Poláci zakázali výstup a nástup na peážní slezské trati, v mezinárodních vlacích musí cestující vyplnit formulář
Stanice Glucholazy. Autor: Marek Blahuš – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30538779
Ojedinělé omezení dopravy zveřejnily na svých stránkách o mimořádnostech České dráhy. U spěšných vlaků linky S15 Jeseník – Jindřichov ve
Jak se k tomuto postavit?
Čelem – jak jinak (pokud to ovšem umíte …)!
Proč bych neuměl.
Nebo zády?
Nijak, posadte se, stejne tu nestavime.
Zastavit musí. Je tam úvrať.
Recipročně, jako je dobrý zvyk v mezinárodních stycích (zde je to i oprávněné, ale stejně už byla zastavena doprava), no a povolat šotoprojektanty na trať Zlaté Hory – Janov/Třemešná, Polské chování k peážním tratím je mírně řečeno fuj.
Za týden u nich může být více nakažených než u nás tak nevím co řeší.
Řeší třeba právě to, aby jich u nich víc nebylo …
Což teda určitě zapříčíní cestujcí vystupující v Glucholazech.
Je zřejmé že někdy v budoucnu bude v zemi 60% lidí nakaženo. Nikdo se nákaze asi nevyhne. Ale nakažení nebudou najednou. A jde o to, aby to nakažení nebylo v jeden okamžik. A proto se musí šíření nákazy co nejvíce zpomalit. Ale na druhou stranu musí fungovat zdravotnictví, zásobování. A měla by fungovat i výroba, zemědělství, zpravodajstvéí atp. Proto nejde nařídit preventivní karanténu všem, ta by se dotkla i lékařů, sestřiček, lékárníků atp. Taktéž nejde zastavit doprava osob. Pokud by se zastavila úplně tak se nedostanou lidi do práce (např. zmiňované sestřičky) . Dnes lidi dojíždějí mnohde „zdaleka“. Pokud se… Číst vice »
„A jde o to, aby to nakažení nebylo v jeden okamžik. A proto se musí šíření nákazy co nejvíce zpomalit.“
To co největší zpomalení šíření viru má ještě další efekt: urychleně se hledají a vyvíjejí možné léky, takže čím pomaleji se nákaza bude šířit, tím větší je naděje, že mezitím někdo objeví účinné léčebné metody a prostředky.
Jo jasně, nakazí se 60 % lidí. HIV je tady 40 let, takže těch nakažených už dnes musí být více než 60 %.
A HIV se šíří jako kapénková infekce? Bože Bože, do čeho jsi to duši dal… 🙂
Zcela jiný mechanismus přenosu! Když to tak vezmu, tak musíte s HIV+ vlézt do pelechu, musí mít detekovatelnou virovou nálož, musí být nechráněný styk, nesmíte být na prepu (ten by asi fungoval i proti Covidu, pokud blokuje přepis RNA), no a pak musíte mít „štěstí“, šance to dostat je tak od 0.5-2%, podle toho jak to děláte a kdo jste. Jasně, když si pomůžete zubním kartáčkem, nebo jinak, tak to pak ta pravděpodobnost nákazy konverguje k 100%
A kdo to tam kontroluje v praxi, jejich pohraničníci s kalachama?
A když bude někdo z vlak flusat při úvrati na ty pohraničníky nebo z otevřeného okna vyletí ostravské torpédo, tak nám udělají z regíny řešeto
(protože nastupovat a vystupovat se nesmí a zákon platí v EU pro všechny)?
Kontroluje to český vlakový personál a polský výpravčí v Głuchołazech.
Takže to tedy záleží jen na fyzické síle českého vlakového personálu přeprat případného narušitele a polský výpravčí zase není od toho, aby komunikoval s cestujícími…
V případě, kdyby byl problém, lze zavolat na číslo 997, což je polská policie.
Jak prosté: strojvedoucí zkrátka neuvolní nástupní dveře soupravy – a o způsobech jejich nouzového otevírání naprostá většina běžných cestujících velký přehled nemá …
Ten ale nezjistí, zdali má cestující koronavirus, pokud není cestující ve fázi, že je naprosto viditelné, že není v pořádku.
V Polsku mají jasno: Koronavirus je trest boží.
Za žraní netopýrů… nebo kuchání Hongkongských na ND.
Kdy už se naučíte psát název tohohle pěkného města správně. Česky jsou to Hlucholazy. Pokud trváte na polštině, tak pak s přeškrtlým L.
Tak aspoň že už nemusí být jako kdysi zatažené i záclonky, praxe dosud to běžná při startu letadel z letišť v KLDR
https://sumpersky.denik.cz/zpravy_region/nenastupovat-nevystupovat-virus-obnovil-davny-zakaz-v-glucholazech-20200311.html
Hm dobrý ,ale v Glucholazech je úvrat ,tak tam vlaky ČD asi těžko projíždí,jasně je to myšleno tak ,že cestující nesmí vystoupit a nastoupit ,jinak smyslu to trochu má omezím přístup lidí přes malé přechody (nebo vyloučím)stejně tak pokud je to tak nutné(o čemž nejsem pevně přesvědčen,ale nejsem virolog)bych ponechal v provozu pouze hlavní přechody s Německem ,nebo Rakouskem ,jako Dvořiště,Domažlice,Cheb,Děčín,Břeclav a zbytek šlus a mohu na těchto přechodech lépe kontrolovat cestující
To co vymyslí polský úřad, nemusí vždy pochopit český člověk.
Platí ovšem obecně i o českém úřadu.
S dovolením: Platí obecně o úřadu kdekoliv na světě.
Jj, bez kontrol projedete z Usteckeho kraje do Nemecka pravidelnymi linkami DUK: 521 Litvinov – Olbernhau, 589 Vejprty – Annaberg-Buchholz, 398 Teplice – Altenberg (dale bez nutnosti prestupu pokracuje jako linka 360 do Drazdan), 452 Usti n. L. – Bahratal, 401 Chribska – Rumburk – Ebersbach a linkou T (MHD Sebnitz) zajizdejici ze Sebnitz do Dolni Poustevny. Atd.
„Vlaky stanicí nově jen projíždějí“
To asi ne, když je to pro relaci Jeseník – Krnov úvraťová stanice. Spíše tam zastavují jen pro služební účely.
Ještě jedna chyba: „S15 Jeseník – Jindřichovice ve Slezsku – Krnov“
Je to Jindřichov ve Slezsku, ne Jindřichovice.
díky za upozornění.
Jaký to má smysl když tam vystupuje minimum lidí.Jinde vlaky do Polska jezdí bez omezení
Právě proto – nevyplatí se tam mít zdravotníky co by lidi kontrolovali. V Těšíně to prý už dělají.
Zkusím se na to zeptat.
Jinak z ČeSkého Čěšína do Cieszyna jede vlakem minimum lidí, většina jede autem, místní chodí I pěšky.
A ty expresy do polska jsou v pohodě?
Opatření se vztahuje na všechny vlaky mířící do Polska, bez ohledu na dopravce a kategorii. Zdroj: https://www.kolejedolnoslaskie.pl/uwaga-pasazerowie-informacja-dot-kontroli-sanitarnych/