Polemika: Dráhy mají kvalitní strategický plán, oponuje bývalý šéf ČD svému nástupci
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
Deník Zdopravy.cz přináší reakci bývalého generálního ředitele Českých drah Miroslava Kupce na prezentaci svého nově zvoleného nástupce Václava Nebeského, která
Nebeský vs. Kupec, to je vyhánění čerta ďáblem. Mně třeba Dvořák přišel jako v pohodě člověk s neoddiskutovatelnou kvalifikací. O něm nebyla vůbec řeč.
Na okraj tématu, za jistého pana Žaludy se dráha řídila přes powerpointové prezentace. Cokoliv jiného je lepší.
Nezbývá než doufat, že Nebeský bude odvolán dříve, než napáchá nezvratné škody.
V provozu nejsou lidi, nosna řada 814 má většinou namotáno 4krát kolem koule, ale kucí se hádaj o strategii. Klika, že budem expandovat, páč to nás spasí. A digitalizace ještě.
No tak to je slušné sousto „jasně a srozumitelně doložit a vysvětlit“. Zřejmě pan Nebeský nezná „Původní drážní dogmata“.:-(
I kdyby měly ČD 10 super studií, nejsou jim k ničemu. Protože není zájem je dlouhodobě udržet na dopravním trhu.
Není zájem je protlačit, nikoliv udržet. ČD ještě stále trpí pozůstatkem socialismu, protože dlouhou dobu nebyl důvod tam cokoliv měnit. Za posledních 10 let udělaly ČD velký krok dopředu, ale musí se snažit minimálně stejně i nadále. A je sakra dobře, že jsou tím trhem tlačeni k tomu, aby se zlepšovali, protože myslím, že si dobře pamatujeme na dobu, kdy ČD k cestujícím přistupovali stylem „jak si nás dovoluješ otravovat“. Osobně doufám, že ČD se budou i nadále zlepšovat, nicméně se trochu obávám, že s tímto kindermanagementem to půjde hodně těžko.
„společnost (ČD) nemá dosud žádnou oficiální strategii“
Ta bude teprve teď. Konečně už zahlásí, že budou strategicky rozprodány. 🙂
Pan Kupec byl šílený v depu a na GŘ ještě horší. Bohužel na tu hrůzu co vymyslel budou depa ještě dlouho vzpomínat.
Vy jste manzelka, milenka nebo PR asistentka pana Nebeskeho?
Iva.D. si pouze myslí, že by měla být ona ředitelkou ČD, naštěstí si to myslí sama.
Plně souhlasím, Ten chaos který Ing. Kupec zavedl v depech je na pováženou. Ale myslím, že to nebude ani výhra s Bc.Nebeským. Je vidět jak se stát stará o svoji 100 % vlastněnou společnost. Nebýt těch obyčejných ajzlboňáků tak jsou ČD v daleko větším průšvihu do kterého se stejně řítí. A to díky politikům
tak především hnutí ANO se stará o svoje politické trafikanty,ruku v ruce s neomarxistickou ČSSD
Pan Kupec by měl držet ústa.
Ona tahle politicky dosazena nova loutka bude taky „zajimava“ 🙁 Kdyby tak dokazaly CD zaplatit zpet Pana Zaludu a presvedcit ho k navratu. Reakce typu, ze byl drahej a ze dostal vysokej padak jsou zbytecny. Holt kvalitni clovek se musi zaplatit a to on byl. Pro mne osobne za skoro dvacet let u CD nejlepsi reditel!!!
To si ho zase moc idealizujete. Tolik žab na prameni a kvalifikovaných kamarádů, jako tehdy, už dráhy neuživí. Já bych hlasoval za pana Kurucze, když už vyvoláváme z minulosti.
Pan Kurucz byl tuším napojený na ČSSD a to samo a sobě je diskvalifikující,pokud nebyl,pak se omlouvám
Na to jste přišel jak?-)
Lepší p. Krtek.
Osobně radši hodnotím fakta než osobu, která mi ta fakta přináší. A pan Kupec svoji reakci postavil na faktech – strategický plán se každoročně aktualizoval a jeho poslední verze získala nějaké ohodnocení. Zjevně tedy jde o dokument, se kterým se nový GŘ ČD mohl a měl seznámit (a třeba na něm nenechat niť suchou) a ne bezostyšně lhát, že dokument nikdy neexistoval.
Vzhledem k záporným úrokovým sazbám ECB jsou eurové dluhopisy historcky velmi levné. Navíc je zde předpoklad krytí dluhů státem, neboť se jedná o akciovou společnost vlastněnou státem.
Podstatné budou hospodářské výsledky v následujících letech a zda-li bude objednávat rychlíky a expressy na koridorových tratích či to nechá volnému trhu.
*)Zda-li bude MD objednávat rychlíky a expressy na koridorových tratích.
Uvědomujete si, co by se stalo, kdyby stát jen tak daroval ČD několik stovek mil. Kč?
Jiří Kocurek: V případě, že by se jakákoliv firma vlastněná státem dostala do stavu insolvenčního řízení je obecně předpokládáno, že firma skončí, ale stát dluhy zaplatí.
Mimochodem objednávky vlaků bez výběrového či poptavkového řízení lze brát různě.
Pro obhájení ratingu potřebovali CD podle plánu zachovat 90 % přepravních výkonů, což s jistotou splnili, protože se soutězilo minimum tratí a navíc v dobu, kdy je vůbec technicky obtížné sehnat nějaká vozidla, zejména nová.