cargo

Pokračování modernizace D1. ŘSD vypsalo tendr na most Šmejkalka, práce začnou příští rok

Most Šmejkalka se začal stavět v roce 1939, v provozu je od roku 1977. Pramen: Ceskedalnice.czMost Šmejkalka se začal stavět v roce 1939, v provozu je od roku 1977. Pramen: Ceskedalnice.cz

Jedním z hodnoticích kritérií v rámci výběrového řízení je i doba výstavby.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rozinka

To je výsledek té Ano bude líp modernizované dálnice, na které se pak Bureš nevěnoval řízení?

Armin

V článku chybí informace, že na Šmejkalce strašil Mulisák. 🙂

zesp

Nedávno jsem tam byl provést záchranný fotografický průzkum původní podoby tohoto prvorepublikového skvostu:

https://silnicnizesp.rajce.idnes.cz/Most_Smejkalka_-_stav_2021/

Jan Neruda

Já tam byl naposled teď v pondělí a jako vždy mě překvapilo, jak málo je dálniční provoz slyšet dole pod mostem. Občas bouchne těžký kamion na prahu mostu, ale jinak je tu docela klid.
A vždy mě láká vylézt nahoru po některém z oblouků po schodišti a vždy ve mě převládne pocit, že hned za první podpěrou mě někdo práskne a přijedou na mě cajti

zesp

Ale já myslím, že to ani nejde se tam dostat, ty dveře jsou zazděné. I mě to napadl, ale cesty na pilíř nebylo… A asi bychom nebyli sami, kdo by tam vlezl, takže tomu zamezili… Nebo jsem to neprolezl důkladně?

Ivo Havlíček

Myslím, že bude po dobu opravy dále co dokumentovat včetně anoncovaného mostního provizoria.

Ještě jednou chválím za podrobnou dokumentaci, protože spousta řidičů, kteří jedou po D1 přes „Šmejkalku“ zaznamená max. tak dopravní omezení před mostem a zvlněný povrch živičného povrchu, a o samotné podobě tohoto grandiózního mostu, který by mohl být klidně ve znaku ŘSD, nic kloudného neví.

Disponuji profi záznamovou technikou (středoformát), která by se mohla využít v průběhu opravy. A pokud by se našel vhodný dron, tak by mohlo vzniknout hodnotné video.

zesp

Proč ne, každá tato aktivita je užitečná. Když se pak vždy vytáhnou záběry původního stavu nějaké zajímavého objektu, nebo jeho náročné přestavby, je to vždy zajímavé pokoukání…

zesp

Takovou dokumentaci si zaslouží třeba i nádraží, které už za nedlouho úplně zmizí. Jako třeba Heřmaničky:

https://dopravnizesp.rajce.idnes.cz/Stanice_Hermanicky_-_voticke_zhlavi/

Jan Neruda

Heřmaničky mám i „zevnitř“. Stavědla, dopravni kancelář

zesp

A byl by nějaký odkaz na fotogalerii? Ať se podíváme všichni?

Ivo Havlíček

Dobrá práce, poděkování za podrobný fotografický průzkum této ikony českého dálničního stavitelství… V článku je podstatná tato informace, která by neměla zapadnout: „Podmínkou ŘSD je vedení dopravy v režimu 2+2 jízdní pruhy po celou dobu stavby. Pro zajištění tohoto režimu bude nutné postavit MOSTNÍ PROVIZORIUM , a to vpravo od stávající D1 (ve směru Praha – Brno).“ Vždy, když jsem jel v nedávné minulosti po tomto mostě, tak jsem přemýšlel, jak se asi bude mostní konstrukce chovat při maximálním zatížení v režimu 2+2 vedeném po jedné straně mostu. Pokud se bude jezdit v jednom směru po mostním provizoriu, které bude… Číst vice »

Jiří Kocurek

2+2 by se na jednu stranu mostu nevešlo. Prostě ten problém nemá šanci nastat.

Honza D.

Po mostním provizoriu povede pravý pruh směrem na Brno. Zbylé tři pruhy povedou po polovině mostu, zatím co se druhá polovina bude rekonstruovat a rozšiřovat