Pokračování tramvajového boomu v Praze. Úřad řeší povolení pro další dva kilometry tratě

Tramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPPTramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPP

Trať na Nové Dvory bude částečně dvoukolejná.

Odebírat
Upozornit na
guest
45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rodilyslavkovak

A nemohli by to raději stočit do Sapy? 🙂 Potenciál!

pidalin

Vietnamci jezděj autama. 🙂

Marco Köhler

Vy to tam moc neznáte, co?

Tomáš Záruba

No tak „boom“ je dost silné slovo…

Frantík

Spíš salámismus.

Marco Köhler

No není, v porovnání s dobou před cca deseti lety

Tomáš Záruba

V porovnání s nulou je to samozřejmě lepší, ale furt je to tak maximálně “nemusí pršet, stačí když kape”. Jako boom bych označil několik km ročně po delší období.

Radek

Současné tempo je nejvyšší minimálně od války.

Edudant

Chtělo by to tramvaj Novodvorskou a Vrbovou do Braníka.

Pájin

Do Vrbovky bych se na tu tramvaj chodil dívat. V zimě, před tu zatáčku, až pojede z toho krpálu domů. Na Jílovské by se hodil zásobník pro doplnění písku.

Antonín

Teď jsem to měřil na mapě a zdá se, že to není až takový krpál (70m na 1,6km). Stoupání na Barrandov (102m na 1,5km) nebo v Tróji (81m na 1,3km) jsou strmější. Takže v tomto ohledu by problém být nemusel. Otázka je spíš, kde a jak to v Braníku napojit?

Frantík

Problém může být s temi zatáčkami ale i to umíme.

Pájin

Změř si to od Novodvorská/Vavřenova do té zatáčky. Pak už je to pohoda.

Pájin

Podle mapy jsou tam 4 vrstevnice na cca 400m. 10m/100

dizgrafy

Nevíte, proč plánují provoz na té jednokolejné smyčce po směru hod. ručiček? Nebylo by logičtější zahnout do prava už na Chýnovské? Ušetřili by si i dvě křížení kolejí.

Pájin

To je trenažér. Potřebují ty tramvajáky někde naučit navzájem si dávat přednost. Proč furt v něčem hledat logiku 😀

Antonín

Napadá mě, aby stanice Nové Dvory byla na straně přilehlé k poště a nové výstavbě uvnitř bloku, která bude pravděpodobně vytíženější, a tudíž aby tolik lidé nemuseli přecházet přes koleje. Ale možná v tom důvod opradvu není, stejně se plánuje prodloužení trati dál po Novodvorské, a pak už to bude jedno.

Alibaba

A budete tam mít 3 odbočení doleva a jedno doprava.
A dvěře na správné straně metra viz Antonín.

Jan

Praha je bez sarkasmu tramvajová velmoc. V málokterém větším městě světa jsem viděl vozidla i tratě tak dobře udržované…

smasska

Obvykle k tomu dochází na západ od našich hranic a není to nic výjimečného.

Marco Köhler

Tak to jsou málokdy tak rozsáhlé provozy. Abyste viděl stejně velké nebo větší sítě tramvají, musel byste spíš do Budapešti nebo Berlína.

smasska

Berlín, Kolín, Vídeň, Lipsko (OK, tam je obecně trochu horší stav tratí), Drážďany, apod.

Edudant

Takže příští rok by se mělo začít stavět Na Nových Dvorech, Strahově, Malešicích a Habrová?

Frantík

Kdo ví, jak dlouho ta výběrka budou…

Demokracie

Malesice / Habrova není v plánu do 2026 a nevidím že by se něco dělo co by to změnilo tak asi ne. Tak asi po 2026.

Edudant

To jako Malešice letos vysoutezi zhotovitele a začnou stavět za 3 roky?

smasska

Předpokládám, že se zde míchá trať přes NNŽ a trať po Počernické, které jsou v různých fázích přípravy.

Demokracie

Nedávno Praha vydala akční plán do roku 2026. Maleiscka má se stavět po roku 2026 a teď běží jenom příprava.

https://poladprahu.cz/wp-content/uploads/2024/07/P-Aktualizace-Akcni-plan.pdf

A to navíc jsou opatření kde minimálně dva roky před začátku stavby se musejí sbírat semínka a bůh ví co jiného. I kdyby začaly hned co tohle se rozhodlo minulí rok tak 2025 prostě ne staví. Což znamená přesně 2026 a po.

Pájin

Pardon, můžete upřesnit tu dvojkolenost? Na plánku vidím jednu kolej na Novodvorské už od Chýnovské, a jako rezident jsem to tak vždycky vnímal. Omlouvám se, pokud jsem to z textu špatně pochopil.

Twix

Je to dvoukolejná trať, na podstatné části roztažená do jednosměrné smyčky. Nikde tam nebude jednokolejka pojížděná oběma směry.

Pájin

Ani v úseku Chýnovská – Durychova nebude jen jedna jediná kolej? Na plánku to tak je. Klasická „bloková“ smyčka

Filip Jirsák

V úseku Chýnovská – Durychova bude jedna kolej v Novodvorské a druhá v Libušské. Po té koleji v Novodvorské se bude jezdit na sever, po koleji v Libušské na jih. Je to klasická jednosměrná bloková smyčka.

Frantík

Samozřejmě trať bude obousměrná dvojkolejná, na plánku jsou ale dvě koleje jenom nakresleny v části smyčky (protože tam to budou dvě koleje jedním směrem).

Filip Jirsák

Na plánku jsou dvě koleje nakresleny všude, kde budou (nebo jsou) dvě koleje. Akorát v Novodvorské je to nakreslené jako dvě čáry hned vedle sebe, takže to vypadá jako jedna tlustá čára. Nicméně na křižovatce Novodvorská × Chýnovská je vidět, že se ta tlustá čára rozděluje na dvě.

Roman Beneš

1) Kolik místních pojede do protisměru centru města?
2) A koneckonců směrem na centrum? – Stačí docházková vzdálenost na metro. Jistě nikdo nepojede z konečné do protisměru, pak na Libuš, pak na Modřany, pak na centrum – leda by měl práci, pochůzku apod. v daných částech města, ale ne v centru. Bez perspektivy dalšího pokračování směr centrum je to naprosto zbytečná trať.

Tom

Asi počítají z cestami od metra B do Modřan (případně Braníka).

Pat

Anebo s cestami z Modřan na metro D…

Antonín

Počítá se minimálně s prodloužením na konec Novodvorské. Ale i tak se to podle mě využije víc než dostatečně. Spousta lidí si raději sedne a v klidu pojede až do centra, i za cenu trochu delší cesty, než aby napřiklad jeli autobusem do Bráníka a tam přestupovali.

SYN

Hm, podle přiloženého plánku má mít tramvaj jinačí zastávky než je uvedeno v textu?? Přičemž tedy dvě ze tří jsou totožně se zastávkami metra D… na přestup by měla stačit Nové Dvory, opravdu kvůli jedné zastávce Přírodní stojí za to ne úplně levný kus tramvajové trati ve směru „zpátky“ do města?
Jako jistě, v principu každý kus tramvaje je pozitivní, jen jestli by jinde za ty peníze nebylo víc užitku…

Edudant

Řekl bych že ten plánek není zrovna moc aktuální.

Antonín

Plánuje se pokračování trati až na konec Novodvorské, tohle je jen jeden krok.

Filip Jirsák

Není to spíš tak, že se počítá s tím metrem, takže pak přijedete metrem z města, přestoupíte na tramvaj a budete tramvají pokračovat dál z města?

Bram

Jenže metro na Nových Dvorech bude tak v roce 2040…

Filip Jirsák

Podle aktuálního plánu tam má být v roce 2031. Právní tahanice to možná zpomalí, což ale neznamená, že by se muselo čekat s výstavbou tramvaje.

Ondra K.

Mimochodem, od 8. 10. 2024 běží na DESÚ povolovaci řízení i pro TT Olšanská – Habrová.