Policie propustila řidiče kamionu, který se na Karvinsku srazil s vlakem. Není podezřelý

Nehoda na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Drážní inspekceNehoda na přejezdu u Dolní Lutyně. Foto: Drážní inspekce

Řidič není považován za podezřelého. Kriminalisté prověřují možnou odpovědnost i právnických osob.

370 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Koukněte se všichni na srovnání fotek z panoramy z roku 2013 a z roku 2023….není ti tam něco divné??? a koukej pozorně prosím tě!!!hlavně si všimni té praskliny v asfaltové vrstvě!!! tyto defekty jsou způsobeny právě dopojením vrstva na vrstvu!!! Vlivem ježdění těžkých nákladních vozidel se časem vrstvy začnou drolit–tedy co z toho vyplývá??? AD/1 někdo se snažil ušetřit finance v roce 2022 při rekonstrukci dá -li se to tak nazvat, spíše fušeřina!!! AD/2 stavební úřad pochybil když povolil takto velkou stavbu bez odpovídajícího dopravního napojení… AD/3 vina řidiče je nulová nebo minimální za zodpovědnost a plánování trasy nese vinu… Číst vice »

Pavel Skládaný

Není to nic výjimečného, i na přejezdech je řada nehod, které nikdo nezavinil, neb odpovědná osoba nebyla nalezena. Např. u srážky Brněnského draka s cisternou mléka (lokomotiva 362.167) v Uhersku řidiče také osvobodili, neb nic neporušil. Na přejezd vjel ještě před zahájením výstrahy a že jel příliš pomalu a nestihl to na druhou stranu před sklopením závor včas, za to jej sankcionovat nelze. V ČR totiž na rozdíl od zahraničí není v zákoně o silničním provozu závazně stanovena nejnižší dovolená rychlost, které řidič musí dosáhnout (zpravidla 6-10 km/h). Tj. jet pomaleji není u nás zakázáno a je pak jen otázka… Číst vice »

Trumway

6-10 km /h možná tak na jedničku a s redukcí a i tak by mělo být možné stihnout přejezd přejet pokud na něj řidič vjede v době kdy není v činnosti výstraha protže 8 km/h je 2,2m/s. jediná proměnná je v tomto případě šířka tratě (počet kolejí) v místě křížení a délka vozidla

Mirek Zv.

Je to strašné. Když člověk ještě koukne do mapy a vidí, jak je tenhle přejezd v oblouku a proto se zlomem silnice, naprosto zbytečný, jak od přejezdu o kilometr vedle může vést silnička bez dalšího křížení. Ach jo…

Ondřej

bohužel by to stálo hodně peněz při rekonstrukci trati prohloubit podjezd https://mapy.cz/s/hufefuremu penízky které jsou potřeba na zbrojení a na Ukrajinu.. bohužel taková je realita…kvůli které musel umřít nevinný člověk na začátku kariéry…troufnu si ho Dalibora nazvat válečným hrdinou, musel obětovat život aby se ostatním rozsvítilo v hlavě…!!!

Trumway

Vážení, pořádně sde podívejte na tuhle fotografii a zaměřte se na prostor přejezdu. Podívejte se kde stojí tahač a pak jedtě očima na přejezd apomyslnou časrou propojte s místem kde stála zadní část podvalu. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/nehodalutyne1.jpg Kdo by náhodou nepochopil o co mi jde. Nejen, že tam je kopec od trati dolů, ale roli nejspíše hraje také to, že přejezd je v oblouku a trať je zde naklopena (vnější kolejnice je výše než ta vnitřní). Z toho plyne to, že přejezd je rovněž naklopen a tím se hrana kterou je nutné přejet stává ještě ostřejší. Tahač byl za hrbem v kopci… Číst vice »

Trumway

A to ještě na fotografii elektrárenské komíny padají vlevo tudíž pokud by se fotka srovnala aby byly naprosto svisle bude sklon přejezdu ještě větší.
Ještě jedna
https://storage.pozary.cz/article/6/5/65b0a00682bdd/atonuimpwb.1400.jpg

Enzi

V Oseku nad Bečvou na tom stejném koridoru máme přejezd v dosti podobné konfiguraci, taky v oblouku, ale koho by napadlo, že by tam někdo poslal nadměrný náklad!

Trumway

Jak vidíte všechno je možné a přeprava po silnici je pořád častější a asi i levnější než přeprava v podvěsu pod vrtulníkem.

Stráťa

Ono to hlavně často jinak než po silnici nejde. Železnice nadměrné náklady neumí prakticky vůbec (co se nevejde do profilu je téměř nepřepravitelné) a vrtulník neunese těžké náklady.

Trumway

Jak který vrtulník. Chinook nebo AgustaWestland 101 a podobné něco unesou. 5 tun určitě

Bursík

Nepřivolávejte to. Ať to někoho nenapadne.

Ondřej

číslo přejezdu a přesné místo určení???

Ondřej

ve tmě neměl řidič šanci poznat že je takto zvlněný…jenom nechápu když se trat koridor v roce 2000 ??? modernizovaly proč nebyl tento zrušen a nahrazen hlubším podjezdem o cca 500 metrů blíže ..https://mapy.cz/s/fopuzazuna zde bych tipoval maximální výšku 2,5 metrů a zase je tento podjezd správně osazen značkami??? ne není… byť se jedná nyní o paradoxně jedinou přístupovou komunikaci k farmě, případně z druhé strany od Věřnovic zde se ale musí jet po zpevněné cyklostezce…aby se větší 3,5 metrů a výše zásobovací vozidla k farmě dostala…vidím pochybení nejenom SŽDC ale taky stavebního úřadu který stavbu skleníků povolil, bez adekvátní… Číst vice »

Miroslav

Tak hlavně že ho fízli vedli jak masového vraha, „hrdinové“.

Jiří Melich

A co byste si přál? Máme mu tleskat jako hrdinovi? Svůj podíl viny na tom zcela jistě má.

Původní Pražák

To víš že jo.

Trumway

Prohlédněte si pořádně fotky a zkuste spojovat do souvislostí. Ten řidič měl podle mého laického názoru snad jen jednu jedinou možnost a to pokusit se přizvednout zadek návěsu a vycouvat zpět, protože jízdou tahače vpřed by se získaná světlá výška přepravníku při pohybu tahače z kopce zase ztratila. Hodně záleží na tom jak daleko byla první náprava podvalu od toho zlomu.

Jiří Melich

Já jsem stará konzerva, kdybych neviděl, tak nejedu. (ono by se asi nic nestalo, ředkvičky počkají) Máte asi pravdu v tom, že přizvednutí zadní části a couvání byla jediná možnost. Ale vysvětlete mi jednu věc: jak tu někteří tvrdí, když jel s doprovodem, proč nikdo nevylezl a neukázal mu? Já mám totiž pocit, že s doprovodem zkrátka nejel…

Trumway

Já jsem také konzervativní jedinec a být v situaci toho řidiče nejdřív nazvedám co to jde a pak zkusím. To s tím doprovodným vozidlem by mě taky zajímalo. Už si začínám říkat, že je to je taková paní Colombová. Tu taky všichni znají a vědí že existuje, ale nikdo ji nikdy neviděl.

Trumway

A víte co si myslím? že být tam nejaké doprovodné vozidlo a jeho řidič jednalo by se o svědka celé situace a policie by ho jako svdka vyslechla a informace o tom, že ho policie jako svědka vyslechla by se předpokládám už někde objevila.

Ondřej

v tomto s tebou musím souhlasit paní Colombová sice na místě byla ale nikdo s ní nemluvil…trochu zvláštní ne???

Miroslav

Ne přál, vyžaduji, a to prostou věc, polici ve smyslu a dle znění zákona (zejména vlastní zákon o policii a zde například – §54 zákona č. 273/2008). Tedy jednající jako strážci zákona, ne karikaturu karikatury filmového pojetí drsných hochů zákona prérie. Nasazení pout zde bylo dle mého (dalším) pro média demonstrativní divadlem, lacině a nezákonně přihřát polívčičku na tragédii. Už jen to chucpe, kdy policejní interventi na jednom metru jednoho účastníka v šoku balejí do deky a hladí po čelíčku a vedle ve stejném šoku, který je z lékařského hlediska rovný předchozímu, kroutí ruce bez zákonného důvodu ignorujice povinnost poskytnout… Číst vice »

Juras

Běž se léčit!!

Josef Fulín

….je zakázáno vjíždět na přejezd,pokud ho nemůžu bezpečně opustit… Je smutné, že toto netuší ani kriminálka, natož nějaký „řidič“ Jediná relevantní reakce nás strojvedoucích za této situace je jízda podle rozhledových poměrů. Kolegové, žijeme jen jednou.

Trumway

Tak nechť se staví přejezdy tak, aby je bylo možné přejet viz můj následující příspěvek

Původní Pražák

Tak já našel jen to, že řidič nesmí na přejezd vjet, „nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě“, ne že by měl prozkoumat jeho stavební parametry.

Trumway

A týká se to také toho, že by se měl přesvědčit, zda může na železniční přejezd bezpečně vjet (není vidět nebo slyšet přijíždět vlak)

Trumway

Před přejezdem díra, přes přejezd do kopce za za přejezdem přes hrb a šup prudce dolů
https://storage.pozary.cz/article/6/5/65b0a00682bdd/sunwhuyrmq.1400.jpg

Ondřej

tak jenom pro srovnání par snímků z panoramy…rok 2013 závory nefungují nebliká ani bílé poziční světlo!!! všiměte si jaký sklon má přejezd před deseti lety !!! https://mapy.cz/s/hufefuremu další snímek po zdařilé rekonstrukci v roce 2022 zde již bílé poziční světla fungují,ale koukněte se na to spojování asfaltových vrstev v místě praskliny!!! jednoznačně zde byla navýšená niveleta vozovky cca o 15 cm!!! toto by se dalo prokázat říznutím do vrstev zda původní byla odpálena nebo se položil nový asfalt na starý hladký asfalt!!! tyto praskliny vznikají právě díky napojování vrstev…ale policii asi toto nenapadne odebrat zde kus krajnice a podívat se… Číst vice »

Rene Hornik

To ano. Samozřejmě, že pokud za přejezdem stojí kolona aut, že na něj nebudu vjíždět. On ten řidič zřejmě také jel podle svých “ rozhledových poměrů „. Jen ten přejezd ze strany správy pod kterou spadá ( a nemyslím železnici, protože jim zabezpečení fungovalo) tak nějak nikdo neřešil.

Stráťa

Ten přejezd ale ze zákona spadá celý pod správu železnic, nejen zabezpečení ale i „asfalt“.

Zase jinak

Je třeba se podívat kdo za tou stavební firmou stojí. To že to byl nadmer přes 60tun a povolení nadroznerne přepravy neměl se šuškalo pár hodin po nehodě.

Trumway

a kdo za tou stavební firmou stojí?

Zase jinak

Íčko

Antos

Nehoda Polomka https://www1.pluska.sk/krimi/desat-rokov-tragedie-polomke-co-je-vodicom-autobusu-ktorom-zomrelo-dvanast-ludi. Podobný prípad s oveľa horšími následkami. A rovnaký šlendrian obce a jej stavebného úradu. Cesta nikam a zrazu cesta do vychýreneho lyžiarskeho strediska. Kto ho tam povolil?! Vtedy hodili úplne všetko iba na vodiča – dúfam že teraz sa bude posudzovať chyba skutočne komplexne. Problémy priecestí nie sú ani zďaleka problémom len železnice a vodičov ako sa tu často neodborne píše… Takéto pasce majú úplne iných vinníkov na teplých uradnickych miestečkách. Oni zatiaľ nič neriskovali svojim nič nerobením. A verím že teraz sa to aspoň začne meniť…

Pavel Skládaný

Je to tak, mantra, že za to může jen a jen řidič, byla opakována do bezvědomí. Přitom vzápětí po nehodě bylo „nesmyslně“ vysekáno křoví bránící rozhledu, opravena přejezdová plocha, aby v ní nebyly díry a realizováno zabezpečení pomocí PZS.

Václav

Hlavně že ho vedli v klepetech.

Rychlé Eso

Zadřený se vždycky vede v poutech.

Trumway

Asi jste myslel zadržený. Jediné co tam bylo zadřeného byl ten podval 😉

Ondřej

koukni se na srovnání fotek z panoramy z roku 2013 a z roku 2023….není ti tam něco divné??? a koukej pozorně prosím tě!!!

Ondřej

tak jenom pro srovnání par snímků z panoramy…rok 2013 závory nefungují nebliká ani bílé poziční světlo!!! všiměte si jaký sklon má přejezd před deseti lety !!! https://mapy.cz/s/hufefuremu další snímek po zdařilé rekonstrukci v roce 2022 zde již bílé poziční světla fungují,ale koukněte se na to spojování asfaltových vrstev v místě praskliny!!! jednoznačně zde byla navýšená niveleta vozovky cca o 15 cm!!! toto by se dalo prokázat říznutím do vrstev zda původní byla odpálena nebo se položil nový asfalt na starý hladký asfalt!!! tyto praskliny vznikají právě díky napojování vrstev…ale policii asi toto nenapadne odebrat zde kus krajnice a podívat se… Číst vice »

Fsp

nesmíte tolik koukat na americký filmy

Zase jinak

Jel podle všeho s nadměrem bez povolení, takže vína řidiče tam je. Jet s paletou banánů a nebo speciálním podvalem je trochu rozdíl a vyžaduje to i předpoklady u řidiče, který má posoudit situaci, takže by to nemel byt standardní bezmozek z D1. Zemřel nevinný člověk, na to nezapomínejte.

Ondřej

koukni se na srovnání fotek z panoramy z roku 2013 a z roku 2023….není ti tam něco divné??? a koukej pozorně prosím tě!!!hlavně si všimni té praskliny v asfaltové vrstvě!!! tyto defekty jsou způsobeny právě dopojením vrstva na vrstvu!!! Vlivem ježdění těžkých nákladních vozidel se časem vrstvy začnou drolit–tedy co z toho vyplývá??? AD/1 někdo se snažil ušetřit finance v roce 2022 při rekonstrukci dá -li se to tak nazvat, spíše fušeřina!!! AD/2 stavební úřad pochybil když povolil takto velkou stavbu bez odpovídajícího dopravního napojení… AD/3 vina řidiče je nulová nebo minimální za zodpovědnost a plánování trasy nese vinu také… Číst vice »

Kdo já

Věřím, že policie ví co dělá, přesto bych asi měl nějaké dotazy na řidiče(pokud je pravda co píšou)
– jak dlouho to zkoušel na těch měších zvednout
– jak dlouho to chtěl zkoušet
– po jaké době, a co, chtěl dělat pokud by to nešlo

Trumway

Tohle nebude mít měchy, ale hydrailiku

Martin

Šel tudy, měl dudy …

Fsp

Věřme že teď ho budou bedlivě sledovat, to by bylo aby se v hospodě nebo do telefonu neprokecl jak mu to všechno na tom přejezdu vyšlo!

percula

Slyšel jste někdy slovo stress, pokud ano, zažil jste ho, a jak jste se choval?

Kdo já

Budete se divit, ale většina lidí ve stresu jedná jako stroj, až potom to na ně dolehne.

Ostravan v ČTS, předjel druhý vlak, naštěstí ho nevzali po druhé koleji, a zastavili ho v Dětmarovicích. Jinak to mohlo být ještě horší. ( Ostravan měl zpoždění, 5,43 příjezd do Bohumína)

Petr Šimral

Neměl zpoždění, měl v 5:41 projet zastávkou v Lutyni a to s časem nehody sedí…

Petr Šimral

Předpokládejme, že z karty tachografu toto už Policie dávno ví. To je pro ní rutinní záležitost.
V NJŘ SŽ je předchozím vlakem Os 3301, který na zastávce v Dolní Lutyni zastavuje v 5:22,5. Jednou jel se zpožděním do pěti minut, dvakrát se zpožděním 21 – 30 minut podle Babitronu.

Trumway

No vida jak se jízdní řád hodí. Když jsme u toho hned toho využiji. Knižní jízdní řád Z Dopravy je super, ale má jednu chybu. Je o několik mm vyšší než JŘ dřívější a nevejde se tak do do police 🙁

Zrzek

Stáhnout se data tachografu, data z rychloměru lok., ale pozor ještě ještě je potřeba porovnat čas, který ukazují jednotlivá záznamová zařízení. Mluvím z vlastní zkušenosti, zažil jsem tachografu, který jel v čase T+5min. Málokdo jsi to uvědomí, ale možnost kterou jsem viděl na 1 že 100 tachografů .

Petr Šimral

Úprava času podle skutečnosti je zcela rutinní záležitost…

Zrzek

Chci tomu věřit. A hlavně ať se to vyšetří pořádně a udělá se k tomu i návrh opatření, jako tomu bylo i v případě Vraňan. Život to tomu klukovi nevrátí, ale může to zachránit život dalším.

Jiří Melich

No jo, Vraňany už jsou taky dost historická událost, že?

Zase jinak

A taky zda měl povolení jet s nadměrem a přeprava měla všechna povolení a náležitosti.

Martina

Takže zřejmě vina bude na státu ….

Fsp

Fiala už by si měl balit kartáček

Michal

..nebo kolik vlastně jel. Na jednom přejezdu konkrétně v Brně začnou blikat světla do deseti vteřin se sklopí závory a do dalších deseti vteřin prohučí vlak kilodvacet a je tam z jedné strany taky zatáčka ,je to jednokolej..

asdf

Na kterým? Určitě nejsem jediný (řidič) z Brna, kterého to zajímá. Stačí ulice, nebo ideálně P číslo přejezdu (k dohledání na mapy.cz při velkém přiblížení).

Nicméně mám obavu, že se konkrétní přejezd nedovíme, páč by se ukázalo že kecáte. 😉

Michal

Na trati se zatáčkou v kombinaci s přejezdem nemá vlak kouřit 160 ..

Jiří Melich

Tak předně, na železnici nemáme zatáčky, ale oblouky, a proč by přes zabezpečený přejezd nemohl tam, kde je to povoleno jet 160 (což ovšem nebyl tento případ)?
Dobrá rada: kouřit byste asi ten matroš neměl Vy…

percula

A není jedno jestli zatacka nebo oblouk? Význam je stejný.8

Michal

..ale pan slovíčkář ,tak jo oblouky,..třeba jak k dálnici kde se jezdí ,,130″ přivést T křižovatku z vedlejší dědiny ,zabezpečení přejezdů u nás je sice moderní ale jak je vidět nestačí..

Pipkin

Jasně , zastaví a da přednost autu. Nejsi řidič kamionu? IQ by tomu nasvědčuje.

Michal

No vidiš ,nejsem z kamionu ,tvé IQ zase nasvědčuje že soudíš a nevíš koho..😉

Pája

Na trati se jezdí mimo jiné podle rychlostníků. Pokud neměl rozkaz k opatrné jízdě, nebo jiná omezení, tak platí za splnění určitých podmínek (např. max dovolená rychlost drážního vozidla) tato hodnota.

Jaaa

Koleje jsou pro vás podle zákona něco jako cizí oplocenej pozemek. Pokud je brána zavřená (závory dole, červená bliká apod.), nelezte tam. Protože vás to prostě smete, protože je to velký, těžký a prostě to nezastaví.

Stejně tak to platí v případě, že jsou závory otevřené. Musíte se přesvědčit, že se to dá rychle a bez nehody překonat. Jinak vás to zase smete.

Lidi to nechápou a pak se diví.

percula

Kdyz vjizdim na přejezd a závory jsou nahoře, tak věřím že ho přijedu, Vy znate někoho kdo při vjizdeni na přejezd ví že ho neprejede?

Trumway

Stát se může cokoliv. Praskne vám rozvodový řemen, potkají se písty s ventily a stojíte jedna dvě dřív než stačíte sešlápnout spojku abyste z přejezdu odjel alespoň setrvačností. Já tedy ani závorám nahore nevěřím a stejně se koukám jestli je přejetí bezpečné.

Michal

..jasně mám tady hromadu negativních reakcí ale šlo mě o to že když je přejezd se závorama nebo bez nich a k tomu ,,oblouk“ jak je tady plno železničářů.,tak je tam zalděaný na průser a vlak tam má mět aspoň omezení rychlosti ,na rychlostní silnici taky pravděpodobně nebude přechod pro chodce , tím nechci obhajovat kamioňáka ale někde jsem to už psal že od červených světel po zavření závor a profičení vlaku je to slabě půl minuty (Brno)..

Jiří Melich

Michale, záleží na tom, které hodnocení sbíráte 🙂
Ale zkuste se vžít do role cestujícího ve vlaku, který by před každým přejezdem v oblouku měl zpomalit třeba na 50 km/h (a pak se zase rozjet). Přirážka k jízdní době na celé trase třeba +25´
Líbilo by se Vám to,

Michal

Podělal to jak šofc kamionu tak naplánování trasy jak tam bylo řečeno ale ruku na srdce ,vlaky zrychlují ,koleje naklápějí pro větší rychlosti ale zabezpečení přejezdů třeba pro případ uvíznutí očividně nestačí ,neřeknu třeba z Brna do Břeclavi není jedinej přejezd a tam vlak praská vedle silnice těch stošede ,všude mosty ,proč asi ,na přejezdu je pravděpodobnost průseru jistá ,jak říkám nechci obhajovat kamioňáka ale jde o to že když už se něco takového stane tak jsme v zabezpečení přejezdů za opicema ,dat tam jedině výklopnej mantinel jak to mají někde v rusku 😉

Chleba Nakup

Ano, mantinel by tu včerejší situaci vyřešil.

Rychlé Eso

Banán dá max 140.

Jan pesina

Banán dá 160km prave

Karel

Vlak nemá. zatáčky, ale má stanovenou rychlost. A tu neurčuje strojvedoucí. Přejezd se světly a závorami může být v ČR kdekoli, kde není rychlost vyšší než ,160. Taková je jen na zkušební trati u Velimi

Rene Hornik

Ve středečních večerních zpravách mne překvapilo, proč policisté odváděli řidiče v poutech. Samozřejmě se stala obrovská tragédie, při kterém zemřel mašinfíra. Nicméně ten řidič není žádný vrah, tak ta pouta byla trochu přes čáru. Nebyl pod vlivem návykových látek a z místa nehody rozhodně neutíkal. Byl v šoku a pokud je normální, bude se mu v mysli do konce života vracet, že díky té nehodě zemřel skoro stejně mladej chlap jako on sám. Jinak doporučuji pro chytráky, kteří se odkazovali na špatnou volbu trasy na dané místo, aby se podívali na mapy.cz. Přes ten přejezd je to jediná přístupová cesta… Číst vice »

Trumway

Není , není a není . Tedy jediná přístupová cesta (o tom v jakém je stavu a obzvláště v této roční době nechme stranou) a kor ne pro tuto techniku.Mít tohle za zadkem a táhnout to z toho kopce dolů po 5. hodině ráno v lednu sám a bez výraznější podpory …no comment. Ten hrb byl jen poslední kapka.

„A přes panoramu jsou z obou stran na silnici velice dobře vidět rýhy od předchozích vozidel.“

Nevěřím, že tam taková souprava jako je tato jezdí nějak často a jestli mají rýhy na svědomí podpěry od standardních návěsů tak není co řešit.

Jiří Melich

Děkuji, já už asi nemám sílu reagovat. (myslím s tou jedinou přístupovou cestou)

Trumway

Nevím jakých rozměrů bylo to co vezl, ale…vemte Tatru 813 8×8 „Kolos“ 8×8 s podvalníkem Transporta P-50 a pokud se to na něj vejde dotáhnete to tam klidně přes pole.

Jiří Melich

No jó, ale pořádnou a parádní 813 už dneska asi nikdo nemá. Což je trochu škoda…

JiVe

Už asi moc ne. Leda trucktrial

Trumway

Je to vymírající druh a každému komu se podaří nějaký kus zachovat patří velké díky
https://www.tatra-club.com/vozidlo/tatra-813-kolos-8×8-982

Trumway

To je, ale pár jich snad ještě je a další jsou v Německu
https://www.youtube.com/watch?v=_rqZVstCiW4

Rene Hornik

No já s tím jezdil. Ale je to přes 30 let zpátky.

Trumway

Nebo Goldgoffer, ale tochu jiného ražení. To co by ten řidič na tom přejezdu potřeboval bylo, aby:
Mohl pomocí hydrauliky na krku předek podvalu zvednout nebo aby nebyl návěs na točně ale na oji a aby měl co nejmenší rozvor. Tady by pomohly nápravy v přední části podvalu.
Prostě něco takového.
https://www.youtube.com/watch?v=5HPDQy0a4W0

Rene Hornik

Tak já tady nechtěl polemizovat s takovými všeznalými dopravními experty jako jste vy. Tamní situaci neznám, nikdy jsem tam nebyl a jen jsem se podíval na mapy, jak to tam vypadá. A napsal jen co si myslím a to se dnes asi netoleruje. Jinak jsem s LKW něco málo pojezdil a převezl náklady různých druhů. Zažil jsem i praxi, kdy dispečer zavolá, ráno nakládáš na téhle adrese v tolik hodin. A kam to povezu. Co povezu? Kolik to cca bude vážit? Nevím,to se dozvíš tam z papírů. Takže vlastní příprava předem. Trasa podle navigace pro LKW s ohledem na hmotnosti… Číst vice »

Jaaa

I tak je zjevné, že je to podcenění přípravy. Pokud vám zaměstnavatel nedá na přípravu dost času a k ruce dost lidí, jde zas jen o peníze… Vyřešila by to snad další regulace, co se musí?

Jiří Melich

Nebojte, pane Horníku, samozřejmě tu můžete diskutovat, jsme na fóru. Ale vysvětlete mi jedno (jsem z oboru dráhy, aby bylo jasno). Proč, když mu asi nebylo úplně jasné (tedy pokud vylezl z kabiny) jestli přejede, nepočkal alespoň na denní světlo? A otázka druhá – pokud to byl nadrozměrný náklad – jak mu připravili trasu? Nebo je to zkrátka o tom, že nejsou kvalitní lidi na pozici takových „nevim jak to nazvat – přípravářů přepravy“?

Trumway

Na denní světlo a četu lidí co budou řidiči k ruce. Však při opravdu nadměrných přepravách je běžné, že řidič řídí a armáda lidí kolem zajišťuje hladký průjezd a zvenku ovládá návěs. A jsme zase u toho doprovodného vozidla. Tak bylo tam nebo tam nebylo a ten řidič tam byl na celou situaci sám?

Rene Hornik

Tak aspoň, že tak, že si ještě můžeme dovolit výměnu názorů. No jsem ze staré školy a v autoškole, kterou jsem absolvoval někdy v roce 1991 pro skupinu C jsem se dozvěděl, že „vlak má vždycky přednost“. Že nemám spoléhat na drážní zabezpečení a vždycky si ten přejezd pořádně vyhodnotit i po stránce terréní (dělal jsem papíry od vojáků, tak se předpokládaly přejezdy kdekoliv) , jestli ho přejedu a několikrát se rozhlédnout. Tím nechci říct, že bych nepochybil jako ten řidič. Možná bych jel stejně rutinně jako ten fíra. Oba byli v práci, kdo ví co řidiče soupravy ovlivnilo. Změna… Číst vice »

Trumway

„že „vlak má vždycky přednost“. Že nemám spoléhat na drážní zabezpečení …“
Tak to jsme na tom podobně.

Trumway

Nepovažuji se za žádného dopravního experta aza to co jste napsal mít na hlavě tak smeknu. Tak si představuji zodpovědného řidiče. Ano, tyhle návěsy regulaci světlé výšky mají a některé až opravdu velkorysou ,ale jestli by to tady stačilo nevím. Co se řidiče týče nejsem z těch co ho budou odsuzovat a házet špínu, protože vím, že nikdo není bez chyby a že zkušenosti člověk sbírá v průběhu celého života a čím je starší má jich více a může je využít. Co se té přístupové cesty týče chtěl jsem od počátku jen poukázat na to, , že tam vede i… Číst vice »

Rene Hornik

Já Vám rozumím. Už se k tomu nechci vyjadřovat. Materiální škody vem čert. Ale jeden chlap se nevrátil domů z práce, předpokládám ve věku, kdy má děti a rodiče, kterým bude chybět. A ten druhý s tím bude muset žít a možná mu to rozhodí život, že si to nikdo neumí představit. A pravý viník co ?

Trumway

A jak kdyby věděl dopředu, Má přídavných světel jak máku tak vidět mohl a hlavně měl, že se mu silnice ztratila za zlom.A co se týče zvednutí je otázka na jakou délku byla ložná plocha roztažená (jestli je možno podvalník roztáhnout až na 16m ložné plochy tak je to pořád jen část celkové délky celého návěsu) a pak je otázka jaký zvih dovolí hydraulika na nápravách

asdf

Světel má jako máku, ale nahoře a každý kdo kdy jel s pracovním vehiklem (cokoliv od traktoru přes nakladač po kamion) potvrdí, že takto nahoře umístěná světla zkreslují vnímání, neboť za takovými překážkami, jako tento hrb, svícením svrchu výrazně zmenšují stín.

Trumway

Sakra, co to bylo za přepravník? Identifikace není vůbec snadná. Ta firma má k dispozici : 1. 8mi nápravový podvalník Goldhoffer- užit.zatížení 85t, neroztažený 8m/ roztažený 16m 2. 6ti nápravový podvalník Goldhoffer – 67,5t, 10m/17m 3. 5ti nápravový podvalník Noteboom – 50t, 9,5m/15,5m 4. 4 nápravový podvalník Max Trailer – 40t, 9m/15,5m Z toho jsou 2,3, a 4 bílé barvy což ten na kolejích není. Ten je modrý. Jediný modrý je č.1 8mi nápravový Goldhoffer . A jak koukám na ten na kolejích nemohu se pořád dopočítat. Tak. Kdyby někoho zajímalo jak souprava vypadala a jak to bylo se světlou… Číst vice »

Cestovatel z Vysočiny

Pořádné monstrum. Jsem naprosto fascinován, že něco takového může legálně křižovat železniční koridor, aniž by o tom byl kdokoli předem informován. Svět se zbláznil.

Trumway

Jen je ještě otázka co přesně vezl (k tomu jsem se ještě nedostal jen vím, že to bylo mobilní) a podle toho byla roztažená délka ložné plochy někde mězi těmi 8m a 16m. Čím více tím větší problém na tom hrbu. Je otázka zda by hydraulika byla vůbec schopná zvednout zadek návěsu tak, aby to byl schopný projetJen mě to utvrdilo v tom, že snad jel někam kde to neznal. A jestli ho tam někdo s tímhle poslal…

Trumway
JiVe

Podle fotek co jsem viděl, tak buď 1 nebo 2. Přikláněl bych se k číslu 1

Petr Šimral

Přikláním se k číslu 3. 5 náprav sedí, barva asi ne, ale podle fotky to bude on.

Petr Šimral

A to včetně tažného vozidla.

Trumway

Tahač ano, ale ten návěs bude č.1. Tak jak ho mají vyfocený na stránkách má 5 zdvojených kol na jedné straně. První 4 má spuštěná a poslední má zvednuté do vzduchu.

Trumway

Ale ten co je na fotce co jsem přiložil a ten u toho přejezdu jsou jeden a ten samý.Prozradila ho samolepka „Vladyka“ na části návěsu za kabinou.

Trumway

Podle mě je to to č.1 . Modrý je a je to nízkoložná se systémem jako husí krk (Goose neck) připojovaný čepem. Pro ostatní : Pozor na to, č.2 je taky takový, ale 3. a 4. v jejich nabídce jsou bílé podvaly s vyšší ložnou plochou a nájezdovými rampami zezadu což tenhle rozhodně nemá.

david

Nechapu, ze stale neni nainstalovano nic tak jednoducheho, jako nejaka signalizace strojvedoucimu, ze se na neblizsim prejezdu nezavrela zavora a ciha tam tudiz potencialni nebezpeci a je potreba zpomalit. V tomto ale i dalsich pripadech by to pomohlo.

Disponent

To bude asi tím, že to není tak jednoduché. Je zapotřebí ošetřit řadu podmínek. Jednodušší mají lehčí život, tvrdím stále.

david

Muze to byt jednoduche, napr na draze jsou semafory.
Prejezd vi, ze neco jede, tak sklopi zavory. Komunikace je jiz nastavena. Proc by to neslo naopak, aby prejezd informoval drahu? Musi se chtit. Inzenyru je dost. Penez taky. A neurazejte pls, proste premyslim, jak tomu muzeme zabranit. Tady neslo ani o prirozenou selekci, strojvedouci za t onemohl.

Jiří Melich

Semafory… ty jsou na křižovatce, na dráze máme návěstidla. Ale nebráním se tomu, až si nastudujete celou a to dosti obšírnou legislativu a technické podmínky, Vás přijmout na HPP na SŽ, OK?

Myšák

To jsem taky chtěl říct, kdyby na každém přejezdu byla kamera a vždy nejbližší přejezd by se zobrazoval strojvedoucímu na panelu v lokomotivě.

Jiří Melich

To prostě není reálné ani realistické. Jak to chcete technicky vyřešit? Kdo to bude platit? Správa železnic nebo dopravce? Nebo stát? To si fakt myslíte, že fíra nemá nic jiného na práci než sledovat další monitor?
Tak to vymyslete, dolaďte technické detaily včetně financování a já Vám schůzku u generála mile rád vyjednám…

Pája

Zkuste „nějakou jednoduchou signalizaci“ nechat legálně schválit tak, aby komunikovala se všemi hnacími a řídícími vozidly a byla kompatibilní se zbytkem a uvidíte sám….

Jaaa

“K nejbližšímu přejezdu” často vlak ani nestihne dobrzdit. Je to prostě bezohledná bestie a lidi by se k tomu taky měli tak chovat – ostatně v zákoně je to napsáno jasně, jak si na přejezdech počínat.

Jarda

Pokud uvízl, měl okamžitě jednat, číslo přejezdu a volat policii ,tady rozhodují sekundy

Radek

Přesně tak. Konečně správný názor.

ToMa

Akorát že zákon říká něco jiného. Pokusit se dostat vozidlo z prostoru přejezdu a pokud to nejde, volat.

Cestovatel z Vysočiny

Jak by to vypadalo, kdyby svět fungoval normálně?
„Dobrý den, dispečink Správy železnic, jak vám mohu pomoci? Upozorňuji, že hovor je nahráván.“
„Zdravím, tady řidič Šafránek, stojím tady před koridorem, přejezd P6512, mám naloženou vrtnou soupravu, SPZ 1B6 5632, dejte mi prosím čas k přejetí.“
„Říkáte přejezd P6512?“
„Ano.“
„Tak teď prosím vás stůjte, za dvě minuty projede expres, pak máte 10 minut okno. Po přejetí prosím potvrďte, že žádná část vaší silniční soupravy nezasahuje do koleje.“
„Díky, ať se daří!“

Jiří Melich

Nevím za co máte mínus. Takhle to opravdu jde dnes už řešit. Ale to musí firma, která vozí nadrozměry, chtít. (a teď netvrdím, že to nutně byl nadrozměr)
Několika takovým firmám jsem již podmínky přejetí přes přejezd zařizoval.

david

Ja zase nechapu, proc by kazdy prejezd nemohl byt udelany tak, aby byl sjizdny pro kazde auto (pokud to ovsem nebyla nejaka pata trida a ten kamion tam nemel co delat).

jal

Já zas nechápu, proč by nemohl být každý podjezd udělaný tak, aby byl sjízdný pro každé auto.
Protože každou chvíli je někde zaseklé něco vyššího.

: – )

Surio Mario

Dost podobně to přece udělat jde, jen by někdo musel v dostatečném předstihu podat žádost o pozastavení železniční dopravy při průjezdu nadměrného silničního nákladu přes přejezd. Jenže by se jednak musel obtěžovat včas podat žádost, jednak by se muselo jet v časovém slotu podle přání Správy železnic a ne podle toho, jak to řidiči vyjde, a jednak by to nebylo zadarmo, a to majitelé firem neradí slyší, protože o zisk přijdou oni, zatímco při jízdě bez ohlášení půjde případný průšvih na triko řidiče.

Cestovatel z Vysočiny

Zatím to bohužel vypadá, že to cca 80tunové monstrum tam bez předchozí domluvy přejíždělo zcela legálně. Rozum nad tím zůstává stát. Je to naprostá zvrácenost celého systému.

David Peca

Ano,normální ,lidský přístup. To v dnešní době nečekejte .

Trumway

(Y)

Trumway

To měl být palec nahoru

Jaaa

A zatím je to ženský zadek. 😉

petr

vemte to obráceně,na rychlostních tratích se přejezdy z důvodu bezpečnosti nedělají,nahrazují je nadjezdy či podjezdy.rychlost se na dráze stále zvyšuje ale tohle nikdo neřeší.

petr

ano,to je ono,tady to zrovna píšou – odstranit přejezdy

petr

nebo alespoň na mezistaničních úsecích,ty nejnebezpečnější

Karel

Řeší. Je to norma, převzatá z vyhlášek UIC a ta umožňuje do rychlosti vlaků 160 používat přejezdy se světelnou signalizaci a závorami.

DavidS

Já když vidím tu mašinu, má vlastně fíra nějakou reálnou možnost utéci? Myslím tím někam dozadu, když už ví, že srážce nezabrání nebo tam není žádný prostor za kabinou? A je tohle nějak lépe vyřešeno u nových lokomotiv jako je třeba Vectron?Jde mi o pasivní bezpečnost

petr

ono ztihnout to ve vteřině…nevím

Jiří Melich

Teoretický tu možnost utéct do strojovny má, ale musí tu překážku včas vidět. Tohle bylo v půl šesté, kdy je vidět kulový… A ani útěk do strojovny není žádné terno. Věcí, které se můžou urvat a rozmáčknout vás je tam víc než dost…

JiP

Jak je to vlastne ted u 151? Jdou vubec otevrit dvere do strojovny pokud je pod napetim a nebo musi prvni stahnout sberace dolu? U modernich lokomotiv je standardne strojovna pristupna i pod napetim a dvere do ni jsou volne otevrit, coz muze byt klidne prave akorat na tu 1-2 vteriny pro utek ze stanoviste.

jal

Dveře otevřít jdou, ale dál se dá dostat jen asi do 2 metrů.
V tomto případě, kdy hmota nákladu šla na okna a rozpárala karosérii dál, je loterie ,zda by to pomohlo.

Luděk

Vstoupit do vlastní strojovny lze až po stažení sběračů, vypnutí hlavního vypínače, odpojení odpojovačů a uzemnění. Teprve pak se uvolní západky, které doposud blokují vstup do silové části strojovny. Odpojovače a uzemňovač jsou ovládané vzduchem a proces probíhá dle uvedeného pořadí po vypnutí hlavního vypínače automaticky. Tedy pokud strojvedoucí přestaví na řídícím pultě ovladač do polohy „uzemněno“. Pokut tohle neudělá, tak se blokovací západky neuvolní. Ze stanoviště se pod napětím dostane bez omezení jen do malé části strojovny hned za dveřmi. Možná tak metr prostoru.

Jozef Sec

Po zmáčknutí tlačítka HV se celý proces udělá automaticky a za chvilku. I když tady bylo málo času, takže se nedalo nic dělat. Upřímnou soustrast pozůstalým.

Luděk

Jezdím na tom, vypnutí hlavního vypínače fakt nestačí.

Luděk

Níže psané se týká jen strojů řady 151 a150. Třeba do strojovny na 362, 162 a příbuzných řadách lze do strojovny utéct okamžitě. Celý proces zabezpečení se pak aktivuje automaticky. Na strojích novějších řad (380; 193 ale i 361) lze strojovnou procházet bez omezení a bez opatření. Jen dát bacha na hlavu.

DavidS

A airbag se používá? Jasně v tomhle případě by byl očividně k ničemu

asdasdfsdfasd

nepoužívá, ani GPS.

percula

Byl jste někdy na masine, aneb jak by airbag fungoval když fira stojí.

DavidS

Byl jsem párkrát v rámci různých dní otevřených dveří apod. V téhle asi ne

percula

A viděl jste na nějaké airbag? Ona mašina není auto.

DavidS

Já bych to asi nepoznal, jestli tam je či ne. Proto se ptám

Tomáš

Může utéct k motoru. Ale v tomto případě neměl šanci reagovat. Vyjel z oblouku a na srážku neměl čas reagovat útěkem.

Jiří Melich

No, říkejme raději do strojovny, trakční motory má tahle mašina na nápravách. Asi jediné motory jsou motory ventilátorů. Ale jinak souhlas, bylo to při výjezdu z oblouku, viditelnost na prd, no…
Já jen doufám, že ten okamžik hrůzy, kdy si uvědomil, že je konec, trval co nejkratší dobu.
Ale když jsem si prohlížel ty fotky a tu plentu u té vrtné soupravy, tak mě napadlo, jestli ho to rameno úplně nevyrazilo ven z kabiny…

Petr Šimral

Podle mého názoru po studiu fotografií ano, tam vypadl strojvedoucí včetně obslužného pultu stanoviště lokomotivy…
Na fotografiích z čela lokomotivy po nehodě je zcela evidentní, že tam stanoviště není, zůstala jen tepelná izolace v mezistěně.
Jinak viditelnost dálkového světla je cca 100 – 150 metrů, tedy 2,5 – 4 vteřiny, otázkou je, zda měl řidič puštěné alespoň výstražné blinkry a jak šly z boku vidět…
Podobná nehoda s výrazně nižšími následky se stala i u nás…
https://youtu.be/ayZiaf2kNo0
Rychlost „jen“ 75 km/h…

Petr Šimral

Moderní lokomotivy mají stanoviště strojvedoucího řešené jako superpevnou kostku, deformační zóna po vyčerpání možností nárazníků a crash elementů za nimi (fungují do 40 km/h) je až za stanovištěm. Perfektně to ukázala nehoda Vectrona v České Třebové, kde čelní stanoviště zůstalo téměř nepoškozené po najetí do předchozího vlaku v rychlosti cca 80 km/h. U nás je stanovení postup takový: neopouštět stanoviště. Praštit do STOP tlačítka, otočit se se sedačkou strojvedoucího o 180°a pevně se zapřít. V žádném případě neutíkat do strojovny. Viděl jsem již mnoho bouraných lokomotiv moderní konstrukce a prakticky vždy nedošlo k ohrožení životního prostoru strojvedoucího. Spadlý most v… Číst vice »

DavidS

Super, díky za info.

David Peca

Pokud dojde k potvrzení viny a potrestání skutečného viníka ,budu jen rád . Pokud to vyšumí,jako kauza spadlého mostu ve Studénce ,tak už v naší zemi není právo.

Dejv Koza

No, jsem zvědavý jak tohle dopadne…

Petr

Vzhledem k rozhodování soudů, to bude spíš za bé.

hank

Čím výš bude vyšetřování ukazovat na možné viníky, tím spíš se dočkáme dalšího z mnoha potvrzení přísloví, že vrána vráně oči nevyklove.

dan Žatecký

Jsem zcela zhnusen postojem policie ČR.

Nevím, co se řeší při tak jednoznačných důkazech jako je jeden mrtvý, zničena lokomotiva, trať, troleje.

A ještě propustí řidiče, který na přejezdu neměl co dělat!

To si snad dělaj pr…srandu!

Spravedlnost a justice jsou v rozkladu!!!

El Barto

To myslíte vážně nebo trolíte?

likvidátor shotoushků

Tvůj příspěvek je jako obvykle k věci 😉

El Barto

A hele, trol se ozval jak potrefená husa 🙂

likvidátor shotoushků

Aaaaaale tak jednou k věci prosím, zkus to

El Barto

To je vtipné, trol mě prosí o vyjádření se k věci. Ať žije amnestie.

Trumway

A co Vy. Neměl byste něco k tématu? Co takhle třeba info o tom co to bylo za konkrétní typ přepravníku. Dost by mi to pomohlo.

Tom

Dle mého názoru se „El Barto“ zcela legitimně zeptal, jak to „dan Žatecký“ myslí. Já taky tápu.

Trumway

Uveďte jediný důvod proč by tam řidič neměl co dělat pokud neporušil žádné dopravní značení cestou k přejezdu a na přejezd vjel ve chvíli kdy mohl. To, že došlo k úmrtí, zranění a je poškozena infrastruktura a vozidla ještě nejsou důkazy o zavinění. To jsou následky zavinění které je potřeba vyšetřit, označit viníka a zavinění mu prokázat.

tarten

Nekrmte trolla.

Ondřej

koukni se na srovnání fotek z panoramy z roku 2013 a z roku 2023….není ti tam něco divné??? a koukej pozorně prosím tě!!!hlavně si všimni té praskliny v asfaltové vrstvě!!! tyto defekty jsou způsobeny právě dopojením vrstva na vrstvu!!! Vlivem ježdění těžkých nákladních vozidel se časem vrstvy začnou drolit–tedy co z toho vyplývá??? AD/1 někdo se snažil ušetřit finance v roce 2022 při rekonstrukci dá -li se to tak nazvat, spíše fušeřina!!! AD/2 stavební úřad pochybil když povolil takto velkou stavbu bez odpovídajícího dopravního napojení… AD/3 vina řidiče je nulová nebo minimální za zodpovědnost a plánování trasy nese vinu také… Číst vice »

OndraG

Pane Žatecký, co by jste chtěl? Veřejnou popravu toho řidiče?

Josef Piták

Spíš asi, kde inženýři udělali chybu v navržení přejezdu a hlavně, kdo to kolaudoval s takovým nájezdem. Zákaz vjezdu kamionů na komunikaci snad není?

Balíkář

Co příspěvek to perla! 😀

percula

Přečetl jste si co jste napsal?

JiP

Hledani vynika nehody bude zcela jiste pravni bitva, protoze maslo na hlave tam ma jistym dilem asi kazdy zucastneny: spravci obou dopravnich kominukaci, silnicni dopravce, ridic, prislusny stavebni urad……

Marty

Vy hlavně vyhledejte někoho kdo vás naučí gramatiku

IGCT

To říká „ten pravý“ 😂. Potrefená husa se ozvala …

David Peca

Bez vás bychom byli všichni zastřeleni za úsvitu .

M M

A vy někoho, kdo vás naučí rozdíl mezi gramatikou a pravopisem

Peeetr

Já teda u železnice, žádnou chybu nevidím.
Za to vidím dlouhodobé opakované chyby u toho superskleníku, kteří to vybudovali mimo pořádnou infrastrukturu, a pak sice roky viděli, jak tam k nim jezdící kamiony drhnou silnici, ale báli se sepsat oficiální podnět, aby tam úřady jednoduše nenechli tu značku zákaz nad 3,5 tuny a jen odstranili dodatek „Mimo zásobování“.

Dos22

+ by dodali ještě jednu zákaz nad 3,5 tuny na trasu, kde teď jezdí kamiony.

Trumway

Jinak. Kde platí ta firma daně? Jdou nějaké peníze od té firmy do rozpočtu obcí? Zaměstnává lidi z okolí a tedy i obyvatele z okolí?

Trumway

U železnice možná ne, ale na přejezdu ano.

JiP

Ja si to nemyslim, ta kamiony zjizvena silnice je jiste stale jeste na pozemku SZ. Nikdo si pri revizich prejezdu nevsimnul, ze je tam asi neco systemove blbe?

Karel

Pozemní komunikace není součástí železnice.Tou jsou koleje, trakční vedení, zabezpečovací zařízení.

Pave69

Pán bude od dráhy….

Ondřej

koukni se na srovnání fotek z panoramy z roku 2013 a z roku 2023….není ti tam něco divné??? a koukej pozorně prosím tě!!!hlavně si všimni té praskliny v asfaltové vrstvě!!! tyto defekty jsou způsobeny právě dopojením vrstva na vrstvu!!! Vlivem ježdění těžkých nákladních vozidel se časem vrstvy začnou drolit–tedy co z toho vyplývá??? AD/1 někdo se snažil ušetřit finance v roce 2022 při rekonstrukci dá -li se to tak nazvat, spíše fušeřina!!! AD/2 stavební úřad pochybil když povolil takto velkou stavbu bez odpovídajícího dopravního napojení… AD/3 vina řidiče je nulová nebo minimální za zodpovědnost a plánování trasy nese vinu také… Číst vice »

Fr_von_Dr

Na mnohých přejezdech jsem si všiml, že po modernizaci tratě došlo i ke změně výšek(třeba nový podsyp) jednotlivých kolejí u křížení s tratí i v mírné zatáčce. Naproti tomu silnice byla upravena jen třeba 5m od koleje. Pro průjezd dlouhých aut (návěsů) by měla být silnice upravena do podstatně větší vzálenosti. Nebyl zrovna tento přejezd podobně „postižený modernizací“?

Dos22

Problém je, že dál to není správce železnice, tudíž tam to musí dělat zas správce one infrastruktury.

Jiří Kocurek

Problém je, aby se oba dohodli. Evidentně, přestože výjimky existují.

Dos22

To by se leda na začátku roku všechny organizace museli sejít, a pokusit se sjednotit své plány, což ale moc reálně nevidím, protože vždy se najde nějaký rozpor – my potřebujeme udělat tento přejezd tehdy a tehdy, no ale my nebudeme mít tehdy prostor na úpravu silnice, atd…

DavidS

Já vidím problém v tom, že nepotřebujete opravit silnici, když potřebujete opravit přejezd a naopak. Tudíž většinou by jedna akce byla zbytečná.

zesp

A tady je dokonce i přejezdník, což je právě to řešení podobných situací… Ale je jich samozřejmě jen pár a na těch minimálně vytížených tratích, že… Na koridoru nikde…

petrus.pce

Protože přejezdník je vám v tomhle případě k ničemu – ten dává fírovi informaci o tom, zda je přejezd zabezpečen (laicky: blikají červená světla a závory jsou dole) – což tady byl. Akorát mezi závorami uvízlý kamion – což už žádný přejezdník neohlídá. Kromě těch pokročilých kamerových systémů, co jsou třeba ve Studénce a v Pardubicích. Nicméně i tak je zcela iluzorní si myslet, že to zabrání srážce, když je v daném místě povolená rychlost třeba 160 km/h. To by musel mít fíra informaci o tom, že tam stojí auto, mnohem dříve.

tarten

Čili není pravda, že to žádný přejezdník neohlídá. A i kdyby nebyl schopen zabránit srážce, může ji zmírnit a zachránit život.

Jiný Petr

Třeba Kladno u masokombinátu (dnes La Lorraine) – dříve byl přejezd vcelku dobrý na přejezd. Po úpravě (pár let zpět – nesouvisí se stávající modernizací) z toho vznikl vyloženě „skokanský můstek“ i pro osobní auta – i ty musí krokem, jinak si skočí do pole. Nízkopodlažní autobusy tam drhnou spodkem neustále.

Jiný Petr
Miri

Chvíli jsem přemýšlela, kde že jsetm to podobné šrámy viděla, a on to byl Petrov nad Desnou
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&pid=106815284&newest=1&yaw=2.077&fov=1.257&pitch=0.476&x=17.0316768&y=50.0029790&z=16

Anonym

Proč nejsou v dnešní době všechny přejezdy vybaveny kamerou se zpracováním AI, která by v případě překážky na přejezdu v době zavření závor okamžitě zastavila provoz? Řešení za nízké desítky tisíc max, efekt velmi významný. Radši ale dobrá správa staví vysoké perony a kilometry zbytečného zábradlí.

Radim

Dovedete si představit to množství falešných poplachů? Z té zkratky AI je totiž pravda jen to „A“, ale rozhodně ne to „I“…

pěškobus

Jistě, takže namísto vyřešení tohoto problému například tak, že záběr z přejezdu vyskočí dispečerovi na obrazovku, ten to potvrdí nebo odmítne, to zkrátka nejde. Hádám, že jste zaměstnanec provozovatele dráhy?

Saiph

To je vždycky genialních návrhů. Ono to asi nebude tak jednoduché, jak si to představujete. Pokud by to mělo fungovat jak popisujete, tak to rozhodně nebude za ty vaše nižší desítky tisíc.

Kuba2

Viděl jste někdy přejezd se závorami na koridoru? Všiml jste si, jak dlouho před vlakem se ty závory sklápí? Provoz se nedá zastavit okamžitě, ten vlak taky musí stihnout zabrzdit.

Saiph

Za nižší desítky tisíc, to určitě. A jak by měla podle vás fungovat a kolik by stála vazba na hnací vozidlo, popř. zabezpečovací zařízení, která by ten provoz zastavila?

Trumway

Tak k tomu připocítejte neprostupné oplocení každého přejezdu pro zvěř kdyby AI chtěl zastavovat provoz kvůli nějaké srně.

Jiří Kocurek

Co si dovedu představit, tak je operativní jízda podle rozhledu, když nedosedne břevno závory, případně při jeho přeražení.

Tohle přejezd umí detekovat, jen to dostat do ETCS a pomocí něho na lokomotivu. Když nevyjde vlaku zábrzdná vzdálensot (to už mobilní část ETCS dopočítat umí), tak nouzové brždění. Reakční čas může být ve zlomku sekundy, hádám nižší stovky milisekund.

Petr Triska

Zkuste si prosím dopočítat zabrzdnou vzdálenost při 160km/h, prodlouží se predzvsneci doba a to už řidiči mentálně nedají a začnou to projíždět na červenou.

Trumway

„prodlouží se predzváneci doba a to už řidiči mentálně nedají a začnou to projíždět na červenou.“
Jak nedají? Jak budou projíždět na červenou? V tom případě každému takovému bez milosti sebrat papíry bez možnosti čistírny a basta.

zwi

Jpp: Etcs si to z moderních elektronickych zabezpecovacek, jako napr. ESA, bere. Bez zasahu vypravciho/dispecera posle Op 10km/h do mobilni casti.

kocurek.jiri

ETCS to umí.Přejezd hlásí nekorektnost funkce a ETCS reaguje.

Trumway

Rekl bych to asi tak. Kdo má dostatečně vysoké IQ nepotřebuje AI

zesp

Vždyť jsou přejezdníky, řešení už je dávno…

DavidS

Kamery s AI, která je funkční asi tak rok či dva a použitelná s nějakou super přesností možná ani to ne, už dávno mělo být vybaveno tisíce přejezdů?

P73

Asi tak, tohle *teoreticky* částečně řešení je až v poslední době, pokud to bude sbírat data a vyhodnocovat je samo a pak notifikovat někoho na CDP, aby rozhodl. Samotný bych to rozhodovat rozhodně nechtěl 🙂

P73

(Přičemž jak tu kolem zaznívá, častokrát to ten vlak nestihne zastavit včas, jasně.)

Anonym

Mínusáři a mnozí komentátoři se tu opět vyjadřují k něčemu, o čem maximálně zaslechli.
Kamery mohou být bez AI a vyhodnocení pak na serverech, verifikaci může provádět dispečer.
Často by stačila i jedna jediná kamera na přejezd, to prostě nemůže stát miliony. Pokud ano, je něco špatně…
Lepší něco než nic.

Pete

Mě jen zarazilo že toho řidiče po zkoušce na alkohol a drogy odvádějí v poutech.

Granja

Nejste sám komu to přišlo divné.

PeDazOl

Standardní postup. Bohužel s ohledem na případy v minulosti, kdy se zadržený o útěk pokusil. Takže co s tím? Klepeta pro všechny.

Mates

Normálny procesný postup. V tej chvíli bol s ohľadom na okolnosti zadržaný z dôvodu podozrenia na spáchanie trestného činu.

Jenda

jo, ale pouta se nedávají vždy. Nebyl žádný důvod. Podezřelý spolupracoval, o útěk se nepokusil, agresivní nebyl. Komedie ze strany policie.

Mates

To hodnotíš ako keby si bol na mieste.

Hlavni

To tak bejva. Jednalo se nejspise o teatralni komedii v podani PCR. Na politika ktery je podezrelej z korupce si toto nedovoli. Tomu jeste uvari i kafe.

PeDazOl

Rath klepeta dostal hned….

Hlavni

Na hlavnim koridoru kde je 140km/h nema prejezd co delat. Teda urcite ne v roce 2024. Infrastruktura a zabezpeceni jak za krale Klacka… Potrestat uredniky a politiky

PeDazOl

Politiky? ZA co? .-))

Trumway

To je zase příspěvek. Smiřte se s tím, že takových přejezdů je a i v budoucnu stále hodně bude. Řešit problém tím, že se riziko odstraní vymazáním problémového místaí je sice snadné ale k bezpečnosti to nepřidá protože pokud rizika zdánlivě zmizí zmízí u lidí i obezřetnost a opatrnost A že je rok 2024? Pořád je to jen pouhé číslo a i v roce 2024 existují místa kde lidé chodí na suché haj….wc.

Hlavni

Hlavni koridor u ktereho se dokonce do budoucna pocita s navysenim rychlosti a poctu pohybu mam byt chranen daleko lip. Nadjezdy, podjezdy. Suche wc je doopravdy prirovnani odpovidajici vysledkum voleb za poslednich 20 let. Jste proste prumerny volic. Ikvetykve

Trumway

Ne, nemyslím si, že jsem průměrný volič . Už jsem napsal, že tady ten přejezd shledávám zbytečným, ale to jen proto, že je do této lokality jiná možnost příjezdu a jen to chce vynaložit trochu úsilí a peněz. To je to skutečné řešení . Naproti tomu přejezd u zastávky v Dolní Lutyně…není důvod rušit a pro budování nějakého nadjezdu nebo dokonce podjjezdu tam není příliš prostoru.

Trumway

A ještě dodatek. Co na tom přejezdu chcete ještě více než tam je? Závory tam jsou, světla taky dokonce včetně bílého které ne všude je…co chtít víc za zabezpečení?

jal

Ta rychlost už navýšená je, nic se zvyšovat nebude.
Těsně vedle tratě by se někdy měla stavět silnice. Tudíž tam nikdo nebude dělat nějaké úpravy, na které by ani nedostal povolení.
Holt tam jelo něco, co tam běžně nejezdí .
Případně už jelo, ale řidič to zvládl.

Jaaa

Suché WC právě není WC. WC je zkratka z Water Closet. 😉

Trumway

Pardon, to bylo pro Hlavního.

PeDazOl

Hlavní trestá exemplárně a fšecky! .-)

Trumway

Všiml jsem si

Dos22

Za blokování rušení přejezdů, protože to oni většinou brojí proti.

PeDazOl

Kdo oni? a čím to způsobují vysvětlete mi to. Ony neexistují příslušné právní a technické předpisy podle nichž má věc řešit věcně a místně příslušný správní orgán? Víte co je veřejná správa a samospráva a co zákonodárná moc? Tak nemelte nesmysly.

Dos22

Politikem je i ten zastupitel na magistrátu, či v městském zastupitelstvu. A není to tak dávno, co tu vyšel článek, že se město (jeho vedení – tudíž politici) postavilo proti rušení 4 přejezdů v jejich městě.

PeDazOl

Kristepane, umíte rozlišovat co je samospráva a co je výkon správních činností? Umíte kristova noho pochopit kdo je úředník, co dělá a kdo je politik a co dělá? Vy si opravdu jako pitomec myslíte, že člen obecního nebo městského zastupitelstva je totéž co úřední osoba rozhodující ve správním řízení jako orgán veřejné moci? Pro Boha vzpamatujte se!!!! Toto už opravdu není možné jak jste hloupý!!!

Dos22

A čím? No tím, co od politika čekáme, bude všemi prostředky bojovat za svoje zájmy, bude tedy argumentovat a lobbovat proti zrušení.

PeDazOl

Vzpamatujete se, netušíte co melete.

Trumway

A k té obezřetnosti. Příkladem budiž třeba asistenční systémy u aut. Mohou pomoci, ale tím, že je někdo pouhým uživatelem takového vozidla se skutečně dobrým řidičem nestane. Sedněte do auta bez ABS a dalších asistenčních systémů na jehož obou nápravách budou komplet zcela nové brzdy a vyjeďte na silnice pokryté ledem. Budete muste přemýšlet a nespoléhat na to, že Vás nějaký systém vytáhne z bryndy. Stejné je to s přejezdy nebo semafory. Když někdo něco nemusí používat (přejezdy) nebo naopak je na něco zvyklý (semafory na křižovatkách) může mít problém pokud přijede do objasti kde přejezdy jsou zcela běžným křížením… Číst vice »

Froggy

Víte, že ve Francii jsou přejezdy i na tratích, kde jezdí TGV?

Hlavni

Ano vim. A taky vim , ze tyto prejezdy nejsou chraneny jenom drevenym klackem jak u nas 😉

Trumway

A co jste navrhl? Přejezdy zrušit protože na takové trati nemají co dělat . jinými slovy chcete přejezd zabezpečit tím, že na něj nepustíte řidiče silničních vozidel. Zrušení totiž není nic jiného. A jestli chcete radu nemusíte je ani rušit. Stačí je opatřit zámkem a osadit cedulí s nápisem:“POZOR závory otevřít smí pouze zmocněná osoba“. Když jako za krále Klacka tak prosím.

Trumway
fct

Tam kde je VRT časť, určite nie.

Jiří Kocurek

Ano víme, SNCF proaktivně nezastavily provoz, když přes něj jel cyklistický závod. Sopusta cyklistů byla raději mrtvých, než druhých, policajt nepolicajt.

Karel

Tam kde platí normy podle UIC (normálně rozchodné trati v Evropě) mají přejezdy zabezpečené světelnou signalizací, doplněné závorami, co dělat až do traťové rychlosti 160 včetně.

Marana_CZE

Je smutné, kolik takových přejezdů se na našem území nachází, například i se silnicemi 1 třídy (Třebíč, 23, P3865) a nic se s nimi neděje. Všichni ví, že je to problém, ale nikdo s tím nic nedělá :(. Doufejme, že když už někdo umřel (všechny nehody předtím se zametli pod koberec, když tam nikdo nezemřel), tak se konečně náš stát dokope k nějaké reakci a jeho smrt tedy nebude zbytečná.

libor

přijel vůbec na místo nehody ministr dopravy a ředitel SŽ?

PeDazOl

Co by tam dělali? Zavazeli záchranářům a hasičům? a propos ministr je na služební cestě v USA.

DavidS

naštěstí ne, to jsme si užili dostatečně s minulou vládou, že ministryně financí jezdila se šéfem všude, kam jel televizní štáb

qěcy

Bohužel musím říct, i když nikoliv prokázat, že posledních deset let se u některých přejezdů zásadně zhoršila geometrie vozovky. Zhruba ve stylu zvedli jsme kolej o 50 mm a vozovku předělali tak, že z dříve krásně rovného přejezdů je brutální retardér.
Jediný, který si takto pamatuju, je mírně zhoršení geometrie vozovky v ulici Vrážská přes vlečku, po opravě tohoto přejezdu asi před rokem.

Ale v médiích se o takových zhoršených na několika místech psalo. Vždyť to je kolikrát vidět z určitého úhlu pouhým okem, že to placatá auta nepřejedou a že ten hrb je úplně zbytečné „ostrý“.

Mirek

Každé zvýšení traťové rychlosti si většinou vyžádá zvýšení převýšení, zejména při neměnném poloměru oblouku. Vnější kolejnice bude vždy výš než vnitřní, na dvoukolejce se pak tento „hrb“ znásobí a umocní. Proto měl být přejezd při rekonstrukci trati zrušen, resp. z oblouku trati přemístěn na vhodnější místo (v přímé). To se nestalo a „aby se vlk nažral a koza zůstala celá“ – a to v době , kdy to byla ještě evidentně nevýznamná místní komunikace – bylo vše v souladu s normou „vyřešeno“ značkou o zákazu vjezdu vozidel nad 3,5 t. Poté co se komunikace stala „obslužnou“, byla zřejmě doplněna dodatková… Číst vice »

Ondřej

koukni se na srovnání fotek z panoramy z roku 2013 a z roku 2023….není ti tam něco divné??? a koukej pozorně prosím tě!!!hlavně si všimni té praskliny v asfaltové vrstvě!!! tyto defekty jsou způsobeny právě dopojením vrstva na vrstvu!!! Vlivem ježdění těžkých nákladních vozidel se časem vrstvy začnou drolit–tedy co z toho vyplývá??? AD/1 někdo se snažil ušetřit finance v roce 2022 při rekonstrukci dá -li se to tak nazvat, spíše fušeřina!!! AD/2 stavební úřad pochybil když povolil takto velkou stavbu bez odpovídajícího dopravního napojení… AD/3 vina řidiče je nulová nebo minimální za zodpovědnost a plánování trasy nese vinu také… Číst vice »

Granja

Lidská paměť těch, co se jich to bezprostředně netýká nebo nedotklo, je velmi krátká. Přijdou další průsery, o nichž se bude chvíli vášnivě debatovat, a pak další. Bohužel, kdybych neměl už nějakou tu životní zkušenost, pak bych tomu i uvěřil.

AdamDvor

Dobrá, co teda navrhujete místo již zmíněného přejezdu P3865 v Třebíči? Největšímu provozu mí pomoct obchvat, který mimochodem už dostal zelené razítko (psalo se tu o tom 20.1.2024, kategorie Silnice). Klidně mi napiš na IG: adamdvor_cz, rád si vyslechnu návrh.

Franta

Řeší řidiče, ale tady by měl po kulích dostat kdosi na SŽ, o problémovém přejezdu se ví už dlouho.

Jiří Melich

Máte k tomu nějaký důkazní materiál nebo jenom vaříte z vody? Vždyť i ten starosta dnes na 24 říkal, ze jim ofiko žádná stížnost nepřišla?!?

Trumway
Jiří Melich

🙂 Děkuji

Ondřej

krásný a výstižný song…koukni se na srovnání fotek z panoramy z roku 2013 a z roku 2023….není ti tam něco divné??? a koukej pozorně prosím tě!!!hlavně si všimni té praskliny v asfaltové vrstvě!!! tyto defekty jsou způsobeny právě dopojením vrstva na vrstvu!!! Vlivem ježdění těžkých nákladních vozidel se časem vrstvy začnou drolit–tedy co z toho vyplývá??? AD/1 někdo se snažil ušetřit finance v roce 2022 při rekonstrukci dá -li se to tak nazvat, spíše fušeřina!!! AD/2 stavební úřad pochybil když povolil takto velkou stavbu bez odpovídajícího dopravního napojení… AD/3 vina řidiče je nulová nebo minimální za zodpovědnost a plánování trasy… Číst vice »

Franta

Stačí pořádně číst článek. Rýhy od jiných vozidel na asfaltu vznikly asi jak, ty důkaze?

DavidS

Rýhy jsou fajn, ale udělal někdo (ta firma asi) něco pro to, aby tam ty rýhy nebyly? Třeba oficiální žádost, stížnost, možnost objezdu, omezení apod? Mohli sami přijmout nějaké opatření

Trumway

Klidně si mohli stěžovat dopravci co ten přejezd museli používat

Franta

Pro ty buď líné nebo méně chytré. Stačí pročíst pár článků na jiných serverech. Dočtete se vyjádření náměstka hejtmana o tom, že (cituji) – o problematickém přejezdu se už mluvilo. Co byste ještě chtěli víc, když kraj o tom věděl?

DavidS

A co to znamená? Ta firma nebo dopravce díky tomu přijal nějaká opatření? No asi ne

Jiří Melich

Franto, Franto… Co tedy udělal onen náměstek (když i starosta tvrdil, že o žádných stížnostech neví)? Svolal místní šetření, za účasti PČR, která by se měla vyjadřovat k rekonstrukci?

Franta

To byste se asi měl zeptat toho náměstka, ne?

Karel

Problémová je tam silnice
O kolejnice ani o trakční vedení auta nedrhnou.

Jiří Kocurek

Přál bych si, aby fíra žil a mohl k tomu vypovídat.

Jan T.

Nevím co by nám řekl nového kromě toho, že se mu nějakou stovky před ním objevil náklaďák na přejezdu a nemohl s tím nic moc dělat. Mnohem lepší by bylo mít kameru na každém přejezdu, ze které si pak policie vythne kompletní záznam. Řešení na desítky tisíc. Ano, nehodám úplně nezabrání, nicméně dá se rychle zavést, někoho odstraší už jen její přítomnost a možnost postihu, v jiných případech aspoň pomůže s vyšetřováním.

Rossec

Žil by, to by bohatě stačilo.

Trumway

A co by asi tak mohl říct? Že se před ním v oblouku na přejezdu objevil přes trať návěs s nějakým stojem tak začal brzdit a že…….

Trumway

*strojem

Jiří Kocurek

Ikdyby řekl, že si nic nepamatuje, tak by to bylo lepší. Žil by.

Trumway

Máte naprostou pravdu.

Jirka

Co by k tomu mohl říct? Že když ráno ve tmě a ve slabých světlech lokomotivy spatřil návěs přes koleje, tak možná stačil začít brzdit, do strojovny už bohužel skočit nestihl. Jeho kolega v roce 2008 ve Studénce už alespoň ve dne z dálky viděl, že se vlní most a padá na koleje. Proto stihl začít brzdit a utéci do strojovny lokomotivy.

Bram

A co by se změnilo, když by se probral v nemocnici z narkózy a vypověděl, že na přejezdu viděl uvízlý tahač s návěsem?!? Nejspíš nic.

Ladislav

Stačilo málo přesvědčit že lze bezpečně přejezd překonat aniž by tam uvízl (pokud cestu neznal). Další věc je dodatková tabulka pod dopravní značkou zakazující vjezd nákladních automobilů.

Trumway

Čtu ten Váš příspěvek stále dokola a pořád ne a ne ho pochopit.

jal

Při doplnění si pár znamének a „se“ chce říct, že řidič takové soupravy by měl mít povědomost, kam jede a jak to tam vypadá. Případně si to ověřit.
Jinak dopadne jako řidiči, co vidí vodu na silnici a nezajímá je, jak je hluboká. Což zjistí až po zhasnutí motoru uprostřed laguny. Taky neporušili žádnou značku…

jva

Jako že by z pod sedačky vytáhl nafukovací maketu soupravy 1:1 a šel ji po nafouknutí přiložit na přejezd?

Jenda

Láďa je holt hlava.

Trumway

Tři setry

Trumway

Pardon spletl jsme to. Byl to Kabát

jal

Když jedete autem a prostor před vámi vypadá nezvykle, nafukujete maketu svého auta?

Karel

Ne. Ale oznámit událost na policejní tísňovou llinku měl

Jiří Kocurek

Měl se přesvědčit. Dobře můžete popsat postup takového přesvdčování?
Předesílám, že nivelační přístroj není v povinné výbavě a v jednom člověku se s ním pracovat nedá.

Jiří Kocurek

Nivelák je tohle: https://naradi-potac.cz/5860-thickbox_default/bosch-gol-32-d-opticky-nivelacni-pristroj-stativ-bt-160-lat-gr-500-0601068502.jpg druhý člověk s latí stojí tam vzadu, ten rozmazaný.

Možná by se dala použít i šlauchváha. Pro vykreslení podélného profilu pak bude potřeba přinejmenším kresílící prkno s příložníkem a je to práce na několik hodin.

Granja

Jasně, zejména když kolem projede vlak a hadice je na několik kusů…

Trumway

Jo ták. Já myslel, že Ladislav mluví o tom, že řidič někoho přesvědčoval. Jako mohl mu ten zlom být podezřelý a mohl mít pochybnosti o tom jestli ho přejede, ale to je asi tak všechno co mohl mít. No a jestli to půjde nebo ne je nejlepší zjišťovat přímo při přejíždění, ale na to tam musí mít pomocníka který bude sledovat světlou výšku a pokud to nepůjde tak to včas odpíská.

vlachjan

Naštěstí dnes lze nivelák snadno nahradit automatickou totálkou, kterou obslouží jeden člověk.

Ladislav

Stačilo vystoupit z auta a přejít koleje aby ten zlom na silnici o kterém pravděpodobně nevěděl viděl – na to žádný nivelační přístroj nepotřebuji.

PeDazOl

Představte si, že od dispečera dostal příkaz k jízdě, s tím, že povolení je vyřízené a cesta prověřená.

Jiří Melich

Pokud by to takto bylo, tak je to samozřejmě špatně.

Jiří Kocurek

Jenže něktří mají … náladu … využít takovou věc k tomu, aby soukromníček nic nestavěl, zařízli mu to. A pak brečeli do piva, jak se zelenina dováží, protože … místního zelináře po zásluze zařízli!

PeDazOl

No tak zrovna toto jsou zelináři jak noha 🙂 Startupové peníze z fondů a rajčata za 200,- Kč balený po 30 dkg v Lídlu .-) Ale kdo to má rád ať si dá do sosáčku.

Peeetr

Ty jsi taky místní zelinář.
Ten skleník byl obří velkoprojekt, a zcela nesmyslně ho umístili na zcela nehodné místo, kde větší kamiony, které by v budoucnu potřebovali neustále drhnou a poškozují tu malou silničku, a vše nejspíš jen kvůli tomu, že tam měli o něco levnější pozemky.

PeDazOl

NO a je otázka co bylo v územním rozhodnutí a stavebním povolení s ohledem na obslužné komunikace…

PetrM

a to je něco divného, že hledali co nejlevnější pozemky? ty bys se svými penězi postupoval jinak?

Swariner

No jasně – je potřeba dražší pozemky, abys mohl mít levnější rajčata, no ni?

nowas

A teď už víme, proč byly levnější.

jal

Žádné nesmyslné umístění, ale záměrné. protože se bere teplo z elektrárny. I když je teď v módu – jen teplárna.
Kamiony tam normálně jezdí.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107619262&newest=0&yaw=1.528&fov=0.157&pitch=0.036&x=18.4393171&y=49.9139740&z=15

Tohle NEBYL kamion, i když to třeba na ČT 1 stále opakují.

jal

Blbost.
Blízkost elektrárny a páry pro topení, řádné nevhodné místo.
Kamiony tam běžně jezdí.
https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=107619262&newest=0&yaw=1.528&fov=0.157&pitch=0.036&x=18.4393171&y=49.9139740&z=15

nowas

Zelinář si měl zařídit pořádnou přístupovou cestu. Resp. to mělo být řešeno v rámci stavebního povolení.

V.N.

Jakékoliv povolení musí být vždy ve vozidle a řidič má povinnost se před jízdou přesvědčit, že jej tam mám

PeDazOl

Víte že i vy jako řidič máte povinnost zkontrolovat světla, pneumatiky před každou jízdou? .-) “Hele Venco tadydle to v těch složkách je…”. Stačí?

Trumway

Nestačí. Jestli to tam je chci to vidět. Tebe na silnici hlídka stavět .

Dos22

A pokud to Vencovi stačí, tak je holt blbej, že mu slovní ujištění stačí, že to vidět nechce.
Ale i když to v těch papírech bude, tak to neznamenají, že má vjíždět i tam, kam se mu to nezdá.

Ladislav

Prověřená akorát tak na traktor s vlekem , jak je jinde napsáno tak tam chtěli zavést autobusovou dopravu pro zaměstnance- dopravce měl obavy aby tam nízkopodlažní autobus nezůstal na přejezdu viset.

nowas

Zajímavé je, že autobusový dopravce to poznal hned. A stavební firma při prověřování trasy nadměrného nákladu vůbec.

Trumway

Řekněte mi co chcete prověřit a já Vám to prověřím.

Jiří Kocurek

Co se dodatkové tabulky týká, tak jinudy jet nemohl a už vás vidím, jak si pro takovou věc dojedete s dvoukolákem před zákazovou značku. Hádám, že byste běžel na úřad pro výjimku ze zákazu vjezdu a ta by na vzniklé situaci vůbec nic nezměnila.

Dos22

Jenže v tu chvíli by třeba úřad nařídil projednat to s dráhou, atd..

Jenda

Láďo, už to nehul… Nebo si ebil s D ?

Ladislav

Bez komentáře.Mám dojem že vaše poznámka nemá nic společného s tématem diskuze.

Ondřej

jenže značkaB4 tato zde bohužel není… jel přes areál firmy jak ho navádělo dopravní značení doprava odSSZ křižovatky na hlavní silnici…

thebearspook

Takže už není sprostý podezřelý a nemůžou mu tykat. Dost srandy, ten chudák na to do smrti nezapomene.

Miroslav

Ten chudák možná ani neví jaká byla reakce na sociálních sítích, většina byla od lidí s nízkou inteligencí a nebylo to nic hezkého.
Stalo se to včera, ještě běží vyšetřování, takže se neví co se 100% stalo a oni už mají kecy…
Upřímnou soustrast rodině strojvedoucího a lituju řidiče kvůli těm co nedokážou počkat na podrobnější informace.

Pezos

Mezi námi, tady těch samozvaných urválků bylo taky dost.

hank

Jako vždycky.

Fsp

Ale určitě měl pocit že mu teče do bot!

Jiří Melich

Myslíte jako kloboučník Oulík? Ten měl taky pocit, že mu teče do bot 🙂
Ale bacha na to, ještě nemá vyhráno…

Trumway

Super. Tedy to že uvízl není proto, že by nerespektoval dopravní značení, něco opomenul nebo zanedbal. Tedy předpokládám, že i postup řešení nastalé situace byl z jeho strany v pořádku a ne jak se píše na různých diskuzích že utekl nebo situaci neřešil a nebo řešil, ale ne tak jak měl.

kubi

Kdyby byl superman – a nepodléhal jako normální člověk šoku a panice – tak by byl mohl zavolat na SŽ a nahlásit, na kterém přejezdu uvízl… Ale kdo má v telefonu číslo na řízení provozu?

Karel

Při uvíznutí na přejezdu se volá tísňová Linka 112 nebo policie 158. Číslo přejezdu je velkými číslicemi napsané na skříni všech výstražníků

Patrick

Tak na Slovensku sme už mali tragickú nehodu, kde kamión stál na priecestí pomaly 10 minút a aj keď vodič hneď volal políciu, kým sa informácia dostala k príslušnému výpravcovi, bolo neskoro

Jiří Kocurek

To bylo i v ČR, na Bystřičce. Šoférovi prohořely brzdy na přejezdu a poslední si pamatoval Jablůnku. Obvolal to a tak fíra dostal rozkaz na oba přejezdy v Jablůnce a před Bystřičkou … do toho není vidět, je to za kopcem. Rozkaz na něj neměl, jednostranné špalky na mašině také nepomohly.

vlado

… ano, zaciatok novembra 2016, nocny EN 442 z Humenneho do Prahy nedaleko Michaloviec

Trumway

JJ. Je to tam černé na bílém a dokonce tučně.

Michal Tvrdý

OKI, ale na tej trati je celkom slušná premávka, takže to mohlo byť kľudne aj tak, že tie svetlá začali blikať hneď po jeho uviaznutí alebo ešte len počas toho, ako cez prejazd prechádzal (keď vchádzal mohlo byť zhasnuté). A za tých niekoľko desiatok sekúnd kým sa dorúti vlak toho veľa nevymyslíš …

JiVe

Vždy 158, 155, 150. Je to rychlejší. Ze 112 vás stejně někdy přepoji

ToMa

Zákon říká, že se řidič má primárně pokus odstranit vozidlo. Pokud to nejde, volat tísňovou linku. Z toho mála informací co se ví, se zdá, že se snažil návěs zvednout a odjet.
Citace zákon: Dojde-li k zastavení vozidla na železničním přejezdu, musí jeho řidič odstranit vozidlo mimo železniční trať,17) a nemůže-li tak učinit, musí neprodleně učinit vše, aby řidiči kolejových vozidel byli před nebezpečím včas varováni.

Twix

A nestačí si zapamatovat číslo 158?

Trumway

Stres. I takové odemknutí telefonu které člověk dělá běžně jedna dvě nebo následné přejití do telefonního seznamu na klávesnici může být pro člověka ve vypjaté situaci problém. A to nemluvím o tom, že můžete mít dotykový displej a on zrovna ne a ne reagovat.

Twix

To ano, já jen reagoval na to telefonní číslo, mimochodem tísňové volání je možné i bez odemknutí telefonu. Pokud měl navíc doprovodné vozidlo (nevím, nemůžu číst 1500 příspěvků), aspoň jeho řidič by měl vědět co dělat.

Trumway

To s doprovodným vozidlem se objevilo napříč diskuzemi k této nehodě, ale nikde jinde jsem to nezaregistroval . Osobně so myslím, že to je podstatný detail a doufám, že se ta informace brzy potvrvrdí nebo bude naopak vyvrácena.

Frantisek

158 lze tuším vyťukat i bez odemknutí, ale stres a zmatek dokážu pochopit.

Trumway

Zkoušel jsem a u mě nejde. Musím napřed zadat PIN

Trumway

Moment, na obrazovce kde se zadává PIN je položka „tísňové volání“ Jenže co já vím co se stane po jeho zmáčknutí, Zkoušet to nebudu. Vyskočí tam volba tísňových čísel nebo to automaticky bude vytáčet univerzální 112?

Leinad

Jedna z možností je ukázat numerickou klávesnici. Na té je potřeba vyťukat 150/112 a potvrdit vytočení.
Vesměs kvůli normám tam bývá jakási zábrana aby to nebylo vytočeno omylem.

Trumway

Superman nepotřebuje mobil a někam volat. Kdyby . Kdyby byl Superman vezme tu soupravu z přejezdu a postaví jí o několik desítek metrů vedle nebo se postaví před vlak a zastaví ho vlastním tělem.

Jura

To by bylo mrtvejch a superman v base.

Trumway

Však on by to zvládnul. A kdyby ne tak holt ta basa. Žádná škoda alespoň by bylo o jednoho superhrdinu blbnoucího dětem hlavy méně.

qěcy

Řidič má volat 158 a nahlásit číslo prejezdu uvedené na výstražníku, nebo výstražném kříži. Cajti maj tabulky s čísly těch přejezdů, u každého je telefon na obsluhu toho přejezdu. Čili dva telefonáty a to za 40 sekund nestihnete.

Jan T.

Pokud to tedy byla nadrozměrná přeprava, nemá řidič zodpovídat za to, jede v doprovodu další osoby a že má někým zajištěnou průjezdnost celé trasy, nacož má papír? Nebo to může odmávnout a jet dál?

Zrzek

Ne všechny nadrozměry musí mít doprovod.
Kdo z vás volal někdy na 15x nebo 112 tak ví, že se ptají na místo min. 2x. Než najdou číslo přejezdu a kam volat a dovolání se příslušnému ze SŽ, ten než udělá to co má. Čas utíká a jestli tam je už pitomá 60km/hod. Tak 1minuta je 1ujety kilometr.

Karel

Pravděpodobně nebyl. Prioritní volání na tísňovou linku je prioritní.

Matty

Smutná foto… chudák strojvedoucí, a mašinka. Takové úžasné stroje (kdo jezdí, tak ví)

Martin

V zimě je tam zima,v létě vedro 😉

Radim

Jak přesně je myšleno to spojení „úžasné stroje“ (opravdu to nevím, ale rád se dozvím)?

Jiří Melich

No, možná výkonově to byly úžasné stroje, když si člověk uvědomí dobu vzniku a podmínky tehdejší doby…
Ale je to jen stroj.
Škoda je mladého fíry… měl celý život před sebou…

Honza1 a 1

Na coby-kdyby se nehraje. Ale Vectron by možná zajistil přežití fíry…

Jiří Melich

Nejsem si tím úplně jistý… To musela být rána jako hrom. Možná tak Albatros s poctivým železným čelníkem a kotlem. Ale tam by zas hrozilo opaření…

Trumway

Spíš výbuch.Pořad je to tlaková nádoba

Trumway

možná lépe řečeno exploze

hank

Ale prdlajs. Kotle parních lokomotiv vybuchovaly z úplně jiných příčin… Při srážkách parních lokomotiv se silničními vozidly, když nedošlo např. k utržení armatur v budce, rozbití skla vodoznaku nebo podobně smolné záležitosti vedoucí k následnému opaření, tak byly lok. čety chráněny velikostí a hmotností kotle lépe než ve vozidlech nových trakcí. Jeden z mých předků přežil bez zkřivení vlásku, když mu špatně postavili výhybku na vjezdu a on se štokrem projel zděným výhybkářským domkem, zatímco po srážce s Tatrou 111 na přejezdu ho museli vystříhávat z krátkého stanoviště M 262.0; po této nehodě už se na mašinu nevrátil a dosloužil… Číst vice »

Petr Polášek

Rána to byla rychlost před nárazem byla blízko 160 nebrzdil strjvedoucí neměl šanci to ovlivnit cca jsme pak jeli asi 200m

V.N.

Toto je otázka spíše na konstruktéry lokomotiv, zda by fíra ve Vectronu přežill

Trumway
Trumway

Dal bych celou lokomotivu včetně prázdných vagónu za onen zmařený liský život.

Miroslav

Stále nechápu proč někomu je líto více stroje když existuje dalších dvacet replik..
Člověk je jediný a má pouze 1 život, pak už nic. Strojvedoucí o život přišel a nedá se to vrátit, navíc šlo o mladého člověka..

Trumway

Nevím. Můj případ to není . Člověku může být líto stroje, ale nesmí zapomínat na to, že to je jenom stroj.

matt

spíš bych litoval toho chlapa co zemrel na mašine jak mašinu ,mašina je pouze stroj,který se dá nahradit jiným strojem
život je pouze jeden

Michal Tvrdý

Nehovoriac o tom, že tieto mašiny majú takmer 50 rokov a nie je ďaleko doba, kedy tak či tak pôjdu do šrotu … okrem nejakého múzejného exponátu ….

Rychlé Eso

Toho banánu není žádná škoda. Už v době výroby to byl zastaralý křáp.