpečnostní agentura. Každý rozumný policista, který cestuje v civilu a chce mít po cestě klid, tak si koupí lístek.
Zadarmo čtete kde? Já čtu o 50 procentní slevě….
Proč by Policie ČR měla mít něco společného, pokud pasažér nechce zaplatit jízdenku? ČD v takových případech požaduje zaplatit 1000 Kč plus částku za jízdenku. A pokud pasažér nechce sdělit své údaje pro vymáhání oněch 1000 Kč, tak přece ČD požaduje další tisícovku (smluvní sankce za zastavení vlaku kvůli pasažérovi) plus minutovou čekačku jak u taxíka, akorát zhruba 10x dražší. Chtěl bych vidět kolik takových hlupáků existuje, aby kvůli nim vlak zastavoval skrz placení za jízdenku. Osobně jsem nikdy žádného takového pasažéra neviděl, neboť ty částky požadované firmou ČD jsou fakt mastné. Takže k čemu přítomnost Policie, pokud někdo nechce… Číst vice »
Pokud se jedná o bezdomovce, ze kterého nikdy žádnou korunu ČD neuvidí, tak určitě nebudou zastavovat vlak mimo stanci. 🙂
Do sporů o prachy za jízdenku policajty netahat, na to jsou soudy a průvodčí, aby si nenastoupil když při nástupu nemá jízdenku či peníze. Přítomnost pana policisty/policistky v civilu ocením, aby PŘEVENTIVNĚ eliminovala aktivita chmatáků a výtržníků… To je úkol Policie. A bude-li víc policistů v civilu ve vlaku, tak fakt jenom blázen by chtěl výtržnost. Prostě mám ve vlaku spíše dobré zkušenosti. Faktem je, že blbům se vyhýbám už preventivně. Jezdit dákovým vlakem bývá fajn, v rámci možností. To jenom na Zdopravy.cz jsem tak „diskusně urputný“ ve snaze probudit nádrážky, aby vymysleli jak se uživit bez dotací = aby… Číst vice »
Jak by měla probíhat kontrola průvodčím,jestli má cestující před nástupem do vlaku koupenou jízdenku,nebo dostatečný obnos v hotovosti,či na platební kartě?Přivolání policie je normální postup,když cestující odmítá zaplatit jízdné s případnou přirážkou,nebo vystoupit z vlaku (vyloučení z přepravy),nebo prokázat své osobní údaje.A věř,že cestující to odmítají velmi často.
Podle mého laického názoru – dopravce nemusí umožnit dodání přepravní smlouvy, pokud pasažér neukáže že on splní svoji část přepravní, když pasažér chce čerpat dodávku přepravní smlouvy. Přece je normální, že před dodávkou objednaného si dodavatel může vyžádat zálohu, dle svého svobodného rozhodnutí. Dočetl jsem se, (nevím to), že dle Ústavního soudu plnění přepravní smlouvy začíná, když nastupuji do busu/vlaku/. Ne když jsem nastoupil, ale když nastupuji. P.S. Proč přivolávat Policii ČR, když někdo dluží peníze? Dlužit peníze není trestný čin ani přestupek. A pasažérská ČD to řeší tou smluvní pokutou tisícovka, pokud za jízdenku nemůžu zaplatit na místě (podle… Číst vice »
Dotaz byl:Jak by ta kontrola probíhala před tím nastoupením.Co je uzavření a plnění přepravní smlouvy jsem se neptal.Ta policie je přivolána právě kvůli tomu,aby cestující sdělil své osobní údaje,když je odmítá sdělit průvodčímu.Policistovi je ze zákona povinen předložit OP.To jistě víš.
Když průvodčí přivolá policisty ve službě, tak černý pasažér, který neukázal občanku, platí zpoždění vlaku, obrovskou částkou za čekání.
Čili jen blbec by průvodčímu neukázal občanku
https://www.epravo.cz/top/clanky/prepravni-kontrola-107364.html?mail
A proč by průvodčí měl do vlaku pouště někoho, kdo stojí na nástupišti, chce nastoupit, ale průvodčímu neukáže jízdenku?
Neukážeš před nastoupením do vlaku = nejedeš.
Takhle to dělal LEO, když jsem s ním jezdíval.
Opět jsi neodpověděl na dotaz:Jak by to průvodčí kontroloval před nástupem.Nabízíš návrh,nabídni tedy i jeho řešení.Možná si to už zapomněl,v mé první reakci bylo psáno,že cestující velmi často odmítají své osobní údaje prokázat.Dokonce je i značný počet takových,kteří bez jízdenky jezdí cíleně a následně používají více,či méně debilní výmluvy.
Před nástupem do vlaku ukázat jízdenku. Nebo prachy.
A za to, když černý pasažér nezaplatí na místě a ani neukáže občanu … přece už řešení existuje. Už dávno. = zastavit vlak, čekat na policistu ve službě až dojede na nádraží a tisíce/desítky tisíc Kč na účet pasažéra v občanskoprávním sporu vymáhaném exekutorem na náklady dlužníka.
S dlužnými prachy neotravovat Policii. To je pointa, kterou říkám. Neboť na řešení dlužných prachů máme advokáty, posléze soudy a posléze exekutory… a to vše na náklady dlužníka.
Zatímco náklady na Policii platíme z daní my slušnější část občanů…
Na kontrolu hotovosti,nebo zůstatku na účtu má průvodčí právo?Tím si moc jistý nejsem.Zaměstnanec vlakové čety má na starosti 20 náprav,tj 5 osobních vozů klasické stavby.Myslíš tedy,že by mělo být tolik „průvodčích“,kolik je na vlaku dveří po jedné straně?Nebo nechat otevřeno pouze tolik dveří,kolik je průvodčích?V obou případech by se neúměrně prodloužily pobyty ve stanicích.U těch dveří by průvodčí jízdenku jen četl a označil až během jízdy?Nebo před nástupem rovnou i označil?Stává se,že na poslední chvíli cestující z jakéhokoliv důvodu jízdu vzdá.Na označenou jízdenku nemá nárok na návratek.Nebo tedy bude „otravovat“cestujícího před nástupem a během jízdy znovu?Jinak souhlasím s Tebou,že pokud… Číst vice »
Zkuste na chvíli vystoupit ze šotosvěta.
Jak pak to asi dělá takový instalatér nebo kadeřnice, aby dostali zaplaceno a aby ten konkrétní zákazník neodrazoval ostatní zákazníky?
Možná už jste slyšel o takovém vynálezu jako „vysoká záloha“, pokud se instalatérovi nechce dělat pro tohoto konkrétního zákazníka
Stále bez odpovědi.Je to tedy,jako vždy s Tebou,tlachání o fantazii a mlácení prázdné slámy.
Před časem EC UL-PH a starší pár jistého etnika co bez peněz i dokladů počítal, že se sveze až do Prahy, průvodčí drobná slečna po echu dispečerovi domluvila zastavení na zastávce někde v polích a šup ven vše slušně ale rázně….
Proč Axel furt tady píše nesmysly
Aby nám co nejvíce otrávil život.
Jakože si nemyslím, že kvůli dlužné jízdence za stovku by měl zasahovat policista, notabene je-li mimo službu? Ono to stejně dopadne zavedením turniketů u příměstských vlaků … – jednak když jdu k vlaku – podruhé když odcházím po vystoupení z vlaku Jak v RER. V dálkových vlacích budou stevardi (jak u LEO) nebo náhodné kontroly partou revizorů (v ceníku dopravce budou vysoké smluvní pokuty, takže jen blázen by jel načerno). A na linkách, kde stačí bus, tak vlaky skončí. No a v busech – buďto povinně zaplatit/pípnout u řidiče nebo – náhodné kontroly partou revizorů plus vysoké smluvní pokuty pro… Číst vice »
To je dobře. Alespoň bude ve vlaku někdo, kdo dokáže hned na místě zpacifikovat sprostého a hulvátského průvodčího a zastat se platících cestujicích…(jak ajznboňáci říkají „substrátu“)…
Akorát že vědět to bude pouze ten průvodčí, který mu kontroloval lístek 🙂
Ano, ale to nevadí, když bude dopředu vědět, kdo ho zneškodní, v případě, že bude na cestující sprostý. Třeba si pak dá i větší pozor a bude se ovládat.
Pokud ovšem vůbec ten vlak projde. 🙂 V posledních měsících jezdím desítky km do Prahy bez jakékoliv kontroly a to jak směrem tam, tak zpět s výchozí stanicí Praha. Statisticky tak jsem na skoro 50 % jízd bez kontroly. Dříve to byla spíše výjimka, dnes naprosto běžné.
A absenci 100% kontroly jízdenky shledáváte jako vadu? V čem, prosím? Jakože by pokuta od pasažéra pro dopravce, že pasažér nemá koupenou jízdenku měla stoupnout z nynější částky? To jo, bylo to rozumné.
V městské kolejové dopravě bez průvodčích (s revizory) to přece funguje už desítky let.
Nevím jak u Vás, ale já když nejsem spokojený, tak normálně podávám reklamaci prodaného. A když u pravidelných nákupů se reklamace vyskytují často, tak začnu chodit do jiného obchodu. Jak prosté, že?
Vy potřebujete, aby Vám u reklamace prodaného zboží/služby asistovala Policie České republiky?
Možná Vás tedy překvapí, že i řešení následků dopravních nehod na veřejných silnicích se velmi často obejde bez Policie České republiky
Na spoustě tratí na výběr jiného obchodu nemáte, kamaráde Axeli….
Auto – vlastní, či spolujízda, nebo maršrutka. Neřku-li bus či kolo.
Copak nesouhlasíte, že nádražáci se budou předhánět jak kvalitně obsloužit platící zákazníky, když nádražácké dotace vysychají?
Ale mě celá ta debata o sprostém průvodčím spíše připadá jako teoretická, protože naprostá, opakuji naprostá většina nádražáků které jsem dosud potkal, jsou slušně vystupující lidé, kteří odvádí tvrdou a poctivou práci.
Tak samozřejmě že, to bylo myšleno v nadsázce a byl to takový test, jestli se poctivý a slušný zelezničář umí i zasmát těm neslušným…. Těch neslušných je mimum..ale někdy dovedou otrávit cestovní vlakem na hodně dlouho. Třeba když vám vynadají na slušné položenou otázku ohledně výluky…anebo kolegovi před vámi řeknou „támhle ten mladej je nějakej zmatenej, ale hlavně že má mobil“…. Myslím si, že toto není profesionální přístup…. Ještě jsem chtěl jako černý humor napsat, že když má cestující vzduchovou, může to vyřešit na místě…ale to by bylo asi hodně za čárou a na tomto serveru hodně nepochopeno…. Kaiser a… Číst vice »
No obvykle si s průvodčím nepokecám, protože dělám. Nebo jedu s děckama a to člověk neví, kde mu hlava stojí.
Tož asi nejsem typický pasažér, které jste měl na mysli.
Policiste by meli rozhodne jezdit zdarma, ale mit povinnost v pripade pozadani vlakoveho doprovodu byt vypomocni. Kdyz jsem delaval vlakose, tak jsem byl vzdy neskutecne rad, ze na vlaku mam policistu a NIKDY by me nenapadlo po nem/ji chtit nejake jizdne!!!!
Tak znova: nejedná se o policisty ve službě.
Uvidíme kolik případů to v praxi pomůže vyřešit bez nutnosti volat policii na příští stanici. Ale teoreticky to zní dobře, průvodčí s policistou v zádech by se snad nemuseli tolik bát řešit problematické cestující. Na agresivní skupinky to ale asi mít vliv nebude, policisté jsou zvyklí jednat v přesile, naopak moc ne. Navíc ten policista tam může být např. s rodinou a pak už se mu tuplem nebude chtít jít do nějakého nebezpečnějšího zákroku.
Když bude mít tu slevu, tak bude naráz pro průvodčího viditelný, a když pude požádán, tak si nemůže dovolit neudělat vůbec nic a porušovat svou zákonnou povinost.
a na ostatní dopravce se jako sere nebo co? Takže dělat bengál v arrivě, regiojetu, trilexu…. Bude legální?
Na nějakou in kartu se měli z vysoka vysrat a dát jim spíše policejní levnou one-ticket! Ta platí ve všech vlacích, takže by výtržníky mohli chytat i v arrivě.
Přečtěte si pls celý text, nejenom titulek. A pokud váš inteligenční kvocient vykazuje hodnoty poblíž bodu mrazu, a nejste tedy schopen pochopit, že jde o soukromou (!) iniciativu (!) ČD, tak vám bohužel asi není pomoci.
Ale určitého pohledu to vypadá. Nedáte slevu, tak ať vám ten vlak klidně vymlátí.
Nejedná se o výkon služby, ale o víceméně symbolické dání průvodčímu na vědomí, že někde o tři vozy dál jede policajt v civilu na výlet se svejma dětma. Kolikrát ročně bude tahle „fukcionalita“ využita? Hádám tak do 10x ročně za celou ČR.
Zatím prochází vytipované výkony najatá bezpečnostní agentura a procházejí vlak za 1h.tak 3-4x co jsem měl zkušenost.
Takže on by tu „soukromou“ iniciativu nemohl vést stát, jako třeba Ministerstvo dopravy? Hlavně si v reakci na docela normální příspěvek přidat něco o nízké inteligenci toho, na koho reagujete. No nic, aspoň se snadno zorientuji, kdo tu nízkou inteligenci má.
PS: Ale máte pravdu, a za to se omlouvám, že ten příspěvek, co na něj reagujete, je ve stylu, že „jakoby“ to vymyslel stát, a to nesmyslně jen ve prospěch „svého“ dopravce – čili že to je dost mimo. Takže se Vám omlouvám za mou předchozí zbrklou reakci (smazat to nešlo).
Určitě dobrý nápad, ale jen to ukazuje, jaký jsme prasata a musíme mít nad sebou drába.
stačí aby víc hlídali na všech druzích nádraží a poslal bych je i do busů.
Já ne, Vy snad ano?
Ano, dráb je staletími prověřený model…
A neměli by policisté zasáhnout při trestném činu či přestupku i předtím, než dostali slevu? Tohle mi připadá jen takové uplácení policie, aby občas něco dělala?
Ještě jednou přečíst článek ..
Největší problém na ilustračním obrázku je ta honeckerovská rozteč sedadel, ale obávám se že to asi PČR nevyřeší…
A co takhle znovu obnovit železniční policii? Zejména na lince R15 by to bylo víc než potřeba.
OSOŽ, to by dopadlo..
Proč? Jako sorry! Je to stále aktuálnější téma!!!
A nejlépe by bylo ještě vhodném aby měli možnost či pravomoc hnedle nepřizpůsobivého cestujícího co obtěžuje okolí a dělá bordel „zmastit“ a na první stanici s ním vyrazit dveře ještě s pokutou. Aby si to pro příště rozmyslel.
A do fabrik milice?
fabriky dnes nemaji ostrahu? a ABL k milicim daleko nemela
Individua, který jinde nevzali, přesvědčený o své důležitosti a navíc ozbrojený. To by tak ještě chybělo.
Přesně tohle mě napadlo. Nevzali ho u státních, nevzali ho k městským, tak dělá osožáka.
Normálně by zaléval trávník na fotbalovém hřišti, kam chodívá do kotle.
Tak nejspíš by pro současnou „OSOŽ“ platilo to samé, co pro ostatní policisty, takže bych se opravdu nebal, že bychom se vrátili k starým pořádkům. A stále lepší než security, kdy se sice najdou mezi nimi normální jedinci, ale další část se na nádražích kamarádí s bezdomovci,…
nebo lépe přepravní polocii, aby hlídali nejen ve vlacích, ale také na nádražích, ale také nadražích pro bus/mhd a v busech, to kolikrát v tech busech je taky jak ve chlívě.
Nešlo by ve větších městech zřídit služebny policie má nádraží?
Busy ovšem logicky spadají spíše pod silniční policii, která zrušena nebyla.
Myslíš službu dopravní policie. Problematické situace v dopravních prostředcích a na nádražích spadají pod službu pořádkové policie.
Mám takové podezření, že pořádně nezáte Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu) – https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361 – zejména jeho ustanovení: § 9 – Povinnosti přepravované osoby „“(1) Přepravovaná osoba je povinna a) být za jízdy připoutána na sedadle bezpečnostním pásem, pokud jím je sedadlo povinně vybaveno podle zvláštního právního předpisu, b) užívat za jízdy na motocyklu nebo mopedu ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu, kterou má nasazenou a řádně připevněnou na hlavě, c) neohrožovat svým chováním bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zejména neomezovat řidiče v bezpečném ovládání vozidla,… Číst vice »
Nic jako silniční policie neexistuje. Možná tak dopravní policie, což je jenom jedna složka státních policajtů.
Ale prosím policii, nikoli lidové milice:
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kotlebovci-si-tvori-vlakove-hlidky-slovensko.A160413_172737_zahranicni_jkk
Tak v Krušnohorech chodí security nebo už ne? Několikrát jsem je tam viděl, po každém nástupu nových cestujících procházeli vlak takoví dva hromotluci.
Security je jen obyčejný člověk bez nějakých extra pravomocí, je to jen nic moc supl policie.
Ale taky mimo působnost „zneužití pravomoci“…
Zrovna u vlaků to vůbec nevadí, tam je jen potřeba buď zadržet či vyhodit, a vypadat nebezpečněji než výtržník.
Občas tam jsou, ale zdaleka ne vždy, nicméně rozhodně to nejsou vždy tam, kde jsou potřeba. Navíc securiťáci jsou někdy ( tím ale rozhodně nemluvím v všech, skutečně jsou to jen někteří) dost hulváti.
Chválím. To je výborný nápad, jak nalákat další zákazníky na věrností kartičku.
Ještě by to chtělo affilate třebas u prodejců kol.
Takže vám nevadí agresivní cestující?
Dovolil bych si Vám navrhnout si najít význam slove „chválit“.
Kdybych to myslel ironicky, tak bych napsal.
Ironicky jsem to nemyslel. Právě naopak.
mě jo, ale jezdí arrivou, trilexem, regiojetem…
tam in-sračka neplatí, co s tím budou dělat?
Musí bejt iniciativa těchto provozovatelů dát slevu .Pokud tam dělají bengál je to problém provozovatele.
Jakože si policajt řekne: ČD by mi dali slevu, tak přestanu jezdit do práce?
Nevim už třetím rokem jezdím jednou týdně štreku za rodinou CB-UL a zpět a zatím jsem na nějaké extras štěstí neměl a to jezdím spíše večer až v noci spíš jednou byl problém odpoledne s nějakým otravou. A to nepočítám přesun přes centrum ULN😄
A z čeho budou splácet ČD ty své dluhy,když prodávají své služby nesolventním (za polovinu ceny). A co pak budou dělat ti policisti až ČD vypnou vlaky ? 🙂
A někdo snad říká, že pasažérská ČD navýší kapacitu vlaků? Šéf ČD tvrdí, že kapacita vlaků je vytížena zhruba na 28%.
Tož z pohledu splácení dluhů je ideálem, aby kapacita pasažérské ČD byla využita na 100%… mluvím o 2. třídě a o budoucí 3. třídě (na stojáka, bez místenky) resp. o Velorex třídě (vlaky typu 810,…)
…. samozřejmě, že z pohledu pasažérů je ideálem něco jiného.
„Šéf ČD tvrdí, že kapacita vlaků je vytížena zhruba na 28%.“
Jste si vědom toho, že se počítají VŠECHNY vlaky ČD včetně málo vytížených lokálek?
Vlaky Eurocity jsou často plné…
Máte pravdu, jezdím pravidelně mezi Táborem a Prahou a předpokládat, že si sednu bez místenky je docela adrenalin 😀
Právě pro ty „nevešlé“ bude na konci vlaku řazen přípojný vůz řady 810, aby každému bylo dopřáno místo ke svezení. Tramvajová madla a tyče by nebyly vůbec od věci, aspoň si člověk na výhybce protáhne kostru.
Což jen dokazuje, že lokálek s jedním nebo dvěma cestujícími u nás jezdí zbytečně moc.
Nenapadlo Vás, že kapacitní soupravy na hlavních tratích jedoucí proti směru dojížďky mohou generovat ještě mnohem více nevyužitých míst?
A hlavně je tam spousta vlaků v taktu, kdy to jezdí na krajské obědnávky neustále i mimo špičky především z ideologických důvodů, že to je „zápaďácky“ moderní.
Takže jsou teda vlaky úplně stejně vytížené jako osobní auta, a tudíž se jedná o úplně normální stav, který netřeba řešit.
Dokážeš vyčíslit na kolik tahle sranda vyšla? Nemusí to být přesná, stačí na desetikoruny.
S ironií je to tady težký 🙂
Tak ono mimo realitu je spousta nádražáků, kteří jsou v pohodě, s tím, že předloni do železnice šlo 80 miliard dotací (a dotace se od té doby tuším navýšily.)
Ovšem městská kolejová doprava (tram/metro) měla vyšší pasažerský přepravní výkon než železniční kolejová, přestože do tram/metro šlo zhruba kolem 20 miliard dotací.
Hm… za slabší výkony se nestydět si šahat pro čtyřnásobné peníze… to je SKUTEČNÁ ironie…. Nebo jak to nazvat, pane Kubrte?
Coby, bude jich potřeba 10x víc, aby řešili rvačky v automobilech.