Poláci chystají čtvrtý čtyřpruh na české hranice. Rychlostní silnice S8 povede Kladskem
Rychlostní silnice S3 míří k české hranici. Pramen: GDDKIA
Nový úsek bude dlouhý 45 kilometrů, hotový má být do roku 2030.
Nový úsek bude dlouhý 45 kilometrů, hotový má být do roku 2030.
Řekl bych že Poláci budují ty dálniční tahy na jih a přes nás do Rakouska, Itálie aj. hlavně pro své kamiony a auta. Jistě ne abychom se rychleji a snáze dostali do Polska. Chtělo by to konkrétní čísla jaký je objem vzájemné silniční, resp. I železniční dopravy.
Pane autore, jste si jisty, ze se ma jednat o „ctyrpruh“. Neco malo polsky umim a nevidim to tam, ale mozna jsem se prehledl. Nezapomente, ze Polaci maji standardy na „S“ silnice i dvoupruhove. Ze nekdo pripustil, ze by S8 vedla az k Boboszowu nemusi vubec znamenat ctyrpruh.
V oficiální zprávě se navíc píše jenom o dálnici do Kladska, nic víc jsem tam nenašel.
https://www.duw.pl/pl/dla-mediow/aktualnosci/17756,Przybedzie-nowych-drog-w-woj-dolnoslaskim-w-ramach-Rzadowego-Programu-Budowy-Dro.html
Autostrada A4 na opolskim odcinku ma być poszerzona o trzeci pas jezdni w każdą stronę
https://nto.pl/autostrada-a4-na-opolskim-odcinku-ma-byc-poszerzona-o-trzeci-pas-jezdni-w-kazda-strone/ar/c4-15749218
Vybetonujte celou zem, ať mohou jezdit auta jako lodě podle kompasu, všechno se dá dovážet
Nikdo nechce nic zbytečně betonovat. Jen si zasloužíme nejen dopravní infrastrukturu odpovídající 21. století.
To co si zasloužíme, to nepochybně dostaneme. Jen nám bude u toho horko.
To co si zasloužíme dostaneme,jen nám u toho bude horko.
Tedy rychlé železnice.
Potřebujeme jak železnice tak i silnice a tam kde to jde a dává to smysl tak i dopravu po vodě. Ono by bohatě stačilo navázat na Baťu.
Nejspíš máte vydlážděnou koupelnu. Předpokládám totiž, že mlatovou podlahu (=udusaná hlína) v koupelně nemáte. Znamená to, že vydláždíte i celou zahradu?
Ne znamená to, že jsem použil nadsázku. Třeba proto, že mi není jedno, že lidi dávají konzumu přednost před kvalitou prostředí, bez kterého se neobejdeme. Že naše konání směřuje ke krachu je můj názor. Jsem starej, nějak to doklepu, ale o mne nejde.
vím je to ve hvězdách. Ale existuje plán jak ten prod aut převézt mezi dálnicemi mimo obce. Pro ty, kteří řeší kudy…
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/319/infoletak_s43-lanskroun-dolni-lipka.pdf
Dálnice přes Kladsko dává smysl. I z Vratislavi to je přes S3 velká oklika, neboť S3 nevede na Vratislav, nýbrž na Štetín. Takto bude moci doprava navázat na D11 ve směru na Olomouc či na D43 ve směru na Brno. Pouze by mělo Ministerstvo dopravy zareagovat a přehodnotit priority. Určitě by měl na S8 navázat minimálně trojpruh jak ve směru na Lanškroun, tak i na Šumperk.
Tohle je slušný důvod k aktualizaci PÚR.
„Určitě by měl na S8 navázat minimálně trojpruh jak ve směru na Lanškroun, tak i na Šumperk.“ Souhlasím, že by to chtělo vyšší kapacitu, ale kam by se ten trojpruh vešel? Žiju pár kilometrů od Dolní Lipky na I/11 ve směru na Šumperk a nějak si nedovedu rozšíření téhle silnice představit a vést v okolí novou silnici asi taky není kde…
Lépe rovnou budovat 2+2. Jinak s Vámi naprosto souhlasím. Naši plánovači by se měli dívat na naši infrastrukturu s patřičným nadhledem.
Prostě vybudovat rychlostní silnice na Šumperk a tam dobudovat ty zbylé úseky směr Olomouc, ale to bude u nás tak 2050, bo se ještě o tom ani nezačalo uvažovat.
doufám, že se to nakonec nepostaví. je to zbytečné a Kladská kotlina je příliš pěkná.
a hlavně — ty peníze potřebuje železnice, a to na obou stranách hranic.
U autíčkářů malujících si dálnice celou Evropou s tímto neuspějete. Životní prostředí a krajina jsou nic, pohodlná jízda v plechovém křesle všechno.
Že tady nejvíc nadává ten, který je zásadně proti VRT a Krušhonohský tunel považuje za nesmysl.
Přitom železnice je vhodná především na velké vzdálenosti, a k tomu by ta VRT měla docela pomoct. Mimo jiné tím, že se zčásti uvolní kapacita na stávajících tratích.
Chtělo by trochu nadhled, řešit a přemýšlet nad dopravou koncepčně a ne jen z pohledu nadseneho nadrazaka.
O nádražáctví jde až v poslední řadě.
Vy si prostě myslíte, že to tady všechno půjde dál stejným směrem.
IPCC nevydává své zprávy o stavu klimatu planety jen tak zbůhdarma.
EP a EK nevydávají rozhodnutí o přesunu 75 % dopravy na železnice jen tak z plezíru. Bemění energetickou politiku, protože je baví vrtat do byznysu a bourat lidem bábovičky.
Opravdu to není tak, že by se svět zbláznil a jenom českému sedlákovi zůstal „zdravý rozum“.
Čím dřív přijmete realitu, tím líp pro všechny.
EP a EK jsou odtržené od reality a věřit jim můžou akorát hujeři.
80 % obyvatel EU je odtrženo od reality. Jenom čeští sedláci zase zachrání svět.
Asi není co dodat.
Nebo chachaři
To jako někdo v EP a EK bouchne do stolu a rozhodne že 75% dopravy přejde ze silnice na koleje? Vždyť to je naprosto nereálné, hlavně za situace kdy železnice dělá všechno pro to, aby přišla i o to co vůbec zatím ještě po kolejích jezdí…
Už se stalo. Do roku 2040.
Ono to není fyzicky nereálné, logistické řetězce by se tak za těch 20 let relativně bezbolestně nastavit daly, pokud by za těch 20 let došlo k úpravě infrastruktury.
Je to nereálné jen a pouze z důvodu myšlení a byznysu některých lidí.
Bohužel i tak je to jen mokrý sen. Železnice sama sobě už roky úspěšně podřezává větev a nedá se čekat nějaké zlepšení, spíše ještě větší zhoršení.
Bohužel. Různých „optimalizátorů“ je všude plno, včetně dráhy.
Holt se pánové chtějí všichni usmažit.
Jo zprávy o klimatu, tak v roce 2020 měly roztát ledovce, Holandsko přestat existovat a tak-teda v roce 2000 to říkali prý klimatologové. Asi chybka?
Chlapec je expert …
Jedná se o hlavní tah z velkých polských aglomerací směrem na jih – Rakousko atd
Bude pro ne významnější než S3
Uvidíš ze to postaví ještě dřív než je plan..
Ta dalnice měla být dávno – ne nadarmo se říká , ze Hitlerovi inženýři bylo největší machri ohledně trasování..ze do toho přišel nesmyslný posun civilizace o 300 km na západ , to už je věc historie
Sami si to sežrali svým nacistickým machismem.
No základní síť nám nalajnovali v Evropě římané a funguje dosud. Ano a tahle dálnice byla dohodnuta už 1938
Nezbývá nic než jim gratulovat a připravit se u nás na ještě větší provoz na stávajících a občas v plném rozsahu provozuschopných komunikacích. Na to, že jsme tranzitní země uprostřed Evropy, kt údajně byla lídrem východního bloku, tak teď jsme slušně v …. Tranzit S-J krom úseku Věřňovice-Brodské neexistuje a pochybuji, že se ho do důchodu dožiju.
Jojo, nemůžu se dočkat na ty ucpané silnice na Lichkov, Boříkovice a Králíky
Katastrofa. Už teď mám polských kamionů po krk
Kde kdo na kamióny nadává. Ale každý chce mít na svém stole čerstvé potraviny a nakupovat co nejlevněji. Což se bez těch kamionů prostě neobejde. Nebo si myslíte že ty spousty řidičů náklaďáků nudí a těší se že mohou do ČR vyrazit na projížďku?
Já nemám ani tak problém s kamiony všeobecně, jako spíš problém s polskými řidiči těch kamionů. To, co tady předvádí, bývá neskutečný.
Jj vůbec místním nezávidím. Navíc developeri rozjíždí projekt za projektem na Dolní Moravě a přitom stávající dopravní infrastruktura zůstává původní, prostě cesta do pekla pro všechny, místní+turisty.
Poláci – přesný opak Rakušanů.
Stále důraz na průmysl a nástroje, hlavně aby se točily prachy. Životní prostředí nic.
Mno, vzdyt taky v regionu budoucnost patri Polsku, ne Rakousku ci Nemecku. Tyto dve zeme jdou do novosocialistickeho upadku.
Kde já už jsem to jenom slyšel?
Jo už vím, v brožurkách marxleninismu:
„Prohnilý Západ nevyhnutelně skončí, protože bude zatlačen dějinnou úlohou usilovné práce slovanského člověka.“ 😀
Vás svazáky naruby opravdu „miluju“. Jste tak hloupí a naivní, že ani netušíte, z čeho váš „názor“ vůbec vyvěrá. 😀
O úroveň vědeckého poznání na západě opravdu nemám strach.
Nebo nedej Bože Česku.To se zhroutí při vyplňování formuláře pro formulář.
Bože ty seš fakt blbec, se pokakej ze životního prostření,,,
Jj, a ty holt spíš na zemi na parkovišti na špinavém betoně mezi olejovejma skvrnama a hlučnejma smrdícíma kamionama, viď.
Nejdřív si nastuduj, co je to životní prostředí, a pak přijď.
Asi mu kamioňáci š……..í starou 😁
Tak doufám, že tohle konečně povede k zahájení D43 v celém profilu jako 4 pruh, a mělo by se zvažovat zda planovaná přeložka I/43 okolo Lanškrouna a Štítů by neměla být alespoň v profilu 2+1…. Ale to je asi scifi…
Úplně si nemyslím, že by při existenci souvislé dálnice Zábřeh – Olomouc – Brno byla D43 nezbytná pro tento směr do Polska…
Z Lanškrouna do šalingradu přes Olmik? Tak tenhle matroš chcu taky.
Zdůrazňuju část věty „pro tento směr do Polska“. Nemluvím o Lanškrounu. Jen o tom, že tranzit Brno – Wroclaw je řešitelný i přes Olomouc.
I/43 kolabuje už několik let. D43 je jediné řešení. Nevím odkud jste ale dejte si někdy trasu LA/ČT Svitavy Brno…
Kolabuje dojížďkou do Brna, ne tranzitem.
Tím netvrdím, ze tam tranzit není, ale je pro dopravní situaci méně podstatný.
No a až se přidá ten tranzit, tak bude vymalováno,
Už teď je vymalováno. Žádný tranzit navíc už se tam nevleze. Ani do Brna, ani na D1 pod Brnem.
Opravdu pořád chcete tlačit tuhle nic neřešící dopravní politiku?
Jak můžete psát podobné nesmysly? Celá cesta od I/35 na jih k Brnu je přetížená, a to osobní i nákladní dopravou. Je to prostě hlavní tah sever – jih. D 43 rozhodně chybí.
Ale možná všechny pošlete šukafonem po lokálce a ještě to stihnete vykřižovat s nákladními vlaky.
Jak můžu psát podobné „nesmysly“?
Zajeďte si někdy k Brnu, kde by měla ta vaše D43 končit, a zkuste se podívat, jestli se tam ještě něco vleze, hm?
Ona by tam právě končit neměla, měla by pokračovat dál na jih a napojit se na D52. Navíc D1 má být 3+3.
Jenže oni po dokončení „hitlerky“ na Vídeň volají snad už od doby kdy padla železná opona. Aby mohli pohodlně dojíždět za prací do Vídně (což přinese v součtu Polsku nemalé peníze) a pak taky na dovolenou k Jadranu. Podívejte se na hustotu dálniční sítě v Belgii nebo Nizozemsku, tam věděli že je to potřeba tak neremcali a postavili, slouží to dobře. Nakonec se ukáže že ta D43 bude muset být rozšířena na 6 pruh protože nikomu se nebude chtít zajíždět víc než 100km přes Kralovec-HK. Problém vidím i v neřešení pražského okruhu, vemte si kolik Poláků pracuje v Mnichově, myslím… Číst vice »
Na trase Mikulov-Brno-Svitavy-Králíky se v pátek večer a v pondělí nad ránem vysktyuje zvýšené množství osobních aut s Vídeňskou SPZ. Předpokládám, že krajanské sdružení Poláků ve Vídni doma zalobbovalo – úzké hrdlo z Dolní Lipky do Lanškrouna nějak přetrpí (a domácí se raději budou klidit z cesty, zmiňované vozy s Vídeňskou SPZ mají asi jinak kalibrovaný tachometr), zbytek – tedy obchvat Svirav či dokonce R43 MorTřebová – Brno budeme nuceni dostavět tak jako tak…
Holt budeme stavět kruháče v každé dědině.
Anebo bude konecne pomáhat a chránit i česká policie. A to si pište , ze kierowca polski będe miał respekt, pięniadze są pieniądze…
Vozy s vídeňskou SPZ si spojujete s Polskou lobby ve Vídni? Nenapadlo vás že mnozí z Poláků v té Vídni žijí časzo mnoho let, mají treba i rodiny, pobyt tam a auto koupili o něco levněji a v lepším stavu tam nez v Polsku?
Nevím, jestli to tu už nezaznělo, ale S3 není jediná, která skončí na silnici I. třídy. Dálková silnice do Těšína taky končí na I/48 a ne D48, která začíná po několikasetmetrovém úseku za řekou a snad i kruhovým objezdem…
Hraniční most je dvoupruhový. Takže S52 končí už v Polsku ještě před hranicí.
Než na pumpě u Miedzylesie dojím guláš tak projede jen pár aut.
Takže dálnice asi vygeneruje další provoz. Hodně asi dělá, že přes přechod do Lichkova nesmí kamiony. No tak to potom bude na české straně docela mazec.
Jestli to nebude tím nízkým podjezdem, dá se sice objet přez vedlejší přejezd, ale cestičkou úzkou
Dokud tam nebyla silnice, tak tam neprojelo vubec nic.
A co teprve, dokud tam ani nebyl hranicni prechod, co?
Poláci jedou. Měli bychom si z nich vzít příklad jak budovat infrastrukturu. A také protáhnout plánovanou 43 až k hranicím.
Měli bychom si z nich vzít příklad, jak se to nedělá.
Oni jsou vůbec na špici, například v letecké dopravě.
Je to trasa: Exteritoriální dálnice Vídeň–Vratislav (Hitlerova dálnice)?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Exteritori%C3%A1ln%C3%AD_d%C3%A1lnice_V%C3%ADde%C5%88%E2%80%93Vratislav
V podstatě ano. Spojení Vratislavy s Vídni.
Koukám, kolik je tady staromilců (Ergo Vratislava je dnes Vratislav). 🙂
Taky to může být spojení ze severního Německa na Maďarsko a Balkán. Pak by nebylo zapotřebí projíždět ani Brnem, ani Vídní, ale přes Olomouc po D55 na Břeclav a Slovensko.
To tak je. S3 přivádí dopravu ze Štětína a ze severního Německa a přes D11 a D35 na Olomouc.
A možná právě proto chtějí investovat i do kratšího spojení. Podívejte se na mapu a udělejte si spojnici Wroclaw-HK-Olomouc.
Tož kurňa, všici navyšujů rozpočty pro stavby dálnic a železnica ostrouhá…
Dálnice si budou muset poláci zaplatit ze svého. EU bude dávat peníze hlavně na železnice. Pro ČR to znamená více peněz na železnice a méně na dálnice, protože Babiš je na dotace. Volby na tom nic změnit nemůžou, protože piráti jsou pro železnice také. Ne z důvodu dotací, ale ideologie.
To se pletete. Ve stredni Evrope ostrouhava zeleznice jenom u nas a na Slovensku. Tak na to myslete na podzim.
Přímé evropské spojení Vratislav – Morava a dále Rakousko, Slovensko, Maďarsko ale přece dává smysl!!! Skokově by vzrostl rozvoj na této trase! Nemusíme všechno trasovat jen přes ten pitomý prágl… Spatřuji klasické arogantní jednání ŘSD „My to neplánujeme, my to nepotřebujeme, my to nechceme…“ Celkově za celé roky se nenaplánoval jediný nový čtyřpruh, vše se řídí jakousi zastaralou koncepcí dálniční sítě. Věřím, že Polsko naváže diplomatickou cestou na další jednání o tomto spojení s novým ministrem dopravy, který tu krátkou spojku na čtyřpruh u Šumperka podpoří. Nebo to může jít na Svitavy a 43 na Brno. Je to pro nás… Číst vice »
Jak již bylo zmíněno níže, tak v plánu něco je:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/319/infoletak_s43-lanskroun-dolni-lipka.pdf
To není jen o ŘSD. Jde o to, co schválí centrální komise MD a ta v současnosti spekuluje, zda stavět „bývalou“ D43 v trase původní hitlerovy dálnice jako 4 pruh nebo jako 3pruh. Takže není divu, že od hranic do Lanškrouna se v daleké budocnosti uvažuje o přeložce I/43 jako S9,5.
Vzhledem k dotažení 4pruhu na hranice se to snad nějak přehodnotí i u nás.
„Celkově za celé roky se nenaplánoval jediný nový čtyřpruh, vše se řídí jakousi zastaralou koncepcí dálniční sítě.“
Tak to ty čtyřpruhy, co se staví, asi nebyly plánovány. : – )
Největší zdržení způsobují zelení a „havránkové“.
Pro Polsko je nejdůležitější tah směr jih a ten mají postaven dvěma nejdůležitějšími čtyřpruhy- A1/ D1 a S52/D48. Třetí směr, S1(posledních 8km), na slovenskou D3, dokončí za rok.
Ten zbytek obslouží D11.
Omyl. Paní Havránková se vždy chtěla se státem dohodnout. Původně požadovala směnu za sousední zemědělské pozemky. Z těch se později staly stavebními. Komunikace stylu vemte si peníze a neotravujte očividně nezafungovala.
Rádoby zelení to už je ovšem jiná kapitola.
A sedlačí dodnes. Kdyby jí stát vyhověl bylo by to hned.
„Skokově by vzrostl rozvoj na této trase!“
Rozvoj čeho? Dojížďky autem do Brna?
Pět mínusů, ale odpověď žádná. Tak povídejte o „rozvoji“.
Treba, ze neni nutne se do brna stehovat za praci, ale za tou praci do brna dojizdet.
A to je „rozvoj“?
Dojíždět autem denně 60 km do práce?
60 km i mnohem více se dojíždí úplně běžně a to i bez dálnice. Z tohohle vašeho dotazu je krásně vidět, jak jste úplně mimo a vůbec nemáte představu o realitě.
Myslel jsem, že trendem je omezovat počty aut na silnicích a ne jejich množství zvyšovat
„Skokově by vzrostl rozvoj na této trase!“ Jakože tím, že tady najednou začnou projíždět tisíce aut navíc nám nějak pomůže v rozvoji? Řekněte mi prosím v čem? Byl jste někdy v lunaparku jménem Dolní Morava? Tam je to přecpané už teď. Ve chvíli kdy se sem postaví dálnice, Poláci se nahrnou úplně všude, už vidím ty zacpané silnice a přeplněná profláklá místa. Slyšeli jste snad někdy, že by se na silnici přes Lichkov či Hanušovice tvořily kolony, pokud tam zrovna nebyla nehoda? Já tedy ne! Tak na co je potřeba zde stavět dálnice? Myslel jsem, že v rámci ochrany životního… Číst vice »
Víte, pro někoho „rozvoj“ = dobro a zároveň rozvoj = infrastruktura (hlavně tedy dálnice).
Ale do toho lunaparku není kloudná cesta z Olmika, Brna natož z Prahe
Rozvojem myslíte další nárůst počtu plechových hal a polí zarostlých plevelem? Zíral jsem, kolik je už teď v Lanškrouně montoven, ten blahobyt ale jaksi není vidět. V obchodech odpadky, nějaké krámky s laciným šméčkem, před zámkem všechny nové lampy postavené nakřivo, ve městě chcípl pes a potulují se po něm pouze partičky ukrajinských, rumunských a srbských dělníků. K čemu to je? A z opravené zámecké zahrady, která bude do dvou let celá počmáraná sprejery anebo se rozpadne, poněvadž byla postavena fušérsky, se spolu s místním bezdomovcem člověk kouká na odporné žlutozelené paneláky…Zemský ráj to na pohled…
Tento směr (Poznaň, Vratislav, Brno, Bratislava/Vídeň) mi dává větší smysl než ten co momentálně stavíme (Štětín, Zelená Hora, Lehnice, Pardubice / Hradec Králové). Je trochu s podivem, že na české straně zatím běží pouze vyhledávací studie kudy vést silnici I. třídy druhé nejnižší kategorie S9,5/70. Přitom i v této vyhledávací studii se vůbec nepočítá s nějakým napojením na I/44 u Šumperka, ale pouze s I/43 k Moravské Třebové ( https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/319/infoletak_s43-lanskroun-dolni-lipka.pdf ).
V podstatě v trase říšské A88.
Za mě dávají smysl obě stavby. Navíc bych připojil Liberec na A4.
A nezapomeňte na novou dálnici přes Opavu – Nový Jičín – Vsetín – Trenčín, dále Krnov – Bruntál – Olomouc, potom Kladsko – Náchod – Hradec, ještě Jelení Hora – Tanvald, a hlavně Hlucholazy – Jeseník – Šumperk – Zábřeh s bázovým tunelem pod Červenohorským sedlem.
Pak nastane ráj na zemi.
Ještěže se toho nedožiju
Trochu překvapující rozhodnutí. Jak už někdo zmínil, tak když už z Kladska pokračovat čtyřpruhem ke státní hranici, tak bych spíše očekával směr Kudowa Zdroj a Náchod. Tímto směrem nelze z české strany očekávat, že silnice bude někam pokračovat jako čtyřpruhová. Ale určitou úpravu české infrastruktury očekávat lze. Plánuje se přivaděč od budoucí D35 z Vysokého Mýta ve směru Choceň a Žamberk, tak třeba dojde k protažení až do Lipky. Stejně tak jak již bylo zmíněno se něco udělá se silnicí do Bludova. Obojí sice bude klasická silnice, ale když bude mít moderní parametry a bude trasovaná mimo sídla, tak si… Číst vice »
Taky myslím, dálnici bych na pomezí Orlických hor a Králického sněžníku taky stavět nechtěl. Jinak jsem pro stavbu dálnic kdekoliv, ale tady by to bylo zbytečné a krajině by to taky určitě neprospělo.
Kdekoliv, čili dálnice pro dálnice? Kde to krajině prospěje a proč to všude jinde zbytečné není?
Zelená totalita
Jak podle vás přeložka 11 u Bludova vyřeší problém mezi Dolní Lipkou nebo třeba jen Červenou Vodou a touto přeložkou?
Proč by vedla dálnice od Kłodzka před Kudowu-Zdrój do Náchoda a Jaroměře s napojením na D11, když ta už povede od Lubawky? Poláci tvoří sít severo-jižních dálnic vzdálených od sebe 50-100 km, už jich takhle mají rozděláno v různých krátkých úsecích 6, jen u nás to nemá na co navazovat.
Spíš mi moc nedává smysl dálnice nikam dál za Klodzko. Okolo Lichkova se pohybuji docela často a provoz na silnici je tam téměř vždy mírný. Tím ale neříkám, že nejsou na místě úpravy a přeložky komunikací ve stávajícím uspořádání.
hlavně nás v ČR to nemusí aspoň zatím vzrušovat. máme důležitější tahy, kam je potřeba investovat
No, tak až to postaví, budou lidé, žijící na trase I/43 od Králík po Opatovec, určitě skákat štěstím z polskejch kamionů.
dá se pak řešit i jinak. zakázat tranzit apod…
Jo, tak to je dobry reseni, no. Takhle by se dala vyresit spousta problemu.
Na jedničce docela obtížně.
Tomu bych rád věřil. Bydlím u I/45 a od té doby, co se otevřel přechod Vysoká-Bartultovice je tady docela šrumec. Obávám se, že na I/43 jen tak zákazy dát nepůjdou. On to vlastně bude přivaděč na D35 z králicka a Lanškrounska s nájezdem v Opatovci.
To už máme další zcela zbytečný směr. Po nevýznamném Mnichovu a
habsburské Vídni….zaostalá Vratislav. Jedna vlečka už vede do Trhové Ředvice. To zcela stačí ! Dalšì stavby by jen zatěžovaly uhlìkovou rovnováhu !!!
Jj, uhlíková rovnováha je totiž samozřejmě to poslední, o co bychom se měli starat.
Nejdůležitější jsou auta.
Kdyz verite lzim. Ti je pak tezke.
Vědecké práce v mezinárodních impaktovaných časopisech typu Nature a Science jsou lži.
Výborně.
Asi byste se měl dát vyšetřit.
Zkuste si přečíst co hlásali v roce 1995, 2000, 2010…a srovnejte s realitou
Zelená totalita
Možná by neškodilo se nejdřív zaměřit na úpravy a zkapacitnění železnic, než často bezhlavě stavět další a další dálnice…
To dělají taky. Jen někteří to nechtějí vidět.
V ekvivalentu mřížky 80 x 80 km?
To se takhle postavili ti co dělají posudky o neproveditelnosti k patě uvažovaného mostu. A posudek ? Most je zcela nesmyslný. V daném mìstě přeplavala řeku za rok jenom jedna žába !!
Jj, předvedl jste právě krásný příklad myšlení 70. let 20. století.
A víte jak ten přivaděč bude dle kraje vypadat? Z Mostku do Žamberka to má být pouhá oprava povrchu silnice II/312 (no snad s jednou úpravou směru kousek za odbočkou do Brandýsa nad Orlicí). Kraj tímto peníze na přivaděče využívá na prostou obnovu povrchu silnic (viz třeba „přivaděč“ Česká Třebová – Litomyšl).
Ony ty silnice jsou pro místní život často důležitější než nějaká tranzitní autostráda, ale to poznáte časem…
A jel jste po této silnici někdy? Já jsem po ní cca rok jezdil denně a na to že je to hlavní spojnice velké části okresu Ústí nad Orlicí s krajským městem Pardubicemi, tak je v příšerném stavu, hlavně směrovým a šířkovým uspořádáním. Viz např. https://mapy.cz/s/puhelejeko kde potkat nákladní auto v protisměru znamená zastavit.
Už jsou někde podklady?
Četl jsem to na webu Pardubického kraje, ale nyní to nemohu najít. Jinak informace jsou i na fóru http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=172&t=5355
Z ceske strany nelze v soucasnosti ocekavat prakticky nic. Jisty ale je, ze ctyrproudej obchvat Nachoda si ani ty nejvetsi odvazlivci netroufnou ani namalovat na mapu.
myslím si, že 4-pruhy a obchvat Náchoda jsou zbytečné, je třeba mít na paměti, že se plánuje a staví dálnice D11
To ja natvrdim, ale predrecnik se tvaril, jako ze dalnice pres Nachod by byla schudnejsi.
Mezitím železnice zůstává jednokolejná, od západu vždy s úvratí, obojí napojení na Kladsko přerušené, jen na sever lze projet. A už by se malovaly další autostrády. Jo, tranzit Náchodem je šílený, ale má své příčiny i jinde než jen v absenci dalších asfaltových lánů.
Tranzit pres Nachod ma priciny v chybejici D11.
Co se tyce trati do Nachoda, nejde jen o tu uvrat. Ona stoji ta trat stoji za starou backoru uz z Prahy. To se ale nezlepsi tim, ze se nekde nepostavi dalnice.
Tím, že se dálnice postaví, se ale ještě zhorší.
Trať do Náchoda vede kupodivu z Týniště, resp. z Chocně. Ne z Hradce.
Ano, ale směrem od Prahy se do Náchoda dá dostat jen úvratí, buď v Chocni a přes Týniště, což je ale sakra z ruky, nebo v Týništi cestou přes Hradec, což je ale taky pomalé, a nebo ve Starkoči cestou z Hradce přes Jaroměř, která je ale dvojitá. Což je ovšem jedno, protože ta trať od Kudowy-Zdrój do Kłodzka také není pro nákladní dopravu nic moc, i kdyby existovala ta krátká spojka přes Běloves.
Ta krátká spojka existovala, ale byla bídná z pohledu sklonu u čáry. Doporučuji si o tom něco najít.
Z pohledu nákladu (jak jsem byl poučen) jsou důležité sklony. Tam přepřah v Chocni fakt nevadí, naopak je to ulehčeno právě úvratí. Zmizet dál na trať lze velmi rychle.
V Dolní Lipce se vybuduje velkokapacitní P+R a po přestupu do nízkokapacitního Lintu mohou Poláci pokračovat ku Praze …..
Drobná poznámka – ne ku Praze (to by bylo z Kladska přes Náchod), ale na jih, nechci říkat, že ku Brnu 🙂 https://www.google.cz/maps/@50.437465,16.6590025,3a,15y,225.44h,90.79t/data=!3m9!1e1!3m7!1syQjaAsmynSAMqIbEdCJ_mQ!2e0!7i13312!8i6656!9m2!1b1!2i25
A proč ne ku Praze, přes Ústí nad Orlicí? Přes Náchod jaksi zatím pořád chybějí od Kladska koleje (nepočítám-li objížďku přes půl Dolního Slezska).
Z Kladska po té klikatici s rychlostí tak 40-50 km/h, když dobře?
Z oblasti Katowic do východních Čech to bude rychlejší přes Bohumín a Českou Třebovou. Jenže Bezpráví…
Furt lepší do Prahy poslat o něco delší vlak než další hromadu aut.
Zelená totalita
Vzdušnou čarou není z Dolní Lipky daleko do Bludova, kam má vést 4pruhová rychlostní I/44 z Mohelnice. Po klikatých silnicích I. třídy to je dnes 32 km, při cestě z Dolní Lipky po I/43 jen do Červené Vody, tam odbočit na I/11, pokračovat do Bludova, kde se již připravuje MÚK I/11 a I/44. Přestavovat tento úsek dnes na 4pruh by asi byl luxus, ale alespoň tunel na I/11 mezi Bušínem a Bukovicemi by se vyplatil.
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&x=17.1766540&y=49.9738317&z=11&rc=9mdPrxX.Tq9nHmJxXEuE&rs=ward&rs=muni&ri=1970&ri=170&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&xc=%5B%5D&rwp=1%3B9mhQaxXvcQgbbaDe3mF1djgkQxXc0ojih1ILk2Md.giOLe1Cj8Rd3ij1H1iOjKkapl&rut=1
Logický návrh. Bohužel na patřičných místech je stále spousta „fanoušků-historiků“, kteří sní své sny o A88.
Proto, pokud se někdy dostaví, jim pak můžou poděkovat řidiči jedoucí od Brna směrem do východních a severních Čech (což je hlavní proudna I/43), že musí zajíždět až někam k M. Třebové.
Misto toho, aby jeli max. ke Svitavám, nebo nejlépe nějakou novou silnicí přímo na Litomyšl.
Vyústění D43 u Moravské Třebové má být 12 km od Svitav. To zase není taková zajížďka, kdyby to mělo zároveň vytvořit evropský koridor Poznań-Wroclaw-Brno-Wien-Graz a dále do Istanbulu, Soluně, Terstu nebo Benátek.
Evropský kamionový koridor je přímo v rozporu s rozhodnutím EP a EK převést 75 % tranzitu na železnici.
Hm, novokomunistickou eu nema smysl brat vazne.
Vy budete nějakej ten „uvědomělej“ asi, ne?
Tak to vysvětlete Polákům.
A proč já? Evidentně to nechtějí chápat ani Češi.
Tak proč brečíte tady, nad špatným hrobem? Běžte si stěžovat do Brusele. Nikdo tady nemůže za to, že před pár lety vyrazila parta polskejch inženýrů pro plány autostrády Breslau – Wien do německýho Bundesarchivu, kde jsou komplet uložený.
Nebo železnicí na Litomyšl? 😛
Položme si otázku, proč Němci navrhli trasu A88 tak jak ji navrhli a trasování prostorem Svitav bylo první odmítnutou variantou, i když se tím odklonili od historického koridoru původní císařské silnice (dnešní I/43).
Odpověď je ukrytá v dokumentaci k projektu dálnice (uložené v berlínských archívech) a klíčová slova, která hrají největší roli jsou „podloží“, „inženýrsko-geologický průzkum“.
Plánuje se přeložka I/43: https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/319/infoletak_s43-lanskroun-dolni-lipka.pdf
Ale v kategorii S9,5/70, to je snad vtip…
No vida, takže je to v běhu, to jsem rád!!!
Otázkou je, zda kamiony ze severního Německa mířící do Maďarska a dále na Balkán stáhnout po D43 do ucpaného Brna, anebo jim raději nabídnout trasu přes Olomouc a Břeclav po D55.
Přesně! Tahat další tranzit do Brna je nesmysl, přesto se o to snažíme.
Severo-jižní tranzit přes Moravu bude jen a jen silnější. Hlavní by mělo být stáhnout jej do Moravského úvalu na D55. Pro vyústění silnice od Kladska (tj. západního Polska/Štětína) tak využít I/44, D35, D55. A ne někde přes kopečky po A88, což je projekt skutečně z 30. let, kdy se ještě dělaly rovné čáry a nehledělo se na terén ani na to, co se nachází po cestě.
Notybláho, to je kilometrů a kilometrů, o kterých si dráha může nechat jenom snít.
Protože v kopečkách nemá dráha šanci vyjít ekonomicky.
Ale prdlačku. Zrovna tady řešení bez značného převýšení i tunelů. existuje.
Čtyřpruh na ně!!! https://mapy.cz/s/funakelalu
Technická: je to ta Bukovice. Představa toho tunelu mě trochu rozesmála, ale ten zbytek mě spíš, jako místní, vyděsil
OK, při míjení silničních ukazatelů nejde gramatiku poznat, díky 🙂 Co se týče tunelu, měla byste alternativní návrh jak vyřešit dnešní serpentiny? Myslím si, že pro místní občany, pro přírodu i pro dopravu by byl tunel nejlepším řešením.
Měl jsem ho někdy v minulosti, leč je to nahoře děsně kroucený. https://mapy.cz/s/monobugeda
http://old.silnice-zeleznice.cz/clanek/dalnice-vratislav-brno-viden-reichsautobahn-breslau-brunn-wien-problematika-trasovani-a-projektovani-dalnice-v-okoli-kralik-stitu-a-lanskrouna/
To patří k tomu linku se čtyřpruhem, co?
Je vidět, že to je inteligentní vedení. Jen já to cpal na té hraně toho hřbetu do galerie s rozdílnou výškou vozovek + tunely pod některými místními prvky.
Ti Poláci – ti nám dávají… Ale hleďme na to pozitivně – je velká šance, že na sté výročí zahájení prací na tzv. exteritoriální dálnici Breslau – Wien bychom možná pomalu už mohli otevírat první zprovozněné úseky.
Tak ono by to jeste chtelo aspon doplanovat R43 od Moravske Trebove k Dolni Lipce. Smysl ukonceni R43 u Moravske Trebove mi unika. Spojeni Gdansk-Poznan/Stetin – Vratislav-Brno-Viden/Bratislava si dost uzivatelu jiste najde. I vzajmu stredoevropskych statu je mit takove spojeni. Tedy kapacitni spojeni s dalsimi pristavy. Terst ci Koper maji omezenou kapacitu a vse vozit pres Hamburg ci Rotterdam je zbytecna jednostranna zavislost. Navic, zde, narozdil od pristavu v Soluni a tras pres Makedonii a Srbsko se v tom nemota Cina. Je to jen o domluve mezi stredoevroskymi staty. Nic vic.
Jasně, kapacitní dálkovou dopravu jedině na silnice. 🙂
Kam jinam s ní?
A to rika kdo? Je rozdil, kdyz podnik potrebuje privezt rychle z pristavu jeden kontejner a je rozdil, kdyz o rychlost nejde a staci si kontejner vyzvednout v nejblizsim prekladisti.
A nebo veze kamionem zboží na různá místa, kamion to objede a vyloží. Případně jede pokaždé někam jinam.
Ne, stavba si nepočká +- týden než jim na nádraží dovezou střešní tašky. Ani v Hodoníně.
A přijít tam, že buď vlakem nebo bydlet nebudete tak nevím, jestli policajta nebo rovnou vidle.
Jj, hledat důvody, proč něco nejde, na to jste expert.
Vy prostě chcete, aby nejezdilo nic. Přiznejte to.
Jasne a platit vase prikazy bude nekdo jiny.
Za svoje chyby si zaplatíte sami. Příroda na nějaké vaše byznysy a plechovčičky nehraje.
Ten kontejner přijel jedinou lodí s milionem dalších, ne?
X desítek kontejnerů z té samé lodi taky jede do ČR, ne?
Opravdu je tak strašně složitý udělat ten bod rozvážky až z Moravy a ne hned z přístavu, když desítky kontejnerů jedou úplně tím samým směrem?
Pro někoho zjevně jo.
Jak dloho to trva kontejneru vlakem z pristavu pres prekladaci terminal k zakaznikovi v porovnani s dovozem kamionem primo z pristavu? Jak rikam, kdyz na case az tak nezalezi, neni prekladka z vlaku problem, kdyz na case zalezi a zakaznik ten kolntejner potrebuje, je to jina.
A jak dlouho to trvá lodi do toho přístavu? A jak dlouho trvá, než ji vyloží? Jak přesně se to dá plánovat? Víte to?
Pokud chcete u lodní dopravy srovnávat zdržení v řádu 12 hodin, tak opravdu netušíte, o co jde…
A co přístav Hodonín?
To aby se u nás začal plánovat další úsek D43, u kterýho se zatím, vyjma protektorátu, nekoplo do země.
Ale houby, v Bystrci kus stojí.
No, ono toho stojí více, nejen v Bystrci. Psal jsem vyjma protektorátu.
Jestli se to podaří zdárně realizovat,tak to bude velká pomoc pro dopravní infrastrukturu v této části Polska. Jen trochu mrzení,že trasa nebude pokračovat směrem Kudowa-Zdrój,ale na Boboszów.
Kdyby se z Kłodzka pokračovalo na Náchod, tak by se 2 dálnice od Wroclavi přes Lubawku a Kudowu-Zdrój sjely v Jaroměři a pokračovaly jako D11 k Hradci. Pro Poláky má větší význam směřovat to na Boboszów, Moravskou Třebovou, Brno, Vídeň, jak bylo plánováno už za války. To, že nám nevede dálnice ani z Brna do Vídně není úplně jejich problém. Kdybychom měli hotovou D35, D43 a D52 tak to dává smysl.
To je fakt,ale nejde jen o jmenované dálnice,protože D43 má spojovat Brno a Moravskou Třebovou. Chybí ten obrovský kus od M.Třebové k přechodu Dolní Lipka. Dnes po silnici I/43.
Ono v tom Náchodě ještě pořád není dost projíždějících aut? Fakt je, že Kudowa už chystá další, paralelní obchvat, ale…
ta auto pres Nachod po dokonceni D11 pojedou po ni.
Jak která.
V Náchodě je dost projíždějích aut,ale kdyby se postavil plánovaný obchvat,tak by to bylo snesitelné. Česká Skalice už obchvat má+Jaroměř se má začít možná tento rok. Tam by se to napojilo na D11.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/247/infoletak_s33-nachod-obchvat.pdf
Výkupy 50%, dělá se na stavebním povolení
Ale jezdí se tam pěkně. Pro nadšence …
https://www.gov.pl/web/gddkia/planujemy-kolejne-inwestycje
Tak ono se pomalu jezdí pěkně všude jinde na jih, sever a západ od nás. Když se vracíte k nám z jakékoliv strany, tak po přejezdu našich hranic je to k pláči… nejen naše nedostatečná kapacita silnic, ale i ty jejich parametry a kvalita…. navíc mám pocit, ze když už se něco postaví, rekonstruuje, tak to vydrží ani ne polovinu co jinde…
no je to těžké, najít v této zemi něco, na co být hrdý :-/
Ale tak nikde nemají tak skvělý Agrofert jako u nás!
Kdopak to měl před čtyřmi roky na billboardech „dálnice, dálnice, dálnice“ ??
Víc než problém politický, bych to bral jako ekologický.
Bouhužel ŘSD ani stavební firmy nesponzorují ekologická hnutí, proto je u silničních staveb tolik obstrukcí.
ČD, AŽD a další sponzory jsou, takže železniční stavby probíhají téměř bez povšimnutí těchto spolků….
A nemá toto náhodou mít ošetřeno legislativa? A není to celé o tom, že při přípravách staveb není postupováno dle platné legislativy?
Těch důvodů je více, ale hlavním je špatně nastavená legislativa.
Nebo také v tom, že příznivější pro naše společné prostředí je méně dopravy celkově a její větší část na kolejích. Lobbing působí jen to, že železnice příliš nezlepšuje své parametry, zatímco silnice už mají spoustu přeložek, rozšíření i dálkových tras.
zaplať si na tomhle serveru reklamní banner, ať tyhle kydy nemusíš házet do každé diskuse a několikrát
Reklamní banner byste potřebovali spíš vy autisti.
No to víte že by měla. Jenže tomu v praxi není. Navíc průměrný český úředník dokáže v projektu nasekat tolik chyb že tým kolem prince Miroslava je dokáže snadno najít a projekt značně zdržet.
Takže se potvrzuje jediné: Stačí poslat ekospolku miliony a oni přestanou … vydírat.
No o tom to je. Někdo platí výpalné a někdo ne. Někoho čekají problémy a obstrukce a někoho ne.
ČD sponzoruje jakou přesně ekologickou organizaci?
Třeba konkrítně Děti země několikrát uváděly ČD jako sponzora
Kdy, kde? Jaký to má vliv na infrastrukturu?
Třeba ve výročních zprávách, když je ještě zveřejňovaly a v informačních materiálech.
Vliv to má ten, že DZ nepotřebují dělat obstrukce u drážních staveb, když z nich mají peníze.
Oproti minulým létům je současné tempo výstavby pořád hodně dobré.
To moc nechci vidět, jak to pak bude vypadat na naší straně – skoro horské 11 a 43, okreska přes Dolní Boříkovice, úzká 368…
Připravuje se kompletní přeložka severní části I/43.
Slovy klasika, poněkud hazardujete se slovem připravuje se 🙂
My si přeci v kolonách aut libujeme, tak nám to nebude vadit. 🙂
Ještě by nám to Kladsko jako historickou zemi České koruny mohli vrátit .
Sotva se dokážeme postarat o rozvoj území, který už máme, ale budem se shánět po dalším?
Jj, pokud rozvojem rozumíte pouze stavbu dálnic, no tak na to asi nemáme.
Pokud rozvojem myslíte skutečně rozvoj: úroveň bydlení, kultury, práce a rekreace, tak pořád má polský venkov oproti tomu našemu co dohánět.
Tady je otázka do jak daleké historie by jste se chtěl vracet =) =) =)
Třeba ve 13. století se moc koruny rozkládala „od moře k moři“.
Za vlády Lucembursků byly součístí Lužice, Braniborsko, Lucembursko
Za vlády Hbsburků část Uherska, Rakousko, Slezsko….
Ale po prohrané Prusko – Rakouské válce, Česko ajko takové zaniklo a bylo součástí Rakousko-Uherska
Za „první republiky“ byla připojena Podkarpatská rus….
Ale věřím tomu, že místní politické špičky se zasadí o to, aby okolní státy dobrovolně připojily alespoň Slezsko, Kladsko a Lužici zpět k Česku =)
Nejblíže jsme tomu byli v roce 1945…
Mno jo, ale od te doby uz tam nejsou ani zbytky ceske mensiny. To uz je proste passe.
Poláci vyřešili menšinu … udělali ji limitne blízkou nule. I hroby s českými jmény už nejsou … podobne spišská města a obce v příhraničí se Slovenskem. Michal Dočolomanský byl odtamtud .
To nepopiram.
Odbocka: Jen to pekne ilustruje, jak funguje a bude fungovat cela slavna „multikultůra“.
Ne, to ilustruje jen hluboce zakořeněný polský šovinismus a nacionalismus.
A o cem jinem nez o sovinismu je cela multikulti? O sovinismu prichozich. No-go zony nic, neexistuji.
SPD nebo DSSS?
A co takhle Velkomoravská říše? 🙂
Yes! Make Moravia Great again 🙂
Ta byla ještě rozlohou malá (navíc byli Mojmírovci Moravné, ne Češi), ale na území za vlády Václava II se už nikdy nedostaneme =)
A tzv. Přemyslovci jsou potomky Mojmírovců. Bořivoj byl Svatoplukuv synovec. A krev Mojmírovců koluje dodnes v naši DNA . Na Moravě víc .
Technicka – Koruna ceska jako statni jednotka zanikla zanikem Ceske dvorske kancelare za terezianskych reforem. Od te doby jednotlive ceske zeme podlehaly nejdrive Ředitelství pro záležitosti administrativní a finanční a pak České a rakouské spojené dvorské kanceláři.
V roce 950 i 1010 patřila celá Morava Polsku.
Bylo to od cca 1002 do cca 1028, ale v roce 1300 zase patřilo Polsko Česku =D
Právě proto, že situace na našem území byla velmi nestabilní, musíme být rádi za to, co máme.
Personální unie a „patřilo Česku“ není totéž, ale to jistě víte. 😉
V titulku by zřejmě mělo být S8 místo S3…
Čtvrtou. Ještě S z Krakova do Těšína k D48.
Díky, na tu jsem zapomněl.
By mě zajímalo, jestli ještě nějaké jiné obdobné dálniční přeshraniční spojení existuje. Z D48 na malý kruháč a pak most s padesátkou až do PL, pak obchoďáky a až pak dálnice. Celkem 1,7km ve dvou pruzích s 50km/h
Když někdo postaví druhý dálniční most v Těšíně vedle nynějšího, nebude problém. Ale zatím stačí stávající.
A v nejbližší době asi i stačit bude. Už teď tak 20% kamionů na trase sever -jih směr Katowice a Krakow přes české území nejede a používají slovenskou D3 a polskou S1. Po dokončení S1 v blízké budoucnosti vzroste doprava tímto směrem o dalších ,tipuji, 15-20%.
A tolik logicky nepojede přes Těšín.
Jsem zvědavý jak to tam bude vypadat, až se bude komplet předělávat ta zvlněná dálnice za Ostravou. Prý se čeká na dodělání obchvatu F-M, aby se do PL jezdilo přes F-M a ČT. Jinak brutálně zvlněná dálnice je i kolem Gliwic.
jo, i to je řešení, ať naše problémy řeší ostatní…
přičemž tahle šikana s kruháčkem je – jak jinak – pouze na české straně, hned za „čárou“ začíná dálnice
„hned“ po 1km s dvěmi pruhy a 50km/h
což na dálnici snesu líp než třeba kruháč
V tom místě to stejně papírově dálnice není, jen 1/48- obchvat Těšína.
Jo, ale na tom obchvatu jsou 4 pruhy a 90km/h a pak jen dva pruhy a 50km/h
To je původní stav z dob, kdy byl ještě hraniční přechod a o „dálnici“ S52 a tenkrát 1/48 se teprve rozhodovalo a stavělo. Kamiony najížděly ze silnice od Karviné a od FM. Do té doby ucpávaly město.
Zatím to tam jinak vyřešit nejde.
Žádný problém typu kolony tam nevzniká, jen je omezena rychlost přes most. Nic, co by stálo za křik.
Na polské straně také začíná dálnice až za býv.celnicí.
TVL. Kde Ti soudruzi z ANOfertu, co již vládnou 8 let ministerstvu dopravy, dělají chybu. To už se Polákům vyplatí postavit si přes ČR sami tunel, aby měli rychlejsi spojení do Rakouska.
Já bych se spíše ptal, kde udělali chybu soudruzi za vlády Petra Nečase a jeho ministra Víta Bárty.
Ja bych se ptal, kde udelaly vsechny vlady chybu minimalne od r. 1990, to uz snad muselo byt jasne vsem odbornikum na dopravu, co prijde!
Odborníci z ODS á la Říman tvrdili, že „železnice zůstane ve stavu postupného chátrání“.
No a dálnice? Ty vám zařízl nejdřív Klaus (plánovat netřeba, neviditelná ruka trhu všechno zařídí) a následně Bárta (chci desátek z každé stavby).
Oni už mají dobré spojení teď.
Ty další plánované S k českým hranicím jsou jen něco navíc, nebudou to čtyřpruhy. Hlavně, kdyby nebyly € z EU, tak by se nestavěly.
2,5 miliardy Kč za 45 km dálnice? Nebude to spíš v místní měně? A i to je nějaké levné.
Třeba jim jde jen to, postavit dálnici.
Někdy koukněte, jak poláci staví. Nepotřebují metr přeoraných podkladních vrstev s různými textiliemi, příměsemi a pod. Staví jednoduše a kupodivu je výsledek lepší než u nás.
Taková dálnice vydrží pár zim a pak ji můžete dělat znova
Po A1 jezdím a nezdá se mi v horším stavu než D1
Zatímco u nás nevydrží ani do té první zimy.
https://zdopravy.cz/popraskana-d1-na-jeste-neotevrenem-useku-jsou-praskliny-podle-stavaru-termin-ohrozen-neni-35097/
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/2448541-novy-most-na-d7-musi-stavbari-zbourat-a-postavit-znovu-kvuli-soli
Jasně, odhlasovali si totiž vyšší únosnost zeminy a zemina ten parlamentní zákon dodržuje.
Píše se „2,5 miliardy zlotých“, takže kolem 14 mld. Kč.
V 7 ráno bylo v článku ještě 2,5 miliardy Kč. Bylo jasné že je to překlep. Proto jsem na to upozornil. Ale i 14 mld. Je za 45 km velmi levné.
311 milionů Kč za km dálnice je poměrně běžná cena i v Česku.