Poláci a Španělé budou spolupracovat na rozvoji vysokorychlostních tratí
Vysokorychlostní jednotka španělských drah Renfe. Zdroj: CPK
Obě strany se budou vzájemně podporovat v oblasti plánování a projektování, čímž posílí svůj závazek k rozvoji železniční infrastruktury.
Ten článek se dal napsat o polovinu kratší a informačně by neutrpěl. A tam spousta pražských frází.
Oprava: je tam spousta prázdných frází.
Oni pracuji na rozvoji, my na vyvoji ;-(
Co Vam vadi na dalsi studii?
Letopocet.
Poláci budují tratě na max. 250 km/hod. (a zatím jezdí kolem Varšav jen 200 km/hod.), což je vzhledem k rozměrům jejich státu a faktu že je to placka, dosti málo – možná to chtějí přehodnotit na vyšší rychlost (ve Španělsku je to 350/320 km/hod.).
Vzhledem k tomu, že VRT má ambice nahradit letadla na vzdálenost okolo 500 km téměř zcela, tak ani Polsko není dost velké na to, aby se z pohledu VRT stalo izolovaným ostrovem.
Varšava-Vídeň je 550 km a do Berlína to mají asi 510 km vzdušnou čarou.
300-310
Nemaji Sosnu a Nejezchleba, takze technicky je vetsina spanelskyvh VRT na 350×
Já reagoval na číslo za lomenem.
Třeba mají pocit, že to stačí.
Ano, POCIT mít můžou, DATA asi ne.. (ale toto co píšu je jen můj pocit 🙂 )
Třeba mají i ta data.
A to si nepřipadáte trochu retardovaně, když píšete, že mají pocit a ne data? Když by třeba někdo spočítal potřebnou kapacitu k té EU litanii o tom, že většina nákladu bude na kolejích, tak to na současnou infra učitě nevejde..
Poláci uvažují ale smíšenou dopravu včetně nákladní, kdežto ve Španělsku po VRT nákladní vlaky nejezdí – to je ten rozdíl.
Viz navrhovaná VRT Ostrava – Katowice apod.
250 km/h vyplyva ze schopnosti polskych vyrobcu. Protoze PIS chtel objednat ve (sve) domovske zemi. Nyni ty vsechny napady budou overovane. Jen se divim, ze stale utraceji penize na propagndu.
Na 230-250 se mohutně staví i v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Pendolina jsou na tuhle rychlost a ta Polská zrovna nejsou.
Polske pendolino ma ruchlost 300km/h, jsou na ni stavena… Jedine co [plske pendolino neumo je naklapeni, takze vlastne nejsou pendolina…
Pendolino vyrobené Alstomem pro Polsko má maximální rychlost 250km/h. Jenom pro potřeby jednorázové technické zkoušky výrobce navýšil v programu řízení vlaku přípustnou rychlost.
Až budete příště psát komentáře, tak si nejdřív ověřte fakta 😉
Němci posledních 10-15 let staví na 300 km/h, kde to jen jde.
Tak z hlediska staveb samotných to není špatný „kauf“. Ale běda přeběda, pokud takovýhle rádce byť jen pár slovíček prohodí na téma provozu, konceptu nabídky a tak dále. :-/
Prosím, a kolik je tato sluzba bude stat vs. kolik za podobnou spolupraci platime my Francouzům? A jsou Španělé vhodni z hlediska know how spravy trati vzhledem k rozdilnemu klimatu obou zemí?
Nezáleží na klimatu, ale na geologických podmínkách.
V Polsku se bude stavět snadno.
Ale ja se ptal na spravu tedy udrzbu…
Na tom jejich písku to taky není úplně jednoduché.
Řada lidí tu furt nadává, že se inspirujeme zrovna Francií, ale proti Španělsku to je úplně zlaté. Jejich know-how je postavit vysokorychlostní tratě, a pak na nich provozovat míň spojů než je u nás na lokálce do Horní Dolní. A když už tam něco náhodou jede, tak je to tak drahé, že je lepší kamkoliv vnitrostátně letět nebo v nejhorším případě jet busem.
To už neplatí, už otevřeli LAV i konkurenci. Milovníci starých pořádnů a netaktového řádu zamáčknou slzu … 😀 😀
Někde ano, ale ta poslední trať na severozápad Španělska, tam jezdí 1 dopravce s pár spoji denně, dlouho dopředu vyprodanými – před cca týdnem se to na tomto serveru diskutovalo..
Stanice v pustině úplně stejně, a ještě někde kvůli tomu zařízli příměstskou trať na předměstí. Prašť jak uhoď, mi to přijde. Ale to už je jedno, když to tak chceme (s více auty)…