Poláci vrátili SORu nové autobusy, český výrobce dodal jiné, než chtěli

Autobus SOR CN12. Foto: SOR LibchavyAutobus SOR CN12. Foto: SOR Libchavy

Česká společnost SOR Libchavy přišla o dodávku sedmi autobusů pro polského městského dopravce PKS Nysa. Do Polska dodala omylem jinak

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Yellowhammer

Tak má SOR 7 skladovek „(skoro)polské“ specifikace. By mě zajímalo, kde nakonec skončí

Vlk Libor

Ja se jenom divim že tu parodii na autobus vůbec někdo kupuje.

Krokous

To není možný, to by se soukromé firmě nikdy nestalo…

železničář v důchodu

Otázkou je, kdo konkrétní to skutečně zavinil (a proč) a jak za to bude postižen, když tím kazí pověst firmy.

Jan Tichavský

Asi nějakej obchoďák. Bude si to muset napracovat při získání dalších zakázek. U nás ve firmě se taky hodně snaží, kolikrát prodávají nové zboží které ještě nebylo vyrobeno a řádně odzkoušeno a pak se diví že se nestíhají termíny dodání.

Leoš Konečný

To má nějakou pověst tato firma?

petr.r

jestli jde o menší výkon motoru? Nestačí tych 210kW , vždyt tam nemají žádný kopec.

Jen tak

jestli staci nebo nestaci je zcela irelevantni. Pokud objednatel vysoutezil specifikaci XX a dostal YY … tak nema moznost jinou, nez to vratit, nebot jinak by ho vzapeti roznesli na kopytech ostatni, co se toho tendru ucastnili…

Nelive o tom, ze pokud na to byly EU dotace, tak by v tu ranu na ne nastoupila i EU

Josef22

Máte pravdu.
Vzhledem k tomu, že na to byla dotace z EU, tak by ji v případě odběru těchto neodpovídajících autobusů museli vrátit.

Josef22

Teď si uvědomuji… Není v článku chyba? Dotace na diesel?

železničář v důchodu

A „SOR CN12“ je na naftu? Neznamená náhodou to označení „CN“ plyn?

sorák

Neznamená. Jedná se o (víceméně) příměstskou verzi. Vozidla na plyn mají u SORu v názvu „G“ – BNG, NBG nebo i CNG.

Graylag

Neznamená. C je označení pro dvoudveřový/meziměstský autobus (tohle je přejaté ještě z původní Karosy) a N znamená nízkopodlažní.
Aby byl plynový, musel by mít označení CNG

železničář v důchodu

„sorák“ + „Graylag“: Aha, máte pravdu (a blbec jsem já) = díky za vysvětlení.

Petr

pak se diví, že od nich nikdo nic nechce

Radek

… a proto mají rekordní výrobu.

Mates

No když si jeden zákazník objedná stovky vozů, kvůli zajímavým soutěžím a levný ceně, pak se není čemu divit 🙂 I když co považujete za „rekordní“…

noerf

Petr: No co, DP města České Budějovice koupil na jaře nové Solarisy IV. generace na CNG a jeden během tří měsíců shořel. Chyby se holt stávají.

Kubrt

To je naprosto odlišná situace; havárie se stávají více méně náhodně, ale v tomto případě jde o brutální pochybení konkrétních lidí, co tu zakázku řešili.