Policie bude ve čtvrtek měřit rychlost na 950 místech po celé zemi
Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Podle policie není cílem odhalit co nejvíce přestupků.
Podle policie není cílem odhalit co nejvíce přestupků.
Zdálo se mi to a nebo je fakt to, že na webu informace o místech měření nebyly zveřejněny? Pokud tomu tak je upřímně to vítám. Místa měření by neměla být oznamována předem.
Byly zveřejněny
Aha, já se včera na nějaký odkaz chtěl podívat a ta stránka byla prázdná. Takže vlastně každý kdo věděl se tomu mohl přizpůsobit. Škoda.
Zkoušel naopak někdo měřit rychlost policejních vozidel PČR v běžném provozu (tedy bez zapnutých výstražných světel a houkačky)? V hlavním městě v zástavbě v sídlišti, s velkým pohybem lidí a přechodů, ti dobyt-ci jezdí 80 km/h na padesátce jakoby se nechumelilo. A pak vám od nich najednou přijde pokuta, že jsem jel 65 km/h na padesátce na 4 proudové přehledné silnici, kde nejsou žádné přechody, ale jen dobře umístěný radar v zákrytu s lávkou pro pěší (tedy z dálky splývá). Prostě jen vychytrale vybraný místo na vydělávání peněz. Upozorňuju, že tam byla vždy 70, ale z ničehonic ji sundali a… Číst vice »
minimálně na jižní spojce, a na dálnicích , co si vybavuju, jezdi celkem předpisově. což me vždycky malinko štve, protože jsem zvyklý jezdit limit + 10 … ale odvahu na to, abych si ho drze přesvištěl, nemám 😀
Na dálnicích dost často výrazně pomaleji než jim limit umožňuje. A dá se to pochopit. Bohužel tím na sebe poutají pozornost a často je člověku jasné odkud vítr fouká.
I kdyby jeli na hranici limitu, stejně jsou už z dálky rozpoznatelní.
Ať jde o civilní vozidlo a nebo služební vždy ho řídí člověk. Stejně jako velké množství řidičů neumí zapnout za snížené viditelnosti obrysová světla, která by svítila i vzadu je tomu tak i u vozidel služebních. Stejné je to i s používáním směrových světel na křižovatkách a s rychlostí. Řidič nese odpovědnost a je jedno zda jede v civilním a nebo pod majáky. I tehdy musí dbát určitých pravidel a zvýšené opatrnosti. Pokud k něčemu dojde bude to řešit příslušný kontrolní orgán. A co vy víte, zda nešlo o nějaké plnění služebních povinností? Pokud bych to měl shrnout. Je možné… Číst vice »
Smysl radaru není vydělat, smysl radaru je zvýšit bezpečnost.
Jestli u školy před nějakým trotlem budou děti uskakovat, je to na flastr. Ale hlavně by ten trotl měl vědět dopředu, že trest hrozí, a nezkoušet to.
Teď to píšeš jako ukřivděný? Policie musí dodržovat předpisy jako ostatní účastníci v provozu. Vyjímku mají v rámci plnění úkolů, zároveň tím nesmějí ohrozit bezpečnost provozu, tudíž kupříkladu rychleji jet i bez VRZ mohou, nicméně vletět do křižovatky na červenou bez zaplého VRZ ne. Několikrát mě předjeli bez majáků a na toto mi bylo odpovězeno, že probíhal převoz osoby k soudu a hrozilo prodlení, zároveň z důvodu nešíření paniky (aby nemuseli všichni uhýbat a tím vytvářet nebezpečnější situace) neměli zapnutý VRZ. Každopádně úokud jsi tímto jednáním pohoršen, stěžuj si, ale uveď čas, místo a číslo hlídky (uvedené na vozidle). Následně… Číst vice »
No když si vzpomenu na prvního kryštofa, kterýho papírově ukončili o den dřív, protože v jednom autě zůstali 4 příslušníci, tak aby to nekazilo statistiky, no snad to letos vyjde líp…
Předtím, než tady internetoví diskutéři rozjedou debatu o blbostech, dovolím si připomenout, že právě nepřiměřená rychlost má z příčin dopravích nehod nejtragičtější následky. Proto se musí kontrolovat (a měla by se podle mého názoru, stejně jako jiné nebezpečné dopravní přestupky, trestat mnohem tvrději).
Nepovolená nerovná se nepřiměřená. Ale to se pomocníkům VB vysvětkiit nedá.
Povolená klidně může být 90, ale přiměřená jen 50 nebo 30. Někdy na takové místo upozorňuje ta modrá cedule s doporučenou rychlostí na kterou jen málo řidičů hledí a pak se díví, když se třeba v takové zatáčce opřou o svodidlo. Stejně tak v noci na potkávací světla není 90 rychlost přiměřená
Tam se ale neměří, protože by se tam nic nevybralo. Měří se především na místech, kde je přiměřená rychlost vyšší, než povolená. Tam to sype samo.
Nedovolená a nepřiměřená rychlost jsou 2 rozdílné věci. Někdy velice rozdílné.
Řidič má povinnost jet takovou rychlostí, která je dovolená a rovněž takovou, která je přiměřená. V opačném případě mu hrozí sankce.
Rozdíl mezi nepřiměřenou a nejvyšší dovolenou rychlostí se zřejmě probírá až ve vyšších ročnících.
No a na VŠŽ vůbec. Na policejní akademii pak pouze v kurzech pro důstojníky zaměřených na boj s nepohodlnymi informacemi….
No tak určitě, máme tady naprosto divnej nepřiměřenej systém pokut kdy se na dalnici většina osobních aut dopuští horšího přestupku než někdo kdo jezdí nelegálně na červenou s majáčkama z Číny.
Cílem není odhalit co nejvíce přestupků, ale vydělat co nejvíce peněz.
A nevydělalo by se víc, kdyby to PČR lidrm neřekla předem)?
Státní policie je ještě celkem pricetna, ale materiál v městských. ….
stejně by se to vykecalo, nezapomínejte kde žijeme 😀
Bohužel pro nás. Pokud projedu okolo nehody nebo něčeho, podobného co je dobré aby protijedoucí věděl a nevlétl do toho upozorním ho bliknutím. Na policejní hlídku provádějící kontrolu však nikdy neupozorňuji!
To je bohužel pro naši dopravní policii příznačné.
Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere.
Žádný řidič není nikým a ničím nucen jezdit rychleji než se má – je to jeho dobrovolné rozhodnutí > hloupost.
Obdobně není nucen jezdit nebezpečně, předjíždět apod. > hloupost. Za hloupost se platí …
Na můj vkus jsou postihy za jízdu „pod vlivem“, odmítnutí testu „na pod vlivem“, jízdu ze zákazem nebo „bez ŘP“, mobilování apod. směšně nízké, nebolí …
Bolet může pouze zabavení vozidla na místě.
No jo jenže Policie by stejne mohla zabavit jen vozidlo, které účastníkovi patří, takže 90% firemních vozidel by musela nechat být, to bychom si nepomohli.
Co takhle odebrání řidičáku na pár hodin. Při tom policie zavolá provozovateli, že má odstavené auto na zákazu stání, ať urychleně něco dělá (pošle jiného řidiče)
Co se týče represe, dá se inspirovat kdekoliv v Evropě. Někde jsou na to opravdu kabrňáci. Ale za držení telefonního přístroje sebrat vozidlo, to bychom se stali numero uno.
„Žádný řidič není nikým a ničím nucen jezdit rychleji než se má “
Na to si milerád vzpomenu až zase budu mít zezadu na nárazníku nalepeného nějakého obejdu. Ideálně nějakou mnohatunovou soupravu co bude chtít jet 95km/h.
V šalingradu Hradecká, Kníničská, Černovická, Ostravská, Vídeňská – samý rizikový místa s chodci. Tohle pro pocopení „smyslu“ této akce úplně stačí.
V pátek nikde nikdo. Díky za info 🙂
Zaměří se na snadno prokazatelné přestupky. Ne na nebezpečné.
Ty jo, oni budou chtít, abychom dodržovaly zákony, které nás chrání všechny a dokonce i rychlost. To jsou ale hnusný zlí policajti.
presne tak, je to srabarna. mohli by jen nekde sedet v aute a zrat donuty.
A to nedělají? 😃
To dělají zbylých 364 dní.
Pozor, této akce se to asi netýká, ale oni mohou mít příslušníci policie a obecní strážníci i oficiálně sklopené sedačky naležato a přesto měřit rychlost (nemusí zastavovat, ale stačí jen fotit).
Nejvyšší povolená rychlost nechrání nikoho. Její porušování (bez současného porušení jiného ustanovení předpisů) nehody nezpůsobuje (jako tak že prakticky nikdy, přinejmenším mimo obec).
Ale dobře se kasíruje, to zas jo.
A kdo je nucen jezdit rychleji … ? Nedodržování rychlosti, nedostatek kázně, jeden z předpokladů k řízení vozidla.
Takže když pojedu 150 mimo obec do zatáčky, protože si myslím, že to v BMW dám, tak je to podle vás v pořádku?
Poněkud trapný pokus o podsun.
Trochu dost záleží na řidičských schopnostech, znalosti vozidla, jeho technickém stavu, pak ta Vaše zatáčka je poměrně široký pojem, co do jejího poloměru, šíře, hustoty provozu, kvality povrchu… a ano BMW žerou maminky i s kočárky…
Když pojedete mimo obec 150 do zatáčky tak nemyslete na to, zda to BMW dá. Myslete na to, zda to dáte vy. BMW to může za určitých okolností dát, ale tyto okolnosti do velké míry ovlivňuje řidič. Stačí neuváženě přidat plyn více než je zdrávo a na zadku budete mít otisk od svodidla. (v tom lepším případě). Ale nevím jak je to dnes u současných. Já měl jen E21 🙂
Do ostřejší zatáčky tím hlavně pojedeš *nepřiměřenou* rychlostí, to můžeš mimo obec i 90 tachometrových. Navíc pokud pojedeš za někým, možná porušíš bezpečný rozestup.
Říznutím zatáčky pojedeš bezdůvodně jinde, než vpravo.
Pardon, ale každý kdo jede rychleji je potencionálním rizikem pro každého kdo jede v protisměru a nebo pro ty co vjíždějí z vedlejší a špatně odhadnou rychlost vozidla . V případě střetu se každý dílek na tachometru počítá.
Pokud jedu z vedlejší, nemám přemýšlet o tom, jaká je povolena rychlost na hlavní. Prostě buď to stihnu nebo ne. Chyba toho na hlavní je, pokud jel tak rychle, že nebyl vidět (nebyl vidět z vedlejší = sám neviděl křižovatku = nepřiměřená rychlost)
Sám budu zvědav, zda vyberou místo A, nebo místo B. (Na obě bylo v aplikaci upozorněno uvědomělými občany.) Tím prvním je absolutně přehledný úsek na vjezdu do jedné nejmenované vesnice, tj. za cedulí, kde se vyskytnou tak tři chodci za den. Tím druhým je komunikace s prudkým klesáním v obytné zástavbě, s nepříliš přehlednými výjezdy z obytných zón či vedlejších, se čtveřicí přechodů a autobusovou zastávkou (u níž přechod kupodivu není, ale nejen školáci přebíhají hned za zadkem autobusu). Třicítka zde odpovídá míře rizik a je adekvátní, přesto někteří střelci to tak nevidí a kalí šedesátkou (a i cyklisti si… Číst vice »
Nějak nerozumím tomu,proč to vytrubujou do světa.
Protože, světe div se, i prevence funguje..
Prevence je každýho,kdo nedodržuje předpisy pěkně finačně opálit a on si to příště rozmyslí. A ne pozorovat jak všichni jezdí kolem policajtů podle předpisů,ale za „rohem“ to zase pěkně opálej.
Samozřejmě to je člověk od člověka, ale zas takovej pirát podle mě každej není, ono přeci jen když si člověk dá bacha a u těch policajtů přibrzdí, tak nemusí hned za něma jet zase jak blbec, ono to psychologicky takle krátkozrace nefunguje řekl bych.. prostě je to takový malý plíživý marketing nízké rychlosti, který není na škodu 🙂
To zas každej pojede 40 v obci a 75 mimo. Proboha lidi, jezděte alespoň těch 50 a 90. To mi snad vadí víc, než když někdo mírně překročí.
Ještě je taky obdobná často využívaná alternativa – v obci 60 a za obcí 65… to už je pak o nervy…
Správně. A navíc pokud vás takový před koncem obce předjede a za obcí vás omezuje.
A co když spousta lidí kontrolovaným úsekem pojede jak beránek a protože tam ztratí svůj drahý čas (jak jsem již pochopil spousta lidí čas přepočítává na peníze) bude ho chtít opět nahnat? Pojede jako beránek i další v další a nekontrolované obci?