LOT 3a leaderboard

Policie bude v Pardubicích v Hlaváčově ulici měřit rychlost, je snížena kvůli stavbě koridoru

Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČRMěření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR

Kontrolní měření ukázalo, že devět z deseti řidičů zde rychlost překračuje o více než 40 kilometrů v hodině

Zpět na článek
21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xhj

Tak to úřady vyřešily asi nejblbějším způsobem, v zastávce Hlaváčova nebudou ve směru od autobusového nádraží autobusy zastavovat – viz např. http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L650610_210307_293451.pdf

Šejdr

Pro ty, co to místo neznají: frekventovaná zastávka linkových autobusů (+ jedné okrajové linky MHD), ke které nevede chodník, jen podchod, který je aktuálně na 8 měsíců uzavřený. Silnice je obchvat centra města – frekventovaná komunikace, kde ve špičce jede souvislá řada vozidel oběma směry. Provizorní přechod byl navržen tak pitomě, že ho policie odmítla povolit. Takže žádný přechod není a nebude. A co je výsledek? Na zastávku se dostanete buď zázrakem (že někdo zastaví a pustí vás, i když nejste na přechodu), anebo se holt používá metoda na drsňáka: když se nikdo nemá k zastavení, tak uděláte na kraji… Číst vice »

Oskarák

Řešení je jednoduché. Autobusy ve směru autobusové nádraží –> Dubina odklonit přes Sukovu třídu a zastavit na Karla IV. a zastávku Hlaváčova ve směru Dubina neobsluhovat. Stejně na ni nelze nyní přijít od polikliniky Vektor. Ale to by se nad tím muselo chtít trochu přemýšlet.

Jo a linku MHD zrušit. Stejně skoro nikoho nevozí a její smysl vedení přes Hlaváčovu, tj. napojení na Vektor, nyní nemůže plnit.

Šejdr

Přesně tak. Odklon linkových busů je snadno řešitelný (jen doplním, že některé by jezdily po stejné trase, protože z Hlaváčovy jedou na zastávku Karla IV.), linka MHD č. 26 je teď prakticky zbytečná (a DPMP navíc potřebuje ušetřit kilometry, protože mu narostou kvůli dlouhé objížďce stavby nadjezdu u nemocnice). A teď mi jenom někdo řekněte, proč takhle triviální řešení nenapadne úředníka, který vymyslel a schválil to současné harakiri s přebíháním vozovky?

Zdeněk

O tom, že by nešlo především o vybírání pokut, bych si dovolil silně pochybovat. Zejména po zkušenostech z Náchoda. To je město tak nepřívětivé k řidičům, jaké snad nikde jinde v republice nenajdete: lesy a aleje značek, samý zákaz, omezení, zákaz, zákaz, omezení atd. Je to prostě naše hlavní město zákazů. A policie hrdinně měří padesátku na posledních 200 metrech před státní hranicí, na komunikaci, kde jsou ve směru do Polska tři jízdní pruhy a směrem od hranice dva. Rovný, přehledný úsek bez jakýchkoli záludností. A ještě k tomu po obou stranách chodníky! V pohodě by se zde dalo jezdit… Číst vice »

Šejdr

Omyl, skutečně je to úředně schválená zastávka bez jakékoli bezpečné přístupové cesty. Bez přehánění je to teď nejdůležitější místo na měření rychlosti v celém městě, protože tady pobíhají chodci mezi auty, případně si vynucují cestu tím, že udělají krok do silnice a čekají, jestli se řidič lekne a zašlápne to. Pokud se tam bude jezdit 70, je vážná nehoda jen otázkou času.

P73

Je to útok na svobodu jezdit si jak chci, přece. 🙁

Jiří Kocurek

Najednou BUM, třicet a nikde nic. Nikde žádná změna. Jo kdyby řidiči viděli, proč těch 30, tak by to asi dopadlo jinak.

Dovolím si parafrázovat: Zřidil si stopku na rovné přímé silnici a oni mu tam nezastavovali. Nikde žádná křižovatka, nikde žádný přejezd a oni mu tam nezastavovali.

P73

Není tam „najednou třicet“. Je tam 70 – 50 – 30 a A12a – Chodci.
To dojde i blbýmu, proč to tam je, ne?

Ale že nejsou schopni tam udělat dočasný přechod a šaškujou tímhle způsobem, to mi přijde ostudné.

Šejdr

Podle policie v tom místě nelze udělat přechod odpovídající předpisům, proto se vymyslelo tohle šílené řešení s omezením rychlosti. Zajímalo by mě jedno: policie nemá pravomoc uzavřít zastávku, ke které se nedá bezpečně dojít?

P73

Po zkušenostech s Krajským ředitelstvím policie (v jiném kraji) bych se nedivil vůbec ničemu. Snaha vyřešit situaci – nula, snaha být důležitej – maximální.

On.

Taková strašná buzerace řidičů, značky schovávané, policie se maskuje taky a jen buzeruje a vybírá peníze na krásném přehledném místě kde se nemůže vůbec nic stát. Chudák řidič dojede o 15 vteřin později, opotřebí si brzdy a toho paliva co spálí když se bude zbytečně rozjíždět. A těch nehod co tam teď bude až někteří začnou brzdit že strachu z měření.

Jakub P

Jasně, 70 na ulici, kterou potřebujou přecházet chodci, protože obvyklej podchod nefunguje, je naprosto v pohodě a bezpečný. Policie číhá s radarem schovaná, aby co nejvíc lidí zkásla a proto dopředu varuje a rozhlašuje různými informačními kanály,, že na tom místě bude měřit…

Jinak je to klasická ukázka, že značky dokáže nemalá část řidičů ignorovat a je-li potřeba rychlost aut někde účinně snížit, značky nestačej a je potřeba zařídit, aby tam rychlá jízda byla nekomfortní. Zúžit, zklikatit, atd. Použitelnejch dočasnejch i trvalejch bariér a zábran se na to vyrábí spousta typů.

Jiří Kocurek

A co tak tam zřídite a vyznačit ten dočasný přechod, když tam teda chodí tolik lidí? Moc práce a myšlení, které se u policie zásadně nevyžaduje?

Jakub P

Dočasnej přechod by podle mě rozhodně měl být jedno z těch opatření. Jen pochybuju, že by sám o sobě stačil.

xhj

Podle tohoto článku https://pardubicky.denik.cz/zpravy_region/k-autobusu-musi-lide-prebihat-rusnou-silnici-urady-problem-do-ted-neresily-20210.html nelze prý přechod zřídit. Ale hlavně se kvůli tomu úřady dohadují a žádný z nich nechce řešit.

Karel Mio

A neni to treba tim, ze tech znacek je moc? Spoustu umistenych nelogicky, buzeracne ci proste zbytecne. Normalni clovek se uz davno neridi znackama, ale jede podle situace. Navic si vemte, pokud ridite po CR, na kolik docasnych tricitek tak narazite a kolik z nich jich je zapomenutych, zbytecnych nebo jinak nesmyslnych. Lze se potom divit, ze kdyz nekde znacka ma opodstatneni, hodne lidi ji ignoruje?

Pezos

Mně třeba vždy pobavilo, když jsem viděl kombinaci značky „Nebezpečí smyku“ (úsek, kde může dojít ke smyku vozidla i za sucha) s dodatkovou tabulkou „za deště“. Nebo značku „Hlavní silnice“ (označuje v obci hlavní pozemní komunikaci v JEDNÉ nejbližší křižovatce) s tabulkou „tvar dvou křižovatek“ (vyznačuje hlavní a vedlejší pozemní komunikaci pro DVĚ po sobě následující křižovatky).

Jakub P

Však jo, popisuju, jaký je stav. Tedy že značka bez dalšího nestačí, protože mnoho řidičů je ignoruje.

Že k tomuto stavu významně přispělo, jak příslušné orgány značky umisťují, je taky pravda. (I když ne každé takové omezení, u kterého projíždějící řidič příčinu nezjistí, je skutečně nesmyslné, vím, že i taková existují a není jich úplně málo).

Kebab

Je to přesně tím.

gajda

Nebo úsekový měření, v Praze u letiště dokonalá ukázka toho, že to funguje i na rovný dvouproudovce