Poláci začínají se stavbou další rychlé silnice k českým hranicím, na Králicku chtějí být v roce 2030
Práce na stavbě S3 k českým hranicím. Foto: Geoinżynieria drogi mosty tunele - GDMT
V Česku se pracuje na studii, jak novou silnici napojit na tuzemskou síť.
Ten kraj tam znám dost dobře, takže jediná cesta je směrem na Štíty a pak to prorazit horama dolů na 44. Tahat to na Lanškroun a ještě v polovičním profilu fakt mimo. Dole se stejně 44 rozšířuje, tak že bude potřeba jen nějakých 15 km k dálnici (ze Štítů).
Vypadá to, že do Dolní Moravy bude rychlejší cesta přes Polsko…
Taky to tak z Plzně vidím
I já z Plzně to tak vidím.
na Dolní Moravu určitě ne. Do Javorníku ano… Jinak D. Morava je teď pěkná snobárna, takže bych tam nejezdil a nebo si to rovnou užil v tom Polsku…. 🙂
Bude to tady ještě zajímavé, protože kdo se zajímá , tak ví, že S8 pravděpodobně povede velmi blízko města Zloty Stok / českých hranic s napojením na nový obchvat Zl. Stoku. Odtud je to už jen kousek na českou I/60 Takže S8 může být u hranic ČR / jesenického výběžku opravdu velmi brzy… Dále kolem Nysy vzniká další kus 4 pruhové silnice a přichází obří investice ( autobaterie pro VW) Nicméně pokračování S8 až do Dolní Lipky určitě jen tak hned nebude a tak se budou hledat různé cesty směrem na jih. A je to škoda, že se na Jesenicko… Číst vice »
Tak tím směrem máme už několik studií a krásných vizualizací včetně tunelu, zabýváme se tím již několik let. Poláci rozvahy nic moc a v tomto směru jsou velmi, velmi pozadu, vždyť oni jenom staví 🤣
A jim tam řekněte, že hned jak dostavíme cesty tak se vrhnem na VRT takže někdy kolem čtyřicátých let tam budem. Století upřesníme později 🙂
Škoda, že se silnice I/44 nestaví v kategorii dálnice, když je to z Bludova k hranicím pár km. Opravdu nevím, proč je u nové silnice v každém úseku jiná šířka, resp. na pět krátkých úseků jsou tři různé kategorie. Mohla být jedna D s odstavými pruhy atd…
Za pár let se bude souběžně stavět stopadesátá dálnice na Moravě (D43) a u Prahy nikdy nic…
Rychlostní silnice S3 měla původně končit na Kralicku, Poláci si díky ní chtěli obsloužit část dolního Slezska. Česká strana tenkrát lobovala že přivede českou D11 do Královce na hranici s PL. Poláci mají hotovo a Češi jsou teprva v Jaroměři. Tak si teď Poláci prodlouží S8 a bude jim jedno, co se děje na české straně.
Česká republika – ve všem o 20 let pozadu.
Minimálně o 20 let pozadu .
Není možné takto jednoduše srovnávat dvě země tak rozdílné velikosti. Pro větší země je snadnější „složit se“ na úvodní investice, které stavby odstartují. A čím více staveb otevřou, o to větší „množstevní slevy“ z toho mají, což dále zvětšuje rozdíly v množství výstavby.
Jestli chcete hloupě srovnávat, nejbližší srovnání pro ČR jsou země jako Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, možná Portugalsko.
Již brzy….
Prý country for the future :-D
Milé ŘSD. Tu studii napojení na Brno už pro vás udělal soudruh Hitler v roce 1938 a poměrně kvalitně. A novostavba slušné 1+1 na Bludov je potřeba taky. Udělejte prostě oboje, není nad tím potřeba dlouhosáhle přemýšlet.
Prostě tu naší krásnou přírodu pro pár aut zabetonujeme a né že né.
Udělejte prostě oboje… To bychom asi potřebovali nějaké majetkové či progresivní daně. Obojí je pro současnou vládu i tu příští sprosté slovo a tak na takto nákladné novostavby v nejbližších letech určitě nebude. Budeme rádi, pokud se udělá to nejnutnější.
Aha, takže Polák začíná stavět rychlostní silnici na naše hranice a českej úředník/politik si mne oči co se to děje a začíná přemýšlet, jak by to šlo napojit. Proč spolu české a polské instituce nespolupracují a u jednoho stolu nedomlouvají tyto věci a třeba i nestaví společně?
Polák si zajel jistého dne do Berlína pro kopie projektu Hitlerovy autostrády, které jsou tam v archivu i s geologickým průzkumem.
Tady máte odkaz na tu vyhledávací studii:
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/319/infoletak_s43-lanskroun-dolni-lipka.pdf?t=2023-06-17%2006:26:56.332
Bohužel ta se podle mě zcela nelogicky snaží napojit na I/35 někde pod Lanškrounem. Přitom pohledem na mapu je jasné, že většina dopravy, která pojede přes Dolní Lipku by ocenila spíše napojení na I/44 (a to jak pro cesty směr Olomouc/Přerov/Zlín, tak pro cesty směr Brno/Rakousko/Slovensko).
nyní se provádí nová studie.. tato vámi sdílená visí na ŘSD už několik let a nezohledňuje plánovanou rychlostní silnici na polské straně…
Díky za upřesnění. Vzhledem k tomu, že poslední aktualizace letáku je z 06/2023, tak to tam ŘSD mohlo do stavu přípravy napsat.
No tak ta stara studie se tyka prelozky stavajici I/43, tudiz je logicke, ze vede na Lanskroun a ne na Zabreh. Ale jinak souhlas, ono i na to Brno by se pak dalo jet PL-D. Lipka-Mohelnice-M. Trebova-I/73
Já doufám, že takto se dopravní stavby neplánují. Plánovat trasu nové silnice podle staré silnice bez ohledu na výhledové přepravní proudy by nevedlo k úplně účelnému využití veřejných prostředků.
Jsem s vami zajedno, zalezi jake bylo zadani. Apropo, modernizace/prelozka I/43 treba jako tech S9,5 a napojeni na I/44 se nevylucuji.
Na české straně toho nechybí zas tak moc, to by schopná organizace měla být schopna do té doby alespoň připravit a začít stavět. V ŘSD ten potenciál a schopnosti teď jsou, uvidíme co vláda a prachy.
Spíš si říkám, jaké vytížení nakonec bude mít ta urputně budovaná D11 na hranice, když se stejně po dobudování pořádné silnice Wroclaw-Klodzko zase většině tranzitu vyplatí jezdit přes Náchod… na té D11 se toho před 2030 taky moc nenajezdí, spíš aby v té době už vůbec byla zprovozněná.
Přímá trasa Wroclaw – Brno – Vídeň se začala budovat už koncem 2. sv. války, tak proč je stát překvapen a nepřipraven? Proč do nedávná uvažovali v úseku Brno – Svitavy o silnici jen se třemi střídavými pruhy?
A proč se v územním plánu JMK nedávno zrušil jihozápadní obchvat Brna?
Při představeni územní studie JMK (vydané v únoru 2019) v Brně Žabovřeskách jsem se projektantů na to rušení JZ obchvatu, i pokračování na Svitavy ptal. Jejich odpověď byla zhruba taková, že při současném sčítání dopravy je to OK.
A na doplňující dotaz jestli to bude OK, až se silnice postaví a přesměruje se tam hlavní proud dopravy, tak na mě divně hleděli, a že to se nestane. Tak jaké tedy měli tedy zadání?
Bolševická koncepce vše do Prahy, potažmo východně – západním směrem Česko – Slovensko (na Blavu), kterou po rozpadu státu po roce 1989 nikdy nikdo nerevidoval. A v neposlední řadě přezíravý pohled, že si tento stát nedokázal dlouho představit, že třeba i Polsko se jednou bude chtít rozvíjet a napojit na zbytek Evropy. Přitom propojit dálnicí velké aglomerace Wrocławi, Brna a Vídně jenom pomůže ekonomice ČR.
Tak nám koncept Hitlerovi dálnice opět vstává z mrtvých. Možná by stálo posoudit tranzit na trase Wroclav-M. Třebová-Brno-Wien. Poláci dojedou ke Králíkům a my s I/73 na D35 za M. Třebovou a ŘSD bude zase koukat, co s tím dál. Na I/43 je studie Králíky – Lanškroun s napojením na D35 před M. Třebovou. Trasování přes I/11 na I/44 a zpět po D35 na I/73 my smysl nedává leda pak na jih po D46.
No vyjdu-li z toho, že od Kladska do Čech bude i poté podstatně kratší a rychlejší jet po I/33 přes Náchod, tak přes Králíky bude směřovat doprava směr Morava a Rakousko/Slovensko. A i protože I/73 směřuje jen k variantě třípruh, tak dává smysl směřovat spíše směr Bludov a tam se napojit na I/44. A odtamtud po I/35 a přes Hanou do všech směrů.
Výsledek bude:
– do Brna srovnatelný jako by byl přes Lanškroun
– kamkoliv jinam lepší
na I/73 se už zase nějakou dobu počítá s plnohodnotným čtyřpruhem v celé délce trasy a to v kategorii S26,0/130 s plnohodnotnými odstavnými pruhy… Nicméně mi také dává smysl propojení Dolní Lipka -> Bludov
To jistě smysl dávat může, ovšem od Lanškrouna po Dolní Lipku jsou dodnes jisté územní rezervy, které korespondují se stavbou původní hitlerovy dálnice. Tyto rezervy lze nalézt v územních plánech. Navíc pokud by se řešila přeložka I/11 od Červené Vody ve směru na Olšany a Chromeč, dostane se její trasování do konfliktu s jistým přírodním parkem – Březina.
Nelze v ničem srovnávat výstavbu v Polsku a u nás Je to rozdíl galaxie .Osvětlené sjezdy nájezdy.odpicivka (nikolivv pumpa) co 15. Km na ni bezplatné čisté WC a sprcha..Doporucuji úsek S19 Rzesow – Lublin si projet…Neskutecna silnice To Němec nestaví tak dobře jak Polák
Ještě počkáme jak to budou Poláci udržovat tak 20 let. Případně zda se projeví skutečná kvalita stavby.
Na S3 k Baltu jsou úseky ze 70 tých let a věřte že je nerozeznáte od těch nových. Je pravda že kolem Štětína jedete po A6 kterou stavěl ještě Hitler a tam ten rozdíl vidět je 😉
Mě bohatě stačí jezdit po S3 k Baltu. 400km super silnice ve kvalitě lepší než České dálnice. Luxusní odpočívky a benzinky kde si dáte hotovku za lidové ceny. Kdo neuvidí, neuvěří.
Mně tedy připadá nová polská dálnice identická jako nový úsek české dálnice…
S9,5 je trochu malo, ctyrpruh asi moc, stridavy tripruh by se v tomhle terenu docela hodil.
V zasade z toho bude bud trasa od I/11/44 nekde od Chromce tunelem ke Stitum, nebo naopak dostat se ke Stitum od Lanskrouna a od D35 (a I/73). Ale teren je to obtizny, upatni tunel by v pripade varianty pres Lanskroun byl hrozne dlouhy, v udoli Busin, Olsany to uz zas neni kam nacpat.
Do bBludova je to mnohem smysluplnějsi než do Lanškrouna, navíc se odtamtud dá jet po dálnici až do Brna, Bratislavi i Vídně ( po dokončení D52). U Lanškrouna žádný pokračování není.
Všimli jste si někdy složení aut na trase Olomouc – Vyškov – Brno v pátek a neděli odpoledne?
Snad polovina aut má polskou, či rakouskou SPZ, tedy Poláci pracující v Rakousku.
Přímé spojení přes M. Třebovou na Brno by část jistě přeberala
těch polských/rakouských osobáků přes Brno značně ubyde po zprovoznění D1 kolem Přerova a D55 po Bzenec, už bude totiž výhodnější trasa přes Břeclav
V tom s vámi částečně souhlasím
Do Bzence to bude rychlé, ale dále Hodonín – Břeclav je to přeplněné už nyní.
Až v budoucnu navážou dálnicí Bzenec Břeclav, tak to bude výhodné, otázkou zůstává jaké opatření udělá Rakousko na trase Břeclav – A5 (nájezd 41.km)
tak z Bzence k Hodonínu budou existovat 3 využitelné varianty cesty pro osobní auta – oficiálně po prvních třídách přes Veselí, nebo lépe z Bzence přímo na Strážnici a nejkratší a nejrychlejší to bude přes Vracov a Ratíškovice.. No a opatření na rakouské straně? výhledově se tam uvažuje s obchvaty obcí Reintal a Grosskrut, ale nyní zákaz nad 3,5t což se hádám jen tak nezmění, ale polským osobákům to rozhodně nezabrání tam jezdit
No samozrejme k Lanskrounu = az k D35 a I/73. K tomu Bludovu je to zrejme snazsi.
Třípruh je zvěrstvo
3pruh je zverstvo tam, kde je kapacitne potreba ctyrpruh (zdravime na I/3 do Benesova). Naopak jsou useky, kde je dostacujici slusny dvojpruh (polomery, MUK) a stridavy treti pruh do stoupani. Fakt nemusi byt vsude smerove deleny 4pruh. Stoprocentni dopravni komfort zaplatpambu neni jedine hledisko, protoze to tam pak muze byt treba 8pruh.
Jo protože je u nás často tam, kde měl být čtyřpruh. Ale ještě větší zvěrstvo je dvojpruh tam, kde je dávno provoz na čtyřpruh (I/43, I/53…).
Poláci mají dálnice a my máme Děti Zeme 😅 ikdyz to dotáhnou tak Patrik u nás stejně nedovolí pokračovat.
A na rozlohu, nebo počet obyvatel vede kdo?
Kde přežijete? Ve zdravé krajině, nebo na vyasfaltovaných lánech? Hlavně, že vedle se řeší, jaký by byl děsný problém přidat kapacitu na železnici. Tak hlavně, že se přidává tady…
Vyasfaltovat lány nechcete ale obchvaty obcí se hodí, že.
Klasický „Frantisek“, tohle je jeho stokrát, byť s drobnými obměnami, zkopírovaná šablona.
Zvažujete varianty napojení na D35 nebo D44!???
To nemyslíte vážně napojení musí být na obě dálnice….
A hlavně by to mělo být hotové do toho roku 2030, takže pohněte ať to nedopadne jako v Mikulově a v Trutnově….
Takže stačí propojit Králíky s obchvatem Bludova nějakou lepší silnicí od S 9,5 nahoru. Na čtyřpruh to nevypadá, když vidím co se připravuje na I/19.
Jedine co se planuje tak snad nejaky obchvat cervene vody a borikovic smerem k lanskrounu. Ze by snad nekdo narovnal/zvysil kapacitu v Hambalkach to v tyhle zemi nelze ocekavat.
Hambálky lze bohužel řešit smysluplně jedině tunelem…
To je zajímavé. Poláci budou stavět a my děláme studie. Kde je asi chyba?
Chyba je v tom, ze Polaci zadny oficialni plan jeste nedavno nemeli, takze nebylo jasne, jak by melo vypadat napojeni na nasi strane.
spatne uvazovani – Polaci se proste rozhodli jako prvni, zatimco nasi (ne)zodpovedni planovaci uz musi vzit v potaz to, co jim Polaci privedou na hranicni caru
No právě, rozhodli se první. Nemělo by se přeshraniční spojení plánovat ve vzájemné shodě obou států?
Jo. To udělali Rakušáci s A5/D52. Mezistátní dohoda podepsaná, výsledek: 0.
V tom miste neni absolutne o cem diskutovat. Polaci to privedou v jedinem moznem miste a to je prechod Bobosov – Dolni Lipka. Jinudy to nelze protoze na zapad i na vychod od tohoto mista jsou horske hrebeny.
po technicke strance s vami naprosto souhlasim – cili z toho plyne ze nasi planovaci jsou jeste navic zabrzdeni a zcela poostradajici schopnost predvidat predvidatelne , slusne receno….
Určitě mají volná místa, můžete jim to ukázat.
Ani ne, nebylo jasné (a doteď to není potvrzené), jestli budou Poláci stavět 2pruh nebo 4pruh. To je dost zásadní informace, bez které se nedá stavba připravit.
snad, ovsem vzdycky vite aspon do ktereho mista se trefi – tady je to jednoznacne
Ano, tak to už ve studii je. Problém je ale v tom, kudy vést ten zbytek. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/319/infoletak_s43-lanskroun-dolni-lipka.pdf
S8 je čtyřpruh s povolenou rychlostí 120km v hodině. S=droga ekspresowa (rychlostní silnice)
A=Autostrada (dálnice).
Třeba podle Wikipedie může být i jen jako 2pruh: droga ekspresowa – droga publiczna o ograniczonej dostępności, przeznaczona wyłącznie do ruchu pojazdów samochodowych, wyposażona w jedną lub dwie jezdnie.
Na tohle nepotrebujes cekat na polaky. Kralicko je tak jako tak totalni vydedenec a pokud bys tam chtel resit dostupnost tak polsko v tom nehraje roli (potrebujes obtahnout pri nejmensim borikovice – voda – stity – lanskroun aby ses u svitav vyhledove napojil na D35. Opičí hory jsou mimo zájem státu, jen vláčkař s pardubic si tam plni sve detske sny.
Poláci tam plánovali dovést S3, čeští politici je ukecali ať jí přivedou do Lubawky, kde se napojí na D11. Jak to dopadlo víme všichni. Poláci mají hotovo a jejich S3 končí u českých hranic. D11 v Jaroměři.
Chyba je v tom že poláci staví a my řešíme nesmrtelnost brouka. Po zkušenostech z D 11 se už pomalu ani nesnaží s námi cokoliv koordinovat. Prostě nás postaví před hotovou věc.
Kralicko neexistuje. Ta oblast se jmenuje podle města Králíky, tedy správně je Králicko.
nevim co prudite, ja to pisu furt stejne proste Kralicko… 🙂
Pořád stejně blbě. 😄
Když je něco chybně, je vhodné na to upozornit. O „pruzení“ nemůže být řeč. Pokud píšete „Kralicko“, píšete to chybně. Jako autor článku.
Když někdo nepoužívá v online světě diakritiku, jsou Vaše nářky mimo mísu 💁♂️🤦♂️
Tenhle argument je hodně hloupý. On je snad článek psaný celý bez diakritiky?
Ale Králicko zase má nejvíc muzei v Evropě a to socanum vládnoucím už dlouho v pardubickým kraji vyhovuje víc, lokální šmelina je blíž kapsám a touham politiku (viz osobní vášeň hejtmana).
No tak když má hejtman chatičku na Dolní Moravě, jde ta vášeň jedna báseň 🙂
Termín zahájení stavby u nás je podle letáku „furt“ (je tam pomlčka), ale to se dá u studie pochopit. Jenom nechápu tu luxusní uvažovanou kategorii silnice – S9,5/70. To si dělají jako srandu? 😀
Dřív tam měl být tunel i „hitlerova dalnice“.
A dodnes je tam malá silnička se serpentinami přes všechny obce.
Driv take meli bydlet v celem tom uzemi, vcetne Wrocławi, Nemci
No oni tam v drtivé většině v breslau a okolí žili.
Předpokládám ta PL straně taky zkapacitnění tahu na ČR ve směru Mikulovice – Jeseník. U Nysy , kousek od českých hranic, bude VW a belgický Umicore stavět novou obří fabriku na komponety do aku pro auta, která by měla zaměstnávat cca 1000 lidí.
Jestli z Nysy do Ceska tak spis DK41 na Prudnik a dál Krnov. Jesenik je slepa ulicka a par obyvateli.
Levná pracovní síla
Tak nečekaně opět studie, která má vysvětlit zda a kudy. Takové studie měly být už před 30 lety. Dnes se jen mohlo s Poláky plácnout a domluvit, že se to za 3 roky spojí na čáře. 🤦🏼
Meli jsme Polaky nejak donutit, aby nam konecne rekli, jakou silnici planuji na jejich strane?
V tomhle polaci nehrajou roli. Opičí hory jsou mimo zájem kohokoliv u nas. Kazdy normalni clovek to vidi kdyz tam musi nekde jet. Bez ohledu na polaky jsme vzdycky jen vycekavali reseni dopravy od Kralik na jih, vychod i zapad. Vzdyt tenhle stat nejspis rezignoval i na obchvat Zamberka. Tak co bysme chteli? Je to pardubicky kraj, ale do olmika je clovek o pul hodiny rychleji.
Co jsou Opičí hory?
To vypadá, že se Poláci připravují na invazi. Ty festúnky na Kralicku se budou ještě hodit 🙂
A už víme jak se na to napojíme? Nebo počkáme až poláci dostaví a naše strana zkolabuje?
To bude nejlepší…
„Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla … v současné době se zpracovává technická a vyhledávací studie s cílem nalézt vhodnou trasu napojení na stávající kapacitní dálniční a silniční síť. A to buď na I/44 a nebo na D35“. Zdroj: článek.
Jo ale to probíhá už 30let….
Nevíme, tohle je čerstvá informace z Polska. Ono se to jaksi musí plánovat mezistátně, ne jednostranně.