Pokračování tramvajového boomu v Praze. Úřad řeší povolení pro další dva kilometry tratě

Tramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPPTramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Trať na Nové Dvory bude částečně dvoukolejná.

V Praze pokročila příprava další novostavby tramvajové trati. Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zahájil stavební řízení k povolení zhruba dvou kilometrů nové trati z Libuše do Nových Dvorů. Jde o úsek, který by v budoucnu mělo pokrývat i metro D.

Zahájení řízení oznámil DESÚ na úřední desce. Stavba nové trati by měla navázat na loni otevřený úsek z Modřan do Libuše. Dokumentaci zpracoval Metroprojekt.

Nová trať povede po Novodvorské ulici jako dvoukolejná, na křižovatce s Durychovou začne jednosměrná a jednokolejná smyčka. Tramvaje odbočí do Durychovy a Libušské, Chýnovskou se napojí znovu na Novodvorskou. Ve stanicích Libuš a Nové Dvory bude tramvajová trať v budoucnu funkčně propojena s metrem trasy D.

Budoucí tramvajová trať Libuš - Nové Dvory. Pramen: DPP

Na nové tramvajové trati budou celkem čtyři zastávky. Konkrétně půjde o zastávky Libuš (obousměrná, s přímou návazností na podchod od metra i povrchové pěší vazby), Přírodní (oboustranná zastávka se společným provozem autobusů), Nové Dvory (samostatná manipulační a výstupní zastávka a samostatná nástupní zastávka) a Chýnovská (pouze jednosměrná zastávka).

Území Nových Dvorů patří k největším lokalitám podél nového metra D, kde hlavní město plánuje velký rozvoj včetně bydlení a nových škol. DPP zatím počítá s tím, že nová tramvajová trať se začne stavět příští rok a bude hotová do roku 2027.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp rozšiřování tramvajových tratí tramvajová trať Libuš - Nové Dvory
101 komentářů