Polemika: Dráhy mají kvalitní strategický plán, oponuje bývalý šéf ČD svému nástupci
Deník Zdopravy.cz přináší reakci bývalého generálního ředitele Českých drah Miroslava Kupce na prezentaci svého nově zvoleného nástupce Václava Nebeského, která
Deník Zdopravy.cz přináší reakci bývalého generálního ředitele Českých drah Miroslava Kupce na prezentaci svého nově zvoleného nástupce Václava Nebeského, která se odehrála tento týden ve sněmovním hospodářském výboru. „Společnost nyní nemá žádnou obecnou strategii, pouze strategické materiály. S kolegy proto chceme vytvořit novou strategii společnosti, která ji připraví na postupnou liberalizaci trhu,“ řekl poslancům mimo jiné Nebeský. „Je potřeba všem jasně a srozumitelně doložit a vysvětlit, že jsme prozákaznicky orientovaná a standardně manažersky řízená korporace s jasnou vizí,“ doplnil Nebeský pro nejnovější vydání českodrážního čtrnáctideníku Železničář.
Nechci a nebudu se vyjadřovat ke kompetencím a manažerským zkušenostem pana Nebeského, ani ke způsobu, jakým byl do čela společnosti zvolen …
Dalo by se úspěšně polemizovat o mnoha pasážích jeho vystoupení … zarážející je však jeho vyjádření, že „…společnost (ČD) nemá dosud žádnou oficiální strategii…“. ?!
Toto tvrzení se nezakládá na pravdě. ČD měly a mají strategický plán, který se každoročně aktualizuje a je předkládán statutárním orgánům společnosti. Jeho poslední verze byla také hlavním materiálem, který vedení společnosti odprezentovalo ratingové agentuře Moody‘s a následně i desítkám potenciálních investorů při realizované emisi dluhopisů na jaře letošního roku. Právě kvalita strategického plánu a vysoká kompetentnost týmu, který jednání za ČD vedl, byla hlavním důvodem úspěchu, kterého jsme dosáhli, tj. získání 500 mil. EUR (13 mld. Kč) za historicky nejlepších podmínek. Tím jsme ušetřili stovky miliónů korun na budoucích finančních nákladech ČD. Pan Nebeský disponuje samozřejmě i těmito informacemi.
ČD již mají několik let schválený „Strategický plán obnovy kolejových vozidel ČD“. Podle tohoto plánu se postupuje jak v oblasti modernizace kolejových vozidel, tak i v oblasti nákupu těch nových. Rovněž existuje Strategie pro provoz a údržbu a opravy kolejových vozidel, včetně optimalizace opravárenských kapacit ČD.
Miroslav Kupec, bývalý předseda představenstva a generální ředitel Českých drah