Policie otevřela dálniční oddělení v Hořicích. Dálnice tu bude nejdříve za čtyři roky
Škoda Superb Combi v policejním provedení. Foto: Škoda Auto
Policisté se zatím zaměří na provoz na silnicích I/35 a I/16 a dalších komunikacích.
Ale těší mě, že na rovinu přiznávají, že když už budou na I/35 a I/16 řádně profláklí, pojedou na Bělohrad. Teda ne, že by to každému nebylo jasné.
Policie je hlavně impotentní. V posledních letech se zhoršila morálka řidičů na silnicích, na semaforu padne červená a ještě projedou 4 auta… A když vidím hlídku, tak někde stojí ve stínu a hlavama dolů čumí do mobilů. Co začít pokutovat vjíždění do křižovatek, které nemohu projet (a tím zablokování dalších dopravních proudů)? Co pokutovat jízdu na červenou? Co pokutovat cyklisty jedoucí vedle cyklostezky po silnici? Co pokutovat jízdu prostředním pruhem dálnice? Co pokutovat bezdůvodně pomalou jízdu? Ne, radši si jednou za rok stoupnou za buk a měří a ještě týden předtím vyhlásí do novin, že budou mít akci. Takže si… Číst vice »
Asi je to o tom, kde člověk jezdí. Silniční kontroly na stanovištích moc vidět nejsou, ale zato mobilních hlídek je dost. A lepší pořád mobilní, než jen občas nějaké stanoviště. S některými Vámi zmíněnými nešvary souhlasím, ale co je to ta „bezdůvodně pomalá jízda“? Přeci vždy musí existovat důvod. A pokutovat jízdu prostředním pruhem dálnice nelze. To by pak byl zbytečný a mohl by se zrušit. Asi jste myslet trvalou jízdu bez toho, aby byl využit jen k předjíždění. Ale ani v případě předjíždění mnoha náklaďáků jedoucích v pravém pruhu výrazně pomaleji není zrovna slast stále přepínat blinkry, kličkovat mezi… Číst vice »
Bezdůvodně pomalou jízdou byla myšlena jízda, kdy dotyčný jede 60-70 na 90 a kvůli provozu nejde předjet. Jakmile se však uvolní místo a vy chcete předjíždět, tak na to začne šlapat. Tak to asi vajíčka neveze 🙂 S tím prostředním pruhem jsem to napsal nepřesně, je to jak píšete. Ale nemyslím si, že by to nešlo. Často vidávám jak jedou trvale v prostředním, ikdyž mezi kamionama je kilometr rozdíl. Prostě v prostředním to méně žere a šetří se gumy. V levém pak máte + 10 koní. Celkově i trvalá jízda v levém pruhu, vždyť to vytváří nebezpečné situace a výrazně… Číst vice »
Souhlasím. Člověka jedoucího konstantní rychlostí vždy a všude, také nechápu. Však jsem o tom zde již psal. V obci s velkou slávou předjede a za obcí ho dojedete a táhnete se za ním. A ano, mnoho lidí má zpětná zrcátka pro okrasu. Co se pomalého předjíždění náklaďáků týče tak ho jako řidič osobáku toleruji. Ale nesmí to být tak, že ten druhý jede stejnou rychlostí jako ten první, předjíždění pak trvá i několik kilometrů a následně i po zařazení zpět jedou stejně rychle. To si pak myslím něco o tom, čeho tím chtěl řidič dosáhnout a nebo co mu to… Číst vice »
No, vždyť na tom nezáleží, je-li či není-li dálnice. Buzerace se hodí vždycky, no ne?
Už 11 let funguje bez dálnice „Dálniční oddělení Mikulov“ a nejmíň ještě dalších 11 let bez dálnice fungovat bude, ale ty „dálniční inkognito speciály“ se hodí všude, no ne?
Jeste nikdy me civilni policejni auto nezastavilo. Jak jinak chcete trestat ty agresivni lepice, predjizdece na plne a spol. Ja jsem pro a jestli nekomu te h par civilnich aut dopravky vadi, tak ať jezdí autobusem, nikdo ho řídit nenutí.
Přesně tohle ovšem civilní policejní auta nedělají.
Myslíte si to a nebo to víte jistě? Již jsem několikrát šťastlivce, který se stal předmětem zájmu takového vozidla viděl. To jsou takové ty rozblikané modré stroboskopy za okny, které je velice obtížné za tmavým sklem rozpoznat a nejde tedy o zcela civilní vozidlo nýbrž jen o zvenku neoznačené a obtížně rozpoznatelné.
Já je potkávám prakticky výhradně zabukařené. I kvůli tomu jsou poznat na dálku, přestože i v provozu není problém je rozeznat. Přínos oproti klasickému označenému a často levnějšímu autu nulový, ne-li záporný.
Ano, takové vozidlo lze rozeznat i když ne s naprostou jistotou. Dost často se vymyká svou pomalejší jízdou než jízda vozidel stejného typu. „Ne s naprostou jistotou“ píši proto, že malé procento běžných řidičů obdobného typu a značky jezdí jak se má. Je jich však málo. Označené vozidlo je vidět z dálky a proto není pro mnoho řidičů problém svoji jízdu na přechodnou dobu upravit a to je hlavní nevýhoda.
A to je právě ono – mnoho řidičů upraví jízdu, když vidí označené auto. Když bude auto neoznačené, pak jízdu neupraví a pak možná některý z nich zaplatí pokutu. Když tedy pojedu např. na kole a v dohledu bude označené auto, spíš mě řidiči předjedou bezpečně, než když půjde o auto neoznačené. Pokud mě kterýkoliv z nich srazí, bude mi i následná pokuta pro dotyčného houby platná. Preferuji tedy první variantu, kdy k nebezpečnému jednání vůbec nedojde a tedy označená auta. O neoznačených stačí vědět, že existují.
K tomu nebezpečnému jednání nedojde sice ve chvíli, kdy v dohledu bude označené policejní vozidlo, ale může k němu dojít o několik set metrů dále. To, že řidič zaplatí pokutu by mělo pro něj být ponaučením, aby se takového jednání již nedopouštěl.
Což platí i pro to neoznačené auto, takže opět žádná výhoda na straně civilu.
Souhlasím. Také jsem nebyl nikdy předmětem zájmu neoznačeného vozidla. Vždy jen rutinní silniční kontrola .
Zvláštní postupy, vznikají dálniční oddělení bez dálnic. Tříštit síly a prostředky?
Jakákoliv záminka pro nasazení civilních buzerkár se hodí. Kdyby aspoň řešili i jiné věci než rychlost…
V pořádku. Provoz na silnici 35/E442 připomíná provoz na dálnici už dlouho. Silnice má dva pruhy (jeden v každém směru) a mnoho řidičů jezdí tak, jakoby byly pruhy tři.
Nejste náhodou policajt?Zase jedna policejní zašívárna.
Ne, skutečně nejsem. Ale vím, že policie je na silnicích třeba.
S tím stylem jízdy ale tahle „Kobra 11“ nic dělat nebude, max. jim někde za bukem změří rychlost.
A to je v pořádku. A doufám, že natolik často, aby o řidičák přišli velmi brzy. Víte, pokud má někdo potřebu předjíždět vozidlo před ním jedoucí maximální povolenou rychlostí, tak k předjetí potřebuje dosáhnout rychlosti značně vyšší. Pokud takového „chytráka“ potkám ve svém pruhu tak jsem já nucen vjíždět tam, kde nemám co dělat (na krajnici) a kde já musím dbát zvýšené opatrnosti. A pokud se mi někdo lepí na záď vozidla, čeká že mu budu uhýbat aby on se vešel mezi mé a protijedoucí vozidlo tak to ani náhodou. Podotýkám, že vím, že se jezdí vpravo, při pravém okraji… Číst vice »
No vidíte, a na Krétě se takto uhýbá zcela běžně a pravidelně a všichni to ovládají a nic zvláštního v tom nespatřují. A nehodovost tam vyšší není. To jen striktní dodržovači předpisů mají vždycky s něčím problém. To by mě zajímalo, co byste dělal, kdyby se většina předpisů zrušila. To by spousta lidí asi nevěděla co mají dělat, když je nikdo nevodí za ručičku. Stejně je to k smíchu, co stát to jiný přístup, jiný předpis ale vždycky se najdou horlivci, co musejí dodržovat právě ten onen předpis i když třeba o 10 km dál už vůbec neplatí.
Ještě že na Krétě nejezdím. Tak tam je asi jiná mentalita lidí. Já to vidím tak, že nebudou-li pravidla tak si bude každý dělat co chce. A ještě jedna věc. Pokud bych striktně dodržoval vše a neměl vlastní rozum, tak by mé dojezdové časy byly podstatně delší než musí být. Omezit rychlost v opravovaném úseku umí každý. Zrušit toto omezení už je asi problém (asi je málo značek). Pak je to na každém řidiči jak se k tomu postaví. A světe div se. Oproti takovým „chybně“ neukončeným omezením kde se řidič táhne sníženou rychlostí zbytečně se najdou i případy, kdy… Číst vice »
Pokud se tam nepracuje, tak nezpomalovat. Jel jsem tam v pátek a nepochopil, k čemu to omezení rychlosti je. Jen proto, že krajnice je zúžená podélnými betonovými bloky postavenými podle zábradlí v délce asi 10 metrů? Nesmyslné. Šírka vozovky zůstala zachovaná.
Á další takový, co jezdí, pro jistotu, 80 (co kdyby tachometr přeměřoval, že) a je strašně nerudný a vychovávající, když ho chce někdo předjet. „Vždyť já přece vím, jak se má jezdit! Mám to natrénovaný na hřbitov a do Kauflandu!“
Omyl. Do 5 nad limit tacho, takže vždy max limit. Každý informativní radar mi to potvrzuje. Průjezd obcemi obvykle 50-55 tacho tedy na radaru 48km/h a zelený smajlík což potěší. Vozidlo se kterým jezdím znám. Logicky jezdím méně v situacích které to z hlediska bezpečnosti vyžadují. A aby jste mohl být v klidu tak motorkáři bliknu pravým když má čisto. Sám vím, že je to opruz jet za autem, které má podstatně kratší brzdnou dráhu a nebo za takovým, přes které není vidět. Připočíst k tomu můžete styl jízdy 90,50,130 (pokud není omezeno jinak). Vím že pro mnoho lidí je… Číst vice »
A ještě pro úplnost. Nikdy není dobré odsuzovat pomalu jedoucího řidiče bez toho, aniž by jste znal důvod této pomalé jízdy. Může to být proto, že lokalitu zná, z důvodu provozních a nebo z důvodu povahy převáženého nákladu. A věřím, že každý řidič jedoucí „výrazně pomaleji“ ve „správný okamžik“ vozidlo které má za sebou pustí. Ovšem ne tehdy, pokud vidí, že by takové pouštění bylo rizikem pro něho, pro předjíždějícího i protijedoucí.
Pusťte si od Pavla Dobeše „Noční příloha vyhlášky 90“. Tam to je popsáno naprosto skvěle.