Poláci a Španělé budou spolupracovat na rozvoji vysokorychlostních tratí

Vysokorychlostní jednotka španělských drah Renfe. Zdroj: CPKVysokorychlostní jednotka španělských drah Renfe. Zdroj: CPK

Obě strany se budou vzájemně podporovat v oblasti plánování a projektování, čímž posílí svůj závazek k rozvoji železniční infrastruktury.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xaver

Ten článek se dal napsat o polovinu kratší a informačně by neutrpěl. A tam spousta pražských frází.

Xaver

Oprava: je tam spousta prázdných frází.

none

Oni pracuji na rozvoji, my na vyvoji ;-(

David

Co Vam vadi na dalsi studii?

none

Letopocet.

Jarda

Poláci budují tratě na max. 250 km/hod. (a zatím jezdí kolem Varšav jen 200 km/hod.), což je vzhledem k rozměrům jejich státu a faktu že je to placka, dosti málo – možná to chtějí přehodnotit na vyšší rychlost (ve Španělsku je to 350/320 km/hod.).

Jiří Kocurek

Vzhledem k tomu, že VRT má ambice nahradit letadla na vzdálenost okolo 500 km téměř zcela, tak ani Polsko není dost velké na to, aby se z pohledu VRT stalo izolovaným ostrovem.

Varšava-Vídeň je 550 km a do Berlína to mají asi 510 km vzdušnou čarou.

Tomáš Záruba

300-310

Miro Novak

Nemaji Sosnu a Nejezchleba, takze technicky je vetsina spanelskyvh VRT na 350×

Tomáš Záruba

Já reagoval na číslo za lomenem.

VTT

Třeba mají pocit, že to stačí.

mgr.pavel

Ano, POCIT mít můžou, DATA asi ne.. (ale toto co píšu je jen můj pocit 🙂 )

VTT

Třeba mají i ta data.

Elb

A to si nepřipadáte trochu retardovaně, když píšete, že mají pocit a ne data? Když by třeba někdo spočítal potřebnou kapacitu k té EU litanii o tom, že většina nákladu bude na kolejích, tak to na současnou infra učitě nevejde..

Dušan

Poláci uvažují ale smíšenou dopravu včetně nákladní, kdežto ve Španělsku po VRT nákladní vlaky nejezdí – to je ten rozdíl.
Viz navrhovaná VRT Ostrava – Katowice apod.

Vojtěch (PL)

250 km/h vyplyva ze schopnosti polskych vyrobcu. Protoze PIS chtel objednat ve (sve) domovske zemi. Nyni ty vsechny napady budou overovane. Jen se divim, ze stale utraceji penize na propagndu.

Elb

Na 230-250 se mohutně staví i v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Pendolina jsou na tuhle rychlost a ta Polská zrovna nejsou.

Martin

Polske pendolino ma ruchlost 300km/h, jsou na ni stavena… Jedine co [plske pendolino neumo je naklapeni, takze vlastne nejsou pendolina…

hulibrk

Pendolino vyrobené Alstomem pro Polsko má maximální rychlost 250km/h. Jenom pro potřeby jednorázové technické zkoušky výrobce navýšil v programu řízení vlaku přípustnou rychlost.

Xaver

Až budete příště psát komentáře, tak si nejdřív ověřte fakta 😉

Jiří Kocurek

Němci posledních 10-15 let staví na 300 km/h, kde to jen jde.

Tomáš Záruba

Tak z hlediska staveb samotných to není špatný „kauf“. Ale běda přeběda, pokud takovýhle rádce byť jen pár slovíček prohodí na téma provozu, konceptu nabídky a tak dále. :-/

Oldřich

Prosím, a kolik je tato sluzba bude stat vs. kolik za podobnou spolupraci platime my Francouzům? A jsou Španělé vhodni z hlediska know how spravy trati vzhledem k rozdilnemu klimatu obou zemí?

MHD

Nezáleží na klimatu, ale na geologických podmínkách.
V Polsku se bude stavět snadno.

Oldřich

Ale ja se ptal na spravu tedy udrzbu…

Jiří Kocurek

Na tom jejich písku to taky není úplně jednoduché.

V. K.

Řada lidí tu furt nadává, že se inspirujeme zrovna Francií, ale proti Španělsku to je úplně zlaté. Jejich know-how je postavit vysokorychlostní tratě, a pak na nich provozovat míň spojů než je u nás na lokálce do Horní Dolní. A když už tam něco náhodou jede, tak je to tak drahé, že je lepší kamkoliv vnitrostátně letět nebo v nejhorším případě jet busem.

Jiří Kocurek

To už neplatí, už otevřeli LAV i konkurenci. Milovníci starých pořádnů a netaktového řádu zamáčknou slzu … 😀 😀

mgr.pavel

Někde ano, ale ta poslední trať na severozápad Španělska, tam jezdí 1 dopravce s pár spoji denně, dlouho dopředu vyprodanými – před cca týdnem se to na tomto serveru diskutovalo..

Frantisek

Stanice v pustině úplně stejně, a ještě někde kvůli tomu zařízli příměstskou trať na předměstí. Prašť jak uhoď, mi to přijde. Ale to už je jedno, když to tak chceme (s více auty)…