Pokud si koupíte do města hummera, jste idiot. Radním na okraji Melbourne došla trpělivost s velkými vozy

Brunswick street v Melbourne. Foto: City of YarraBrunswick street v Melbourne. Foto: City of Yarra

Vedení radnice řeší, jak omezit provoz největších vozidel.

151 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
superhero

Tyhle megalomanské nesmysly by klidně mohly být vázané jen na vymezený okruh koncesovaných živností. Nebo úplně jednoduše, stát přestane vydávat výjimky pro tyto vozidla. Jelikož nesplňují bezpečnostní parametry, tak napříč EU fungují jen díky vyjímkám, které se množí jak houby po dešti. Stát i města by měla samozřejmě spoustu dalších nástrojů, jak to omezit. Jen to nechtějí udělat. Úplně na začátku by mohl stát začít s poplatkem za registraci vozidla. Progresivně by tak mohl danit vozidla už při koupi koeficientem podle hmotnosti, hluku, výkonu, emisí, rozměrů nebo třeba doložením účelu osobní/pracovní (nebo i podle druhu podnikání jiná sazba pro pekaře/instalatéra… Číst vice »

Jiří Melich

Hmm, trochu mi to zavání minulostí. Zvláště pak to doložení účelu pro možnost koupě…

Orange pilled

jakou minulosti?

Leinad

Něco na tom je, ale vážně je pro papaláše výhodné pozurážet si potenciální voliče?

Bmz

Smazáno, mimo téma textu

PetrM

jsi si jistý, že jsi na správném webu?

Frantík

Jak to omezit je jednoduché. Dát značku „zákaz vjezdu nad 2 (nebo 2.5) tuny, mimo zásobování“. Tak jak byly u nás na sídlištích.

Jaaa

No, a ze všech těchto Hummerů se stane jako zázrakem zásobování domácností.

mgr.pavel

Zásobování zpoplatnit jako podnikatele.

Bmz

Až vám na sídliště přijede podnikatel instalatér s vercajkem, tak si rád připlatíte.

Tomáš Záruba

Něco mi říká, že ten by se do 2 t vešel.

tarten

Instalatér úplně v pohodě. Topenář s rourama už těžko.

Změna je na dohled

Obří SUV zejména ty amerického typu tzv. light truck jsou nejen obludné a ošklivé, ale také nebezpečné pro všechny okolo, škodlivé k silnicím, které neúměrně zatěžují a samozřejmě i k životnímu prostředí jako celku. Jsou i nepraktická, protože tam toho moc nedáte a to navzdory obřím rozměrům. Každej kdo potřebuje převážet větší objem nákladu udělá mnohem líp, když sáhne po nějakém pickupu nebo klasické dodávce a ne téhle obludě.

Bmz

Jinými slovy: závidím protože se na auto nezmůžu, tak je chci aspoň zakázat. To by bylo, aby sousedovy ta koza nechcípla taky.

percula

Co když to není závist ale názor, pokud znáte to slovo.

John

Nějak ne a ne pochopit, co bych měl závidět. Jinými slovy: nesuďte podle sebe, každý není tak jednoduchý.

Škrpál

Nikoli zakázat. Automobilismus je nejbezohlednější a nejvíce devastující způsob dopravy a proto musí být přiměřeně zpoplatněn. Problémem ovšem je osminásobně vyšší pravděpodobnost, že ultrakomplexák svou chorobně megalomanskou plechovou osobností zavraždí dítě. Vyšší potenciál k zabití dítěte je problém opravdu velmi vážný a vyžaduje zavedení okamžité velmi přísné regulace. Svoboda vraždit děti existovat nesmí.

PvvS

A prášky jste opět vynechal ?

Orange pilled

Jak jinymi slovy? Pan jednoduse popsal skutecnosti. Obri SUV maji plno nevyhod a do mest se vubec nehodi. To je snad kazdemu jasne. Nejde o zavist.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Nemohu než souhlasit, že SUV si kupují jen pánové s malým víte čím.
Je vědecky dokázáno, že čím větší auto, tím menší víte co.
Prostě si to tím kompenzují.

Matěj

Jo presne to tu chybelo, jouda co ho zajimaji zejmena cizi prirozeni

Kebab

SUV nesnáším, ale tohle je obyčejný blábol.

percula

Souhlas

Jiří Melich

Těžko říct, já mám 20 centimetrů, je to málo myslíte?

Pako

Nic moc.

Jiří Melich

Jako fakt? 😁

Michal Bartoníček

Váš partner má většího, že? 😀

Granja

Tady těch uživatelek moc není, kterých by jste se měl ptát.

John

… a celou tu dobu si myslel, že milimetrové dílky znamenají centimetry

Nose Peak

Jasně. A parkujete nejmíň 5 metrů od hranice křižovatky…

Jiří Melich

No s ohledem na skutečnost, že parkuji na modré zóně P1 tak spíše ano. Nebo snad myslíte, že jsou čáry namalovány proti vyhlášce?

Tomáš Záruba

Já v tom dost často vídám ženy. Ty si podle vás kompenzují nedostatečnou hloubku nebo nadměrnou šířku…? 😉

Člen Verdi

Jsem sice levičák ale tohle zavání šikanou. Tyhle ultralevicové myšlenky jsou nebezpečné

Radek

V čem Vám to přijde nebezpečné/šikanující? Ve městě přeci máme už stovky let pravidla usměrňující co je a co není dovoleno. Dokonce máme pravidla, která regulují, co smíte a co nesmíte stavět na vlastním pozemku, jak vysoké to může být atp. Taková pravidla máme ve městech už stovky let. Jmenují V čem vidíte tedy nebezpečnější diskuzi o tom, v čem se ve městech může jezdit a v čem už ne? Vždyť celá historie městských struktur je o hledání společenské shody.

Ares

To za chvilku můžeme regulovat, kam budou vaše děti chodit do škol, jakou budou dělat práci, co budete mít doma za vybavení, kolik budete smět vydělat peněz. Opravdu na tohle pozor, nějaká regulace a pravidla OK, ale nesmí se to zvrhnout, to už nejen tady bylo.

Radek

Já to chápu, proto podotýkám, že prostě v historii městských struktur celou dobu existují nějaká pravidla – společenská dohoda, jak spolu lidé mohou koexistovat. Nemůžete si postavit jakkoli vysoký dům chcete, protože byste sousedovi zastínil jeho pozemek – znehodnotil jeho majetek. Stejně tak si myslím, že je na místě, aby si společnost svobodně řekla, jestli existuje nějaká maximální velikost auta, ve které se člověk ve městě může pohybovat s ohledem na všechny negativní aspekty, které z užívání takových aut plynou. Prostě je třeba hledat společenskou shodu. Popravdě, to že Vám stát opravdu hodně kecá do toho, co smíte a nesmíte… Číst vice »

Gwann

něco jako spádová škola ale už dávno existuje…

a mimochodem si nepamatuju, že bych si i po roce 1990 mohl vybrat základku…

peter

Tak na Slovensku to mame lepsie. Ano, zakladna skola ma urcenu nejaku spadovost, ale nie je pre nikoho z deti povinnost nastupit do spadovej skoly. Spadovost hovori len o tom, ze v prvom rade by skoly mali brat deti z danej oblasti, ktora im patri ale neznamena to, ze nemozu brat deti z inych oblasti, pokial maju volne miesta.

Michal Bartoníček

Taky si myslím, že ta šikana chodců a cyklistů je už přehnaná.

Matěj

Jaka sikana co to melete clovece? Chodim po Praze denne a jezdim na kole minimalne obden a v zivote me zadny ridic nesikanoval

Jaaa

Zato plánovací komise jo.

Škrpál

Osminásobně vyšší pravděpodobnost zavraždění dítěte je podle vás oprávněný projev svobody jednotlivce?

Jan Sova

Ještě by někdo měl spočítat pravděpodobnost, že když to obludné SUV bude někdo s menším autem objíždět a bude vidět velké kulové, pak přejede dítě co vejde do vozovky zpoza SUV.

Nose Peak

Na tom není nic ultralevicového. Svobodu máte jenom v divočině; ve městě platí pravidla. Řešili to už Sumeři v Urúku… Strašný, jak humanitně nevzdělanou populaci máme…

Michal Bartoníček

Dal jsem tenhle článek do jedné diskuzní skupiny a autíčkáři začali brečet. Když jsem jim řekl, že tohle podporuju, tak jsem zase ten nejhorší. Proč si točvolanti myslí, že jsou něco víc než lidi bez aut a bez řidičáku?

Ares

Ale nemyslí, to jen vy to máte v hlavě pomotané.

Michal Bartoníček

Neposuzujte mě podle sebe. 🙂

Kebab

Možná jste zase ten nejhorší proto, že ostatní označujete za točvolanty. Bez trapných nálepek třeba pochodíte lépe.

Michal Bartoníček

Na jejich trapné nálepky o pumpičkách se jinak reagovat nedá. 😀

Matěj

Jasně tak se hned přidáte a uděláte ze sebe trapáka z druhého tábora, jak poetické.

Franta Chcípák

„Omezování v zájmu pokroku“ vidím po čertech nerad, ALE… Jako jakýkoliv jiný jev v dějinách lidské civilizace má i automobilismus svou vývojovou křivku. Na začátku pozvolný vzestup, kdy automobil byla hračka majetných milců sporu, posléze stále strmější růst, jak se zvyšovala dostupnost vozů a zlepšovala infrastruktura pro ně, ovšem jak se komunikace začaly plnit automobily a rostly negativní externality typu lokální znečištění, začala se křivka zvolna lámat směrem k horizontále, až po dosažení vrcholu. Nyní, ať děláme co děláme, jsme už za jejím vrcholem a s každým dalším krokem vpřed sklízíme víc a víc negativ. Infrastruktura žádného města na této… Číst vice »

Radek

Souhlas, vidím podobně, prostě ať ten problém IAD otáčím jak chci, tak mi ve městech vychází, že to zkrátka není ufinancovatelné/udržitelné/prostorově realizovatelné.

Gwann

a krom jiného to je pěkně hnusné

Radek

Jsem zvědav, jestli to dojde někdy i k nám nebo u nás bude převládat názor, že jde o svobodu a ulice měst můžu brázdit s takřka s čímkoli si usmyslím. Těch obrovských pick-upů a SUV co člověk potká (nejen) v Brně je taky hodně.

Matěj

Jasně lepší bude uliční výbor s Radkem v čele a ten nám řekne, co a kdo si může dovolit vjet na silnici 😀

Radek

To jsou zas nářky jak od dítěte, co mu někdo chce vzít hračky. Myslím si, že je zkrátka na místě se bavit, kde končí osobní svoboda jednotlivce a začíná osobní svoboda druhého (ano, svoboda kupodivu není bezbřehá, ale má nějaké mantinely). A pro mě (a zjevně nejsem sám) už prostě nějaká velikost aut je za tou hranou. Nevím, proč bych měl tolerovat a ještě ze svých daní platit někomu možnost mě fyzicky ohrožovat. Jasně, pro někoho je auto dopravní prostředek, beru, ale to přece neznamená, že musí jezdit v tanku.

Matěj

Přesně pláčete, že se Vám subjektivně nelíbí pickupy a SUV a je vám fuk, že máme normálně jako ve zbytku světa odstupňovány řidičáky i skupiny vozidel dle hmotnosti a typu. Vše co je u nás na silnici bylo normálně dle legislativy schváleno k provozu a dokud to má řádnou STK a emise a neporušuje to místní dopravní předpisy, může svobodně jezdit.

Radek

Nechme toho, stejně se k ničemu nedostaneme a je zbytečné se navzájem urážet. Prostě to vidím jinak než vy a myslím, že je úplně v pořádku vést diskuzi o tom, kde ta hranice je, co chceme ve městě tolerovat a co již ne. Nikde neříkám, že to je nelegální, ale to se přeci může změnit, to přece není něco dogmatického, o čem nelze vést diskuzi. Zkrátka svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda druhého. Není bezbřehá, to mějme na paměti.

Michal Bartoníček

Tak snad si té svobody v kolonách užíváte. A snad si užíváte i to hledání parkovacího místa. 😀 😀

Matěj

Užívám, nevím kdy naposled sem stál v nějaké koloně a parkování taky v pohodě, mám naštěstí svůj pozemek.

Michal Bartoníček

To je zajímavé. Když se někoho zeptám, jak si užívá těch kolon, tak nic. Kdo v těch kolonách teda stojí? Kdo je tvoří? Proč tam jsou? 😀
V místě cíle máte taky svůj pozemek? 😀

Matěj

Psal sem to nekde dole, v praci mam garazove stani, na chate mam svuj pozemek a hledam na dovolene ubytovani s parkovanim. Vetsina obchodu kdyz chce mit zakazniky ma i svoje parkoviste. Kdyz sem jel do Varu objednal sem si pres internet take stani v garazi na ulici stojim opravdu výjimečně

Gwann

ale ta ulice, po které jezdíte asi není jen vaše, ne?

a když s miláškem vyjedete za hranice svého pozemku, tak nezastavujete?

Matěj

Samozrejme ta silnice je statni a mozna se budete divit ale primarne pro auta, protoze ji na spotrebni dani z phm plati, jezdim tam i na kole a obcas po ni jdu pesky, ale o to jde, ze je to pro vsechny kdo dodrzuji pravidla. Vy taky nevlastnite koleje ba dokonce ani ten vlak

Jakub P

Kéž by v tanku.

Z M1 Abrams má řidič doslova lepší výhled s menšími mrtvými úhly, než z části těch velkých US SUV a pick-upů…

V Evropě řada těch aut nemůže dostat homologaci, ale obchází se to „individuálními dovozy“ po stovkách a tisících kusů…

percula

A slovo ohleduplnost znate? Pokus někdo bydlí v hajovne nebo na statku, tak prosím, ale ve městě tyto auta překáží.

Michal Bartoníček

Ale jemu to právo překážet ve městě a všude, kam tím pekáčem chce jet, prostě upírat nemůžete. 😀

Matěj

Znám a chovám se tak jen co můžu i když chápu, že vyhovět každému nejde. Někomu vadí auta na veřejných komunikacích, jinému Pražáci o víkendu u něj na samotě..

mgr.pavel

Vážně musíte ve skoro každé své odpovědi vytahovat slaměného panáka?

Jediný, kdo píše něco o „vadí auta na veřejných komunikacích“, jste VY. Tak taktoprosím neargumentujte.

Matěj

Jasně já si to vymýšlím pro sebe abych byl zajímavej a vy všichni tady milovníci VHD máte auta a jejich řidiče vlastně rádi a chcete jim jen jako trochu pomoct svýma radama čím, kdy a kde a proč maj jezdit aby všechno pak bylo sluníčkový.

frank

no za sebe klidně řeknu, že už mám řidičák přes 40 let a stále ještě najezdím dopravně po Praze na kole za rok víc , než aktivně za volantem. Není to o sluníčkování , je to o rozumném využívání a poměru cena výkon . Za posledních 20 let jsem v diskusích jak naživo, tak na internétu dostal “ dobrých rad plno“, zejména od lidí, kteří nemůžou pochopit, že ježdění na kole není “ sluníčkování“, ale prostě přeprava z bodu A do bodu B bez toho, že bych překážel nebo šikanoval ostatní účastníky provozu . Vždycky je to stejné. Předjedu kolonu… Číst vice »

Matěj

Taky jezdím po Praze na kole víc než autem, ale taky ne abych byl eko preci jen to kolo, obleceni a sprcha dvakrat denne navic nebudou zrovna uhlikove neutralni, ale protoze me to bavi a cas straveny cestou mam rovnou jako cas pohybu. Snazim se jezdit u kraje a z kopce snad ani nikoho nezdrzuju, ale jinak chapu ze do kopce muzu ostatni omezovat nebo stvat. Nevim proc bych ale mel chtit nakymi novymi pravidli omezovat ridice nebo kolobezkare atd budme radi ze si muzeme užívat jizdy a ne hazet na ostatní špínu. Blbci jsou ve vsech taborech, ale ja… Číst vice »

Jiří Melich

Matěji, ty slova do kamene tesat! A nebojte, kdybych Vás někdy míjel ve svém off roadu, až pojedu do práce, hezky se Vám vyhnu, abych Vás neohrozil, OK?

Ares

Tak občas je z té hájovny zajet do města. Nebo myslíte že ta auta si někdo pořizuje aby s nimi jezdil kolem chaloupky? Auto je zpravidla univerzální stroj. Neexistuje auto jen na dálnici, jen do terénu a jen do města.

mgr.pavel

Když jde instalatér do divadla, taky tam jde v pracovním, anebo se převleče?

Asi se převleče, protože montérky do divadla nepatří.

Podobně lesní dělník by si měl přesednout z off-roadu do něčeho vhodnějšího, v čem nebude ve městě nebezpečný okolí.

Jiří Melich

Tvl., pořád jsem se tu nedočkal odpovědi, proč by off road měl být v ulicích města nebezpečný?!?
Můžete mi to objasnit, pane magistře?
PS: a možná byste se divil, kolik vidláků dnes chodí do divadla v jeansech…. 🙄 (a nepřijedou off roadem)

mgr.pavel

Ničí to komunikace které nejsou na tu zátěž stavěné.

Výhled z auta je horší, přes auto nevidí ani dospělý, natož dítě -větší riziko že někdo někoho přehlédne.

Srážka s takovým kolosem je kvůli jeho hybnosti vždy nebezpečnější.

Kebab

To ale znamená, že musí mít dvě auta a to je přece taky špatně a zbytečný rozmar, ne?

mgr.pavel

Pokud je má na venkově kde je místa dost..?

Matěj

No vy jste na to kapnul kazdy bude mit ted aut nekolik jedno do mesta, jedno pracovni, jedno na dlouhe cesty, 4×4 na zimu, kabrio na leto, 7mistne pro rodinu atd. aby sme vyhoveli vasim predstavam, kdo muze cim jezdit hned bude aut min a budeme vsichni stastni 😀

Gwann

mohl by přijet rovnou odvozovou soupravou, taky auto, ne?

Tomas Rybar

Ani stokrát opakovaná lež se nestává pravdou.
V Paříží nedošlo v únoru k rozhodnutí o prudkém zdražení parkování vozidel typu SUV ve městě. V Paříži zdražilo parkování pro vozidla nad 1,6 tuny. Jestli se jedná o pohotovostní nebo maximální hmotnost, jsem nikde nenašel.

libcha

Souhlas, taky mě irituje, že tím jak je celospolečensky dotována automobilová doprava, je často dotována i pro takovéhle RAMisty a HUMMERisty. Ta vozidla mají excelentní průchodnost terénem (co by za ně dali na Donbase…), problém je, že je vidím vždycky dokonale čistá, brázdící ulice měst a dálnice.

danaceks

Jako… mají pravdu, překvapuje mě však, že si to dovolí takto na plnou hubu říct 😆

Michal Bartoníček

Snad to vyvolá řetězovou reakci. Čím víc lidí se těm plechovkářům postaví na odpor, tím líp.

Jiří Melich

Nevím co na tohle napsat… Snad jen, Vy už si s tím Bartoníčku taky někam dojděte… To přeci není normální. Co na to říkají rodiče?

Michal Bartoníček

To já nevím, co na to říkají vaši rodiče. 😀
A jestli si chcete někam dojít, tak máte možnost. 😉

Toada

Gigantická auta začínají být problém i v Praze. Za poslední asi 4 měsíce jsem zaznamenal velký nárůst pick-upů, hummerů a podobných „tanků“, která jsou do měst naprosto nevhodná.

Dle mých pozorování se jejich nárůst mírně zrychluje. Kolem listopadu byla vzácnost potkat 1 denně, dnes běžně potkávám třeba 3-4 denně. Tímto tempem nebude trvat dlouho a dopadneme jak v USA/Kanadě, kde většinu vozů tvoří právě pick-upy a podobné „krávy“, které jsou nebezpečné a do města naprosto nevhodné.

Matěj

Nejdříve proběhne v podstatě likvidace normálních motorů v běžných vozech a pak se diví, že lidé kupují „malé náklaďáky“ na které se zatím nedostalo..

Nose Peak

Jasný, prostě lidi nemaj jinou možnost, než si koupit F150. Může za to samosebou Brusel, protože zaříznul nejlepší motor v historii, 1.9 TDI PD…

Matěj

Jako cyklista tenhle motor skoro nenávidím, ale F150 bude spíš nějaký módní trend, člověk co jezdí O1 nebude asi stejná skupina kupujících i když naposledy zemědělci na výletě v Praze jich měli několik.

Michal Bartoníček

Těžko lze u vás očekávat nějakou sebereflexi.

Jan T.

Máte to naopak. Pokud se má něco zaříznout, tak to budou ty nejméně efektivní auta a to jak motorem tak velikostí karoserie. Malá auta s přiměřeným výkonem půjdou pryč jako poslední.

Matěj

Ale vy popisujete jak by to melo dle vas byt, ja jak to je. Osobaky jsou omezovany jako prvni zatimco N1 ma vyjimky stale

Jan Sova

Realita je bohužel taky naopak. Mix tlaku na všemožná degradační zařízení v autech a úliteb managementů automobilek (též neviditelná hlava trhu) způsobil, že auto pro „volks…“ je drahá a nepotřebná hračka. Stačí pak už zákazníka umotat na myšlenku, že se vyplatí jít do komfortu, kde už to automobilka umí/má umožněno obejít a prodá to zákazníkovi jako přidanou hodnotu. Nedávno jeden němec (Velz nebo tak nějak) spočítal uhlíkovou stopu „green“ automobilů s důrazem na vyšší hmotnosti a opotřebení pneumatik atd. Německé vládě se to moc do krámu nehodí. Politikům co tohle rozjeli s velkovýrobci se z toho nebude chtít couvat.

Jiří Melich

V čem jsou ta auta nebezpečná?

Pako

Např. s nimi nepočítají žádné současně platné normy a technické předpisy pro navrhování komunikací a organizaci provozu vč. dopravy v klidu. Tj. chceme-li tanky, musíme přepsat normy. Šířky a délky parkovacích stání, šířky jízdních pruhů a v konečném důsledku i zatížení vedlejších komunikací určených prioritně jen pro OA. Samozřejmě též rozměry stání v garážích, počty stání, protože každý chce mít tank a k tomu nákupní tašku, případně ještě sporťáček, výšky pod stropem a technologiemi a s ohledem na baterková autíčka i možnost hašení a vytažení auta ven s naložením do kádě s vodou.

Jiří Melich

No to jste mi ale neodpověděl na to, v čem jsou ta auta nebezpečná…
Jezdím Jeepem po Praze minimálně osm let, nehodu jsem neměl žádnou a nikoho jsem ještě nepřejel, tak v čem jsem nebezpečný?

Pako

Buď máte štěstí nebo umíte opravdu moc dobře řídit. Problém je v tom, že tyhle káry často řídí i hodně moc špatní řidiči a pak je výsledek bohužel násobně horší než kdyby bourali fabkou.

Jiří Melich

No, já si právě myslím, že daleko nebezpečnější jsou ti mládežníci ve sporťácích, než já, který to s pořádným off roadem na padesátku rozhýbe tak za 20 vteřin…, ale nechme toho, asi to nemá smysl. Nemám nic proti tomu, že parkování je trochu komplikovanější, ale určitě to není nebezpečnější.

Toada

Pick-upy jsou nebezpečné jak pro ostatní účastníky provozu v autech (protože jejich vysoká hmotnost způsobuje horší následky při kolizi s lehčím vozem), tak pro chodce a cyklisty (opět vysoká hmotnost, slepé úhly před autem kvůli absurdní výšce nárazníku, celková výška auta atd.).

Na YouTube jsou o této problematice spousty videí, např. https://youtu.be/aIy5uv5-VrE
nebo https://youtu.be/jN7mSXMruEo

Jan Sova

Ti co vás objíždějí přes vás nevidí. Mají tu smůlu, že mají klasická auta. Váš Jeep je pro ně stejná krabice jako dodávka. Zkuste někdy bezpečně předjet dodávku na okresce, která jede víc než metr od pravého kraje (opravdu na okreskách nejsou široké pruhy jako na dálnici).

Michal Bartoníček

Že jste ji neměl vy, neznamená, že ji nemají ostatní. V Praze se každý den stane nějaká nehoda. Není to jen o vás. Ale to byste museli být sami k sobě trochu kolegiální, což se neděje.

Michal Bartoníček

Auto samo o sobě není nebezpečné vůbec. Když máte pistoli, taky není nebezpečná, když ji nepoužíváte. Nebezpečné je především to jejich množství. Nebezpečné je, že je jejich majitelé parkují i tam, kde to zákon zakazuje. Ne, šikmé čáry opravdu nejsou parkovací plocha. Nebezpečné je tedy takové parkování, kdy nemůže projet hasičský vůz. Řidiči svou jízdou v autě někdy vytvářejí nebezpečné situace – viz různé Liberecké perly, Brněnské odchytové atd. Nebezpečné je to, že řidiči vytvoří kolonu tak, aby nemohlo projet vozidlo IZS. Několikrát jsem byl u křižovatek svědkem, že houkající sanitka musela čekat, až se milostpáni v autech uráčí laskavě… Číst vice »

Jiří Melich

No jo, když Vy žijete v tom virtuálním světě (Brněnská odchytová a pod.). Tak hezký den přeji.

Michal Bartoníček

Asi jste z nějaké paralelní dimenze, kde řidiči jezdí slušně. Pokud nepoznáte realitu, kterou odráží Brněnská odchytová, pak se s vámi není o čem bavit.

jva

No a EU jde směrem opačným – „eko“ normy značně menší vozy znevýhodňují. Proč vyrábět tunové fujfuj benzinové auto, když za je politicky tlačen mňammňam dvoutunový elektromobil, kde taháte min. půl tuny baterek s dopadem na planetu všelijakým…

Petr Šimral

Nicméně to, co popisují v Austrálii jsou „vobludy“ a zatímco se elektromobily SUV na parkovací místa vmístí, tak toto fakt ne…

Pako

Na parkovací plochu se možná vmístí, ale jinak ta půl tuna až tuna navíc tam prostě je. A úplně zbytečná. Nechť je stanoveno, že osobák má mít rozměry do a x b x c m a hmotnost do d kg. Vše ostatní do města nepatří nebo se musí považovat za jiné vozidlo než osobní. Prostě na něco limitního se město navrhovalo, navrhuje a musí v budoucnu dále navrhovat, jinak to nefunguje.

Jan Sova

Zakázat si to nenechají. Danit, danit, danit….

PvvS

Hlavně do malýho auta je to problém nacpat.

gwann

Neni problem to nacpat, viz elektricke citigo. Jen je to strasne drahe

libcha

V mnohém máte pravdu. Nevím přesně jak je to v realitě, ale úplně si dokážu představit, že si lidé kupují dvoutunová SUV s plug-in hybridním pohonem, u nějž je modelově vypočítaná výsledná spotřeba benzínu třeba 5itrů/100 při využívání té baterky, ale pak na to dlabou a jezdí s tím normálně furt na benzín (např. jako slovenští policisté) a ve výsledku propálí čtyřnásobek toho, co stará Oktávka s atmosférickým dvoulitrem.

gwann

Absolutni nesmysl, 4 vice nez atmosfericky dvou litr je spotreba k 30 litrum, to je na urovni busu nebo sukafonu

Jan Sova

Vždycky mě na ulici fascinují ty značky EL….., osazené na těch středně velkých (ale stále ještě o dost větších než běžné auto) pseudoSUV s předním pohonem a kabinou ve výšce přes 2m. Pochopitelně to není elektromobil ale hybrid. Ta legislativa je k smíchu i pláči současně.

MildaIV

Největší antieko opatření EU jsou limity pro automobilky na podíl elektrických vozidel. Díky nim byla ukončena výroba řady malých vozidel se spalovacími motory, protože na těch měli automobilky nejnižsí marže. Tím se zvýšila cena nových vozidel a výrazně se zpomalila obnova vozového parku.

Frantisek X

A o marže tu jde především, že. Tolik pro reklamu hlásaná odpovědnost až potom.

Jan Sova

Ale ty limity se týkají celkových součtů emisí vyrobených aut, takže chytré hlavy v managementu automobilek to překulili na to, že když prodáme „stůj co stůj“ elektromobilů tolik a tolik, můžeme si marži nahonit na zbytku prodaných SUV. Malá auta vem ďas. EU to takto přímo nediktuje, jen k tomu dala základ a nereguluje i z druhé strany, aby se to nerozjelo k masivnímu využívání SUV, což už se děje.

gwann

Slameny panak a vy zae bijete cernochy

tomas-6273

Tím opačným směrem nejde EU, ale výrobci aut, kteří jsou nenažraní kvůli svým ziskům.

Matěj

Aneb když si město pořídí megatrolejbusy tak jsou cool..

mgr.pavel

Chtěl jsem vám popsat rozdíly mezi trolejbusem a osobním autem, ale.. pokud to sám nevidíte a nechápete rozdíl, pak vám asi nikdo nepomůže.

Petr Šimral

Asi tak. To je z toho, že se čtou jen titulky 🙁
Jaky by za ten příspěvek tady někdo platil…

Matěj

A kdo že by mi jako měl zaplatit 😀

frank

zjevně jsou i tací kteří si uplknou gratis…

Matěj

Jezdím tam na kole kolem a jenom se denně směju kam to lidstvo poslední dekádu dotáhlo, na druhou stranu si říkám, že bych měl spíš plakat, když někdo takhle utrácí veřejné zdroje, ale čert to vem, jsou to jenom lidská čísílka.

frank

no vidíte, jezdím na kole denně z jiné straně Prahy a pořád mi přijde, že kdyby u nás jezdily třeba tyhle megatrojlebusy místo kolon v podstatě prázdných aut, těch aut , vašimi slovy, s normálními motory , že by to pro veřejné zdroje a veřejný prostor bylo lepší řešení…

Matěj

Tak si někdy udělejte vyjížďku sem a zkuste si od OC Šestka jet po Evropské dolu sdíleným pruhem až na Veleslavín, budete nadšený. Ty hnusný černý sloupy a troleje jako v krematoriu bych ještě přežil, ale proč místo normálních trolejbusů jezdí ty mega, které se pak nemůžou ani vytočit nebo najet z nádraží a blokují pak všechny včetně cyklistů, nepochopím.

frank

Mě úplně stačí ucpaná silnice první třídy která se táhne skrz Úvaly, Újezd nad lesy, Běchovice, Dolní počernice a Kyje. Je zajímavé každý den sledovat , když si vezmete řekněme12 osobních aut +mezery (+- délka vámi zmiňovaného trlejbusu) , že v profilu kolony stojí 6-8 aut zhruba tak, že se dají podjet nebo předjet na kole, další dvě auta stojí koly ve škarpě a zbylá dvě tak, že mají zrcátka na dělícím pruhu. ČILI VÝSLEDEK PRO MĚ JAKO CYKLISTU JE ÚPLNĚ STEJNÝ, NEPROJEDU…

Matěj

Když nechcete kličkovat na kole mezi auty, proč nejedete po cyklostezce, zrovna z Úval je to do Prahy fajn cesta. A pokud byste tam měl megatrolejbusy, tak to je jak předjíždět kamion.

frank

ale já jezdím po cyklostezce všude tam, kde to dává smysl , jenže někdy nepotřebuji dělat oblouky krajinou když jedu z bodu A do bodu B. Uplně stejně bych mohl lidem ze směru Kolín radit ať si to objedou po Hradecké dálnici. Také jezdím trasu Kralovice-Uhříněves -Jižní město a když bych to měl objíždět po cyklostezkách, tak najedu o polovinu víc km nemluvě o tom, že část “ cyklostezek“ jsou v podstatě chodníky….

Matěj

Tak pak vás budu parafrázovat ať nefňukáte, že jsou na silnici I.třídy auta..

gwann

Myslite jako, ze koupi velka vozidla aby stacila poptavce? To je spatne?

Matěj

Když pak se ani na dané místo nevlezou a vytváří problémy pro všechny ostatní, tak ano špatně.

Matěj

Já chci jen poukázat na absurditu, že na jedné straně kritizujeme normálně legálně koupené a schválené vozidlo k provozu, které nemusí majitel na cesty do centra ani využívat a na druhé oslavujeme někoho, kdo nakoupí flotilu megatrolehbusů na předem známou trasu, kde to v realitě vypadá, jak vidíme poslední dny..

Petr Šimral

Z toho nejde nic usuzovat. Představa, že v rámci projektu bude od prvního dne vše zcela bezchybně fungovat je mylná bez ohledu na to, zda jde o CZ nebo cizinu.

Otázkou je, jak problémy ošetřují jinde, u nás je zvykem, že si to sedne časem…

Matěj

V AUS nějaká novodobá rádoby zelená zastupitelka majitele velkého vozu rovnou bez jakkýchkoli informací rovnou nazývá peorativně a místní redakce tou citací s ní v podstatě s souzní a zřejmě i vy. Na druhou stranu omlouváte dle Vás „porodní bolesti“ megatorolejbusů, přitom jestli jste někdy na Veleslavíně byl, tak Vám musí být jasné, jak nevhodně je místní nádraží nebo jen jeho výjezd pro celou jejich flotilu, stejně tak na letišti (kde aspoň je nějaké ještě místo to upravit) ale prosím klidně mi nadávejte a smějte se mi, já říkám jen co vidím a naštestí si stále o tom ještě můžu… Číst vice »

frank

Na věty se zastřenými “ argumenty“ o svobodě slova či floskulí “ můžu si myslet co chci“, začínám být poslední dobou v debatách alergický. Většinou to bývá , přesně jak jste předvedl , spojeno s ublíženeckými výkřiky typu “ klidně mi nadávejte“, “ smějte se mi “ případně “ nebo „teď pojďte do mě“ i když vám nikdo nenadává, nesměje se vám a jen s vámi diskutuje 🙂 Je to takový podivný diskusní mor…

Matěj

Tak nejdřív sem dle učitele Pavla tak hloupej, že už nemá cenu mi ani nic vysvětlovat, pak mě poŠimrá z úplatkářství a dotřetice vy, že plkat můžu i zdarma. Ale asi jsem jen přecitlivjelej na dvojsmysly. Mám si to teda nechat nejdřív Vámi schválit aby to nikoho neiritovalo?

frank

Nefňukat by bylo lepší…

Matěj

Jasně děkuji velice za radu pane Vševěde.

M19

Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou, ať alespoň víte kdo co řekl. Nebo přes ty rudé oči nic nevidíte? 😉

Matěj

A vidíte, díky tak byl to její kolega zastupitel za socany, kdo rovnou nadává aniž by majitele a jeho potřeby znal.

libcha

No jako pokud si koupíte pro svou vlastní osobní dopravu po městě vlastní bateriový tříčlánkový trolejbus, a budete ho parkovat u sebe v ulici před domem, tak z toho taky nebude nikdo nadšený 😉

Matěj

Parkuju na svém pozemku nebo v garáži a takovou pitomost bych si nekoupil i kdybych na ní měl Vaše peníze 😉

M19

Tak na co máte auto, když s ním nikam zřejmě nejezdíte?

Matěj

Představte si že mám dokonce dvě a co s nima dělám je snad moje věc nebo mi to musíte posvětit?

M19

A na to jste přišel kde? To je zase váš další domněnkový konstrukt. Vy tvrdíte, že parkujete jen na vlastním pozemku, takže dost těžko někam jezdíte (což je samozřejmě vaše věc) nebo prostě lžete. Tak kde je pravda? Nebo přijde další odvádění pozornosti od tématu, tedy typický argumentační faul, jichž je tady od vás dosti? -)

Matěj

Na co bych kde přicházel? Se svými věcmi si můžu dělat co já chci. Ale rád vám sdělím že jezdím na svou chatu, do práce, kde mám své místo v garáži a když jedu někam na dovolenou tak hledám pouze ubytování s parkovacím místem. Pokud jedu někam nakoupit mají většinou parkováni pro návštěvníky a kdyby náhodou ne a musím zastavit na ulici, tak zapaltím za parkování přes Easypark

M19

Takž najednou, už neparkujete hen na vlastním pozemku? Takže jste lhal? Zjevně vědomě. Takto budete troll. 😉

Matěj

„tříčlánkový trolejbus, a budete ho parkovat u sebe v ulici před domem, tak z toho taky nebude nikdo nadšený“ reagoval sem na tento příspěvek, kdy jsem napsal, že svým vozem u sebe doma neparkuji na ulici, ale na svém pozemku nebo v garáži. Vám sem pak popsal, že autem jedu většinou jen pokud mám zajištěné místo a že na veřejné ulici parkuj opravdu vyjímečně a když už, tak za to platím, ale klidně mě křižujte dál.