- Silnice •
- Město •
- Automobily
Policie zasahuje ve Varnsdorfu kvůli rychlostním radarům ve městě
Radary ve Varnsdorfu. Foto: varnsdorf.anobudelip.cz
Policie zasahuje ve Varnsdorfu na Děčínsku. Informaci České televize potvrdila ČTK bez detailů mluvčí krajské policie Alena Bartošová. ČT uvedla,
Takže chápu srpávně, že radary nejsou o zklidnění dopravy, o bezpečnosti silničního provozu, ale jen a jen o výběru peněz?
Radsry jsou uplne v kazdy dire. Chce to jen nastudovat a za radarem muze jeden jet klidne 200kmh :(((( takhle mysli postbolsewici – dam radar a zklidnim… Opak je pravda, kazda buzerace jen vytoci.
Proc myslite, ze je v cesku tolik fetaku? Protoze Ceska rodina je podobne desna jak urednici
Kdo z místních neměl svou fotku, jako by nebyl. (moje skóre 6000 Kč 🙂 )
Fotku má úplně každej, kdo okolo projel, minimálně ten radar na Čsl. letců fotil úplně všechno (jel jsem schválně 35 km/h a taky to bliklo).
Já jim také přispěl … 😀2000,-
A proč, šmankote? Je evidentní, že to shodí už krajský úřad při odvolání…
Cena jednoho měřicího zařízení je cca 350 tisíc korun X4 je 1400 000. Firma již vyinkasovala mnohonásobně více a stále inkasuje za každý přestupek…..
umístění radarů a měření okamžité rychlosti 60 metrů za cedulí obce indikuje, že lokality byly vybrány primárně soukromým dodavatelem
A nemusí být umístění radarů také posvěceno PČR? Tedy pokud je (alespoň formálně) provozuje obecní policie. To by rovnou mohli udělat i šťáru sami u sebe, ne.
Na svěcení a žehnání jsou biskupové a kněží, nikoli PČR a jiné úřady.
OT: to, ze je to 60 metru za ceduli neni spatne. ty mas jet v miste cedule 50
Naprostý souhlas.
Mohl by mně někdo vysvětlit, proč dal tomuto komentáři záporné hodnocení?
Kolik metrů za cedulí by ten radar měl podle vás optimálně být?
(A prosím, nehodnoťme možná podivné praktiky městské rady ve Varnsdorfu či té firmy, ale jen a pouze umístění radaru 60 metrů za značkou obce.)
Obecně jsou značky obcí často nesmyslně vytaženy daleko před zastavěné území. V právu totiž také existuje cosi jako zásada přiměřenosti (plyne třeba z Listiny základnách práv EU, čl. 49 odst. 3 nebo z čl. 4 odst. 4 naší LZPS) a také musí být naplněn znak společenské škodlivosti protiprávního činu. Jízda rychlostí vyšší než 50 km/h kolem cedule uprostřed polí nepředstavuje společensky škodlivý skutek.
Dal jsem mínus proto, že tyto radary jsou sice v obci, tedy kousek za cedulí, ale sama cedule je úplnězcestně naprosto mimo zástavbu. Nejde tedy o bezpečnost, ale o hrabivost. Stačí to?
Záleží, jestli je tam pohyb chodců, zvířat…
To říkejte tomu strojvedoucímu v Mariánkách, že měl let 30 u cedule 30 a nevymlouvat se na rychlostník umístěný v rozporu s předpisem.
Technická: Zákon 361/2000 Sb. definuje v §2, bodě cc) obec takto:
obec je zastavěné území, jehož začátek a konec je na pozemní komunikaci označen příslušnými dopravními značkami…
Upřímně, zrovna ve Varnsdorfu o zastavěné území moc nejde (https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2763614-neznamy-vandal-nici-radary-ve-varnsdorfu-nelibi-se-ani-ministerstvu-vnitra) a vůbec bych se nedivil, kdyby ty cedule byly do lesa umístěny právě proto, aby se zvýšila výtěžnost radaru.
Právě. To by pak mohla osoba úřední v lese dát radar a ceduli „Začátek obce“ Lesní Hluboké, jelikož zde začíná KÚ obce. Přestože silnice II/602 obcí jako takovou neprochází. https://mapy.cz/s/kajesenato
A tímto přístupem stačí „ožrat konec obce do příkopy“ a dát radar k lesu. KONEC TAM NEBYL!!
PČR vybírá a schvaluje místa pro měření rychlosti