LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Pokračování modernizace D1. ŘSD vypsalo tendr na most Šmejkalka, práce začnou příští rok

Most Šmejkalka se začal stavět v roce 1939, v provozu je od roku 1977. Pramen: Ceskedalnice.czMost Šmejkalka se začal stavět v roce 1939, v provozu je od roku 1977. Pramen: Ceskedalnice.cz

Jedním z hodnoticích kritérií v rámci výběrového řízení je i doba výstavby.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po letech příprav zahájilo výběrové řízení na velkou obnovu mostu Šmejkalka na úseku dálnice D1 Mirošovice –⁠ Hvězdonice. Zmíněný úsek sice nedávno prošel modernizací, most z období prvních pokusů o zbudování dálnice ve 40 letech se ale opravě vyhnul. Bude totiž zřejmě vůbec nejnáročnější akcí z celé modernizace D1, která byla oficiálně ukončena letos v říjnu.

Předpokládaná hodnota zakázky je 1,390 miliardy korun. „Stavba má vydané pravomocné stavební povolení a je soutěžena v režimu Design & Build. Zahájení realizace stavby předpokládáme ve druhé polovině roku 2022,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Design & Build znamená, že ŘSD poskytne zhotoviteli pozemky a stavební povolení, podrobné projektování už si ale zajistí vítězná firma sama. Jedním z hodnoticích kritérií v rámci výběrového řízení je i doba výstavby.

Podmínkou ŘSD je vedení dopravy v režimu 2+2 jízdní pruhy po celou dobu stavby. Pro zajištění tohoto režimu bude nutné postavit mostní provizorium, a to vpravo od stávající D1 (ve směru Praha – Brno).

Při opravě budou zachovány oblouky spodní stavby, které diagnostický průzkum vyhodnotil jako vyhovující pro další využití. Projdou sanací. Nosná konstrukce bude naopak kompletně vyměněna. Po opravě bude provozována v režimu 2+2, provoz bude ale možné bez větších dodatečných úprav rozšířit i na režim 3+3.

Tagy D1 most Šmejkalka ŘSD seznam
13 komentářů