Další odklad: Tunel odsune zprovoznění obchvatu Českých Budějovic do roku 2024

D3 u Budějovic. Autor Zdopravy.cz/Jan ŠindelářD3 u Budějovic. Autor Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zprovoznění dálničního obchvatu Českých Budějovic v úseku Úsilné – Staré Hodějovice se odkládá o další rok. Ředitelství silnic a dálnic

Zprovoznění dálničního obchvatu Českých Budějovic v úseku Úsilné – Staré Hodějovice se odkládá o další rok. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) původně avizovaný termín v roce 2022 už dřív prodloužilo o jeden rok, nyní počítá se zahájením provozu v roce 2024. Napsala to dnešní jihočeská příloha Mladé fronty Dnes (MfD). Za odklady jsou problémy u kilometrového tunelu Pohůrka, u kterého museli stavbaři kvůli agresivní spodní vodě změnit technologii stavby.

Celý úsek dálnice D3 Úsilné – Staré Hodějovice je dlouhý 7,2 kilometru. „Bohužel musíme konstatovat, že se zahájení provozu z důvodu problematiky tunelu Pohůrka zásadně zpozdí. Lze očekávat, že zprovoznění Pohůrky, a tím celé stavby, bude až v roce 2024,“ cituje MfD mluvčího ŘSD Jana Studeckého. „Zhotovitel nyní zpracovává realizační dokumentaci, na základě které se rozhodne o dalším postupu,“ doplnil mluvčí. Úsek staví sdružení firem Hochtief, Colas a M-Silnice.

Budoucí D3 Úsilné - Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Budoucí D3 Úsilné – Hodějovice, aneb obchvat Českých Budějovic.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

ŘSD už dřív oznámilo, že místo původně plánované výstavby tunelu pomocí takzvaných milánských stěn, kdy se zvlášť budují stěny, strop a podlaha, stavební firmy položí do jámy těleso, do kterého by se spodní voda neměla dostat. Podle informací ČTK je pravděpodobné, že stavební náklady stoupnou proti plánu až o 100 milionů korun. Dříve plánované náklady byly 5,28 miliardy korun.

Obchvat Českých Budějovic začali silničáři stavět na jaře 2019. Jeho druhou součástí je úsek Hodějovice – Třebonín dlouhý 12,5 kilometru, kde se počítá s náklady sedm miliard korun. Tunel Pohůrka se staví v nejnižším místě celé dálnice D3, podchází i Dobrovodský potok. Problémy s tunelem vysvětloval nedávno v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz šéf ŘSD Radek Mátl. Mluvil ale o zpoždění v řádu měsíců.

V provozu je teď 70 kilometrů dálnice D3, která má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Měřit by měla 170 kilometrů. Celá D3 z Prahy k hranicím by podle premiéra Andreje Babiše (ANO) měla být hotová do roku 2028.

ČTK

Tagy dálnice D3 obchvat Českých Budějovic ŘSD tunel Pohůrka
33 komentářů