Poláci začínají s přípravou rychlejší tratě z Katovic do Česka
Jednotka ED 250 pro PKP InterCity. Foto: Alstom
Polská státní společnost Centralny Port Komunikacyjny (CPK), která má na starosti kromě přípravy stavby nového varšavského letiště i některé železniční
Pokud se dívám do mapy, uvedený úsek řeší napojení města Jastrzębie-Zdrój na stávající ferdinandku, byť se v názvu článku mluví o Katowicích. Pro Česko v tom žádný přínos není, protože si nedovedu představit, že budeme stavět trať z Bohumína na hranice s Polskem jenom proto, aby vlaky za Zebrzydowicemi na staré trati (která se má v následujících letech rekonstruovat) byly zhruba za stejnou dobu jako po trati současné. Pro nás by to mělo význam, pokud by se současně stavěla navazující VRT na Žory a Katowice. V záměru polské strany vidím spíše jejich schopnost řešit regionální napojení pomocí evropských peněz a… Číst vice »
Už začínám těch pšonků mít dost. Nejdřív dálnice, teď tohle. Ještě nám budou vozit kvalitní potraviny a my Budem přihlížet 🤑
tak to prostě je… Polsko jede.
Vozit nam je urcite nebudou, Cesi maji radi spatne a predrazene pomeje, nejlepe jsou-li od anofertu. Ale pro dobre potraviny si do Polska rad kdykoliv zajedu.
Bohužel se velmi mýlíte. Pro sebe si dělají velmi dobré, to ano. Ale jak to jede k nám, tak je to ta největší sračka. Ale oni jen dělají to, co po nich my chceme resp. naše řetězce. A vše je to o debilitě lidí, brečí že to dělá agrofert, ale proč nejdou k řezníkům. JÁ chodím k řezníkovi, který to dělá sám. Nikde jinde bych uzeninu nekoupil. Jenže to není o agrofertu, ale o debilitě lidí. Lidi to kupují, agrofert to vyrábí. Jenže lidi zajímá cena, ne kvalita. Za 70 Kč kvalitní salám neuděláte. A jinak Agrofert v tom není… Číst vice »
Takže říkáte, že se váš předřečník mýlí, abyste následně napsal jinými slovy totéž. 🙂
Zjevně máte problémy. Já je nevyřeším.
U nás cca 10 km. V Polsku cca 380 km. Pokud se ten náš úsek nebude moc rozpadat, tak je relace Ostrava – Varšava za dvě hodiny reálná. Ach jo. :´-(
Proč ach jó? Já jsem rád, že 2 hodiny jsou reálný čas.
Ten povzdech nepatřil 2 hodinám, ale mnou tušené traťové rychlosti (cca 250 km/h) na polském území.
Kde buda trať napojena na naší straně? Existuje plánek?
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2920712-bohumin-zaluje-kraj-kvuli-vysokorychlostni-trati-omezujete-mesto-v-rozvoji-tvrdi
Hlavně že máme ve vládě odborníky. Je fakt ostuda, když už Poláci jsou před námi.
V čem jsou před námi? Že začali malovat VRT na papír?
Oni VRT už, ale mají, narozdíl od nás.
150 km, kde se jezdí dvoustovkou je VRT?
Kolik těch km máme my ?
Kolik placatých dlouhých tratí jak pravítko máme my.
tak mame ferdinandku, ale ta uz sto let vede odnekud donikam… 🙂
Pokud vím, tak na většině trasy CMK je rychlost omezena na 160 km/h.
A hlavně to postavili už dávno „za bolševika“ = viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Centralna_Magistrala_Kolejowa , tedy ani zdaleka ne v „nové“ době, na jejímž počátku šla naopak železnice v Polsku tvrdě ke dnu
Základní problém je v legislativě. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3043805-vyvlastnit-zacit-stavet-dalnici-a-pak-se-teprve-prit-s-vlastniky-zatim-nepruchodne
Jsou ve vládě 6 roků a teprve z toho možná uděláme téma pro příští volby. A mezitím Polákům už ani neuvidíme na záda. Jsou to bohužel podobní nýmandi jako ODS, ČSSD, VV a spol.
Tak jednou už to tuším před sobotkovou babiš kauzou shodili ano ze stolu.
Ono by bylo možná lepší, kdyby se úředník na to jednání dostavil. Taky by možná bylo lepší, dělat ty projekty kvalitně. A ne že jim to kdejaký rýpal shodí na procesních chybách. Tohle ohnutím vlastnického práva opravdu nevyřešíte.
POKUD byste měl pravdu (která je o kus složitější, ale dejme tomu), co pro to vláda udělala? A konkrétně ANO které je na dopravě i místním rozvoji už asi 6 let?
Zatím předložila naprosto tragický návrh nového zákona, od kterého dala ruce pryč i hospodářská komora, co jej sama pro sebe na zakázku napsala.
Ja nevím, moc se v tom nevyznam, ale nedávno snad přijali nějakej zákon podle kterého se dá stavět i na pozemcich co nejsou zatim vyvlastnene, nebo ne?
… zatímco odborníci v ČR nám vysvětlují, že na Bechyňce se musí zavést 25 kV. To proto, že u vozidla na 1,5 kV by se musela zkracovat vozová skříň, a tím pádem takové vozidlo bude stát jako 8 až 10 tramvají.
Z toho plánku vyplývá, že to ovlivní i napojení v Česku. Z Bohumína nová trať za hranice ve směru Věřnovice. A určitě to ovlivní i žst. Bohumín. V jakém je to stavu přípravy?
Tak hlavne pokud se polaci rozhoupaji, tak nejen, ze budou asi drive u hranic, ale hlavne to pomuze Bohuminu, kde je nekolik variant kvuli Polsku rezervovano a blokuje to rozvoj mesta…
ANO bude LIP . Prvních hmatatelnych výsledků naší vlády se chopili Poláci a dají nám rychlou možnost, jak cestovat ze severní Moravy rychle do celého světa a ještě utrácet peníze v jejich zemi.
Opravdu, když člověk sleduje to tempo výstavby v Polsku, my jsme s tempem výstavby opravdu trapní. I co se čerpání prostředků z EU týče. Mnohokrát jsem pracoval s Poláky a ti to mají nalajnováno zcela jasně, pumpnout EU jak se dá. S ekologickými aktivisty skoro žádný problém, vše funguje jak po drátkách. V Katowicích se staví o 106, Ostrava i přes to, jak se ekonomice dařilo, stagnuje a o stavební boom ani nezakopla. A přitom jsou si to velmi podobné regiony, kdy rozdílovým hráčem je letiště. Zatímco v Katowicích sídlí a zakládá pobočky mnoho nadnárodních firem, v Ově se děje… Číst vice »
Tak me desi to, ze treba byla averze vuci prejimani francouzskych norem pro VRT, i averze vuci zahranicnim odbornikum… s takovou bychom jeste dalsich x desitek let ladili normy a vymysleli jiz davno vymyslene… Tohle je take jedna z brzd rozvoje a prejimani novych technologii… Jak mame asi zistat zkusennosti…? Stavebni rizeni ani nekomentovat, vetsinou trvaji neumerne dlouho, tezko neco prosadite pres ego dulezitych lidi, kteri maji jasno uz predem a vsichni ostatni jen jim to kazi… Nelze opominou i chyby v projektech, kterych se chytaji ruzne spolky, a tvrda nekomunikace s obcemi, lidmi v dotcenych oblastech… Tak trochu to… Číst vice »
No myslím, si že je to dáno i tím, že Polsko je prostě větší trh a země. Se nedivím, že si vyberou Katowice.
To letiště v projektu CPK neni zrovna úplně ve Varšavě.. Polaci jedou, jenom moc nechapu smysl CPK letiste jižně od Varšavy, když si nedávno zacali stavět jiné severně od WAW – Modlin
Modlin si nezačali stavět, ten stojí už X let. Soukromá společnost k němu akorát přidělala terminál a provozuje tam lowcosty.
CPK je v první řadě vějička na eurodotace pro zlepšení železniční infrastruktury. Letiště je teprve v plenkách a bůhví, jestli vůbec bude, ale PKP už nakupuje vlaky a staví tratě s odkazem na „zlepšení napojení CPK“ .
CPK v sobě obsahuje spoustu věcí. První jste zmínil. Další je nemožnost rozvoje současného letiště WAW, tak si chtějí postavit nové někde v polích. Výhodou současného hlavního letiště ve Varšavě je jeho poloha vůči centru města, kde je to neskutečně blízko. To CPK odbourá, ale slibují tam nasadit VRT ze všech koutů Polska, takže pro Varšavu nevýhoda, ale pro přestupy vlak – letadlo vynikající. V neposlední (možná v hlavní) řadě se hraje o pozemky pod varšavským letištěm, je jich spousta a budou extrémně lukrativní. Možná si už na ně někdo brousí zuby.
Poláci krásně šlapou na plyn v tempu výstavby moderní a dostupné infrastruktury zatímco Česko se dál a dál propadá do kategorií skanzen maximálně ve 20. století.
Asi už mají v Polsku vyřešený problém s DPH na pivo točené, řezané, lahvové i na hladinku. A na Stáčení temného piva, zda by tato kniha měla či nemal být v které sazbě DPH. Takže se mohou věnovat důležitým věcem, namísto mikromanagementu.
Vy jste asi v Polsku v životě nebyl…
Že by se začínala rýsovat budoucí Moravská letištní linka? Wien Flughafen-Wien-Brno-Přerov-Ostrava-Katovice-Letiště Katovice…tedy až bude opraveno Brno-Přerov. Toto experesní spojení by udělalo větší službu než lety někam do hubu…
Na Katowické letiště vedla tuším vlečka než to přestřihli silnicí. Z centra Ostravy na Katowické letiště by byla značka ideál. To by si ale nemohli naši zástupci na krajském úřadě honit triko s Mošnovem. A je jedno z které strany jsou, za posledních 20 let to byly všechny partaje.
Vlak na katovické letiště je v pokročilé fázi přípravy. Bude to ale jen „s-bahn“, navíc ve stopě té původní trati, takže místo radiálního směru z centra Katovic (resp. Chořova, Sosnovce,…) to bude tangenciála ze Zawiercia do Tarnovských Hor.
Když už jste to pojmenoval Moravská letištní linka, tak proč ne: Wien Flughafen – Wien – Brno – Letiště Tuřany – Přerov – Ostrava – Katovice – Letiště Katovice? Ten vlak stejně pojede okolo a zastávka je tam plánovaná.
Opraveno Brno Přerov. Jo aha, ono se stavbě dvojkolejky v úplně jiné trase říká oprava.