Autobusy

Poláci vrátili SORu nové autobusy, český výrobce dodal jiné, než chtěli

Autobus SOR CN12. Foto: SOR Libchavy
Autobus SOR CN12. Foto: SOR Libchavy

Česká společnost SOR Libchavy přišla o dodávku sedmi autobusů pro polského městského dopravce PKS Nysa. Do Polska dodala omylem jinak vybavené autobusy, než zákazník požadoval. O odstoupení od smlouvy informoval jako první server Nowa Trybuna Opolska.

Zakázku pro tamějšího dopravce PKS Nysa získal SOR loni v létě, měl dodat celkem sedm autobusů CN12 a jeden elektrobus. Po převzetí prvních tří autobusů se ale ukázalo, že nesplňují podmínky tendru. „Autobusy nesplňují technické podmínky stanovené ve výběrovém řízení a byly vráceny dodavateli,“ řekl Andrzej Kruczkiewicz, starosta města Nysa. Šlo například o výkon motoru nebo vybavení pro zdravotně postižené.

Za nové autobusy měl dopravce zaplatit téměř 8 milionů zlotých, nákup měl být financován z evropských zdrojů. PKS vypíše novou soutěž, SOR dostal ještě smluvní pokutu.

Společnost SOR Libchavy problém s dodávkou potvrdila, podle obchodního ředitele Filipa Murgaše jde o problém se smlouvou na naftové autobusy, smlouva na dodávku jednoho elektrobusu je bez problémů. „Při přejímce dieselových vozidel bylo zjištěno, že dieselová vozidla v některých technických parametrech plně neodpovídají specifikaci zadavatele, z tohoto důvodu zadavatel vozidla nepřevzal,“ řekl Murgaš.

19
Diskuze

avatar
6 Komentáře
13 Reakce na komentáře
16 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
16 Autoři komentářů
YellowhammerLeoš KonečnýVlk Liborželezničář v důchoduJan Tichavský Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Yellowhammer
Host
Yellowhammer

Tak má SOR 7 skladovek „(skoro)polské“ specifikace. By mě zajímalo, kde nakonec skončí

Vlk Libor
Host
Vlk Libor

Ja se jenom divim že tu parodii na autobus vůbec někdo kupuje.

Krokous
Host
Krokous

To není možný, to by se soukromé firmě nikdy nestalo…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Otázkou je, kdo konkrétní to skutečně zavinil (a proč) a jak za to bude postižen, když tím kazí pověst firmy.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Asi nějakej obchoďák. Bude si to muset napracovat při získání dalších zakázek. U nás ve firmě se taky hodně snaží, kolikrát prodávají nové zboží které ještě nebylo vyrobeno a řádně odzkoušeno a pak se diví že se nestíhají termíny dodání.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

To má nějakou pověst tato firma?

petr.r
Host
petr.r

jestli jde o menší výkon motoru? Nestačí tych 210kW , vždyt tam nemají žádný kopec.

Jen tak
Host
Jen tak

jestli staci nebo nestaci je zcela irelevantni. Pokud objednatel vysoutezil specifikaci XX a dostal YY … tak nema moznost jinou, nez to vratit, nebot jinak by ho vzapeti roznesli na kopytech ostatni, co se toho tendru ucastnili…

Nelive o tom, ze pokud na to byly EU dotace, tak by v tu ranu na ne nastoupila i EU

Josef22
Host
Josef22

Máte pravdu.
Vzhledem k tomu, že na to byla dotace z EU, tak by ji v případě odběru těchto neodpovídajících autobusů museli vrátit.

Josef22
Host
Josef22

Teď si uvědomuji… Není v článku chyba? Dotace na diesel?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A „SOR CN12“ je na naftu? Neznamená náhodou to označení „CN“ plyn?

sorák
Host
sorák

Neznamená. Jedná se o (víceméně) příměstskou verzi. Vozidla na plyn mají u SORu v názvu „G“ – BNG, NBG nebo i CNG.

Graylag
Host
Graylag

Neznamená. C je označení pro dvoudveřový/meziměstský autobus (tohle je přejaté ještě z původní Karosy) a N znamená nízkopodlažní.
Aby byl plynový, musel by mít označení CNG

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„sorák“ + „Graylag“: Aha, máte pravdu (a blbec jsem já) = díky za vysvětlení.

Petr
Host
Petr

pak se diví, že od nich nikdo nic nechce

Radek
Host
Radek

… a proto mají rekordní výrobu.

Mates
Host
Mates

No když si jeden zákazník objedná stovky vozů, kvůli zajímavým soutěžím a levný ceně, pak se není čemu divit 🙂 I když co považujete za „rekordní“…

noerf
Host
noerf

Petr: No co, DP města České Budějovice koupil na jaře nové Solarisy IV. generace na CNG a jeden během tří měsíců shořel. Chyby se holt stávají.

Kubrt
Host
Kubrt

To je naprosto odlišná situace; havárie se stávají více méně náhodně, ale v tomto případě jde o brutální pochybení konkrétních lidí, co tu zakázku řešili.

Newsletter