Policie odhalila opilého strojvedoucího. Nejprve havaroval s autem, naměřili mu 2,6 promile

Alkohol tester v brněnské MHD. Pramen: DPMBAlkohol tester v brněnské MHD. Pramen: DPMB

Strojvedoucí nejprve havaroval s autem.

85 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Han van Meegeren

Je pravda, že vozit dnes cestující, to chce kuráž.
Něco jako v Rusku, tam se ve střízlivém stavu žít také nedá.

libor706

Tomu se říká den blbec 😀😀

Kaisler S.

No já jsem někde četl, že prý za to mohou policajti. Prý mu odpoledne zakázali další jízdu a že prý má dál jet vlakem. Tak je jen poslechl. 🙂

BND30

Ráno mi doktor řekl, že mám brát víc železa a večer mě za to policajti zabásli.

Jiří Kocurek

Prý za to může zubař, bál se tam jít a tak pil na kuráž. Stejne tak je možné obvinit _kohokoliv_, protože ho údajně štvala samotná existence dané osoby.

Ovšem k nápravě to nepovede, když se vina svalí na _kohokoliv_ a nepřizná se.

noerf

Vcelku by mne zajímalo, zda strojvedoucí dorazil na nástup na směnu včas. Protože, pokud by vlivem nehody a vyšetřování dorazil později, mají ČD v interních předpisech, že by měl být testován na alkohol. To by znamenalo, že by v tom byl namočen i dispečer.

Han van Meegeren

U ČD je nad fírou strojmistr, ne dispečer.
Ten pak může sedět desítky km daleko a v nástupním místě nikdo není. Ano jsou možnosti, jde o to, zda a jak se použijí.

bakiy

A jak se zaměstnavatel dozví, že někdo měl před nástupem na směnu nehodu pod vlivem alkoholu? Pokud mu to nesdělí policie, tak není u zaměstnavatele důvod dělat nějaké zvláštní opatření… Včas zřejmě přišel. Obě události od sebe dělí cca 5 hodin. To je dost času, aby se vše „vyřídilo“ a stihnul dorazit včas…

Leinad

Jsou nějaké vnitřní předpisy dopravce, vycházející mimo jiné i z toho, že má zajistit bezpečnost.
U ČD nějaké % namátkových kontrol a každej kdo přijde pozdě.

bakiy

Ještě jednou. Jak se to ČD dozví? Odpovím. Pokud jim to policie nesdělí, tak nijak. Tudíž zbývá to „nějaké % namátkových kontrol a každej kdo přijde pozdě“. A v našem konkrétním případě přišel včas, policie to Dráze (asi určitě) neřekla, tak co měla Dráha řešit/dělat jinak? Prostě to % kontrol se na konkrétní osobu zrovna dneska netrefilo, ale trefilo ho letos už 12x (jak uvedl mluvčí ČD…) s výsledkem negativní.
A že 12x dejchal, tomu opravdu věřím…

Karl vB.

Strojvůdce řídil opilý nejdřív auto, později i vlak.
České dráhy ho propustily.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/strojvudce-vlak-alkohol-nehoda-auto-policie.A231220_130005_budejovice-zpravy_pkr

Jan T.

Zajímavá informace z článku: Zmíněný strojvedoucí byl v tomto roce testován dvanáctkrát, po úterním zjištění s ním byl ukončen pracovní poměr,“ dodal mluvčí.

Takže úplný notorik to nebyl.

David

Zdravím, v době mého novického pracovního působení v jisté železárenské fabrice na konci „devadesátek“ můj mistr dodržoval příkaz vedení a nechal minimálně dvakrát měsíčně „foukat“ svého podřízeného. Pravda, měl jich asi třicet, ale u mě měl jistotu – nekuřák a zapřisáhlý abstinent (nejen ze zdravotních důvodů). Ovšem po nějaké delší době mě potkal vedoucí provozu, vzal si mě bokem a citlivě se optal, zda mám nějaký problém s alkoholem. Já odpověděl že ne a proč se ptá. Odpověď zněla zajímavě : „Víte, Váš mistr totiž zkouší alkohol jen u Vás … .“ Ale jo, všichni kolegové si na tu docházku… Číst vice »

Mysel

Jestli byl notorik, to nevime. Ale zcela jiste byl „na pracovisti oblibeny“.

MMXA

No s vlakem alespoň nesjede do příkopu 🙂

Pavouk

Tak to bych opravdu netvrdil. Pokud někde nedodrží traťovou rychlost, tak se může mimo koleje ocitnout snadno. Nebo pokud projede „Stůj“ a střetne se s protijedoucím vlakem, tak s sebou vezme i kolegu.

Gapa Karel

Předem diskutující upozorňuji, že odmítám souhlas s řízením dopravních prostředků pod vlivem alkoholu mimo případ vdechlých výparů z ostřikovače čelních skel při topení s nasáváním vzduchu z venku. Faktem je, že směny některých dopravců na železnici se skloubením osobního života strojvedoucího nahrávají k určité podobě vzniku závislosti na návykových látkách. Uvedu příklad: Národní dopravce má pro strojvedoucího v turnusu naplánováno 5 směn po sobě jdoucích. Třikrát nástup ve tři ráno na 5:09 h výkonu, pak denní od 9 do do 21 h a na závěr noční od od 19 do půl deváté ráno s přerušením 2 h na sedačkách mašiny.… Číst vice »

Gajda

V tom co jsi popsal je vidět, že nejen alkohol je peklo a že i proto se občas na těch kolejích něco stane. Alkohol zjistíš hned, stačí trošku delší výdech. Ale únava, navíc třeba ještě v kombinaci s problémama v osobním životě nebude o nic víc bezpečná, ale ta už změřit nejde.

Blátošlap

Trendem v personalistice je lidi s osobními problémy aktivně vyhledávat a zbavit se jich. Maximální flexibilita samozřejmost. Na osobní život nevzniká nárok. Bohužel ti co smlouvy uzavírají popř. prodlužují se tímto řídí. Jediné, co na tyto fiškusy platí, je takovou práci nebrat.

Han van Meegeren

Souhlas, HR jdou často přes mrtvoly, osobní život nikoho nezajímá, je nutno mít mobil trvale zapnutý, neustále sledovat mail a jiné informační kanály.
Kdo to má v hlavě srovnané hledá jinou firmu nebo služební mobil atd. u agresivního zaměstnavatele prostě vypne. Bude za to možná persekuován, ale musí si stát za svým.
Bohužel je stále dost rektálních alpinistů, kteří rádi u telefonu číhají.
Obráceně je-li solidní zaměstnavatel, dá le leccos dohodnout. Mělo by to být ale něco za něco, jinak to fungovat nebude.
Možné je ale lezce pojmout jinak – půjde-li se nechat sedřít lezec, nemusím já.

Roman osobně

Hanba vystřízlivět

Happy

Půlka chlapů si dotáhne domů kdejakou Rebeku a pak z toho chlastají.

Vendelín

Opilecká pýcha nezná hranic.

BND30

Ožral se jak hovado, ale pak v něm zvítězil pocit odpovědnosti.

SokolniceLihovice

V Brně byl taky takový…..dojel až snad do Sokolnic a usnul 😀

Svojšín

Do Křenovic.

Martin

Jak se na jízdě vlaku pozná, že ho vede ožralý strojvedoucí?

Petr Šimral

Vlezte si na simulátor. Hoďte do sebe litr tvrdého na ex. Počkejte pět hodin (to je ta eliminace nehody ve Skalách) a pak vlezte na mašinu. Trefujte se v noci do zastávek… A pak si to zkuste za střízliva.

hank

„Hoďte do sebe litr tvrdého na ex.“

To už by se neprobudil.

Petr Šimral

Hodnota naměřená policisty u nehody ve Skalách tomu bohužel odpovídá…

Fsp

2.6 promile na to stačí 10 piv ….

Petr Šimral

Vy dáte 10 piv na ex???

Dusanh

Jedinkrát v životě se mi povedlo, že jsem byl testován na alkohol v okamžiku, kdy jsem byl pod vlivem (nebylo to při řízení čehokoliv ani v pracovní době). Bylo to cca ve 2330 večer, tou dobou jsem měl za sebou solidí „tah“ a piv určitě výrazně víc, jak 10. Navíc německých, takže voltáž kolem 5%. Nadýchal jsem 1,7 promile… Od té doby se vždycky divím, když čtu, že někdo řídil auto s trojkou v žíle. Já bych v té chvíli nebyl schopen zařadit jedničku a rozjet se…

BND30

Vidíte, jaký máme zocelený lidi!

Petr Šimral

Když ke mě dorazila tehdy ještě předběžná zpráva o nehodě Pendolína v Bohumíně, pustil jsem se do testování vlivu alkoholu na strojvedoucího…
Zkušební nástroje: 0,5 litru Tullamore whisky a Drager.
Začátek pokusu 19:30, po každém velkém frťanu 20 minut pauza a foukání. V 0:00 vypito, 1,6 promile. Ráno ve 4:30 odchod na záchod, foukání, 0,39 promile. V 7:30 vstávání do práce, foukání 0,00 promile…
Celý večer jsem jezdil na simulátoru s osobními vlaky, přibližně od 0,8 promile jsem začal pociťovat problémy, od 1,2 již velmi výrazné…

Jan Sova

U alkáčů je nějaká permahladinka kolem 1 promile, to na nich skoro nejde poznat. Pak už to jen přikrmí a jsou na svých 2 a více.

Prokop Böhm

Ještě za ČSSR býval v rádiu pořad Pozor, zákruta. Jednou se ptali lidí, za jak dlouho by mohli řídit mot. vozidlo, po vypití litru vína. Většinou dotazovaní uváděli tak 12 – 20 hodin. Jeden pán řekl: Litr vína – tak za dva dni a to bych musel dělat něco fyzicky hodně náročného, aby to ze mě vyšlo. A nejlepší na závěr: Aj liter vína? Tak za pol hodinky. Po hodince by som bol stopercentně celkom fit.

vasek.beroun

Kam se hrabe na pana Čurdu.

Petr Šimral

Proti Čurdovi to je slabý odvar, ale tím rozhodně nemíním zlehčovat alkohol na železnici.

Fsp

Čurdu už překonala tahle baba. Navíc to měla potvrzené z krve, Čurda pokud vím jenom nadýchal

https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/alkohol-8-6-promile-zena-uherske-hradiste-zachranari.A231215_142357_zlin-zpravy_jfuk

Han van Meegeren

S Čurdou je nutno poznamenat, že v době jeho rekordů vykazovala PČR na Semilsku zvýšené množství chycených s vyšší hladinou než je průměr. Nikdo to sice nedokázal, ale hodně se hovořilo o tom, že měli pomahači přístroj, který špatně měřil. Jak je to s madam nevím, ale lékaři už u Čurdy jasně říkali, že by musel s tímto množstvím být po smrti a jakje známo, pomyslná hranice je u žen ještě níže. Tento čdman musel být též trénovaný, litr tvdého (mluvím o cca 40%) netrénovaný jedinec nedá. Ta výpověď mi ale připomněla kličkování kolem výpovědi docenta Dudiče po té hromadě… Číst vice »

Petr Šimral

Podle času Os 7959 Protivín – Březnice?

Přelepkář

Je to tak.

Petr Šimral

Z Protivína přes Písek? To snad jedině, že bychom rozváželi prázdné „placky“, kterých je tato trať plná, ale my tam fakt nebyli 🙂

Petr Šimral

Ještě ne. Až od 10.1.2024. Zatím žijeme a přes Nemanice nemusíme…

Han van Meegeren

Ale vozy jste zarovnali kdejakou stanici a nejen na této trati, protože v říši by vás to stálo velké peníze. Z vozů místy roste 2 metrový porost, když už to tam stojí skoro rok.
Brzy se přidají akáty a bude zábava, až se do nich pustí sběrači kovů jako před lety vozičům raketopánů ve Velkém Oseku.
Růst do nebe fakt nejde.

Petr Šimral

Vozy jsou pravidelně přestavovány (tomu říkáme akce „kulový blesk“), aby byla zajištěna jak údržba kolejí, tak postřik proti plevelům.
Ano, v období konjuktury jezdí vše co má kola, v období stagnace se bohužel kolotoč zpomalí a je třeba odstavovat…
Odstavujeme nejenom v CZ, ale i v Německu, Polsku, Slovensku…

pavel.mertlik

Do Písku se nevozí uhlí do teplárny? A cisterny co jezdívaly hojně do Milevska … ty pravda už mají asi utrum kvůli mostu. Ale jezdilo se i do Záhoří.

2101

Ano byl to 7959, dostal asi 70 minut zpoždění.

Mysel

Naklad to nebyl. V jednom z clanku totiz uvadeji, kolik bylo ve vlaku cestujicich.

jal

Za dva měsíce jezdí u jiné firmy.

Dave

Bez licence asi ne.

Petr Šimral

To si rozhodně nemyslím.

M19

Zůstane mu licence nebo se s ní automaticky může rozloučit?

Petr Šimral

To bohužel nedovedu říci přesně. Domnívám se, že mu licence nezůstane pro vyhlášení nezpůsobilosti k řízení. Nemáme s tím zkušenosti, toto se nám ještě nestalo.

Péťa

Pokud by ho chytli jenom v autě tak by mu zůstala (kámoš takto přišel o papíry ale licenci nikdo neřešil).
Pokud ho ovšem chytli na vlaku ve službě tak si pište že o licenci přijde protože to bude obecné ohrožení pod vlivem návykové látky.

Petr Šimral

Jo, to Péťo sedí…

Krchna

Ne o licenci nepřijde. Znám takový případ. Na mašině nadýchal a za měsíc jezdil jinde.

Jiří Kocurek

Kolik nadýchal?
Je rozdíl 0,4 promile a přes 1 promile, kdy to je trestňák i s velorexem.

Kolejorz

No znám strojvedoucího od jednoho nejmenovaného dopravce, který už má po druhé papíry v čistírně a vesele vozí vlaky vyšší kvality 😀

Gapa Karel

Ale zkušenosti s tím jsou, zeptejte se Drážního úřadu, musí odpovědět! Budete se divit…

Liquid

To by mě zajímalo, od koho a na základě jakých podnětů hlášení na 158 přišlo. Jestli se povedlo udělat i nějakou dopravní chybu/kuriozitu, nebo to na něm někdo poznal jenom „lidsky“.

Jarda V.

asi si nějaký cestující chtěl koupit lístek u strojvedoucího, v poznámkách sice píšou samoobslužný ale dřív podobná značka znamenala „prodej jízdních dokladů u strojvedoucího“.

Fsp

Jojo, to jsou ti nezodpovědní ridiči. To by se na dráze nestalo.

Petr Šimral

No, původně bych se s Vámi hádal. Jsem toho názoru, že „dráha“ se s alkoholem již dokázala vyrovnat. Nicméně za poslední rok a půl se ví minimálně o třech případech včetně dokonané nehody Pendolína v Bohumíně…
To stojí minimálně za zamyšlení.

***** Petr

A to na draze ještě nedošlo na lízání. Někteří jsou jak po čibuku 😜

Petr Šimral

No, to je slovo do pranice…

Jan Sommer

Ale došlo ,už loni a byl i pozitiv….

Škrpál

Jsou po světě železniční dopravci, kteří mají takový systém, že si každý alespoň jedou za směnu dýchne. Tahle víra v nezlomnou sebekázeň je přesným opakem. Podle mého názoru je lepší dát dýchnout každému každý den, než na kontrolu úplně rezignovat a pak řešit takovéto případy. 2,6 ‰ je pro občasného pijáka tolik, že by sotva vylezl ten žebřík na lokomotivu. Zdá se být pravděpodobné, že ten pán je alkoholik již delší dobu a má v krvi nějaké množství alkoholu trvale. Takové věci se stávají lidem v jakémkoli věku a každý dopravce by měl mít mechanismy, které takovýmto koncům přecházejí.

jal

To by musel být nástup vždy v depu, kde se fouká.
Viděl jste někdy třeba u tramvají, jak se střídají na některé zastávce?
To aby chodil za každým takovým kontrolor s foukadlem.

Nedivil bych se, že za tím opravdu stál ten pocit odpovědnosti (slíbil šichtu,zapomněl nebo mimořádka a na otázku, zda může: ano ) a neuvědomění si, že je opravdu přebráno.
Ti, kteří jsou zvyklí na malou hladinu, je to docela obvyklé.

BND30

Nic neřešitelného. Probační a mediační služba měla pro osoby vykonávající trest domácího vězení tzv. náramky, které se nosily na noze. ty byly spárovány s chytrým telefonem a podle modelace trestu a zákazů (např. zákaz užívat alkoholické nápoje), se k tomu telefonu spároval detektor, PMS vyzvala dotyčného, aby si pustil videohovor, natočil to na sebe, fouknul, dech byl okamžitě zanalyzován a pak se postupovala podle toho, co vyšlo, včetně kontrolního „foukání“ přivolanou hlídkou PČR.

Hasler

Není nic nemožného. Už jsem to tu kdysi psal. Lze alkohol tester připojit na systémy lokomotivy a při nástupu/změně strojvedoucího na základně čipové karty, po „pípnutí“ na lokomotivě, vyžadovat test s negativním výsledkem, jinak dojde k zablokování trakce/HV nebo čekoholiv jiného, co znemožní jízdu.

Řešení existují….

Petr Šimral

Řešení existují, ovšem zákony je neumožňují. Zkuste nechat foukat všechny lidi při vstupu do práce a i ta nejmenší odborová organizace Vás roznese na kopytech…

Petr Šimral

Jmenuje se to „důvodné podezření“…

Radek

Dopravce asi neměl lidi,tak se obětoval,za dobrotu na žebrotu.

Scotty

Já bych mu ještě navrhl vyplatit odškodnění….

Klabavátor

To není dobrota, ale nezodpovědnost. A těžká, když ani první varování nestačilo.

Mysel

To nema s dobrotou nic spolecneho. Jde jen a pouze o ryzi hloupost.

Jan

Je dobrej že trefil na nádraží, ale jinak je to spíše hodně smutné…

Martin

Vlak vždycky trefí má nádraží…

Jan

Do práce jel evidentně autem, ale nedojel…

Balíkář

No potěš koště.