Poláci prorazili nový tunel na rychlostní silnici v Beskydech k hranicím se Slovenskem
Ražba tunelu na silnici S1 v úseku Przybędza - Milówka. Foto: GDDKiA
Úsek nové rychlostní silnice spojující Katovice a Žilinu má být hotový v roce 2024.
Mapa výstavby dálnic v Polsku (neskutečné tempo) http://ssc.siskom.waw.pl/
Polsko je 5x větší rozlohou, a 4 x na počet obyvatel, proto srovnání s námi není úplně adekvátní. Nicméně u nás se stavba dálnic skutečně nedaří, byla prakticky zastavena již v době krize okolo roku 2008, a zpomalila se i nutnou rekonstrukcí D1. D0 stojí.
A slovaci o tom vedi?
Slováci mají do Čadce postaveno, ale do Žiliny daleko..
Už aby to bylo. Neznám jinou zahraniční silniční stavbu, která bude mít tak pozitivní vliv i na území ČR. Tohle přebere velkou část tranzitu z I/11.
Dal jsem vám palec nahoru.
Významná stavba. Pomůže a uleví…
No ale Čadca až Žilina?
Masakr motorovou pilou…
Jedině v neděli ráno se dá jet.
A později odpoledne zpět k večeru.
Tam to chybí a doslova bolí.
Ten úsek Čadca Žilina….
Ještě že od nového GVD přidávají vlaky.
Iv okrajových časech. Naštěstí….
Škoda že ty návaznosti JŘ busů jsou tam absolutní tragédie. Snad jenom zatím. Některých destinací je škoda že jenom autem. Tak snad to bude lepší a lepší.😀
Avizují zlepšení návazností v Žilinském kraji………..
Tak držím palce a na nové JŘ od prosince jsem zvědav tedy u busů……..
Vlaky se celkem vydařily od nového GVD na Kysucích tedy aspoň……..
Bohužel nějaké návaznosti řeší jen v oblasti, kde už mají IDS, jinak téměř nulové změny. Návrhy jsou na webu Žilinského kraje, odbor dopravy
Situace hlavně v Radoli je samozřejmě žalostná, ale to už je záležitost Slováků. Hlavní je, že zmizí velká část PL-SK tranzitu z území ČR.
No a neměli by bratři Slováci kopnout do vrtule? Že to jde jde vidět na Polácích.
Slováci bohužel na středním Slovensku mají nejsložitější stavbu dálnic ze všech okolních států. Jen tunel Povážský Chlmec /kousek na sever od Žiliny/ na této trase byl problém, který nakonec za pochodu řešily 4 státy: Slovensko, Česko, Německo a Rakousko. Musely se spojit prozatím nespojné softwary. Také to stálo “ o trochu více“ 🙂
Tedy problémem bylo nízké nadloží.
Tak tady opravdu někdo nekecá a maká. Krásná práce bratři Poláci 👍
Snad si z nich také vezmeme příklad a pořádně šlápneme do pedálů.
Když budete mít stavební povolení a peníze, tak bude prováděcí firma makat i tady. Jedno jestli polská nebo česká.
To ano, to máte pravdu. Jen u nás vyřízení stavebního povolení trvá podstatně déle jak v Polsku. A peníze jsme mohli mít z EU. Jen mít připravené projekty…
Tak zrovna tento úsek žádný příklad není, nabral už minimálně roční zpoždění.
Rok zdržení při samotné stavbě je omluvitelný. To že se u nás mnohé stavby táhnou desítky let je neomluvitelné.
A dále, Slováci staví v místech středního Slovenska, kde je v údolích (částečně zalitých Vážskou kaskádou a zastavěna jinými dopravními trasami – častá křížení) zcela mimořádně vysoká hustota obyvatel To znamená složitější výkupy pozemků, složitější trasování
Estakádu přes Hričovskou přehradu zprovoznili už před několika lety, ale dál údolím Kysuce k nedávno zprovozněnému úseku Svrčinovec – Čadca stavba zatím nepokračuje (staví se jen přivaděč KNM) a je to tam jaksi na dlouhé lokte.
V tunelování už nejsme ta velmoc, co v devadesátkách…
A to jsme se Polákům smáli…
Dnes jim můžeme závidět..
Máte tam chybu. Dálnice D3 není, a ještě dlouho nebude hotová a ke všemu na hranice s Polskem je jenom v polovičním profilu.
Kromě obchvatu Čadce stojí z D3 velké kulové. A dlouho stát ještě bude.
díky za upozornění, zmátlo mě označení D3 u polovičního profilu.
Chýba 22 kilometrov diaľnice D3 z 59 kilometrov.
Bohužiaľ tie najdôležitejšie úseky.
To že niektoré úseky sú v polprofile nič neznamená. Stále sú považované za diaľnicu, keďže tie polprofily postačujú.
ještě je hotový úsek Hričovské Podhradie – Žilina Brodno
ano, část od Svčinovce po hranice je v polovičním profilu, což jednoznačně dává smysl s ohledem na intenzity provozu, kdy cca 2/3 všech aut z D3 pokračuje po I/11 na Jablunkov a jen třetina na Polsko a S1.. Ostatně polská S1 je od hranic až po Žywiec (celá trasa 30km) je také celá v polovičním profilu (co se týče již hotových úseků) a u nově budovaného bude jen kousek 2+2 (tunely) a zbytek rovněž v polovičním, takže se evidentně v nejbližších letech nepočítá s rozšiřováním…
Navic ta polska nedalnice konci v Bielsko Biale a dal nic…
Od Bielska bude pokracovat smerem KTW, jiz se vesmes buduje.
I v Polsku je jen jeden pruh až do Źywce. Zatím to ničemu nevadí, provoz není tak hustý. I v ČR je čtyřpruh od Bystřice na hranice v „polovičním“ profilu a není problém.
Největší problém na této trase je u Kysuckého Nového Mesta a tam se to aspoň částečně řeší.
https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo/video-stavba-privadzaca-v-knm-pokrocila-pripravuje-sa-budovanie-mostov
souhlas, a to je provoz po I/11 přes Jablunkov víceméně dvojnásobný oproti intenzitám na polsko-slovenské hranici D3/S1…
No a co se týče KNM, tak zmíněný přivaděč podle mě ale vůbec nic nevyřeší. Největším špuntem na trase je světelně řízená křižovatka právě u KNM, kde je hlavním problémem omezená propustnost v přímém směru. Pomohlo by případné rozšíření na dva pruhy v přímém směru řádově pár set metrů před a za křižovatkou, nebo se také relativně nedávno psalo o provizorním přemostění v přímém směru, ale myslím že je to aktuálně už u ledu… a dálnice hodně v nedohlednu..
Ale vyrieši… Čiastočne.
V KNM je veľká fabrika ku ktorej ten privádzač vedie. Tak isto časť dopravy do mesta môže byť prevedená na privádzač.
Jelikož přivaděč nebude mít přímou rampu ve směru KNM – Žilina, ale bude tam levé odbočení se semaforem, z jednoho špuntu budou dva.
Polovičný profil plne postačuje a dlho postačovať bude.
Ve všem za Polskem začínáme zaostávat a neumíme se napojit ani na rakouskou dálniční síť!
D3 bude za pár let na hranicích. Budou to Rakušáci, na koho se bude čekat. My máme zase problém na D52. Nemáme si moc co vyčítat (pokud jde o to napojení).
v jižních Čechách sice napojeno bude, ale část D3 přes Středočeský kraj ještě hodně dlouho ne, což je za mě osobně rozhodně větší problém a ostuda než chybějící napojení na hranice…
To není pravda, výstavba obchvatu Rainbachu im Mühlkreis začne na podzim příštího roku. Od Rainbachu do Wullowitz to je akorát 10 km.https://www.asfinag.at/bauen-erhalten/bauprojekte/s-10-muhlviertler-schnellstrasse-freistadt-nord-rainbach-nord/
Kromě ostudy D52 a D11 se rýsuje ještě třetí – nenapojení polské S8 na naši D43 známé jako Hitlerova dálnice, která jen umocní ostudu D52.
S8 by měla být z Klodzka na hranice jen v polovičním profilu, teda pokud vůbec bude…
No a když už nějaké napojení na hranice u Králík, tak bych se přikláněl spíše k propojení s I/44 u Zábřeha, ale jen v polovičním profilu (narovnání serpentin na I/11 + obchvaty obcí na trase)..
Což se víceméně chystá, celá I/44 až k Šumperku. MÚK s I/11 a přeložka u Chromče je už v realizaci.
Takovouhle přeložku s 1,3km tunelem asi nikdo nepovolí, což?
https://mapy.cz/s/nadujapudo
právěze nechystá… čtyřpruhovou I/44 do Šumperka a dvoupruh do Chromče beru jako hotovou věc, ikdyz obchvat Zábřeha a Libivé ještě pár let potrvají, ale budou… šlo mi hlavně překonání serpentin kde se bohužel nechystá nic. Přeložka I/43 na západ od Králíků (východně od masivu suchého vrchu) je alespoň v nějakém záměru…
Ta středoevropská dálniční ostuda jsme opravdu my. Rakousko má mnoho let dálniční spojení se všemi svými sousedy kromě ČR. Jižně od Pohořelic se nekoplo do země už více než čtvrtstoletí, o D3 raději ani nemluvě…