Pokračování dálnice D3 od Budějovic na jih má povolení, stavba začne na jaře
Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD
U Budějovic vznikne největší dálniční staveniště v českých zemích, stavět se bude 30 kilometrů.
D3 bude potřeba dotáhnout až do Prahy. Staví se to snad na dlohodobé užívání. Jezdit po upravené silnici na D1 je cesta do pekel. Bezpečnost provozu bídná..
Proste je nutné diskutovat a hledat takové trasování, aby se to mohlo postavit.
Vidíte a podle chatařů od Sázavy je I/3 super (a vůbec nevadí že vede zástavbou)
tak když je problém s tím tunelem tak to mohli udělat a otevřít ze spoda aspoň do Roudné s tím přivaděčem, už v 2022 … každý nový úsek dobrý
ale to byrokrat nepochopi… d5 nastesti otevreli tak jak pises. ale to byla jina doba a jiny lidi. skoda jak cesi padli.. best in covid
Ono to k tomu i podle některých vyjádření směřuje. To byl jeden z důvodů stavby Zanádražní komunikace v ČB. V tu chvíli se uleví ulici u výstaviště.
Zaroven by tedy v r. 2024 mela byt komplet hotova D4, tudiz z Prahy do Rakouska to asi bude davat vetsi smysl pres Pisek a to do r. 2030 kdy bude podle nejvetsich snilku hotova D3 ve stredoceskem kraji. Realnejc to vidim na 2035.
Dvě půlky dálnice do jižních Čech… Možná kdyby se před lety rozhodlo místo nepostavitelné D3 dodělat celou D4 do Budějic, tak už se dnes jezdí.
těžko, trasa mezi Pískem a ČB by se musela celá nově vytyčit a to by trvalo minimálně těch standardích 15 let
Lidi dojíždějí do Prahy a jedna dálnice by stejně nestačila.
realne nikdy. to se musi zmenit mentalita a pohled na svet.
To už budu mrtvej!!!
Dobrý den,
je to normální cena?
8,6km za 2,4miliardy? To je skoro 250mil za km???
Je to spíš nižší cena.
Já to chápu, nový BMW taky nejsou zadarmo, ale že by byly až tak přestřelený …
Kolik stojí 1 km BMW?
O něco víc než 1 km Fabií.
Příčemž kilometr Fábií je 250,501 kusů, což dělá 70 115 230,46 Kč, na halíř přesně.
Lze tedy říci, že kilometr Fabií je od 70 miliónů Kč nahoru.
To je velmi dobrá cena, není to tak dávno, co se stavělo za miliardu za km… Na druhou stranu jde o poměrně jednoduchý úsek po polích, bez velkých mostů či tunelů a s jednou křižovatkou.
Cena kolem čtvrt miliardy za kilometr v nepříliš náročném terénu je obvyklá, úseky s estakádami nebo tunely jsou podstatně dražší.
jo Tok Kroupa Matl zlevnili vystavbu.. hehehe
bohuzel i delnici makaj extremne pomalu. vetsina techniky furt stoji. chaos v managementu. proste horsi nez balkan. viz D3 tunel okolo Budweis
o důvodech, proč bude stavba zdržena kvůli tunelu se psalo, a nemají nic společného s tím, že by dělníci makali pomalu
Mě vždy mrzí ten pohled lidí mimo obor, tedy stavebnictví. Ono se to všechno vidí mnohem snadněji než se to dá udělat … netvrdím, že nejsou prostory na zlepšení, například kdyby se přeložky sítí dělaly v předstihu … A tunel Pohůrka je případ toho, že se některé konstrukce neosvědčily a než aby se to veřejně přiznalo, že je MOŽNÉ riziko vzniku poškození chybou projektu, tak se to předělá na jistotu. Bohužel se to mělo změnit před výstavbou a ne při ní. Ty okolností s podzemní vodou jsou sice zmiňovány správně, nicméně se nezjistily teď, ale už dříve a hlavně nejsou… Číst vice »
Povětšinou jsou to bývalí kádrováci, kteří … by dokázali šéfovat leda tak nuceně nasazeným, kdokoliv jiný by jim utekl.
jel jsem parkrat kolem a bylo to fakt zoufaly
Zajímavý franzi, na dálničním fóru naopak lidi píšou že jižní úsek se staví víkend nevíkend svátek nesvátek.
Možná jim jen chybí ten úderník co jim udá tempo, přihlaste se.
Diky bohu za kazdy zapocaty kilometr stavby nove, moderni dalnice v Ceske republice. Nutno ale podotknout, ze to proste strasne trva a timto tempem nebude sit dalnic skutecne ani do roku 2050. Dale mam neustale se zvetsujici spatny pocit, ze stavby narocnejsich a absolutne narocnych useku se proste odkladaji, vzdavaji a nepovedou se. Useku, ktere by skutecne udelaly rozdil a pomohly vyresit tragickou dopravni situaci v zemi, D35, D49, D52, D11. Tady ty v „poli“ zacinajici a koncici, nekoncepcni a nehotove fragmenty dalnic kratkodobe nevyresi celkovy problem ceske infrastruktury. Tady je treba dostavit co nejdrive kompletni useky dalnic a dokoncit… Číst vice »
Zrovna obchvat Budějovic, Jaroměře či prodloužení D35 přes Labe myslím, že rozdíl opravdu udělá. Zároveň si troufám tvrdit, že třeba chybějící úseky D0, D1, či kdejaký obchvat na silnici I. třídy jsou mnohdy důležitější než některé dálniční úseky D52 či tento úsek D3.
D55 z vesnice do vesnice k čemu?
DO je problém starostů daných obcí, vůbec nesouvisí s prioritou. Za deset let to tady můžete napsat znovu a garantují vám, že se stavět nebude. Němci mají tyto aglomerační problémy vyřešeny legislativně a direktivně, my máme 100% liberalizaci, tzn. že D0 se prostě bez zněny legislativy nepostaví. Bez podpisů starostů to není možné.
Natrasovat multidisciplinárním nezávislým týmem, přiznat nadstandardní odškodnění a místo podpisů, jen jen pro tento jediný případ – ad hoc, nechat schválit parlamentem. je to transparentnější než chodit za těmi starosty s kufříky s penězi, což se dá očekávat. Ale asi i můj návrh je aso scestný. :):)
To se zkusilo v Plzni s D5 a Ústavní soud to shodil.
Pak je to jasné.
D52 není stavebně náročná – většinou vede v stopě stávající I/52 a je na ni připravena většina již stávajících objektů. Technickou výzvu představuje maximálně průchod přes Nové Mlýny. Připravit tuto dálnici však je zjevně nad síly a mentální kapacitu současného vedení brněnského závodu ŘSD.
neprojdou! do Krna neprojde nikdo! proti cajzlům jsme si pořídili D1, proti šniclům nové mlýnu. a kdo se přiblíži, toho dodělaj bojové šaliny strategicky rozestavené v polích kolem Štatlu!
Vy nezobete šnicle? A byl jste někdy u Heurigen? Opevnění proti cajzlům je namístě, s jižními bratry jsme vždycky až nějaké výjimky (bitva na Moravském Poli) vycházeli po dobrém. Tisíckrát lepší, než cajzlovláda.
Že se tam nepřestěhujete, když vám ty cajzlové furt tak ubližujou (i jméno na to máte).
Jenže v reichu by se hůř plakalo jak je na mě někdo na západě zlej co? 🙂
D52 je od začátku jeden velký omyl. Spojení na Vídeň se mělo udělat od D2 dálničním obchvatem Břeclavi.
no ale… kolem toho ruskyho tanku???
Nebyla by pak D2 přetížená?
byla, je to jasný kapacitní problém. Nestaví se to na pár let.
Že se nestaví to nejpodstatnější je pravda. Akorát jste se teda sekl s úseky – D49 a D52 jsou druhořadé dálnice, navíc nevhodně trasované přes chráněná území. Podstatnější je dokončit D0, D1 u Přerova, D3, D35…
Pane Patriku bezte prosim diskutovat nekam jinam, tady jste mezi slusnymi lidmi, kterym neni pokrok lhostejny. Dekuji Vam.
Nejsem Patrik, jestli neumíte číst.
mas plus.. ale slusny lidi neexistuji
To nebude Patrik. Ten by nadával na Přerov i D35.
víte, co to bude znamenat pro Prahu bez D0 ? D52 stojí na mínění třech katastrů
…obcí
Ježíši marjá! V roce 2050 bude po převratu, EU and EURO po smrti, klimatická změna udělá z Prahy Tbilisi a tady se frká, že fakt strašně nutně potřebujeme jezdit po dálnici do Budějc a prý ušetřit 30 minut jízdy! Kde pan Kodl žije? Asi ne někde u dálničního skladiště s rachotícími kamióny. Jen udělejte dálnice, aspoň se po nich ty milióny klimatických migrantů budou snáze přesouvat do Čech a Němci a Poláci budou mít kratší cestu přes Čechy. Takže vězte, že neušetříte času ani ň a navíc budete mít zničenou zemi. Pro milovníky industrializace si dovoluji doporučit třeba atomové silo… Číst vice »
Za socialismu nás v Občanské výchově učili, že cílovou funkcí socialistického hospodářství je uspokojovat stále rostoucí potřeby lidu, je vidět, že o smyslu toho pachtění za další dálnici, mostem a činžákem se dnes už ani neuvažuje. Jinak kolik bude panu Kodlovi v roce 2050 let? To asi myslí, že tu bude navěky, že řeší dálnice, když by se měl starat, aby kdo mu vymění pleny a ošetří dekubity až bude podvyživený někde pomalu scházet, protože jsem hlavně potřebovali přece ty dálnice a další blbosti, které se mezi tím už z poloviny rozpadly.
Doomsaying byl vždycky dobrý džob, vždycky nesl hromadu peněz. Vemte si takovou katolickou církev. Ta si ze strašení lidí udělala 2000 let trvající byznys. A když nebudete věřit, že Noe odvezl klokany do Autrálie, tak nastane peklo na zemi.
Ja bych s tema prohlasenima, ze se zacne v breznu/dubnu byl opatrnej, on ten vyber zhotovitele se treba protahne. I kdyz je otazka jestli jsou tam tak sikovny jako na severu, kde se obchvat Loun sliboval loni a teprve letos v lete se tam koplo a nebo Chlumcany, ktery se meli zacit letos a je jasny, ze se letos ani zhotovitel nevybere. Takze jestli se zacne na jare, tak to bude zazrak.
Tak největší dálniční staveniště je momentálně u HK, kde se staví 27,5 km D35 a 22,5 km D11. a 50 km je o něco víc než 30.
Jinak super,že už je stavebko. Teď jsem jen zvědav, jestli to dotáhnou na hranice v r. 2025 jak slibují.
Možná je to myšleno jako největší stavba na jedné dálnici.
Možná Hradecko a Pardubicko nespadá do českých zemí 😀
no tak to zkuste jinak….je to nejdelší úsek kde se staví na jedné dálnici ne na souhrnu dálnic v okolí 30 km
Navíc stavby D35 a D11 a na sebe přímo nenavazují (Jsou odděleny již dostavěnými úseky)
tak hlavně tady to bude v kuse, mezi stavbou D11 a D35 je přecejen 10km hotové dálnice 🙂
za 25 let se nepostavilo v podstatě nic….
Takže už nyní je jisté, že od hranic s Rakouskem k Miličínu se projedem po dálnici, zatímco ve středních Čechách se ještě nekopne do země. Proč to někde jde a někde ne?
Otázka dobrá, nicméně mě zajímá hlavně úsek přes Šumavu 🙂 Nechce se mi věřit, že se blíží doba, kdy nebudu muset do rakouských Alp jezdit přes Německo.
A odkud jezdíte? Moc se mi nezdá, že pokud teď vám do Rakouska vyjde cesta lépe přes Německo, že by s dostavbou D3 k hranicím to mělo být lepší přes Rakousko?
Pokud jedete treba do Innsbrucku tak ano
je na výběr buď přes Salcburg nebo přes Mnichov
hlavně záleží kam do Rakouska… Do Tyrolska (Zilloš a vše dále na západ) to bude z Prahy stále výhodnější jet přes Mnichov
Přesně. Naopak třeba do Zell am See to smysl dávat bude. Do Kitzbühlu už ne.
Proč? Protože u úseku k hranicím nikdo neprotestuje. Úsek neprochází žádným chráněným územím a v okolí je nízká zastavěnost.
Zato úsek ve středních Čechách je blokován místními sdruženími a vzhledem k našim zákonům je téměř nemožné stavbu prosadit.
Ale stavět je co a navíc problematické úseky bývají nejdražší na km. Takže se nyní bude postupně stavět tam, kde nikdo moc neprotestuje. – D3 k hranicím, D4, D6, D7, D55 bez ptačí oblasti. Časem i D11 k hranicím a D35 směrem na Moravu.
Můj tip je, že stredočeská D3 bude až jednou z posledních postavených dálnic u nás.
Tak tak, jde se cestou nejmenšího odporu. A vlastně proč ne, není důvod zdržovat rozvoj tam kde to jde, jenom proto že důležitější úseky někdo dlouhodobě blokuje.
Co se týče problematických úseků, já bych šel ve vyjádření ještě dál, D3 spolu s D0 nebudou v současně naplánované podobě dokončeny vůbec. D0 povede (za pár desítek let) širokým obloukem daleko od Prahy a na D3 si odpůrci vydupou nějaký hybrid typu rozšíření současné I/3.
Bohužel máte asi pravdu
Presne, tam se proste pripravi neco na tema silnice I. tridy v Nemecku. Budou tam casteji predjizdeci pruhy v polich a obchvaty vesnicek, aby se tam dalo jet 90 vetsinu doby. D1 bude praskat ve svech, ale treba se soucasne uvolni diky D35.
V Evrope budeme za trotly, ze neumjme udelat 50 km dalnice u hlavniho mesta, ale to uz jsme stejne.
No Cesi budou dekovat Bohu, ze se aspon neco udelalo.
Za 20 let nekdo konecne napise poradny stavebni a liniovy zakon, takze se k 2060 i ten usek D3 postavi.
No otázka je jestli takhle nějak už I/3 nevypadá teď.
Popravdě myslím že se to zkusí uhrát na to, že po zprovoznění jihočeské D3 stoupne na I/3 tranzit a lidi z Miličína, Benešova a okolí prostě přeřvou ty lufťáky od Sázavy.
Já si tedy naopak myslím, že D0 bude buď v současné navržené trase, nebo nebude vůbec. Protože jestliže mají lidé bydlící v aktuální trase tu moc zablokovat stavbu, tak ji logicky budou mít i lidé bydlící 5 – 10 km dál od Prahy.
Proč si myslíte, že si to tito lidé nechají líbit a nezablokují to taky? To už mi přijde reálnější rozšíření středočeské I/3 na dálniční parametry, než D0 hluboko ve Středočeském kraji.
D0 v jiné než současné trase se nedostane do územních plánů, na to není a nebude páka. Proti současné trase je a odpor bude stále, takže bude boj kdo vyhraje, jestli potřeba okruhu a nebo pár lidí kteří na odporu mají své politické ambice. Je třeba si všimnout že největší odpor je od lidí co koupily/postavili v blízkosti okruhu v době kdy bylo jasné kudy povede plus lidé kteří by rádi zhodnotily v současné době bezcenné pozemky (typicky Suchdol).
legislativa je na straně těch obcí.
Čím dále bude D0 od Prahy, tím méně po ní bude jezdit aut a tím méně uleví vnitřnímu městskému okruhu v Praze. Širokým obloukem kolem Prahy by se ale mohla vést silnice typu I/16 mezi budoucí D7 a D8…to by smysl dávalo.
Je-li obchvat příliš dlouhý, stane se snadno nekonkurenceschopným pro část dopravy, která bude jezdit kratší trasou skrz…
To je stejné jako s D43 u Brna…pokud by vedla až kolem Veverské Bítyšky, tak po ní bude jezdit výrazně méně aut než ve variantě přes Bystrc.
To je minimálně dvojsečný. Čím blíž je okruh městu, tím větší vliv má na provoz ve městě, to je pravda. Ten vliv ale rozhodně nemusí být jenom pozitivní (odlehčení převzetím části stávající zátěže). Proti tomu stojí generování nový zátěže díky lidem, pro který najednou díky blízkému okruhu bude rychlejší jet autem než jinak. A ty jejich auta budou muset pojmout ulice a křižovatky mezi okruhem a místem jejich startu/cíle, bude to další tlak na parkovací kapacity (ať už přímo u cíle nebo na nějakým P+R a podobně)… Jednoznačný plus okruhu je fakt jen odvedení části (u dobrýho okruhu převážné většiny)… Číst vice »
Jo a na ten problém s délkou obchvatu a ježděním skrz existuje snadný řešení. Nemít průjezd skrz. Minimálně ne kapacitní a rychlej. Do centra města se nemá vyplatit zajíždět nikomu, kdo nemíří přímo tam. Jinak to v dnešní době, kdy řada lidí věří navigacím, který je klidně pošlou klikatejma pidiuličkama starýho města jen proto, že jim to vyjde o metr kratší nebo o sekundu rychlejší než po kapacitním okruhu, prostě nejde. Pokud se někdo potřebuje dostat autem do centra, má mít tu možnost (některé věci bez auta moc zařídit nejde). Ale systém ulic (jednosměrky, rozdělování ulic na strategickejch místech tak,… Číst vice »
Jenomže Praha ten kapacitní průjezd přes město, tedy městský okruh a radiály, rozhodně potřebuje. Čili minimálně tahle „zkratka“ přes město tu vždy bude.
Jestli jsou potřeba ty radiály všechny, co se kdy plánovaly je otázka. Každopádně i s nima by to nemuselo být tak hrozný, pokud by zmizela zkratka nejhorší – magistrála. A pokud bychom dokázali být dost odolný k nářkům, že na městským okruhu jsou zácpy a je potřeba ho rozšířit na aspoň pět pruhů každým směrem v celý dýlce. Nebo na něm adekvátně snížit rychlost. Aby to po vnějším vyšlo i při delší cestě o poznání rychleji. Plus minimálně těžkej tranzit se dá odklonit na vnější okruh i zákazem vjezdu nad x tun na ten městskej… Pak je tu taky možnost… Číst vice »
Kdo si myslíte, že vám stojí o vaše levičácký moudra.
Praha NENÍ rostlá centricky. Vemte si mapu a koukněte se na data, kdy se jednotlivé části staly městy či byly připojeny. Nebo rovnou Císařské otisky a kde je v nich magistrála.
A to je důležitější než současná situace? Kdy magistrála přetíná Prahu skoro přesně na poloviny, štrejchne i okraj historickýho jádra (který je, pravda, naštěstí kousek bokem od geometrickýho středu města, takže jím magistrála nejde rovnou taky napříč) včetně jednoho ze dvou nejvýznamnějších náměstí ve městě, vícepruhový, směrově rozdělený přivaděče k ní dost degradujou třetí nejvýznamnější náměstí ve městě a dělaj místo, kde skoro nikdo nechce bydlet, z lokality kousek od Vyšehradu… To fakt není místo, kde by příčetný město chtělo mít „skorodálnici“ která kolem sebe generuje spoustu nepřívětivejch prostor, kterejm se člověk chce radši vyhnout, maximálně jima co nejrychleji projet… Číst vice »
Podle mě je vaše představa hodně naivní. 1) Určitě nejsou potřeba všechny radiály co se kdy plánovali, ale kromě těch které už stojí, je potřeba dostavět minimálně radlickou, vysočanskou (až bude kam) a podle mě i postavit břevnovskou. 2) Třebaže jsem pro to, aby se po dostavbě MO magistrála výrazně zklidnila, je myslím zřejmé, že nezmizí úplně. Stejně bude v nějaké podobě potřeba pro místní obslužnost. 3) Stejně tak jsou potřeba i další sběrné komunikace mimo systém okruhů a radiál. A to opět především kvůli místní obslužnosti, ale například i pro případ uzavření MO nebo radiál. Těmi to město taky… Číst vice »
Podle mě zapomínáte na to, že ten MO bude o dost náchylnější na ucpání než ten vnější (pokud by byl dál od města) a tím pro tranzit riskantnější, i když nominálně by třeba rychlejší byl (jasně, tady počítám s tím, že řidič uvažuje a promýšlí si cestu dopředu a nejede slepě podle navigace, což je silný předpoklad). S potřebou sběrných komunikací (včetně jedné zhruba v trase dnešní magistrály) souhlasím, ale nemyslím si, že by měly mít víc než jeden pruh pro auta každým směrem. Nic jako 3 průběžné plus odbočovací na dnešní magistrále nebo dva průběžné na velké části nábřeží.… Číst vice »
+ D0, a je možné, že v rámci stávající legislativ se to nepostaví vůbec
proč? protože lidi se zajímají o průser, až když jim jezdí pod oknem