Kde na to vzali ? Daňoví v poplatníků si koupi auta, aby mohli šikanovat řidiče. Super.
medvěd
2 let
Doufám, že taky dají pokutu těm, co na „dálnici nebo silničku “ zapomněli dát odpočívadlo, WC, připojovací pruhy apod. Je 21. století a silnice někde připomínají rok 1953. Silnice už auty „přetekly“.
mimochodem
2 let
Naklady na to sly z kapes danovych poplatniku, nebo z kapes pojistniku (Fond zabrany skody obsazeny v pojisteni odpovednosti provozovatele vozidla)?
Přesně tak….tak je potřeba si na ty bava z5 vydělat…a nejlehčí je schovávat se za bukem v neoznacenym autě a jediné co dělat tak.merit rychlost…neco jako nesprávný způsob jízdy, bezpečna vzdálenost, jízda v levém pruhu apod apod
Jen ať je mají. Prevence je moc hezká věc, ale pokud budou všechna auta označená budou všichni v jejich dohledu jezdit jak beránci a někteří budou čas a kilometry nahánět až takové auto bude z dohledu. Kdo dodržuje stanovená pravidla nemusí se neoznačených bát. Označená vozidla mají + v tom, že jsou díky reflexním prvkům lépe viditělná za snížené viditelnosti kdy modré stroboskopy za okny jsou podstatně hůře viditelné než současná modrá/červená. V téhle souvislosti bych ještě rád řekl, že současná modrá/červená je perfekní za snížené viditelnosti, ale v noci je takové světelné výstražné zařízení peklo. Je sice vidět na… Číst vice »
„Kdo dodržuje stanovená pravidla nemusí se neoznačených bát. “
Vážně? Oni i policajti dělají chyby. Nemyslete si, že lidé jsou neomylní a veškeré lidské chyby jsou vědomý záměr. A někdy i uniformovaní páchají zločin.
Každý děláme chyby a nikdo není neomylný. Ovšem je třeba si ty chyby uvědomovat a snažit se jich vyvarovat a poučit se z nich. Předjíždění na plné čáře rychlostí vysoko přes limit než je v daném místě dovoleno a ohrožení všech okolo je také pouhá chyba nebo už vědomý záměr? Nevytváření záchranářských uliček již při zastavování vozidla a čekání na to až nějaké takové auto pojede a díky nedostatečné vzdálenosti mezi vozidly nebude možné tuto vytvořit je také pouhá chyba? Nedodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem je také jen chyba? No tak to tedy nevím, ale pokud by takové chyby někdo… Číst vice »
– Předjíždění na plné čáře rychlostí vysoko přes limit než je v daném místě dovoleno
– Nedodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem je také jen chyba?
Na to musí mít dálniční policie neoznačené vozidlo, aby takového chytili, obzvlášť při předjíždění na plné čáře.
PS: Nevytvoření záchranářské uličky může být klidně opomenutí. A zapomněl jste na vychovávače, kteří jedou 70 km/h mimo obec a při pokusu o předjetí zrychlují na povolených 90 km/h.
Vychovávače? Tak takové lidi příliš často nepotkávám. Buď někdo jede výrazně pod limit a jede tak stále a stane se z něj odraz ve zpětném zrcátku a nebo se po předjetí probere, předjíždí a mizí z dohledu. A pokud by se náhodou stalo, že předjížděné vozidlo začne zrychlovat (třeba proto, že jeho řidič nepoužívá zpětná zrcátka) není nic snazšího než se opět zařadit. Hlavu si s tím nelámu.
Záchranářská ulička je nám vštěpována již dost dlouho na to, aby to každý věděl. Nebo snad když člověk zastavuje vozidlo zastaví uprostřed jízdního pruhu?
Za chyby se platí a na dálnici je nejvyšší dovolená rychlost 130km/h. Poloprázná dálnice je navíc dálnice, kde se stále nacházejí další účastníci silničního provozu a tato vyšší rychlost ne, že by musela být nutně nebezpečná, ale může tyto další účastníky v některých případech omezovat (čas k připojování, předjíždění atd. Pokud jedno vozidlo pojede 140 a ostatní 130 je zde rozdíl rychlostí 10km/h. Pokud by zde tento rozdíl nebyl byla by jízda naprosto plynulá (tedy za předpokladu, že by všichni využívali maximální povolenou rychlost). Jenže to není možné pokud se provozu účastní i vozidla nákladní a tedy je třeba ,… Číst vice »
Pokud v prvních dvou odstavcích hovoříte o posádkách tohoto typu policejních vozidel, naprosto souhlasím. Ano, nebezpečné manévry jim jdou znamenitě. Ještě bych doplnil bezhlavé obraty do protisměru na silnicích 1. třídy a zastavování lapených na naprosto nevhodných a nebezpečných místech. Činnost v mnoha případech nebezpečnější, než přestupky, kvůli kterým se do těchto akcí vrhají.
Ták já osobně jsem žádné takové otáčení zatím nezažil, ale chápu, že neuvážené otáčení se může být nebezpečné velmi. Co se týče „lapených“ nemám s tím problím. Vždy mají zapnuté majáky a tak je nelze přehlédnout. No a zbytek pak závisí na situaci. Buď bude objetí možné v pohodě a nebo nebude a bude nutné zastavit a ideálně vyčkat na to, až jeden z hlídky bezpečné objetí zajistí. Nedávno jsem takhle musel stát před horizontem a zatáčkou kde stálo rozblikané policejní auto. Bylo to za tmy a objetí bylo opravdu riskantní. Nestáli tam kvůli tomu, že by měli někoho lapeného.… Číst vice »
A proč to funguje v zahraničí? Když budou co pár km stát a hlídat v označených autech tak si nikdo moc nedovolí jet rychleji…a přece účelem je aby byly dálnice bezpečné ne?
To máte sice pravdu, ale víte kolik by těch vozidel bylo potřeba? A do nich hlídky. Máme tolik policistů? Tak snad jedině, že by se ta vysloužilá rozmístila podél silnic bez posádek. Kdo jezdil přes Okřínek jistě pamatuje kartonového policistu. Neoznačené vozidlo jako chameleon splynuté s provozem a pohybující se po daném úseku má něco do sebe. Takové vozidlo pak může řešit přestupek bezprostředně po jeho spáchání a to třeba i případy zakázaného předjíždění a jiné. Může takové přestupky odhalit vozidlo stojící? Asi může, ale bude jich podstatně méně, než by mohlo být. Víte, kdybych nejezdil a na silnicích jsem… Číst vice »
Nerikam ze maji jen stat at se klidne po dalnici projizdeji….ale nikdy jsem nezazil v rakousku, nemecku nebo usa ze by se rozblikalo civilni vozidlo ( krome kriminalky) dopravaci jsou vzdy vsude videt a pokud by jich bylo na dalnicich videt opravdu hodne tak by si nikdo nedovolil vyvadet psi kusy- coz by melo byt jak jsem psal primarnim duvodem- a je fakt ze na tohle by jim stacili klidne oktavky. Neoznacene vozidlo slouzi primarkne k restrici, nekoho na necem nachytat k nicemu jinemu- je to proste kasicka na prachy
Tak neoznačená často meří rychlost. Pak se rozjede, rozbliká a je to. Jasně, že by na to stačily Octavie, ale to bychom museli předpokládat že každý na výzvu bez odmlouvání zastaví a nebude nutná stíhací jízda. A k tomu slovu restrikce. Restrikce je omezení a neoznačené vozidlo omezuje ty, kteří omezení nerespektují. Podle mě je to prevence jako každá jiná a svým způsobem její předposlední stupeň. Ten poslední je odebrání ŘP. Všechno tohle je prevence vzniku vážných nehod. A že jich v poslední době výrazně přibylo.
Ne, prevence neni to ze se budou policajti schovavat za bukem v neoznacenych autech- prevence je prave to ze budou videt…to ze meri rychlost za bukem je prave jen vyberci, schvalne cekaji na to az nekdo porusi… prevence=dopredu predchazet necemu, coz tady v konkretnim pripade znamena ze budou policajti v prvni rade videt ze na ty dalnici jsou.
„ale nikdy jsem nezazil v rakousku, nemecku nebo usa ze by se rozblikalo civilni vozidlo ( krome kriminalky) “
Celkem zajímavé a ne vůbec pěkné: https://www.youtube.com/watch?v=1od7QPDukOU&t=117s
Jinak tady u nás Vás může zastavit klidně kynolog. A ti rovněž nemají vozidla označená.
Tomáš679.2
2 let
Gratuluji. Jen bych poprosíl ta stará vozidla poslat na okresky. Děkuji.
Ve Vašem příspěvku mi chybí jedna poodstatná věc a to jestli to byla nehoda zaviněná či nikoliv. Pak by bylo potřeba vědět co bylo příčinou. „Vysekat se může i člověk jedoucí na 90ce 70km/h. Stačí aby mu z pole před auto vyjela souprava nákladního vozidla s přívěsem.
Policejni rozezranost. Az zase nekdo bude brecet, ze statni kasa je prazdna, ze neni na to ci ono, tak tohle jsou presne ty vydaje, ktere lze okamzite seskrtat, pripadne snizit. Fakt by me zajimala ta soutez, pri ktere je v takovemto objemu nejvyhodnejsi nabidka 1,88 mega za auto. A predtim, nez me tu zas nekdo narkne: 1) ze jsem socka a ze zavidim policajtum svezeni bavorakem, tak vubec ne, jen mi vadi neucelne nakladani s verejnymi prostredky, zvlast v kontextu jejich obvykleho modu operandi vybirani pokut za marginalni prekroceni rychlosti a okazalou ignoraci ostatnich, mnohem nebezpecnejsich prestupku 2) ze jsem… Číst vice »
Kdy jste naposledy dostal pokutu za marginální překročení rychlosti? Vy sám, ne, Frantův kámoš z hospody.
Hlavně mi tu nebrečte, že hned zs cedulí vás vyblejskl radar, to je taky ohraná písnička.
Můžete být rád, že je v ČR dost málo dopraváků, kteří měří v provozu a skrytě.
Marginální překročení rychlosti … nikdo nepokutuje a ani pokutovat nechce. Jenom už +1 km/h v obci je za 1000 Kč. Ale na obecním úřadu sedí filantropové a tak to pardonují, nechávají ty peníze na dobročinnost.
Více co? Zkuste měřit na milimetry přesně s měřidlem, které má odchylku 3 mm. Nebude to fungovat, žejo?
+1km v obci? A tolerance je vosk? Kdo své auto zná ví jak mu ukazuje tachometr. Pak žádný radar nikdy neukáže nadlimit pokud řidič chce. A co mám vypozorované já je to, že spousta řidičů nechce. Tedy chce, ale jet rychleji a vozidlo respektující limit je pro ně překážkou.
Plácáte blbosti a nic o tom nevíte. Z titulu mé bývalé činnosti se mi do ruky dostávala kvanta tzv. Hlášení o uložení pokuty v blokovém řízení. Na všech bez výjimky byla uvedena tolerance radaru 3 km. Tak si nevymýšlejte.
Tak moment. Co si jako vymýšlím? To, že když člověk chce a má auto v ruce každý radar mu ukáže tolik, kolik je v daném míste povolený limit? Nebo si vymýšlím to, že když je na tachometru rovných 50km/h radar ukáže o 5km/h méně? Jasně, je to podle typu a stáří vozidla a u každího jiné, ale jak říkám. Kdo vozidlo se kterým jezdá důvěrně zná ví, kolik přesně jede.
Tolerance je právě ty 3 km/h. Na měřidle u silnice, na tom co mají policajti. Jenže tachometr v autě může mít až 10 % ale po řidiči se vyžaduje přesnost pod 2 % a to ikdyž má auto z půjčovny. A fakt by mě zajímalo, kdy rozdíl 50 vs. 51 km/h povede k nehodě, zatímco 49 km/h vs 50 km/h nehodě zabrání. Ptám se na materiální apekt přestupku. Svá pravidla uplatněte sám na sebe až budete mít na rychloměru +1 km/h na v oblouku nebo na výhybce. Přeju vám, abyste nikdy nevletěl do 40 km/h výhybky 60 km/h jako váš… Číst vice »
Samozřejmě, že si svá pravidla uplatňuji zejména sám na sám na sebe. Od ostatních očekávám, že mě nebudou v silničním provozu ohrožovat jen proto, že nejsou schopni dodržet stanovený limit. I ten 1km/h přes limit svou roli může sehrát v prodloužení brzdné dráhy. A když jde do tuhého kolikrát mohou rozhodovat ne metry, ale centimetry. Ale podle toho co vídám se nejedná často o překročení do 5km/h, ale spíše minimálně 10km/h.
Osobně proti tomu samotnýmu měření nic nemám. Ale je tam pár ale – první je, že pokud za někým vyrazí, jedou dlouho bez majáku a aby se mu přiblížili, musí ještě rychleji jak on. To není úplně dobře. Druhý je, že čím rychleji okolo nich to auto proletí, tím větší je šance, že to měření půjde napadnout a vyvatnout bez trestu. A brát jako nebezpečí rychlost na poloprázdný dálnici, protože na plný 180 nikdo nepojede, když obden vychází články jak chytli někoho se 6 zakázáma řízení mi přijde, že o tu bezpečnost fakt nejde ani trošku.
Co je to podle vás marginální překročení rychlosti? Pokud je někde limit tak platí. Pokud někdo vědomě překračuje rychlostní limit zákonitě ohrožuje ostatní účastníky provozu svým bezohledným chováním. Překročení rychlostního limitu jde totiž zásadně proti plynulosti provozu a pokud někdo jedoucí na konci kolony překročí povolený rychlostní limit kterým jede první vozidlo v koloně a toto začně rychlost snižovat protože se blíží ke značce obce …… Nepochopitelné! A ještě něpochopitelnější pokud ohrozí jak předjížděná tak protijedoucí vozidla.
Policii bych přál nejen nová auta, ale rovněž dostatek lidí ve služebním poměru.
Přechod je místo určené pro přecházení chodců a chodec má povinnost ho použít. Kde takové místo není v dosahu stanovené vzdálenosti může přejít vozovku za zvýšené opatrnosti. Ten kdo přechází vozovku v křižovatce kde je řidiči obtížně vidět a přechod je 20m vedle na místě stoprocentně přehledném….Tak buď se někdo rozhoupe a ten přechod tam nakreslí aby s tím řidiči počítali (bude to snižovat plynulost dopravy, občas někdo nedobrzdí a opře se o auto před sebou, ale ok) a nebo neneakreslí i když je těch chodců spousta, protože je takové místo „za rohem“ pro přecházení zcela nevhodné a chodcům se… Číst vice »
A ještě takový dodatek. Kameru v autě nepoužívám, ale dost vážně uvažuji o tom, že si jí pořídím, protože …znáte to. Tak dlouho se chodí s hrnkem pro vodu…. Zátím jsem vždy z krizovek vymanévroval, ale zatím. Pokud na 100km cestě musíte při jízdě na horní hranici limitu využívat krajnice , aby se předjíždějící vešel s protijedoucím je to hodné zamyšlení. Pokud musíte pruce snížit rychlost vozidla a toto zastavit na krajnici, protože se někdo rozhodl předjíždět kolonu a bylo to nad síly vozidla není už přemýšlet o čem. Pokud takový situací zašijete za den x možná pak budete mluvit… Číst vice »
Na youtube si zadejte:
Think! – Slow Down (Extended) (UK)
Odkaz sem dávat nebudu. Jedná se o relativně starou bezpečnostní kampaň UK pro mě důvěrně známou. Každému doporučuji. Mysli! je výstižný název. Něco jako naše „Nemyslíš, zaplatíš“.
Problém je ve skutečnosti jinde. Většina řidičů jezdí na 50 rychlostí 30-40, na 70 jedou 50 a na 130 jedou 110. A ještě mamlasovitě v levém pruhu. Naprosto zbytečně a bezohledně zpomalují provoz a pak se diví, že na ně někdo vylítne a troubí. A tyto zpomalovače nikdo neřeší. Mám profesně naježděno víc než 1.000.000 km a děje se to po celé republice. Navíc poslední 2 roky se řidiči dost zmateně motají. Ale tohle policie neřeší. K té hloupé hlášce, že když je někde limit, tak platí – limity jsou umisťovány buď úmyslně pro zvýšení výběru za pokuty nebo alibisticky,… Číst vice »
Tak to vezmu popoořadě. Fenomén pomalu jedoucích řidičů zde zajisté je, ale rozhodně ne v takové míře jako býval (asi je to o tom, kde čověk jezdí). V poslední době se mi už dlouho nestalo, že bych se za někým musel táhnout výrazně nižší rychlostí než byla povolená s výjimkou jednoho případu a to byl nějaký elektromobil. Buď řidič potřeboval zvýšit dojezd klidnou jízdou 20-30km/h pod limit 90 a nebo nevím. Zajímavé bylo, že měl problém naopak se zpomalováním na počátku obce. Vypadalo to jako by s tím neuměl. Jinak pokud jsem za někým musel jet bylo to na limitu… Číst vice »
Priznam se bez muceni. Stejne jako cara na silnici neni zed, stejne jako cervena na semaforu by spravne mela byti stejne jako v daleke historii toliko doporucenim, pak jako ryzi doporuceni beru i rychlostni limity a prioritni pro mne je zejmena „prizpusobit rychlost podminkam“. Treba tady u nas probihaji prace na silnici takovym zpusobem, ze kluci zcela zasadne nikdy neosazuji znacky „konec vsech omezeni“. Typicky je rychlost v opravovanem useku nastavena na 30 km/h a tady v lesich je mezi krizovatkama klidne nekolik kilometru. Letos delali novej povrch na vice mistech na jihu I/27. Je tam treba 1300 metru dlouha… Číst vice »
@mimochodem Brát červenou na křižovatkách jen jako doporučení je sebevražedné a započalo by to dopravní anarchii. Spousta řidičů už teď ignoruje červenou na železničních přejezdech, ale to neznamená že je to dobře, ani že by se to pravidlo mělo změkčit.
Jenze ono to tak puvodne bylo. Cervena = ted jede jiny smer, poradne pozorne se rozhlidni a pak az jed. Tedy, to, co je tedka „mala zelena sipka vpravo“, byla toho casu standardni situace, kdy bylo zcela koser vpravo odbocit pri cervene. Proste se ujisti, ze ti tam nic nejede a muzes. Totez prechody pro chodce. Totalni bizar je, kdyz treba i ve tri rano semafory proste nevypnou a jedou porad v nastavenych intervalech. Naprosto zbytecne. (zkusenosti z pokrokove Francie) Ono, ve spicce se tam na cervenou stejne nikdo s aspon trochou pudu sebezachovy nenacpe, a v okrajovych casech je… Číst vice »
Jo abych nezapomnel, hlavni pointa predchoziho prispevku:
Pokud nekde mate neukoncenych 30 km/h a budete se na te runwayi ridit selskym rozumem, rozjedete to na nejakou smysluplnou rychlost skutecne odpovidajici podminkam… no, tak to mate pri trose smuly rovnou na pulrocni zakaz rizeni, ani nemrknete.
S nejakym materialnim aspektem si spravni organy dlouhodobe hlavy nelamou.
Tak v tomhle případě Vám rozumím. Na tohle neukončování opravovaných úseků často nadávám i já, lale také se přiznám, že se taková omezení snažím dodržovat i když si opravdu připadám jako blbec. Víte, ono někdy to omezení rychlosti na tak dlouhém úseku může být neukončené proto, že nebyla značka a nebo také proto, že třeba byl hotový povrch (jak vy říkáte ranvej), ale doposud nebylo nakreslené vodorovné značení. Třeba když se dělala vozovka za Budčevsí bylo omezení opravdu dlouhé a vypadalo to, že není ukončené. Jenže ouha. Ono ukončené bylo, ale až po opravdu dlouhé době. A zmizelo až když… Číst vice »
Dopravní značení, jak stálé tak dočasné, má dost přesné a přísné normy. Problém je, že na ně správci komunikací okázale kašlou a jejich povinnosti dopravní policie neřeší..
A ještě dodatek k těm křižovatkám v omezení. Budčeves a nedávná oprava vozovky. Omezení začalo před vjezdem do obce (už nevím kolik tam byla rychlost tak 30-50) Jenže pak přišla křižovatka. Navíc za touto křižovatkou stabilní značka umožňující rychlost 70km/h a tato zůstala nezakrytá. Cca 60 metrů k odbočce k čerpací stanici a za tímto nájezdem k čerpačce opet snížená rychlost. Pak nájezd na tuto komunikaci od benzínky, cca 250m ke konci obce kde nebylo nic o snížení. No a pak něco přes kilometr kdy se objevilo ukončení. Jo, fakt jsem si kolikrát připadal jak blbec.
@Tomáš679.2 Já bych si naopak myslel o správci komunikace, že to jsou blbci nebo spíš mamlasové. Proč já bych si měl připadat jako blbec, když oni umisťují dopravní značení zmateně a kolikrát i protichůdně? Navíc rychlostní omezení končí křižovatkou, ne? Pak už se jede dle dalšího značení.
Je to tak. Na silnicích je možné vidět ledasco. Asi nej jsou cedule které sdělují kterým směrem se má daná značka objíždět (sklon pruhů) . Často jsou otočené a člověk holt musí jet podle rozumu jinak by skončil na staveništi. A to by člověk řekl, že postavit takovou značku je triviální věc.
Proč ne, klidně ať Policie ČR má několik značek ve vozovém parku👍.
Ale ať neřeší jen přestupky za rychlost 🙏. Měla by se zaměřit na jízdu v prostředním nebo levém pruhu naprosto bez důvodně a když rychlost, tak přívěsné vozíky. Vždy mě udivují frajeři, co dálnicích předjíždějí s vozíkem a na něm 80 v ⭕
A ten vozík skáče a tancuje. On to necítí? Vždyť to musí škubat autem. Totiž nejde ani tak o překročení 80 ale o neovladatelnou část soupravy v rychlosti, na kterou vyloženě není stavěná a případné škody, kdyby se urval… radši ani nedomýšlet.
Vy jste někdy zažil, že by v ČR bylo něco, jako je policie v civilizovaných zemích, a řešilo to přestupky za rychlost? Když kde slušný člověk jedoucí 130 km/h předjet kamion, nemá šanci, protože v levém pruhu je hromada anarchistů porušujících zákon, takže slušný člověk musí brzdit a pak se vleče za kamionem.
Ale prdlajs. Kamion lze předjet naprosto v pohodě. Ale jestrli jezdíte Trabantem či Maluchem tak v to případě to problém bude. Favorit , Felicia Fabia s tím problém nemá. Jen se člověk nesmí koukat na spotřebu a nesmí se bát ve vhodný okamžit kdy má v zrcýtku čisto podřadit a sešlápnout plynový pedál.
Ano, také se kolikrát nestačím divit. Pokud je to přívěs s velkými koly je to ještě „jakž takž“, ale když je to přívěs s koly malými a ještě tak malý, že ho řidič za vozidlem nemá možnost ani vidět….co asi udělá takové SUV při průjezdu nerovností či dírou? NIC. A ten přívěs ? Pokud je prázdný polovinu cesty je v kontaktu s vozovkou a polovinu cesty se snaží vzlétnout.
kpetr
2 let
Asi bych ve druhém odstavci namísto rozhlasového použil světelného zařízení.
Kde na to vzali ? Daňoví v poplatníků si koupi auta, aby mohli šikanovat řidiče. Super.
Doufám, že taky dají pokutu těm, co na „dálnici nebo silničku “ zapomněli dát odpočívadlo, WC, připojovací pruhy apod. Je 21. století a silnice někde připomínají rok 1953. Silnice už auty „přetekly“.
Naklady na to sly z kapes danovych poplatniku, nebo z kapes pojistniku (Fond zabrany skody obsazeny v pojisteni odpovednosti provozovatele vozidla)?
On je v tom nějaký rozdíl, ze které položky rozpočtu se to vezme?
Ale zajiste. Danovy poplatnik je uplne kazdy, pojistnik u POV je … inu, jen pojistnik, od ktereho do Fondu zabrany skod tecou snad 3% z pojistneho.
A proč dopravní policie má auta bez označení? Nemá být jejich primárním účelem prevence? Tajná auta má mít kriminalka a ne dopravaci
Přesně to mne napadlo jako první. Ale prevence nesype…
Přesně tak….tak je potřeba si na ty bava z5 vydělat…a nejlehčí je schovávat se za bukem v neoznacenym autě a jediné co dělat tak.merit rychlost…neco jako nesprávný způsob jízdy, bezpečna vzdálenost, jízda v levém pruhu apod apod
Jen ať je mají. Prevence je moc hezká věc, ale pokud budou všechna auta označená budou všichni v jejich dohledu jezdit jak beránci a někteří budou čas a kilometry nahánět až takové auto bude z dohledu. Kdo dodržuje stanovená pravidla nemusí se neoznačených bát. Označená vozidla mají + v tom, že jsou díky reflexním prvkům lépe viditělná za snížené viditelnosti kdy modré stroboskopy za okny jsou podstatně hůře viditelné než současná modrá/červená. V téhle souvislosti bych ještě rád řekl, že současná modrá/červená je perfekní za snížené viditelnosti, ale v noci je takové světelné výstražné zařízení peklo. Je sice vidět na… Číst vice »
„Kdo dodržuje stanovená pravidla nemusí se neoznačených bát. “
Vážně? Oni i policajti dělají chyby. Nemyslete si, že lidé jsou neomylní a veškeré lidské chyby jsou vědomý záměr. A někdy i uniformovaní páchají zločin.
Každý děláme chyby a nikdo není neomylný. Ovšem je třeba si ty chyby uvědomovat a snažit se jich vyvarovat a poučit se z nich. Předjíždění na plné čáře rychlostí vysoko přes limit než je v daném místě dovoleno a ohrožení všech okolo je také pouhá chyba nebo už vědomý záměr? Nevytváření záchranářských uliček již při zastavování vozidla a čekání na to až nějaké takové auto pojede a díky nedostatečné vzdálenosti mezi vozidly nebude možné tuto vytvořit je také pouhá chyba? Nedodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem je také jen chyba? No tak to tedy nevím, ale pokud by takové chyby někdo… Číst vice »
– Předjíždění na plné čáře rychlostí vysoko přes limit než je v daném místě dovoleno
– Nedodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem je také jen chyba?
Na to musí mít dálniční policie neoznačené vozidlo, aby takového chytili, obzvlášť při předjíždění na plné čáře.
PS: Nevytvoření záchranářské uličky může být klidně opomenutí. A zapomněl jste na vychovávače, kteří jedou 70 km/h mimo obec a při pokusu o předjetí zrychlují na povolených 90 km/h.
Vychovávače? Tak takové lidi příliš často nepotkávám. Buď někdo jede výrazně pod limit a jede tak stále a stane se z něj odraz ve zpětném zrcátku a nebo se po předjetí probere, předjíždí a mizí z dohledu. A pokud by se náhodou stalo, že předjížděné vozidlo začne zrychlovat (třeba proto, že jeho řidič nepoužívá zpětná zrcátka) není nic snazšího než se opět zařadit. Hlavu si s tím nelámu.
Záchranářská ulička je nám vštěpována již dost dlouho na to, aby to každý věděl. Nebo snad když člověk zastavuje vozidlo zastaví uprostřed jízdního pruhu?
Takového vychovávače jsem naposledy potkal asi před patnácti lety, kam na ty nesmysly chodíte?
Vycházka ?
ZA omezenost ostatních nemůžu.
Jenže zrovna takovéhle chyby řešit nebudou. Ale pokud pojedete 140 na poloprázdné dálnici, tak si vás vychutnají.
Za chyby se platí a na dálnici je nejvyšší dovolená rychlost 130km/h. Poloprázná dálnice je navíc dálnice, kde se stále nacházejí další účastníci silničního provozu a tato vyšší rychlost ne, že by musela být nutně nebezpečná, ale může tyto další účastníky v některých případech omezovat (čas k připojování, předjíždění atd. Pokud jedno vozidlo pojede 140 a ostatní 130 je zde rozdíl rychlostí 10km/h. Pokud by zde tento rozdíl nebyl byla by jízda naprosto plynulá (tedy za předpokladu, že by všichni využívali maximální povolenou rychlost). Jenže to není možné pokud se provozu účastní i vozidla nákladní a tedy je třeba ,… Číst vice »
Pokud v prvních dvou odstavcích hovoříte o posádkách tohoto typu policejních vozidel, naprosto souhlasím. Ano, nebezpečné manévry jim jdou znamenitě. Ještě bych doplnil bezhlavé obraty do protisměru na silnicích 1. třídy a zastavování lapených na naprosto nevhodných a nebezpečných místech. Činnost v mnoha případech nebezpečnější, než přestupky, kvůli kterým se do těchto akcí vrhají.
Ták já osobně jsem žádné takové otáčení zatím nezažil, ale chápu, že neuvážené otáčení se může být nebezpečné velmi. Co se týče „lapených“ nemám s tím problím. Vždy mají zapnuté majáky a tak je nelze přehlédnout. No a zbytek pak závisí na situaci. Buď bude objetí možné v pohodě a nebo nebude a bude nutné zastavit a ideálně vyčkat na to, až jeden z hlídky bezpečné objetí zajistí. Nedávno jsem takhle musel stát před horizontem a zatáčkou kde stálo rozblikané policejní auto. Bylo to za tmy a objetí bylo opravdu riskantní. Nestáli tam kvůli tomu, že by měli někoho lapeného.… Číst vice »
A proč to funguje v zahraničí? Když budou co pár km stát a hlídat v označených autech tak si nikdo moc nedovolí jet rychleji…a přece účelem je aby byly dálnice bezpečné ne?
To máte sice pravdu, ale víte kolik by těch vozidel bylo potřeba? A do nich hlídky. Máme tolik policistů? Tak snad jedině, že by se ta vysloužilá rozmístila podél silnic bez posádek. Kdo jezdil přes Okřínek jistě pamatuje kartonového policistu. Neoznačené vozidlo jako chameleon splynuté s provozem a pohybující se po daném úseku má něco do sebe. Takové vozidlo pak může řešit přestupek bezprostředně po jeho spáchání a to třeba i případy zakázaného předjíždění a jiné. Může takové přestupky odhalit vozidlo stojící? Asi může, ale bude jich podstatně méně, než by mohlo být. Víte, kdybych nejezdil a na silnicích jsem… Číst vice »
Nerikam ze maji jen stat at se klidne po dalnici projizdeji….ale nikdy jsem nezazil v rakousku, nemecku nebo usa ze by se rozblikalo civilni vozidlo ( krome kriminalky) dopravaci jsou vzdy vsude videt a pokud by jich bylo na dalnicich videt opravdu hodne tak by si nikdo nedovolil vyvadet psi kusy- coz by melo byt jak jsem psal primarnim duvodem- a je fakt ze na tohle by jim stacili klidne oktavky. Neoznacene vozidlo slouzi primarkne k restrici, nekoho na necem nachytat k nicemu jinemu- je to proste kasicka na prachy
Tak neoznačená často meří rychlost. Pak se rozjede, rozbliká a je to. Jasně, že by na to stačily Octavie, ale to bychom museli předpokládat že každý na výzvu bez odmlouvání zastaví a nebude nutná stíhací jízda. A k tomu slovu restrikce. Restrikce je omezení a neoznačené vozidlo omezuje ty, kteří omezení nerespektují. Podle mě je to prevence jako každá jiná a svým způsobem její předposlední stupeň. Ten poslední je odebrání ŘP. Všechno tohle je prevence vzniku vážných nehod. A že jich v poslední době výrazně přibylo.
Ne, prevence neni to ze se budou policajti schovavat za bukem v neoznacenych autech- prevence je prave to ze budou videt…to ze meri rychlost za bukem je prave jen vyberci, schvalne cekaji na to az nekdo porusi… prevence=dopredu predchazet necemu, coz tady v konkretnim pripade znamena ze budou policajti v prvni rade videt ze na ty dalnici jsou.
Však oni tam jsou. Jen si nikdy nikdo nemůže být jisty kde a v tom je ten vtip.
„ale nikdy jsem nezazil v rakousku, nemecku nebo usa ze by se rozblikalo civilni vozidlo ( krome kriminalky) “
Celkem zajímavé a ne vůbec pěkné:
https://www.youtube.com/watch?v=1od7QPDukOU&t=117s
Jinak tady u nás Vás může zastavit klidně kynolog. A ti rovněž nemají vozidla označená.
Gratuluji. Jen bych poprosíl ta stará vozidla poslat na okresky. Děkuji.
Ať jim dobře slouží 👍👍🤗
Já jenom doufám, že to nebude jako s i8 v Chrlicích. Dobrá služba nekončí záchrankou a taháním auta z potoka.
Mínusáři by mohli vysvětlit, co je dobrého na tom, když se policajt vyseká ve služebním voze. Nikoho nehonil, k případu nejel.
Uskodi jen sam sobe a nikomu jinemu?
Ještě tam tenkrát zrakvil Kruliše, ale to je vlastně záslužná činnost.
Ve Vašem příspěvku mi chybí jedna poodstatná věc a to jestli to byla nehoda zaviněná či nikoliv. Pak by bylo potřeba vědět co bylo příčinou. „Vysekat se může i člověk jedoucí na 90ce 70km/h. Stačí aby mu z pole před auto vyjela souprava nákladního vozidla s přívěsem.
Tak ona je to celkem znama nehoda. A „nezvinena“ opravdu nebyla.
Jen bych doplnil..Jim i nám 😉
Ty jo , super příspěvky.
Policejni rozezranost. Az zase nekdo bude brecet, ze statni kasa je prazdna, ze neni na to ci ono, tak tohle jsou presne ty vydaje, ktere lze okamzite seskrtat, pripadne snizit. Fakt by me zajimala ta soutez, pri ktere je v takovemto objemu nejvyhodnejsi nabidka 1,88 mega za auto. A predtim, nez me tu zas nekdo narkne: 1) ze jsem socka a ze zavidim policajtum svezeni bavorakem, tak vubec ne, jen mi vadi neucelne nakladani s verejnymi prostredky, zvlast v kontextu jejich obvykleho modu operandi vybirani pokut za marginalni prekroceni rychlosti a okazalou ignoraci ostatnich, mnohem nebezpecnejsich prestupku 2) ze jsem… Číst vice »
Kdy jste naposledy dostal pokutu za marginální překročení rychlosti? Vy sám, ne, Frantův kámoš z hospody.
Hlavně mi tu nebrečte, že hned zs cedulí vás vyblejskl radar, to je taky ohraná písnička.
Můžete být rád, že je v ČR dost málo dopraváků, kteří měří v provozu a skrytě.
Marginální překročení rychlosti … nikdo nepokutuje a ani pokutovat nechce. Jenom už +1 km/h v obci je za 1000 Kč. Ale na obecním úřadu sedí filantropové a tak to pardonují, nechávají ty peníze na dobročinnost.
Více co? Zkuste měřit na milimetry přesně s měřidlem, které má odchylku 3 mm. Nebude to fungovat, žejo?
+1km v obci? A tolerance je vosk? Kdo své auto zná ví jak mu ukazuje tachometr. Pak žádný radar nikdy neukáže nadlimit pokud řidič chce. A co mám vypozorované já je to, že spousta řidičů nechce. Tedy chce, ale jet rychleji a vozidlo respektující limit je pro ně překážkou.
Plácáte blbosti a nic o tom nevíte. Z titulu mé bývalé činnosti se mi do ruky dostávala kvanta tzv. Hlášení o uložení pokuty v blokovém řízení. Na všech bez výjimky byla uvedena tolerance radaru 3 km. Tak si nevymýšlejte.
Omyl, má odpověď byla určena diskutujícímu jménem Kocurek. Omlouvám se.
Tak moment. Co si jako vymýšlím? To, že když člověk chce a má auto v ruce každý radar mu ukáže tolik, kolik je v daném míste povolený limit? Nebo si vymýšlím to, že když je na tachometru rovných 50km/h radar ukáže o 5km/h méně? Jasně, je to podle typu a stáří vozidla a u každího jiné, ale jak říkám. Kdo vozidlo se kterým jezdá důvěrně zná ví, kolik přesně jede.
Uz jsem se omluvil, ze jsem odpovidal nesprávnému
Tolerance je právě ty 3 km/h. Na měřidle u silnice, na tom co mají policajti. Jenže tachometr v autě může mít až 10 % ale po řidiči se vyžaduje přesnost pod 2 % a to ikdyž má auto z půjčovny. A fakt by mě zajímalo, kdy rozdíl 50 vs. 51 km/h povede k nehodě, zatímco 49 km/h vs 50 km/h nehodě zabrání. Ptám se na materiální apekt přestupku. Svá pravidla uplatněte sám na sebe až budete mít na rychloměru +1 km/h na v oblouku nebo na výhybce. Přeju vám, abyste nikdy nevletěl do 40 km/h výhybky 60 km/h jako váš… Číst vice »
Samozřejmě, že si svá pravidla uplatňuji zejména sám na sám na sebe. Od ostatních očekávám, že mě nebudou v silničním provozu ohrožovat jen proto, že nejsou schopni dodržet stanovený limit. I ten 1km/h přes limit svou roli může sehrát v prodloužení brzdné dráhy. A když jde do tuhého kolikrát mohou rozhodovat ne metry, ale centimetry. Ale podle toho co vídám se nejedná často o překročení do 5km/h, ale spíše minimálně 10km/h.
A jinak. Výhybky jdou mimo mě.
Osobně proti tomu samotnýmu měření nic nemám. Ale je tam pár ale – první je, že pokud za někým vyrazí, jedou dlouho bez majáku a aby se mu přiblížili, musí ještě rychleji jak on. To není úplně dobře. Druhý je, že čím rychleji okolo nich to auto proletí, tím větší je šance, že to měření půjde napadnout a vyvatnout bez trestu. A brát jako nebezpečí rychlost na poloprázdný dálnici, protože na plný 180 nikdo nepojede, když obden vychází články jak chytli někoho se 6 zakázáma řízení mi přijde, že o tu bezpečnost fakt nejde ani trošku.
Co je to podle vás marginální překročení rychlosti? Pokud je někde limit tak platí. Pokud někdo vědomě překračuje rychlostní limit zákonitě ohrožuje ostatní účastníky provozu svým bezohledným chováním. Překročení rychlostního limitu jde totiž zásadně proti plynulosti provozu a pokud někdo jedoucí na konci kolony překročí povolený rychlostní limit kterým jede první vozidlo v koloně a toto začně rychlost snižovat protože se blíží ke značce obce …… Nepochopitelné! A ještě něpochopitelnější pokud ohrozí jak předjížděná tak protijedoucí vozidla.
Policii bych přál nejen nová auta, ale rovněž dostatek lidí ve služebním poměru.
Maridnální je takové, u kterého nelze prokázat materiální apekt. Vykonstruování není prokázání.
To byte pak pak mohl střílet lidi za to, že šli 20 cm od přechodu.
Přechod je místo určené pro přecházení chodců a chodec má povinnost ho použít. Kde takové místo není v dosahu stanovené vzdálenosti může přejít vozovku za zvýšené opatrnosti. Ten kdo přechází vozovku v křižovatce kde je řidiči obtížně vidět a přechod je 20m vedle na místě stoprocentně přehledném….Tak buď se někdo rozhoupe a ten přechod tam nakreslí aby s tím řidiči počítali (bude to snižovat plynulost dopravy, občas někdo nedobrzdí a opře se o auto před sebou, ale ok) a nebo neneakreslí i když je těch chodců spousta, protože je takové místo „za rohem“ pro přecházení zcela nevhodné a chodcům se… Číst vice »
A ještě takový dodatek. Kameru v autě nepoužívám, ale dost vážně uvažuji o tom, že si jí pořídím, protože …znáte to. Tak dlouho se chodí s hrnkem pro vodu…. Zátím jsem vždy z krizovek vymanévroval, ale zatím. Pokud na 100km cestě musíte při jízdě na horní hranici limitu využívat krajnice , aby se předjíždějící vešel s protijedoucím je to hodné zamyšlení. Pokud musíte pruce snížit rychlost vozidla a toto zastavit na krajnici, protože se někdo rozhodl předjíždět kolonu a bylo to nad síly vozidla není už přemýšlet o čem. Pokud takový situací zašijete za den x možná pak budete mluvit… Číst vice »
Na youtube si zadejte:
Think! – Slow Down (Extended) (UK)
Odkaz sem dávat nebudu. Jedná se o relativně starou bezpečnostní kampaň UK pro mě důvěrně známou. Každému doporučuji. Mysli! je výstižný název. Něco jako naše „Nemyslíš, zaplatíš“.
Problém je ve skutečnosti jinde. Většina řidičů jezdí na 50 rychlostí 30-40, na 70 jedou 50 a na 130 jedou 110. A ještě mamlasovitě v levém pruhu. Naprosto zbytečně a bezohledně zpomalují provoz a pak se diví, že na ně někdo vylítne a troubí. A tyto zpomalovače nikdo neřeší. Mám profesně naježděno víc než 1.000.000 km a děje se to po celé republice. Navíc poslední 2 roky se řidiči dost zmateně motají. Ale tohle policie neřeší. K té hloupé hlášce, že když je někde limit, tak platí – limity jsou umisťovány buď úmyslně pro zvýšení výběru za pokuty nebo alibisticky,… Číst vice »
Tak to vezmu popoořadě. Fenomén pomalu jedoucích řidičů zde zajisté je, ale rozhodně ne v takové míře jako býval (asi je to o tom, kde čověk jezdí). V poslední době se mi už dlouho nestalo, že bych se za někým musel táhnout výrazně nižší rychlostí než byla povolená s výjimkou jednoho případu a to byl nějaký elektromobil. Buď řidič potřeboval zvýšit dojezd klidnou jízdou 20-30km/h pod limit 90 a nebo nevím. Zajímavé bylo, že měl problém naopak se zpomalováním na počátku obce. Vypadalo to jako by s tím neuměl. Jinak pokud jsem za někým musel jet bylo to na limitu… Číst vice »
Za překlepy se omlouvám
Překlepy jsou v pohodě, hlavně piš dál. Na cestě Tě nechce potkat nikdo ale řácháme se tu jak koně.
Priznam se bez muceni. Stejne jako cara na silnici neni zed, stejne jako cervena na semaforu by spravne mela byti stejne jako v daleke historii toliko doporucenim, pak jako ryzi doporuceni beru i rychlostni limity a prioritni pro mne je zejmena „prizpusobit rychlost podminkam“. Treba tady u nas probihaji prace na silnici takovym zpusobem, ze kluci zcela zasadne nikdy neosazuji znacky „konec vsech omezeni“. Typicky je rychlost v opravovanem useku nastavena na 30 km/h a tady v lesich je mezi krizovatkama klidne nekolik kilometru. Letos delali novej povrch na vice mistech na jihu I/27. Je tam treba 1300 metru dlouha… Číst vice »
@mimochodem Brát červenou na křižovatkách jen jako doporučení je sebevražedné a započalo by to dopravní anarchii. Spousta řidičů už teď ignoruje červenou na železničních přejezdech, ale to neznamená že je to dobře, ani že by se to pravidlo mělo změkčit.
Jenze ono to tak puvodne bylo. Cervena = ted jede jiny smer, poradne pozorne se rozhlidni a pak az jed. Tedy, to, co je tedka „mala zelena sipka vpravo“, byla toho casu standardni situace, kdy bylo zcela koser vpravo odbocit pri cervene. Proste se ujisti, ze ti tam nic nejede a muzes. Totez prechody pro chodce. Totalni bizar je, kdyz treba i ve tri rano semafory proste nevypnou a jedou porad v nastavenych intervalech. Naprosto zbytecne. (zkusenosti z pokrokove Francie) Ono, ve spicce se tam na cervenou stejne nikdo s aspon trochou pudu sebezachovy nenacpe, a v okrajovych casech je… Číst vice »
Jo abych nezapomnel, hlavni pointa predchoziho prispevku:
Pokud nekde mate neukoncenych 30 km/h a budete se na te runwayi ridit selskym rozumem, rozjedete to na nejakou smysluplnou rychlost skutecne odpovidajici podminkam… no, tak to mate pri trose smuly rovnou na pulrocni zakaz rizeni, ani nemrknete.
S nejakym materialnim aspektem si spravni organy dlouhodobe hlavy nelamou.
Tak v tomhle případě Vám rozumím. Na tohle neukončování opravovaných úseků často nadávám i já, lale také se přiznám, že se taková omezení snažím dodržovat i když si opravdu připadám jako blbec. Víte, ono někdy to omezení rychlosti na tak dlouhém úseku může být neukončené proto, že nebyla značka a nebo také proto, že třeba byl hotový povrch (jak vy říkáte ranvej), ale doposud nebylo nakreslené vodorovné značení. Třeba když se dělala vozovka za Budčevsí bylo omezení opravdu dlouhé a vypadalo to, že není ukončené. Jenže ouha. Ono ukončené bylo, ale až po opravdu dlouhé době. A zmizelo až když… Číst vice »
Dopravní značení, jak stálé tak dočasné, má dost přesné a přísné normy. Problém je, že na ně správci komunikací okázale kašlou a jejich povinnosti dopravní policie neřeší..
A ještě dodatek k těm křižovatkám v omezení. Budčeves a nedávná oprava vozovky. Omezení začalo před vjezdem do obce (už nevím kolik tam byla rychlost tak 30-50) Jenže pak přišla křižovatka. Navíc za touto křižovatkou stabilní značka umožňující rychlost 70km/h a tato zůstala nezakrytá. Cca 60 metrů k odbočce k čerpací stanici a za tímto nájezdem k čerpačce opet snížená rychlost. Pak nájezd na tuto komunikaci od benzínky, cca 250m ke konci obce kde nebylo nic o snížení. No a pak něco přes kilometr kdy se objevilo ukončení. Jo, fakt jsem si kolikrát připadal jak blbec.
@Tomáš679.2 Já bych si naopak myslel o správci komunikace, že to jsou blbci nebo spíš mamlasové. Proč já bych si měl připadat jako blbec, když oni umisťují dopravní značení zmateně a kolikrát i protichůdně? Navíc rychlostní omezení končí křižovatkou, ne? Pak už se jede dle dalšího značení.
Je to tak. Na silnicích je možné vidět ledasco. Asi nej jsou cedule které sdělují kterým směrem se má daná značka objíždět (sklon pruhů) . Často jsou otočené a člověk holt musí jet podle rozumu jinak by skončil na staveništi. A to by člověk řekl, že postavit takovou značku je triviální věc.
Ty peníze za ty auta se vrátí během chvilky.
Proč ne, klidně ať Policie ČR má několik značek ve vozovém parku👍.
Ale ať neřeší jen přestupky za rychlost 🙏. Měla by se zaměřit na jízdu v prostředním nebo levém pruhu naprosto bez důvodně a když rychlost, tak přívěsné vozíky. Vždy mě udivují frajeři, co dálnicích předjíždějí s vozíkem a na něm 80 v ⭕
A ten vozík skáče a tancuje. On to necítí? Vždyť to musí škubat autem. Totiž nejde ani tak o překročení 80 ale o neovladatelnou část soupravy v rychlosti, na kterou vyloženě není stavěná a případné škody, kdyby se urval… radši ani nedomýšlet.
Za Oktávkou už třeba malý poskakující vozík vůbec nevnímáte. A větší se už zase neroztancuje.
Vy jste někdy zažil, že by v ČR bylo něco, jako je policie v civilizovaných zemích, a řešilo to přestupky za rychlost? Když kde slušný člověk jedoucí 130 km/h předjet kamion, nemá šanci, protože v levém pruhu je hromada anarchistů porušujících zákon, takže slušný člověk musí brzdit a pak se vleče za kamionem.
i vy kecko. pohadky by vam sly
Ale prdlajs. Kamion lze předjet naprosto v pohodě. Ale jestrli jezdíte Trabantem či Maluchem tak v to případě to problém bude. Favorit , Felicia Fabia s tím problém nemá. Jen se člověk nesmí koukat na spotřebu a nesmí se bát ve vhodný okamžit kdy má v zrcýtku čisto podřadit a sešlápnout plynový pedál.
Ano, také se kolikrát nestačím divit. Pokud je to přívěs s velkými koly je to ještě „jakž takž“, ale když je to přívěs s koly malými a ještě tak malý, že ho řidič za vozidlem nemá možnost ani vidět….co asi udělá takové SUV při průjezdu nerovností či dírou? NIC. A ten přívěs ? Pokud je prázdný polovinu cesty je v kontaktu s vozovkou a polovinu cesty se snaží vzlétnout.
Asi bych ve druhém odstavci namísto rozhlasového použil světelného zařízení.