Pokuta za blokování vozidel MHD se ve Vídni zvýší na více než dvojnásobek
Zablokovaná tramvaj ve Vídni. Foto: Wiener Linien
Podobné problémy řeší i česká města, především Praha. Sankce se proto od ledna zvýší i v České republice.
Počet pokut udělených za blokování tramvaje v Praze je pravděpodobně nula. Takže je trochu jedno, jestli je to 0⋅1 500 Kč nebo 0⋅10 000 Kč, pořád to bude nulový postih. (Potřeba je samozřejmě obojí. Pokutu zvýšit a zároveň to začít opravdu trestat.)
Zrovna děláme rekonstrukci bytu a hledáme cyklokurýra pro cargo kolo, který nám doveze cihly, obkladačky, nové podlahy a okna, kuchyňskou linku. Nemáte zájem?Určitě se domluvíme, chceme to totiž ekologicky!
Opravdu mimořádně trapné.
Co vám brání požádat TSK o zábor pozemku potřebného rozměru?
Nechápu? Žádný zábor nepotřebuji, veze se to na soukromý pozemek. Potrebuji jen dopravu a chci cargokola. Filip nám jistě udělá cenu!
Jak váš komentář souvisí s blokováním tramvají?
Každopádně se hrozně těším na váš komentář, až si zařídíte vyhrazené místo přímo před domem, aby tam mohli vaši dodavatelé zaparkovat a nemuseli jste to nosit daleko – a to vaše vyhrazené místo bude neustále někdo blokovat, takže ty cihly budete muset nosit bůhví odkud. Určitě budete skákat radostí do stropu.
pravdepodobne nebo ve fantazii nebo skutecne?
v jinych diskusich se rad ohanite fakty a trvate na nich – takze, mate nejaky fakt, nebo cira dojmologie?
Pokud zaznamenán takový případ, vždy to skončí stejně – řidič nakonec přišel a odjel, aniž by to nějak řešila Policie. Takže je to extrapolace ze zprostředkovaných zkušeností a se zkušeností s tím, jak se v Praze postihují dopravní přestupky – prakticky nijak.
na to jste prisel jak, ze s nim policie nic neresila? mate kristalovou kouli?
jak nekdo, kdo evidentne nema auto, muze hodnotit, jak se v praze resi dopravni prestupky?
tak pro vasi informaci – resi se. a resi se uplne normalne. a opravdu nemusite mit strach, ze by to ve zminovanych pripadec nikdo neresil.
Přišel jsem na to tak, že u toho policie vůbec nebyla. Takže pokud nemá křišťálovou kouli policie, nemohla to řešit, protože neví, kdo byl řidič. Doprava nejsou jen auta. Takže nevím, proč by pro informace o dopravních přestupcích bylo nutné vlastnit auto. Také jste zapomněl na variantu, že auto vlastním, ale dopravní přestupky s ním nepáchám. To bych pak podle vaší teorie také o přestupcích nemohl nic vědět. Ve skutečnosti ale velice dobrou představu o řešení dopravních přestupků získáte tak, že se díváte kolem sebe. A vidíte, kolik přestupků je spácháno, aniž by byly potrestány. „Normální řešení“ dopravních přestupků v… Číst vice »
aha – takze ji nikdo nezavolal, ale praha a policie muze za to, ze se “prestupky v praze neresi”. ctete to vubec po sobe?
no, vidite – ja na rozdil od vas to auto mam, prestupky cas od casu pášu, tamze vim, co se v praze resi a neresi. a pohadky, ze ne, tak muzu zaradit do hospodskych kecu.
takze se asi divate spatne.
Kde jsem psal, že za něco může Praha nebo Policie? K tomu, že na některých křižovatkách blokují auta MHD každý den, je potřeba volat Policii? Ví to úplně všichni, jenom Policie ne?
Kolikrát jste tedy parkoval v rozporu se zákonem nebo jste vjel do křižovatky v rozporu se zákonem a kolikrát z toho jste dostal pokutu? A jste si jist, že víte opravdu o všech případech, kdy jste takový přestupek spáchal?
nerozumim vam. zas tady utikate uplne nekam jinam od puvodniho tvrzeni. ani to nedava smysl.
tak toho nechame. ztrata casu.
Aha, když se ukázalo, že lžete, tak najednou nerozumíte. Od původního tvrzení jsem nikam neutekl, jenom jsem poukázal na to, že vaše argumenty, kterými jste se snažil vyvrátit mé tvrzení, se nezakládají na pravdě.
A co třeba roční BAN vjezdu do města na SPZ i řidiče?
A pak to bude auto předsedy vlády!
No a? Soukromý to může být klidně, tak holt nepojede na dovolenou do Prahy.
A služebák s profi řidičem to bude těžko – ten přeci zná předpisy.
Řešení se přitom zdá jednoduché:
Auto odtáhnout (případně najít a odtáhnout), vyzvednout si je musí majitel po vyplnění žádosti vlastní rukou.
Pokuta může být v jednotkách tisíc korun (set eur).
Protože je jedno, jak jste bohatí, 6 hodin strávených ve frontě vyplňováním formulářů si dopřejete jen jednou.
Má to jen jeden háček: drahá auta „spěchajících“ řidičů jsou velmi často psaná na firmy, a kdo by ho pak vyzvedával? Šéf, který by neustále špatně parkoval, by si na to prostě najal poskoka…
Pokud je auto psané na právnickou osobu, tak jednatel nebo notářem ověřená plná moc. Mimochodem ten poskok by si nechal zaplatit celých 6h.
No právě, notářem ověřená plná moc pro poskoka. Jeho honorář i za celý jeden pracovní den by byl nižší, než ta pokuta. A nutit to vždy vyzvedávat jednatele je nesmysl, je i spousta firem, jejichž auty jezdí řadoví zaměstnanci.
Majitel bude muset buď osobně vyzvednout nebo osobně notářsky ověřit plnou moc. Pak stačí motivovat zaměstnance, aby přestali překážet.
Vyzvedne ho majitel nebo osoba s plnou mocí majitele, notářsky ověřenou. Zaměstnavatel si pak zařídí, aby toto nemusel podstupovat = bude méně překážečů.
Tyhle přestupky v sobě mají velkou dávku arogance, pohrdání, pocitu, že „já jsem víc“, když si můžu dovolit jezdit po městě autem. Já mám své auto, já mám právo jet jím kdykoliv kamkoliv, já spěchám a vy, kterým tu MHD ještě dotuji, vy my jste ukradení. Člověk s respektem k pravidlům si vůbec netroufne zaparkovat tak, že by mohl tramvaji stát v cestě. Takže za to auta rovnou zabavovat by bylo zcela namístě. Když někdo spěchá, odmítá jet „sockou“ a je riziko, že by v cíli nemohl legálně zaparkovat, má jet taxíkem.
Urychlený odtah, judikát, kterej říká, že ta tramvaj to může ťuknout a škoda jde za nim a hotovo.
Jakákoliv pokuta tu překážku prostě neodstraní.
😀 co se tu clovek nedozvi …vy byste byl dobrý komunisticky lidovy soudce …
Tak ještě jednou: Zaparkovat auto tak, že neprojede tramvaj, je naprosto objektivní a nezpochybnitelný přestupek a jeho řidič je prostě jen arogantní hovado, které nezaslouží slitování.
vsak to taky nikdo nezpochybnuje
Někteří řidiči jsou prostě jen méně chápaví. Jednou nás v Praze zablokovala dodávka trčící z okraje vozovky do průjezdného průřezu. Asi šest vlaků stálo, pak za dvacet minut přišel řidič dodávky, procedil mezi zuby řidiči tramvaje, „vole tos mě moh vobjet, ne“? Pak si sedl za volant a tvářil se hrozně uraženě.
MHD taky není o něco víc než auto.
V přeplněných městech je, protože na přepravený osobokilometr potřebuje řádově méně místa, které je ve městech nedostatkové. A parkovat v centru nepotřebuje vůbec.
U přestupku je zajímavý počet zdržených lidí. Překážet na Barranďáku nebo U Úlu je prostě něco jiného, U Úlu je zajímavé akorát jestli chtěli jet hasiči.
A zdržet tramvaj je podobnější tomu zdržení stovky aut na vnitřním okruhu.
Je. Ne pocitem důležitosti, ale skutečnou důležitostí pro mobilitu ve městě. Bez ní si to řidiči můžou hodit.
Nojono i mezi řidiči jsou paka, stejně jako mezi cyklisty, kteří jezdí po chodníku a ohrožují chodce. Takže co navrhujete? Zabavovat za jízdu po chodníku kola? Jsem pro, rozdal bych je městským šimpanzům, aspoň se ušetří a planetě ae ulevi za nějakou tu naftu…
Tak předně to, že někdo jiný taky páchá dopravní přestupky, není ospravedlnění pro to, abych je páchal sám. Máte sice pravdu, mnoho cyklistů jezdí, jako kdyby pro ně vůbec žádná pravidla neplatila, dokonce i (anebo speciálně) ve Vídni. Jenže srovnáváte nesrovnatelné: cyklista na chodníku je něco jako automobilista překračující povolenou rychlost, nedající přednost nebo nebezpečně předjíždějící. Agresivní a ohrožující chování za jízdy, v prvních dvou případech může být i způsobené pouhou nepozorností (čímž to nechci omlouvat, jen říkám, že za tím nutně nemusí být bezohlednost a agresivita). Kdežto zaparkovat tak, že neprojede tramvaj, není nic jiného, než sprostá bezohlednost. Nelze… Číst vice »
Nebylo by to od věci zvýšit i u nás, plus přidat nějaké ty body. Pitomců, kteří parkují u kolejí nebo v zálivech autobusových zastávek, je bohužel hodně (a někteří jsou ještě agresivní, pokud jim takové chování někdo vytkne). Taky žaloby na náhradu škody od všech, kterým kvůli zablokování tramvaje nějaká škoda vznikla (např. nestihli důležité jednání), by nebyly od věci.
Žaloby na náhradu škody od všech, kterým kvůli zablokování tramvaje nějaká škoda vznikla, jsou sice hezký nápad, ale je to ve skutečnosti jen přenesení řešení problému na postižené + zbytečné zatěžování soudů. Podle mě by mnohem účinnější bylo okamžité zabavení vozidla (odtah) a skutečně drastická pokuta ve výši vyšších desítek tisíc Kč, bez jejíhož zaplacení by vozidlo nebylo vydáno zpět majiteli. A samozřejmě také řádný postih v podobě odebrání několika bodů, klidněntřeba i šesti.
Ano, žaloby na náhradu škody jsou příliš komplikované řešení (vyjma případů, kdy škoda je opravdu velká), správné řešení je tyto ryze arogantní přestupky drakonicky trestat. To není jako překročení povolené rychlosti, to se může stát z nepozornosti – zaparkovat v blízkosti kolejí tak, že se může stát, že drážní vozidlo nemůže projet, se z nepozornosti nepodaří.
Já osobně bych byl proto, kdyby se na tyhle případy stanovily nějaké tabulky s „běžnou“ nebo „odhadní“ škodou. A tu nařídí zaplatit trestní soud, když je línej zabývat se důkazy.
Když je škoda menší, odvolá se k občanovi viník, když je škoda vetší, odvolá se poškozený.
To je podle mě zbytečná hloupost a ještě by to zatěžovalo soudy. Co by ty tabulky zohledňovaly? Počet lidí v té zablokované tramvaji? To by bylo na náhodu, jestli ta první, co tam přijede, bude zrovna přeplněná, nebo jestli v ní budou 3 cestující, protože chvíli předtím jela jiná, která ještě projela, a řidič té zablokované dá vysílačkou včas vědět ostatním, aby tam vůbec nejezdili. Zabavit auto + tučná pokuta + možnost žaloby pro cestující v tramvaji, kterým vznikla velká škoda, by bylo dostačující.
Ty body se neodebírají, ty se sbírají. Nechápu, proč i když tu ten bodový systém máme už tak dlouho, si to pořád lidi pletou. Budu doufat (a to by je možná mohlo omlouvat), že to jsou ti, co nikdy žádný bod nezískali. 🙂
je uplne jedno, jestli se pripisuji nebo odebiraji.
na funkci to nema vliv.
Furt se řeší „body, body, body“… Co pořebuje vyřešit, je vymahatelnost. Ne že se pro sichr nestaví bavorák jedoucí v obci 80, ale zastaví se felda jedoucí 55. Padni, komu padni a i s relativně nízkými tresty (které moc neublíží někomu, kdo jede do města jednou za rok a nevyzná se) se arogantní *ovada vybodují (bude to nepříjemné peněžence, pokud by se pokuty s recidivou zvyšovaly) tak jako tak.
„Padni, komu padni“ jsou úseková měření, kdo to dopadne na každého, kdo jede přes limit. Tedy samozřejmě za předpokladu, že neexistují whitelisty registračních značek (tedy ony každopádně existují kvůli IZS, aby se jejich záchyty nemusel nikdo zabývat, ale neměla by tam být například auta kamarádů starosty nebo sponzorů vládnoucí strany).
No podobně automatizovaně by se to mělo řešit třeba u vyhrazených pruhů… Ne že se tam jednou za čas v hezkém počasí objeví hlídka policie, zastaví a opokutuje pár hříšníků a pak je tam zase pár dní nikdo nevidí…
To se pak řidiči takové značení respektovat nenaučí… Akorát se naučí dávat pozor, jestli tam náhodou zrovna hlídka není a když jo, tak se honem honem cpát do správného pruhu…
Výše pokuty odpovídá ročnímu kupónu – cca 8800 Kč.
Proč ten roční kupon máme v Praze pořád tak směšně levný? Všichni se bojí jen voleb, ale nikdo nemá na to říct, že se to z městský peněz extrémně dotuje…
Nemá, protože jednak ho lidi sežerou na soc. sítích a druhak to použijí jeho političtí oponenti. Přitom by se to dalo krásně prodat jako: „každý rok budeme zdražovat o 2x inflaci plus zaokrouhlení dokud se nedostaneme na 50% financování provozu z jízdného“.
Bylo by to předvídatelné a zároveň skoky by nebyly příliš velké. Ale to samé a ještě rychleji se musí udělat s cenou parkování. Nemá moc smysl zvedat cenu MHD, když se dá parkovat za třetinu, někde dokonce díky malým parkovacím zónam ještě o polovinu levněji.
Ono by stačilo férově zpoplatnit auta: především všude, včetně rezidenčních zón, zavést tržní cenu parkování, a zavést mýto za průjezd tunely. Pak by MHD „na oplátku“ klidně mohla jezdit zadarmo, peněz by na ni stejně bylo dost.
Zajímavé je, že lidi co propagují MHD chtějí více a více zpoplatňovat auta. Uvědomujete si, že oproti MHD řidiči do rozpočtu platí daleko více peněz? Pokud by se platili skutečné náklady za MHD, tak s ním nebude jezdit nikdo
Jenže pokud by řidiči aut platili skutečné náklady za prostor pro svá auta, tak by jimi taky jezdilo mnohem méně lidí. Vy si předně musíte uvědomit, že ve městech není tolik prostoru, aby tam všichni mohli jezdit auty a především mohli ta auta „kdekoliv“ parkovat. Takže proč by na to měli automobilisté mít nárok, když jeden člověk v autě spotřebuje mnohonásobek prostoru oproti těm, co jedou MHD, na kole nebo jdou pěšky? Podívejte se jen na to, kolik peněz Praha investuje do nových silničních tunelů a parkovacích domů! To všechno by nebylo potřeba, kdyby aut byla v ulicích desetina. MHD… Číst vice »
A co se týče „řidiči do rozpočtu platí daleko více peněz“: Zde je řeč o provozu ve velkoměstě a tam si s tím dovolím nesouhlasit. Co ti řidiči platí? Spotřební daň z PHM. Pokud denně ve městě projedou 2 litry, dělá to nějakých 6 tisíc ročně, to není o moc víc, než roční kupon na MHD. Navíc ty peníze jdou státu, nikoliv městu. A dál? Nic. DPH z auta ani PHM nemůžete počítat, protože tu by řidič zaplatil tak jako tak, když by ty peníze utratil za něco jiného. Ceny rezidentského parkování jsou směšné a pokud řidič mimo svoji městskou… Číst vice »
Ano, řidiči vše platí státu a ten to rozděluje městům. Co se týká financí, nemá smysl rozdělovat státní správu a samosprávu. Je to jeden objem peněz, který je rozdělen dle platných zákonů. A uvědomujete si, že pokud nahradíme veškerou IAD po městě MHD, musíte to MHD výrazně rozšířit. Seženete na to řidiče? Kdo to zaplatí? atd. To, že by přibylo cestujících v MHD rozhodně nepovede k tomu, že přestane být nutné MHD dotovat. Metro (minimálně C, ale v centru všechny linky), které je sice nejefektivněji, ale také nejdražší je na hranici kapacity. Stavba metra je daleko dražší než stavba silnic.… Číst vice »
Já to nechci zakazovat, já jen chci, aby IAD byla řádně zpoplatněna. Potřebuje spoustu prostoru a když je ten ve městech silně nedostatkový, tak ti, kdo ho využívají nadprůměrně, za to musí platit. Logické, ne? Auto použivám, ale nikoliv ve velkých městech, protože to tam je nejméně efektivní způsob dopravy. Resp. dokonce v současnosti jezdím téměř výlučně autem (a na kole), protože bydlím na venkově a do velkoměst téměř nejezdím. Ale když jsem pracoval v Praze a potom ve Vídni, autem jsem tam nejezdil. Stavba metra je dražší než stavba silnic? V Praze mimo polí v okrajových částech můžete nové… Číst vice »
a kdyz ma byt IAD radne zpoplatnena, proc nemit i radne zpoplatnenou MHD? a cykliste by meli mit radne zpoplatnene cyklostezky …
jsem pro, abychom merili vsem stejnym metrem.
MHD samozřejmě řádně zpoplatněna být může, ale protože je pro chod města naprosto nevyhnutelně nutná, nejdříve by řidiči měli platit plné náklady. To jsou desetitisíce ročně za záboru plochy (zeptejte se restauratérů kolik stojí zahrádka o ploše jednoho parkovacích místa), náklady na provoz (semafory, policajti, řešení mnoha nehod denně, solení, údržba, infrastruktura)… Autobilismus fakt není levný a taky je zdarma, resp. za mírný poplatek ve spotřební dani v poměru k nákladům.
Ne, nedotujete nic. My ostatní vám dotujeme ježdění autem, protože jen z vašich daní se ty tunely a parkoviště prostě nepostaví. I kdybyste odváděl každej rok na daních dva miliony.
Laskavě si to spočítejte, než tady zase začnete rozhlašovat, jakej jste grand a my ostatní chudáci.
a vite o tom, ze ty silnice a tunely pouziva i mhd, zschranky, hasici, policajti?
takze s tim, jak vy neco dotujete ridicum … bych se radeji krotil.
Vidím že jste dost zaslepený. Přečtěte si pořádně co jsem psal. Já tvrdím, že žádný způsob dopravy dnes není placen těmi kdo ho využívají. Je placen všemi a to z běžných daní. Železniční tratě a metro stojí obrovské peníze, stejně jako silniční stavby. Všechno platí daňový poplatníci. Proto nesnáším přístup, že IAD má platit vše. Buď ať to platí všichni, nebo nikdo.
ach to zavistivci. jen by ostatnim skodili.
Jj, oni všichni vám závidí co přesně? Jakože nemáme na tu plechovku a ježdění po městě? 😀 😀 😀
Nic levnějšího není.
no vypada to tak… ta az chorobna nenavist prechazejici do hysterickych zachvatu se nicim jinym vysvetlit neda.
Škodí automobilisté tím, že zbytečně zaplavují města auty. Samozřejmě ne všichni, pro některé je ta cesta autem nezbytná, ale drtivá většina řidičů aut ve městech by stejně dobře mohla použít jiný, ke zbytku města mnohem ohleduplnější způsob dopravy.
tak hlavne, ze vy jste ten pravy, kdo rozhoduje a presne vi, kdo jede zbytecne 🙂
Myslím, že pomůže spíš hrozba zabavení auta a odebrání řidičského oprávnění.
To jste opravdu tak dětinsky naivní, že věříte tomu, že majitelům těch černých X7, Q8 nebo G-classe si někdo dovolí zabavit auto?
Levicová vláda ve Vídni ano. Při recidivě by to bylo adekvátní.
No, když jste dostatečně důrazní, tak policie koná i u nás. Bohužel u nás to chce být ostrý.
samozrejme ze dovoli . nedejte na babske povidacky nekde z hospody
Já bych ho pro jistotu upálil 😆
V Rakousku si každá spolková země stanovuje pokuty? Bylo by dobré to dělat hlavně stavebně, navíc by bylo dobré rozlišovat zdali přesahuje metr nebo o 20 cm občas si to prostě jen lidi neuvědomí. Předpokládám že toto je minimální a né maximální částka za pokutu. To jestli v tramvaji jede 200 lidí je sice pěkný ale je to poměrně nepodstatná informace, pokuta by měla být stejná jako když blokuje auto či jinej dopravní prostředek který se tam nevejde ale podle místniho zákona by měl.
Oprava: Předpokládám že toto je maximální a né minimalní částka za pokutu.
10000Kč. Co to je? I kdyby to bylo 20 je to za hloupost pořád menší cena než hrozící výdaje narazí li do toho špatně zaparkovaného auta vozidlo HD. Pak to bude nejen pokuta, ale možná i obecné ohrožení z nedbalosti, soudní výlohy za nějaké právní zastoupení, cestovné k soudu, ušlý zisk, odškodné pro zraněné co třeba díky nárazu přišli ke zranění a další a další výdaje stejně jako náklady na opravu svého vozidla bude-li ještě vůbec opravitelné.
Promiň ale když tramvaj narazí do stojící překážky, tak je viníkem nehody tramvaj (podobně jako když autem či jiným vozidlem narazíte do stojícího auta). Většinou ke zranění při takových nehodách nedojde, vzhledem k váze tramvaje a zaplatí to pojišťovna tramvajáka. Jo a když jste zmínil celou HD, tak aby do něho narazil autobus tak, to by musel být autobusák podnapilý (anebo neschopný) aby se mu toto povedlo.
Tedy tramvaják si musí dávat echt sakra velké bacha, aby nenarazil do stojícího auta, že? Protože tramvaj uhnout nemůže. Tedy při průjezdu kolem auta, co *možná* je blbě zaparkované (ani nemusí dojít ke kolizi při průjezdu tramvaje, ale to se na dálku nezjistí) musí tramvaj zpomalit, aby náhodou neohrozilo auto člověka, co má MHD u zadku. Takovouto zodpovědnost vy po tramvajákovi vyžadujete. A chcete, aby desítky lidí v tramvaji byly zpožděny o X sekund při průjezdu kolem takového možná-blbě-zaparkovaného auta. Taková omezování MHD vy chcete. Jen aby řidič auta mohl zaparkovat „na prasáka“. Aby JEDEN člověk nemusel pár minut hledat… Číst vice »
Ano, bohužel tramvaj uhnout nemůže avšak nemyslím si že by takovou nehodu měl platit řidič zaparkovaného vozidla, už jen proto že by do toho auta mohl bourat bez postihu každý tramvaják, nebo jezdit nebezpečně protože „ono to vyjde“. Počkat pár minut je nic oproti nabouranému autu. Pokud parkuje řidič uprostřed kolejí aby si šel něco vyzvednout tak to je velmi bezohledný člověk který si tu pokutu zaslouží avšak 8000 je prostě moc… jako kdyby bylo vidět že je mu to u p*déle tak si to asi zaslouží ale jinak ne. Já jsem myslel takové ty případy kdy to zjevné není.… Číst vice »
A co když je to před zatáčkou, kam se čelo vozu vejde s rezervou, ale pak ho vezme zadek, který už je v oblouku? Stalo se u KT ve smyčce u vozovny Žižkov. Je to blbá nehoda, která není řidičem tak snadno odhalitelná. Ano, řidič stál přes čáru.
Pak by se měla náhrada škody částečně zaplatit z pokuty…
Příspěvek co jsem sem dával zatím asi nebyl schválen. Tohle v něm bylo
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-praha-praha-zpravy/474217/tramvaj-s-sebou-vzala-spatne-zaparkovane-taxi-linky-9-12-15-a-20-jezdily-odklonem.html
A tohle. To k těm Vámi zmíněným 3,5m od kolejí
https://www.novinky.cz/clanek/vase-zpravy-v-brne-lze-parkovat-u-koleji-v-rozporu-se-zakonem-40178049
Policisté se k tomu vyjádřili negativně, to je poprvé co jsem něco takového slyšel, je to vůbec věrohodné? Navíc to jako po 19 nejezdí tramvaje? Předpokladám že pokud vůbec něco takového platí, tak to bude pokud zde nejsou není místní úprava co by to povolovala (značky).
Po 19. je zřejmě malý provoz na to, aby to auto mohli ostatní řidiči aut objet po kolejích.
No a pokud to úprava a povoluje, pak to budou asi vyznačená místa. Tam taky nesmim pres caru presahovat ani o centimetr.
Šíření dezinformací komunisty se tady teď podporuje?
To že blokuje 200 lidí znamená něco jako zablokovat barrandovský most. Pořád vám to přijde nepodstatné? Navíc pokud někde stojí kolona tramvají, což je rychle tak se můžeme dostávat k tisícům a to jen proto, že někdo sebestředně nesleduje jak zaparkoval a jestli nezavází provozu. Síla možného postihu obvykle zostřuje smysly a zapojení šedé kůry.
I kdyby tam bylo 1000 nacpaných lidí stále se pohybuje po veřejné komunikaci a řídí podle předpisů jako všichni ostatní. Jestli to přenáší prospěch 200 lidem je jedno, není komunismus.
Právě, není komunismus. Tramvaj jede kde má a ten co stojí kde nemá ty předpisy porušuje. Jestli se mu zdá, že 20 cm není mnoho je jeho problém. Tramvaj neuhne, takže výsledek je stejný.
Ano tramvaj neuhne ať je v ní 200 nebo 2 lidí.
Neuhne, ať zasahujete 20 cm nebo celým jedním metrem. Tak jaké rozlišování? Když stojíte kde nemáte, ještě blokujete jiné, tak je jedno kolik lidí to je. Není komunismus. Stáním na špatném místě jste porušil předpisy a pojišťovna zřejmě nic plně hradit nebude v případě nehody. Spoluzavinění se tomu říká.
Doprava lidí ve městě není jedna tramvaj vs jedno auto. Jsou to lidi z A do B.
zastavíte auto, zastavíte jednoho (a půl)
zastavíte tramvaj a 200 nejede
zastavíte metro a 2000 nejedou
dost podstatné pro mobilitu.
Opět zde chcete dodržování předpisů po tramvaji, ale porušení předpisů od auta blokujícího tramvaj, to vám nevadí..?
Klasika, každý mají právo na všechno a rádo se zapomíná na to, že právo jednoho končí tam, kde začíná právo jiného. V tomto případě má řidič právo zaparkovat, ale už ho netankuje, že svým přístupem (parkováním, které zasahuje do kolejiště) zasáhne do práva všech, co jedou v tramvaji do práce, školy nebo kamkoliv jinak.
Veřejná komunikace = má být přístupná veřejnosti, tedy zájem 200 a více lidí je větší než 1 člověka, který ho má malého tak, že neumí ani zaparkovat.
To není tisíc nacpaných lidí, ale zablokovaná infrastruktura s kapacitou klidně 20 000 za hodinu. S každým pár minutami číslo roste.
Mě ooravdu šokuje, že někdo nechápe ani tak základní kontext. To není nějaká trapná tramvaj na ulici, to jsou stovky cest po městě co pár minut, zablokované individuum co nezná zákon, případně zná a má to na háku.
„navíc by bylo dobré rozlišovat zdali přesahuje metr nebo o 20 cm občas si to prostě jen lidi neuvědomí. “
Je jedno jestli do průjezdného profilu přesahuje o metr nebo o 20 cm. Tramvaj, autobus nebo vlak. Vždy je to stejné. jen v případě kolejových vozidel vždy horší v tom, že že to nemůže změnit směr. Pokud někdo postaví na nádraží auto ke koleji a nechá přesahovat čumák vlaku bude jedno jestli to byl metr nebo 20 cm. V každém případě budou vozidla poškozena. A pokud si to lidé neuvědomují tak to je opravdu smutné a omlouvat to nelze. https://www.denik.cz/nehody/v-poricanech-se-srazil-vlak-s-nakladnim-autem-20201106.html
V zákoně je, že mezi autem a kolejemi má být 3 a půl metru volno. Platí to teda jenom v nějaký čas, ale o tři metry se někdo seknout nemůže.
§25 odst. 3 zákona č. 361/2000 Sb.: Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy. §27 odst. 2 zákona č. 361/2000 Sb.: V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m. Volný jízdní pruh. To neplatí pokud je jízdní pruh veden po tramvajovém páse. Ale tohle říká vše: §27 odst. 1 zákona č. 361/2000 Sb.: Řidič… Číst vice »
Tak to posledni je moc obecné…
Pro postihování těch, kdo blokují průjezd tramvají, je to plně dostačující.
Na železnici, NE ve městě na pozemní komunikaci s tramvajovou tratí, viníkem nehody by byla tramvaj.
Vám by opravdu rovnou měli vzít řidičák, když ani nedokážete nahlédnout do vyhlášky. §27 odst. 2: „V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší TRAMVAJOVOU KOLEJNICÍ volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m.“
Aha tak proč se tam teda malují parkovací místa a stojí na nich i policie a úplně všichni, navic takovýto zákon nesmysl by se měl hned zrušit protože nedává vůbec smysl.
Ta parkovací místa se malují tak, aby auta na nich stojící nebránila průjezdu tramvaje. Pokud tam namalovaná jsou a Vy na něm parkujete, v pořádku – pokud ovšem z toho parkovacího místa nepřečuhujete. Pokud ano, pácháte přestupek.
Do jaké vyhlášky? Ono už docela dlouho tu máme Zákon o provozu na pozemních komunikacích (361/2000 Sb.) a ten § je v něm…
Tady se bavíme o tramvajové trati která nemá svůj profil mimo pozemní komunikaci. To je jak plést hrušky s jabkama.
Tramvajová trať….já vím. Mrkněte na to co jsem poslal o tom parkování v Brně ;- )
Viníkem srážky by sice byla tramvaj, tedy v případě, že by k ní došlo na přehledném místě, kde její řidič mohl včas bezpečně zastavit. To ale nemění nic na tom, že i když parkující auto zasahuje do průjezdního profilu tramvaje i jen o 1cm, porušil jeho řidič vyhlášku hned v několika bodech a zaslouží tvrdé potrestání, protože toto jednání je velmi bezohledné a společensky škodlivé. Tečka.
Nehledě k tomu, že jde vlastně o obecné ohrožení, protože pokud by řidič tramvaje musel prudce zabrzdit, mohli by se ve voze zranit cestující.
To je nesmysl ta tramvaj má taky brzdy a musí přizpůsobit rychlost okolnímu provozu.
Pokud si někdo neuvědomí, že jeho auto překáží v kolejišti, pak by opravdu ani náhodou neměl mít řidičský průkaz.
Je to problém nejen velkých měst, ale i na zapadlých nádražích. Když někdo nepřemýšlí dopředu může se stát, že zaparkuje někde u kusé koleje a nedomyslí, že na tu zarostlou kolej bude třeba potřebovat během jeho nepřítomnosti zajet vlak. I to už jsem viděl.
Když je uprostřed kolejí tak hloupý je, třeba si to příště uvědomí, pokud ani to ne tak by doopravdy neměl.
Ne. I když stojí jen poblíž kolejí a tramvaji neumožní bezpečné a bezproblémové hladké projetí, tak je to naprostý vymatlanec, který za volantem vůbec nemá co pohledávat.
To bohužel musím nesouhlasit
Stáváte tak často?
Ne ještě se mi to nestalo, dávám si pozor, ale někde v zatáčce by se mi to mohlo stát mohlo, protože tramvaj má daleko nápravu od konce a začátku.
PS: v hodně prudké
Ano, v Rakousku mají spolkové země narozdíl od českých krajů velmi rozsáhlé pravomoci. Asi jim k tomu spolkové zákony dávají určitý rámec, ale zrovna pokuty za špatné parkování se v různých částech Rakouska mohou dost lišit. A ano, bylo by dobré dělat to stavebně: Na místech, kde když trochu širší auto zaparkuje 15cm od obrubníku, už zasahuje do jízdního profilu tramvaje, parkovací místa vůbec nezřizovat, resp. rušit. A víte (nevíte), drážní zákony se nevztahují jen na železnici v širé krajině, ale i na tramvaje sdílející dopravní cestu s auty. Rozlišovat, jestli špatně parkující auto blokuje cestu tramvaji nebo třeba popelářům… Číst vice »
Díky za vysvětlení
To opravdu potrebujeme aby to někdo nejdřív udelal v zahraničí abychom věděli co s tim dělat? :O
Vždyť se to u nás taky zvýší
Kdy a o kolik? A pokutuje se to u nás vůbec v reálu?
Ta pokuta má být třešnička na dortu k rychlému odtahu – třeba někam do Berouna.
A kdo zvýšení pokyty za daný prohřešek schválil dříve Vídeń či ČR? “
„… Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích proto počítá se zvýšením sankce až na 10 tisíc korun ve správním řízení. …““
To že zvýšení pokuty stanovené jen vedením města se jaksi zavádí tzv. operativněji – rychleji než pokuty platné pro celý stát zákonem je věc jiná!