Poláci křísí u hranic s Českem nepoužívané lokálky

Nové jednotky Pesa Elf2 pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KDNové jednotky Pesa Elf2 pro Koleje Dolnośląskie. Foto: KD

Vlaky mají opět jezdit pod vrcholy Krkonoš a Jizerských hor.

Dolnoslezské vojvodství převzalo formálně další železniční tratě, na kterých už delší dobu nejezdí vlaky. Plánuje jejich revitalizaci a návrat pravidelné dopravy. Jedná se o tratě, které jsou v těsné blízkosti českých hranic.

O bezplatném převodu tratí z polské obdoby Správy železnic PKP SA na vojvodství informoval dolnoslezský náměstek pro dopravu Tymoteusz Myrda. Trať přejde do správy organizaci DSDiK, což je obdoba českých krajských správ silnic spojená i o údržbu železnice.

Nově pod DSDiK patří trať z Mysłakowic do Karpacze, horského střediska pod Sněžkou. Jde o zhruba osm kilometrů dlouhý úsek. Díky tomu by mělo dojít k obnovení pravidelných vlaků z Jelenia Góra – Karpacz. Vlaky do Karpacze naposledy jezdily na začátku tisíciletí.

Z národního programu obnovy chce dolnoslezská vláda získat až 100 milionů zlotých na obnovu tratí do Karpacze i Kowary. V plánech je i jejich elektrizace. Vojvodství současně připravuje revitalizaci tratě do města Świeradów-Zdrój, které leží u české hranice pod vrcholem jizerskohorského Smrku. Zde provoz skončil na sklonku 90. let minulého století.

PKP převedla na Dolnoslezské vojvodství již 12 tratí o délce 136 kilometrů. Další na předání jsou ještě tratě, Wojcieszów Górny – Nowy Kościół, Gryfów Śląski – Ubocze, Tomkowice – Marciszów a Kamienna Góra – Jelenia Góra.

Tagy Dolnoslezské vojvodství Koleje Dolnośląskie obnova regionální tratě Polsko Top
173 komentářů