Pokračování tramvajového boomu v Praze. Úřad řeší povolení pro další dva kilometry tratě
Tramvaje ve zkušebním provozu v Libuši. Foto: Ondřej Kubát / DPP
Trať na Nové Dvory bude částečně dvoukolejná.
Trať na Nové Dvory bude částečně dvoukolejná.
A nemohli by to raději stočit do Sapy? 🙂 Potenciál!
Vietnamci jezděj autama. 🙂
Vy to tam moc neznáte, co?
No tak „boom“ je dost silné slovo…
Spíš salámismus.
No není, v porovnání s dobou před cca deseti lety
V porovnání s nulou je to samozřejmě lepší, ale furt je to tak maximálně “nemusí pršet, stačí když kape”. Jako boom bych označil několik km ročně po delší období.
Současné tempo je nejvyšší minimálně od války.
Chtělo by to tramvaj Novodvorskou a Vrbovou do Braníka.
Do Vrbovky bych se na tu tramvaj chodil dívat. V zimě, před tu zatáčku, až pojede z toho krpálu domů. Na Jílovské by se hodil zásobník pro doplnění písku.
Teď jsem to měřil na mapě a zdá se, že to není až takový krpál (70m na 1,6km). Stoupání na Barrandov (102m na 1,5km) nebo v Tróji (81m na 1,3km) jsou strmější. Takže v tomto ohledu by problém být nemusel. Otázka je spíš, kde a jak to v Braníku napojit?
Problém může být s temi zatáčkami ale i to umíme.
Změř si to od Novodvorská/Vavřenova do té zatáčky. Pak už je to pohoda.
Podle mapy jsou tam 4 vrstevnice na cca 400m. 10m/100
Nevíte, proč plánují provoz na té jednokolejné smyčce po směru hod. ručiček? Nebylo by logičtější zahnout do prava už na Chýnovské? Ušetřili by si i dvě křížení kolejí.
To je trenažér. Potřebují ty tramvajáky někde naučit navzájem si dávat přednost. Proč furt v něčem hledat logiku 😀
Napadá mě, aby stanice Nové Dvory byla na straně přilehlé k poště a nové výstavbě uvnitř bloku, která bude pravděpodobně vytíženější, a tudíž aby tolik lidé nemuseli přecházet přes koleje. Ale možná v tom důvod opradvu není, stejně se plánuje prodloužení trati dál po Novodvorské, a pak už to bude jedno.
A budete tam mít 3 odbočení doleva a jedno doprava.
A dvěře na správné straně metra viz Antonín.
Praha je bez sarkasmu tramvajová velmoc. V málokterém větším městě světa jsem viděl vozidla i tratě tak dobře udržované…
Obvykle k tomu dochází na západ od našich hranic a není to nic výjimečného.
Tak to jsou málokdy tak rozsáhlé provozy. Abyste viděl stejně velké nebo větší sítě tramvají, musel byste spíš do Budapešti nebo Berlína.
Berlín, Kolín, Vídeň, Lipsko (OK, tam je obecně trochu horší stav tratí), Drážďany, apod.
Takže příští rok by se mělo začít stavět Na Nových Dvorech, Strahově, Malešicích a Habrová?
Kdo ví, jak dlouho ta výběrka budou…
Malesice / Habrova není v plánu do 2026 a nevidím že by se něco dělo co by to změnilo tak asi ne. Tak asi po 2026.
To jako Malešice letos vysoutezi zhotovitele a začnou stavět za 3 roky?
Předpokládám, že se zde míchá trať přes NNŽ a trať po Počernické, které jsou v různých fázích přípravy.
Nedávno Praha vydala akční plán do roku 2026. Maleiscka má se stavět po roku 2026 a teď běží jenom příprava.
https://poladprahu.cz/wp-content/uploads/2024/07/P-Aktualizace-Akcni-plan.pdf
A to navíc jsou opatření kde minimálně dva roky před začátku stavby se musejí sbírat semínka a bůh ví co jiného. I kdyby začaly hned co tohle se rozhodlo minulí rok tak 2025 prostě ne staví. Což znamená přesně 2026 a po.
Pardon, můžete upřesnit tu dvojkolenost? Na plánku vidím jednu kolej na Novodvorské už od Chýnovské, a jako rezident jsem to tak vždycky vnímal. Omlouvám se, pokud jsem to z textu špatně pochopil.
Je to dvoukolejná trať, na podstatné části roztažená do jednosměrné smyčky. Nikde tam nebude jednokolejka pojížděná oběma směry.
Ani v úseku Chýnovská – Durychova nebude jen jedna jediná kolej? Na plánku to tak je. Klasická „bloková“ smyčka
V úseku Chýnovská – Durychova bude jedna kolej v Novodvorské a druhá v Libušské. Po té koleji v Novodvorské se bude jezdit na sever, po koleji v Libušské na jih. Je to klasická jednosměrná bloková smyčka.
Samozřejmě trať bude obousměrná dvojkolejná, na plánku jsou ale dvě koleje jenom nakresleny v části smyčky (protože tam to budou dvě koleje jedním směrem).
Na plánku jsou dvě koleje nakresleny všude, kde budou (nebo jsou) dvě koleje. Akorát v Novodvorské je to nakreslené jako dvě čáry hned vedle sebe, takže to vypadá jako jedna tlustá čára. Nicméně na křižovatce Novodvorská × Chýnovská je vidět, že se ta tlustá čára rozděluje na dvě.
1) Kolik místních pojede do protisměru centru města?
2) A koneckonců směrem na centrum? – Stačí docházková vzdálenost na metro. Jistě nikdo nepojede z konečné do protisměru, pak na Libuš, pak na Modřany, pak na centrum – leda by měl práci, pochůzku apod. v daných částech města, ale ne v centru. Bez perspektivy dalšího pokračování směr centrum je to naprosto zbytečná trať.
Asi počítají z cestami od metra B do Modřan (případně Braníka).
Anebo s cestami z Modřan na metro D…
Počítá se minimálně s prodloužením na konec Novodvorské. Ale i tak se to podle mě využije víc než dostatečně. Spousta lidí si raději sedne a v klidu pojede až do centra, i za cenu trochu delší cesty, než aby napřiklad jeli autobusem do Bráníka a tam přestupovali.
Hm, podle přiloženého plánku má mít tramvaj jinačí zastávky než je uvedeno v textu?? Přičemž tedy dvě ze tří jsou totožně se zastávkami metra D… na přestup by měla stačit Nové Dvory, opravdu kvůli jedné zastávce Přírodní stojí za to ne úplně levný kus tramvajové trati ve směru „zpátky“ do města?
Jako jistě, v principu každý kus tramvaje je pozitivní, jen jestli by jinde za ty peníze nebylo víc užitku…
Řekl bych že ten plánek není zrovna moc aktuální.
Plánuje se pokračování trati až na konec Novodvorské, tohle je jen jeden krok.
Není to spíš tak, že se počítá s tím metrem, takže pak přijedete metrem z města, přestoupíte na tramvaj a budete tramvají pokračovat dál z města?
Jenže metro na Nových Dvorech bude tak v roce 2040…
Podle aktuálního plánu tam má být v roce 2031. Právní tahanice to možná zpomalí, což ale neznamená, že by se muselo čekat s výstavbou tramvaje.
Mimochodem, od 8. 10. 2024 běží na DESÚ povolovaci řízení i pro TT Olšanská – Habrová.