Pokračování dálnice D3 od Budějovic na jih má povolení, stavba začne na jaře

Vizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSDVizualizace dálnice D3 v úseku Třebonín - Kaplice. Pramen: ŘSD

U Budějovic vznikne největší dálniční staveniště v českých zemích, stavět se bude 30 kilometrů.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se může na jaře pustit do pokračování dálnice D3 dále na jih od Českých Budějovic. Ministerstvo dopravy v roli stavebního úřadu vydalo stavební povolení pro 8,6 kilometru dlouhý úsek Třebonín – Kaplice nádraží.

„Prakticky je již dokončena majetkoprávní příprava a probíhá výběrové řízení na zhotovitele stavby. Předpoklad zahájení stavby je březen či duben,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Předpokládaná hodnota stavební zakázky je 2,388 miliardy korun, hotovo má být v roce 2024.

U Budějovic tak vznikne zřejmě největší dálniční staveniště v českých zemích. Úsek Třebonín – Kaplice nádraží navazuje na aktuálně budovaný dvacetikilometrový dálniční obchvat Českých Budějovic, který je rozdělen na dvě části: Úsilné – Hodějovice (7,2 km) a Hodějovice – Třebonín (12,5 km). Staveniště se tak příští rok protáhne na téměř 30 kilometrů. A protože se otevření obchvatu krajského města kvůli potížím s tunelem Pohůrka zpozdí zhruba o dva roky, budou zřejmě všechny tři úseky otevřeny v roce 2024 zároveň.

K hranicím s Rakouskem pak budou zbývat už jen dva úseky. Stavebně zřejmě nejnáročnějším úsekem bude téměř 12 kilometrů Kaplice nádraží – Nažidla. Stavba mimo jiné zahrne dvě mostní estakády o celkové délce 1,5 kilometru. Stavba je naplánována na léta 2022 až 2025.

Současně by se měly stavět i poslední čtyři kilometry od Nažidel k hranicím. Motoristé by se pak po jihočeské dálnici měli dostat do Rakouska v roce 2025.

V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3 od hranic Středočeského a Jihočeského kraje k severnímu okraji Českých Budějovic. Celkem má dálnice měřit 170 kilometrů, její dostavba ve středních Čechách je ale v nedohlednu.

Tagy D3 dálnice ŘSD Třebonín - Kaplice nádraží
86 komentářů