Policie zdvojnásobí kapacity na kontrolu kamionů na přechodu Lanžhot – Kúty
Policejní vozidlo. Foto: MDČR
Kvůli dlouhým kolonám hrozili slovenští dopravci blokováním dálnice.
Kvůli dlouhým kolonám hrozili slovenští dopravci blokováním dálnice.
A není ehm lepší je nechat projet do Německa?
Ptám se pro kamaráda 🙂
Nějaké odepření vstupu znamená, že kucí opálení přejdou hranici o kilometr vedle a do rajchu si v pohodě odjedou. Celé to je jen cirkus pro média ve stylu “my makáme” a ti policajti samozřejmě chybí jinde, někdo musí platit jejich přesčasy, to stejné platí pro celní správu atd atd atd… 💩
Systémové by bylo, aby Německo neudělovalo azyl každému, a už vůbec ne dávky. Bubák do Eunie vlezl Maďarskými hranicemi, prošel přes několik bezpečných zemí.
Nicméně když máme tuhle situaci, tak ať policie dělá co může.
Bude to politické, trochu. Takové akce se mají dělat maximálně na vnější hranici EU, nikoliv mezi jednotlivými státy, kterým by tato možnost měla být sebrána. Pokud tu existuje problém, tak je třeba aby se řešil na úrovni EU, ne tak že si budou státy zavádět vlastní opatření na hranicích a signifikantně tím narušovat dopravu a zásobovací řetězce v již tak těžce zkoušené ekonomice. Nicméně se naskýtá jedna otázka, jestli současné uspořádání světa, všemožné kontroly, hranic, omezení atd., které vycházejí ještě někde z dob absolutistických monarchií, mají smysl a je možné je udržet proti vší přirozenosti lidského druhu. Nebudou-li vyřešeny zásadní… Číst vice »
Podstatná je ostraha vnější hranice. Všechno ostatní je celkem podružné. Zabránit někomu překračovaní vnitřních hranic v EU je prakticky nemožné, protože do Sýrie nebo Afghánistánu nikoho vyhostit nelze, azylová procedura trvá minimálně pár let a překročení hranice je přestupek, kde je sankce víceméně nevymáhatelná.
Ty kontroly probíhají jen na otevřených přechodech a zelená hranice je normálně průchodná stejně jako za času covidu. Vyzkoušeno minulý víkend…
Nechat kamiony čekat třeba 7 hodin (na D2 u Břeclavi běžné) je ekonomická zrůdnost. To všechno proto, aby se trochu znepříjemnil nějakým Syřanům a Afgháncům tranzit do Německa a naše vláda dostala extra mediální prostor.
„Nechat kamiony čekat třeba 7 hodin (na D2 u Břeclavi běžné) je ekonomická zrůdnost.“
Především se velice rychle ukázalo, že to nemělo žádné racionální opodstatnění, byl jen mámvprdelismus úředníků na vyšších postech (proto musel zasáhnout ministr dopravy).
Proto jsem psal o úmyslném blokování dopravy, protože jestli to bylo zapříčiněno mámvprdelismem, je u mě na stejné úrovni jako kdyby to udělali schválně.
Když pojedu během týdny před obědem po D2 v osobáku, co mám čekat? Jsou také kolony na okreskách?
Na okreskách celkem minimální. Extrémní je to hlavně u kamionů na D2.
Kolony jsou jen u TIR, autem je to v pohodě.
Pokud čekající kamiony nezablokují příjezd k hraničnímu přechodu (běžné ze začátku třeba ve Svrčinovci, v současnosti se to „samoreguluje“ tím, že kamiony stojí v koloně na opravovaném úseku u Kysuckého Lieskovce).
Policistům tam nevadí kolony 10-12 km a musí to řešit ministr?
To mi vadí o dost víc než ty kontroly samotné, co kdyby teda měli řešit něco složitějšího…
Jenže tohle řešil jiný ministr. Ten, který to má v gesci, má jiné priority (třeba vyvěšovat různé „vlajky“).
Takže myslící řidiči-pašeráci migrantů jezdí už dávno z Maďarska k nám přes Vídeň?
Rakousko taky provádí kontroly na hranici se Slovenskem. Aktuálně je docela „veselo“ na česko-polském pomezí na Jablunkovsku, kudy se migranti logicky snaží obcházet kontroly na CZ/SK hranici.
Díky za info, tohle ke mně ještě nedolehlo.
Nie, pretože rakúšania Maďarov kontrolujú už zhruba rok a posledné dva mesiace sú aj na SK-AT hraniciach.
Akurát tie kontroly na hranici AT-HU sú viac námatkové. Išiel som Regiojetom Hegyeshalom – Praha (teda cez Viedeň) a žiaden rakúsky policajt sa tam neobjavil. Kontrolu si ale spravili Česi v Břeclavi.
Inak tiež by ma zaujímalo či česká polícia naozaj kontroluje napr. vlaky cez Vlársky průsmyk.
Tak si to skús autom.
Takže v podstatě přiznali, že dosud úmyslně blokovali dopravu?
To je asi jako Rakušan a vedení policie, že „kontroly nejsou namířeny proti lidem z pohraničí“ – a proto vyhrožovali pokutou 50000 houbařům a turistům…
Škoda, že sem nejdou vkládat fotky. Vložil bych jednu z roku 2020 s krásnými betonovými zátarasy na slovenské straně hranice mezi Lanžhotem a Kůty. TO bylo blokování dopravy (nejenom).b
Myslíte něco jako toto?
http://www.vojensko.cz/data/5103.jpg
Ano, podobně:
https://ulozto.cz/tamhle/ky6gTeJQ0ThC#!ZGN4MGR2AGqwLGSvZTRmMQt1AGSwZ0AbIQOQnyMUBKq5qmMzBD==
Proto jsem tu hodil fotku z česko-rakouské hranice, zablokované z české strany.
Jak ty kontroly reálně probíhají? Vlaky ze Slovenska v Břeclavi/Lidči/Návsí mají pobyt podle Grappu do 5 minut a za takovou dobu je fyzikálně nemožné všechny pasažéry prolustrovat.
No tak my jsme stáli s busem v koloně 2 hodiny a když na nás přišla řada,nahlédla dovnitř policistka,popřála nám šťastnou cestu a jeli jsme.Rozhodně není potřeba každého lustrovat,na první pohled je vidět,zda v buse nebo vlaku jsou Arabové.U kamionů je třeba otevřít ložný prostor,což je podstatně nàročnější a těch kamionů už je šílené množství.Jsem zvědav,kdy konečně pohrozí blokádou i železniční nákladní dopravci,kteří mají podmínky mnohem těžší než kamionisté.Jsou ale na rozdíl od nich zatím slušní s chápavější
Ve vlacích většinou probíhá pochůzka spojená s vytipováváním osob k „lustraci“. Taky na silnicích není časovým problémem kontrola dokladů, ale spíš prohlížení všech úložných prostor…
Absolvoval jsem minulou neděli na přechodu Bumbálka/Makov v osobním autě. Čekání skoro k půlhodině, kontrola dokladů a každý musel otevřít zavazadlový prostor. Přítomno 5 „kontrolorů“, vždy se to tedy posunovalo o 5 aut.
Zpět na Slovensko jsem jel ve čtvrtek ráno a na, v článku týkajícím se, hraničním přechodu byla směrem od Slovenska, prakticky nulová kolona osobních aut. No kolona kamionů měla nějakých 12 km.
Ve Svrcinovci v neděli podobně, čekání půlhodina. Na dvoupruhovych silnicích právě stojí všichni v jedné frontě. Jinak policie hlídá i MK přes hranice, například Kasárne u Velkých Karlovic.
Snáď fyzicky nemožné.
Vyrábí se zpoždění v BV.
Moja skúsenosť z Regiojetu bola taká že policajti nám doklady akože skontrolovali. Sedel som v kupé s nejakými Indami, ktorí ani nestihli otvoriť pasy, lebo v momente keď policajtka videla že „niečo“ majú, stačilo jej to a už neskúmala či sú naozaj ich, či majú víza, atď.
Na môj slovenský OP sa tiež očividne ani nepozrela, keďže mi povedala „thank you“.