Policie chystá na středu velké měření rychlosti. Bude na 800 místech
Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Do výběru lokalit na měření se letos mohla zapojit i veřejnost.
Do výběru lokalit na měření se letos mohla zapojit i veřejnost.
Všimli jste si jak letošní zimu durazne resila dopravni policie led padajici z plachet mnoha kamionu po ranu? Nevsimli? Protoze tento problem ktery jsem videl ve dvou pripadech poskozenim jineho vozu, proste dopravni policie neresi. Stejne jako neresi rychlost v nasi obci, protoze je na hranici okresu, a nekteri projizdejici ridici dovedou notne popustit uzdu. Za tri roky u nas merili 2x a to podruhe bylo po vyzve obecniho zastupitelstva. Hlidka z obvodniho oddeleni sice stoji kazde rano pred obci, ale nemaji radar a tak odkazuji na dopravaky. A ti zas radsi meri na prehlednem dalnicnim useku Delat tuhle praci… Číst vice »
Zbytečná akce, zvlášť jestli budou jako obvykle měřit na rovných přehledných místech, kde je 50 (70, 90) beze smyslu. A že jich je. Spíš bych přivítal kurs šlapání na pedál, protože typickým nešvarem českých křižovatek jsou k uzoufání poooommmmalééé rozjezdy; že někdo nepředjíždí, protože mu auto neakceleruje v 90, chápu. Ale z 0 na 30 akceleruje dobře každé auto. A konečně kurs sledování řidičů okolo sebe a přizpůsobivosti – dojedu-li kolonu, nemá smysl bezhlavě předjíždět, ani najíždět těsně k poslednímu autu; předjedoucí řidič s tím nic neudělá, i když jede zbytečně pomalu. A vice versa, jsem-li prvním řidičem, za nímž… Číst vice »
Seru na to.
Aneb jak naučit občany žalovat na občany ! Hezký přístup. Pořád jen rychlost a nic jiného. Jako když jiné přestupky a prohřešky neexistují. Jenže to je moc práce , než někam alibisticky postavit radar. Připomíná mi to chytání ryb elektrickým proudem.
Nejčastějí příčíny nehod: Nedání přednosti v jízdě, nesprávné předjíždění, nesprávný způsob jízdy.
Clovece jestli jste frustrovany z toho, ze jezdite jak prasatko a uz vam sebrali papiry, tak to nemusite davat tak okate najevo 😉
O kus níž je link na policejní statistiky. Tak se račte podívat na nejčastější příčiny tragických nehod a vzít je na vědomí.
A pak příčiny obecných nehod. Kdo při otáčení a couvání porušuje maximálku? Nesprávné otáčení nebo couvání – 1 566 nehod.
Tzv. Nedání přednosti dost často také souvisí s nadměrnou rychlostí jednoho z účastníků nehody. Jenže to ze statistik nevyčtete. Statistiky jsou fajn věc, ale ten, kdo je vykládá, jim musí rozumět…
Jasně, protože všichni motorkáří jezdí přes 200 a proto je nejčastější příčinou smrtelných nehod motorek nedání přednosti v jízdě.
To víte že jo.
Zatímco předjíždění přes plný čáry a horizonty, nedávání blinkrů, agresivní jízda, to je v cajku.
A nejhorší jsou takoví motorkáři, kteří se nezúčastnili nehody zaviněnné nedáním přednosti v jízdě. Namísto sebe poslali Tatru a ta zramovala viníka nárazem do bočních dveří jeho automobilu. To je zákeřnost!
„jim musí rozumět…“ Píše ten, který se na ně ani nepodíval. Typické.
Ne to tedy nejsem. Jen poukazují na to, že paradoxně vyšší rychlost nemá v žádném případě takový vliv na nehodovost a závažnost, než jakou se této skutečnosti mediálně přikládá důraz
středu si vybrali dobře, má být slunečno a celkem teplo
Jo, nezmoknou. A navíc za deště jezdí řidiči všeobecně pomaleji.
Jeste doplnim, taky by konecne mohli chytat a posilat na STK ridice, kteri maji na aute znacne viditelne mnozstvi koroze, anebo jezdi po cely rok s deravym vyfukem.
Na to se dělají jiné pravidené akce
To jsem zvedav zda budou chytat i kamiony, kdyz misto povolenych 80 pojedou 90, nebo kdyz kamion v obci prekroci rychlost o 20, coz se deje porad, anebo zda taky zacnou pokutovat ridice, ktery na rovnem a prehlednem useku pojede 65 misto 90 a bude omezovat plynulost provozu.
Rychlost 90km/h je mimo obec povolená maximální, ale nikoli nařízená.
Na druhou stranu zase nesmí řidič bránit plynulosti provozu bezdůvodně pomalou jízdou.
Pokud jde o „bezdůvodně pomalou“, tak ano. Mimochodem, jak se policie vypořádala s právě takto jedoucími Poláky? https://liberecky.denik.cz/zpravy_region/obrazem-polaci-blokovali-hranicni-prechod-kvuli-turowu-20210322.html
Zákon 361/2000Sb. O provozu na pozemních komunikacích mimo jiné říká, že „řidič nesmí: omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.“ Dalo by se to tedy trestat jako přestupek 125c/k (jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a) až j), nesplní nebo poruší povinnost stanovenou v hlavě II tohoto zákona). Pokud se někdo už necítí na ježdění běžnými rychlostni s přihlédnutím k místním podmínkám, nechť vrátí řidičák, pokud se ještě necítí, zjevně nebyl výcvik dostatečný a je třeba v něm pokračovat v označeném voze s instruktorem. Řidičák není občanka, nedostává se s věkem, je… Číst vice »
Spousta těch, co se ještě necící, mají pod rukama jiné auto než v autoškole. Takže pokračování výcviku je nenaučí sžít se s jiným vozem. Různá auta se chovají různě, chce to pár set kilometrů.
A se zdravotní indispozicí to může být dočasné, má horečku, jede k doktorovi. Dokud nebrání v předjíždění, tak o co jde?
Většina léků na bolest a horečku má v příbalové informaci zákaz řízení po požití, takže k doktorovi s horečkou by se měli v zájmu bezpečnosti nechat dovézt. Pak stačí „odevzdat“ řidičák do šuplíku. Chodíte na střelnici s chřipkou? Zbraň je auto stejně smrtící. Když ono se to plazení hluboko pod limitem obvykle pojí s jízdou na prostředku. Kam se podle vás řadí zapomenutí na konci vesnice zrychlit a jízda konstantní padesátkou ještě kilometr za ní? Jak je možný, že v jiných státech Evropy je propustnost stejných silnic a křižovatek větší? Prostě se nebojí na to trošku šlápnout, když to okolní… Číst vice »
Paralen (paracetamol) ani aspirin (kyselina acetylsalicylová) nesnižuje schopnost řízení vozidla a ibalgin (ibuprofen) pouze ve vysokých dávkách. Pokud mluvíte o většině, máte na mysli většinu druhů léků nebo spotřebované množství? Protože pokud b), tak ne, většina léků na bolest a horečku nesnižuje schopnost řízení motorových vozidel.
Plynulost provozu v jiných státech Evropy (kde vlastně?) opravdu není dána tím, že tam jezdí rychleji. Někde pomáhá plynulosti, že se umí všichni rozjet na zelenou okamžitě, nečekají, až se rozjede ten předtím, ale kde přesně jezdí plynuleji, protože jezdí všichni rychle?
„Většina léků na bolest a horečku má v příbalové informaci zákaz řízení po požití, takže k doktorovi s horečkou “
Takhle úvaha je středlná do vlastní nohy. Když k tomu doktorovi jede, tak asi ještě nemá léky na předpis. Ty mu vystaví doktor, až potom, co k němu dojede.
Z vašeho příspěvku mám pocit, že i když jedu 51 nebo 52 km/h v obci (kde je omezená rychlost na 50 km/h) a za mnou se táhne neustále rostoucí štrůdl aut, tak je problém ve mně.
Né, tím se myslí především ten, kdo jede 50-70 obec neobec. A v té obci Vás klidně předjede, aby pak mimo obec jel furt 50-70.
Ano, to přesně je.
Tak šneky fakt chytat nebudou, to by nevyneslo potřebnou statistiku (ani na to nemají kolonku).
Z pohledu bezpečnosti zcela zbytečná akce. Překročení rychlosti nehody nezpůsobuje, nebezpečná je nepřiměřená rychlost a nevěnování se řízení, ani jedno ovšem radarem změřit nejde…
Zdroj: https://www.policie.cz/soubor/statistika-2021-informace-o-nehodovosti-brezen-2021-pdf.aspx
A jak byste jednoznacne stanovil neprimerenou rychlost? Napr. na rovne siroke silnici v zastavbe, kde jsou ovsem prechody, křižovatky a hluk z dopravy by zatezoval obyvatele?
V Rakousku je v tomto případě 70.
V Rakousku je na pulce delky A1 omezena rychlost na 100 nebo 110 z důvodu hlukove zateze. Z toho by modroptaci v Cesku chytli psotnik.
To je pravda. Ovšem na normálních hlavních silnicích jsou často třípruhy a téměř se nejezdí přes obce, traktory a cyklisti jezdí po doprovodných komunikacích, nehledě na parametry samotné silnice. To se pak to, byť otravné, omezení hned dodržuje jinak.
No sice nevím kde jste k takovému zážitku konkrétně v Rakousku přišel ale budiž, budeme brát, že máte pravdu.
Pak ale nevím, proč se chytat argumentu „v Rakousku se může 70“, když se bavíme o silnicích o jiné kvalitě a jiných parametrech.
Průtahů obcemi v kategorii S11,5/x, což jsou lepší parametry, než má většina těch rakouských úseků v obci se 70, máme poměrně hodně. Ovšem místo 70 tam máme 50 s radarem…
To je v ČR taky. Rovněž z důvodů hluku. Dokonce na 80 km/h. Máte houby přehled.
Nelzi. Nikde v Cesku neni na dalnici mimo obec snizena rychlost na 80 kvuli hluku. Nikde.
Jižní spojka. Prakticky dálniční komunikace.
V obci
Vy jste teda dobrý demagog… „majkl“ to už vysvětlil
Ono hlukové limity jsou celkem nesmyslně nastaveny jen na hodnoty na přístroji. Pokud by byla veřejnost schopna empiricky vnímat, že namísto hluku trvajícího například 10 sekund se špičkovou intenzitou 80 dB by byl přípustný hluk trvající 7 sekund se špičkovou intenzitou 80-81 dB (ten rozdíl uchem nepoznáte), tak reálně, pokud vám po silnici v noci projede například i 100 aut za hodinu, tak to máte za noc o 40 minut klidu navíc. Včera jsem viděl dva lidi v ulici mezi domy, kteří se bavili u nastartovaného auta a zrovna na ně zahulákala obyvatelka blízkého domu, ať jedou pryč nebo si… Číst vice »
A to je právě jeden z hlavních důvodů, proč se rakouská omezení dodržují více, než ta naše. Naopak pokuty v tomto ohledu téměř nehrají roli.
Nepřiměřenou rychlost ze samotné podstaty předem stanovit nelze, závisí na příliš mnoha proměnných, jejichž hodnoty nelze předem určit. Přiměřenost a nepřiměřenost rychlosti jízdy lze hodnotit pouze podle následků této jízdy.
Presne. A proto mame stanovene max. povolene rychlosti. A proto je nutne je vyzadovat.
Takže každá zatáčka mimo obec na okresce se dá projet 90 km/h. A teď ještě tu o Budulínkovi.
Zřejmě je kontrola třikrát za rok funkčnější než stálý dohled… Alespoň z pohledu pokut.
vždycky si vzpomenu na prvního kryštofa, kterýho potichu odpískali o den dřív, protože při nehodě zemřeli 4 příslušníci a to by jim nehezky pozvedlo čísla a pak by nevycházelo, že se akcí bezpečnost zvýšila.
Stejne me fascinuje, ze jednou za uhersky rok se najdou tisicovky policajtu, aby obsadili 800 mericich mist.
Kde se schovavaji, kdyz zadna akce neni??
To je stejné, jako s covid opatřeními, najednou máme tisíce policistů a dokonce v ulicích a na nádražích, opatření padnou a člověk si říká, kde jsou? Co asi dělají?
Z větší části to byli vojáci…
Vybírají náhradní volno za přesčasy, dodělávají administrativu a další věci co prostě měsíc nedělali.
Od dob, co vymysleli „lejstro“, nyní „e-lejstro“, je vždycky co dělat….
to je velká záhada celé státní správy….