Pokračování D6: Ministerstvo vydalo stavební povolení pro obchvat obce Krupá

Nový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vládyNový úsek dálnice D6. Foto: Úřad vlády

ŘSD by stavbu rádo zahájilo v prvním pololetí příštího roku a dokončilo v roce 2024

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka_S

D6 je nejméně potřebná dálnice. Silnice č.6 má malou intenzitu provozu- stejnou jako desítky jiných silnic 1.třídy. Od křížení se silnicí č. 27 by se měla stavět až po dokončení všech plánovaných dálnic. Tj. po dokončení D3, D11, D52, D55.
D6 navíc vede průtahem přes KV, tak je vlastně otázka, zda to všem tamním obyvatelům pomůže. Spíše jim to životní prostředí zhorší…

ABC

A to co tam teď přijede po I/6, přes ten průtah nejede?

PetrN

kompletní dokončení dálnice D6 a tím pádem rychlejší spojení vygeneruje přecejen novou poptávku a dopravu samotnou.. Jinak souhlasím s Jirkou, že intenzity na I/6 jsou velmi snesitelné a poračování D6 není akutně potřeba. To výčtu potřebných dálnic bych jednoznačně předřadil před všechny ještě D35 a D0. Na druhou stranu je zas dobře že se staví to co je připravené, kdybychom měli čekat s výstavbou ostatních dálnic až potom co se udělá D0 a D35 nebo středočeská D3 proti kterým jsou protesty a odvolání, tak se nepostaví nic…

ABC

no jasně, I/6 má malou intenzitu že prý ani není dálnice potřeba, ale když už bude, tak vygeneruje novou poptávku…

ABC

Jinak, I/6 má možná malou intenzitu, ale přesto pokud budete mít smůlu, tak se za vláčkem co vygeneruje jeden pomalý náklaďák potáhnete klidně od Krupý za Lubenec.

PetrN

o tom já nepochybuju.. ale to že jedete na kamionem kdoví jak dlouho není kritérium pro stavbu dálnice, podle tohoto kritéria bychom mohli mít dálnice všude.. příkladem můžou být o dost vytíženější I/43, I/50, I/38 kde se buď dálnice ani neplánuje, nebo je spíš ve stavu sci-fi…

PetrN

každá nová dálnice vygeneruje novou poptávku, někde víc, někde míň…

ABC

jasně. a až budou dalnice odevsaď všude, tak se na nich budou auta líhnout.

PetrN

děláte ze sebe zbytečně hlupáka.. Auta se líhnout nebudou, reálně aut už celkově moc nepřibývá, jen lidi s nimi najedou více KM a tím pádem roste provoz… jakékoliv nové rychlé spojení může znamenat to, že se už někomu vyplatí třeba pravidelně dojíždět za prací (když mu bude cesta trvat hodinu místo původní 1,5 hodiny), někdo třeba přesedne z vlaku do auta, nebo do dané lokality pojede na výlet, protože je to už časově přijatelně blízko…Jiný případ je letecká doprava, kde jde zas o cenu, s nástupem low-cost aerolinek se otevřely nové možnosti, když máte letenku za 10-20eur přes půlku Evropy,… Číst vice »

ABC

někdo třeba přesedne z vlaku do auta

no, to myslím případ trasy Praha – Vary fakt nebude :)))
že pojede na výlet – no a co? v případě zase nepojede na výlet jinam, takže jinde zase intenzita ubyde.

PetrN

jasně, přesednutí z vlaku do auta jsem myslel obecně, ne zrovna případ Praha-KV.. jo sice někde intenzita ubyde, ale ta dálnice vám obecně umožní ujet za stejný čas větší vzdálenost a tím pádem celkové vozo-kilometry narostou. Dálnice obecně stahují provoz z okolních silnic na sebe + generují novou poptávku…Počet aut už stoupat nebude, kdo auto potřebuje nebo chce, ten už ho většinou má, jen lidi budou jezdit více kilometrů a to způsobuje plošný nárůst intenzit

ABC

no ještě lepší, kdo teď jezdí do Varů tak se projede až do Chebu, jenom proto že za stejnou dobu zvládne ujet více? fakt dneska perly….

PetrN

já nepíšu hlavně o lidech co už v současnosti jezdí Praha-KV autem, pro ty se cesta prostě zrychlí a ušetří čas, který využije jinak a lépe (buď bude doma, nebo stihne nějakou aktivitu ke které využije třeba auto-návštěva, jiná zábava, atd…). Jde mi ale hlavně o novou poptávku a to funguje kdekoliv, nevztahujte to furt na Vary, ale tam to tak může také platit. Praha najednou bude časově dostupnější. Myslíte že kdyby mezi Prahou a Brnem nebyla dálnice, že by tam tolik lidí jezdilo denně i tak (na různá jednání apod.)? Ani omylem… Co třeba propojení D8 do Ústí? Jsou… Číst vice »

ABC

Proč bych to neměl vztahovat na Prahy – Vary když první argument byl jak se tím zhorší životní prostředí ve Varech kvůli průtahu D6. A v tomto případě, současný stav je sice místy a v některých časech voser, ale celkově to s dálnicí (která komplet ještě hezkých pár let nebude), není až takový rozdíl aby se tam pak začalo masově denně dojíždět. Komu se to vyplatí, dělá to už dnes.

Ondřej

Když už chcete někomu říct, že ze sebe dělá hlupáka, ujistěte se předtím, že ho ze sebe neděláte sám. Stačí pár kliknutí a uvidíte, mezi roky 2018 a 2019 přibylo jen v ČR 200 000 vozidel. Oproti tomu počet ujetých kilometrů v autech setrvale klesá, s výjimkou pár zemí.

https://www.acea.be/statistics/tag/category/vehicles-
per-capita-by-country
https://www.statista.com/statistics/452449/european-countries-number-of-registered-passenger-cars/
https://www.odyssee-mure.eu/publications/efficiency-by-sector/transport/distance-travelled-by-car.html

Frantisek

A my tu novou poptávku chceme, nebo co?

ABC

ne, my chceme žít na stromech

mirek

Takhle funguje indukce.

Kebab

Kompletní D6 především povede k tomu, že už se nebude jezdit do Varů přes Plzeň nebo po okreskách, ale pojede se ideální, nejkratší a bezpečnou trasou.

mirek

Z Prahy do Varů přes Plzeň nikdo rozumný nepojede. Co tam máte dál?

MLB

Není důvod to vázat na dokončení ostatních dálnic. Tam výstavba stagnuje z úplně jiných důvodů, než že se na druhém konci republiky postavil kousek D6.

BND 30

Tahle dálnice opravdu jiným stavbám práci ani kapacity nežere.
Ostatní výstavba stojí „na papíry“. A to všechny D Vámi uvedené.
Já to třeba beru tak, že i takovéto ne zcela důležité dálnice/stavby mají smysl v tom, že stavební firmy mají využití pro své kapacity. Což je plus do budoucna.

mirek

Stavební firmy jsou dnes na hraně kapacit, tj. pak chybí na důležitějších místech a stavby se neúměrně protahují, protože chybí lidi, chybí stroje…

Zbyněk

Smutná zpráva.
Další devastace krajiny, další prostor pro dopravní indukci.

kolemjdoucí

Proč devastace krajiny? Čím jí to ublíží?

Frantisek

Fragmentace, omezení vsakování vody, zahřívání. Dále hluk, emise (ano, ty z velké části přejdou ze stávající silnice; hluk i spotřeba s vyšší rychlostí rostou, o něco se ovšem sníží v případě plynulejšího provozu). Jen odpověď na otázku.

franzJosej

zajed do Sudet. tam uvidis devastaci vseho

Jiří Kocurek

Ano, bylo by lepší hnát veškerou dopravu přes náměsí ve Velké Bíteši a D1 zavřít. Doprava by poklesla. Dopravní dedukce. Má to jednu nevýhodu: Obyvatelé Velké Biteše by vás vzali na hůl.

Ondřej

Krajina je devastovaná úplně jinými věcmi. Dopravní stavby jsou zbytečně zdémonizované, jde jen o to je postavit rozumně.

mirek

A čím třeba? Kromě těžby uhlí.

Anonym03

Super, tak ještě začít stavět tu vrtku, která je směrem na Vary a do Německa potřeba jako sůl. Nevím, proč by se mělo investovat jenom do xy dálnic.

Frantisek

Protože jsou preferovány dálnice, tak už trať nebude potřeba, bohužel. Nebo chcete ještě více dopravy? Proč asi „nevychází“ efektivita pořádné tratě směrem na Liberec poté, co se bez počítání efektivity (natož nějaké celkové dopravní rozvahy) prostě postavila dálnice… Strakonice z Prahy už jedině autobusem, a i ten „koridor“ do Budějovic to bude mít těžké, zatím to naštěstí trochu zachraňuje odpor proti hluku nad dolní Sázavou.

MLB

Kdyby všechny dálnice postupovaly aspoň stejně jako tahle, bylo by to tempo celkem přijatelné… škoda, že to tak není 🙁

MartinS.

Stavba prvního úseku byla zahájena v roce 1979 a dokončení dálnice úsekem k hranici s Německem se očekává po roce 2027, takže 177 km za 50 let, tj. 3,5 km/rok. To zase není takové tempo:-)

Anonym03

To je dobrý, je to 10 metrů denně.

MLB

Dalekou minulostí nemá smysl se zabývat, tehdejší problémy a průtahy již nenapravíme. V současnosti (2015+) výstavba v této části republiky na naše poměry celkem odsýpá a to je podstatné…

Miloslav

tahle dálnice má výhodu v tom, že vede málo obydlenými oblastmi, takže když už se staví, tak celkem bez překážek a protestů……… Bohužel její dokončení jen zhorší situaci v Karlových Varech, které dálnice půlí v centru města, v nejnižším místě a tím zhoršuje ekologickou situaci lázeňského města. A obchvatem se nikdo nezabývá.

Jirka

Zase tak hrozné to nebude, protože tranzit na Německo tudy jezdit nebude. Na německé straně totiž nepokračuje žádná dálnice a prodloužení A70 se neplánuje. A co se dopravy v KV, tak například tady je nějaká studie:
https://www.kr-karlovarsky.cz/region/uzem_plan/Documents/Textova_cast.pdf

BND 30

No ono pokračování na německé straně má číslo B303. Do Marktredwitz má charakter rychlostní komunikace, za M-witz to vede v podobných parametrech ještě aspoň 15 km a k A70 už je to jen cca 25km, byť uznávám, že komplikovanějším terénem pod Ochsekopfem.
Po dostavbě by to byla zajímavá spojnice ZV.

franzJosej

kazdy nemecky mesto stejne jako Carlsbad ma neco jako dalnici kolem centra.

Frantisek

Obchvat to také úplně nezachrání. Nebo snad většina nesměřuje do samotných Varů? Chcete dálnici místo železnice, budou k vám jezdit auta místo vlaků. Vždyť je to tak jednoduché!

Jiří Kocurek

Železnice taky nestavět. Přinášejí dopravní indukci, kdy je pak potřeba zboží rozvést z nádraží. A protože ani školní jídelna vlečku nemá, tak se to děje po silnici. (sarkamus)

MartinS.

Tak jestli se jim to povede podle plánů, tak by v roce 2024 měli otevírat všechny 3 úseky v délce skoro 21 km až ke křižovatce s I/27. To by se mi líbilo, protože bych na chalupu dojel za nějakých 50 minut:-) Jen teda po dobu výstavby bude I/6 celkem nepoužitelná, jestli tam nevytvoří nějaké souběžné objížďky, protože 2x nájezd a 3x křížení. Ale když stavěli Řevničov a Krušovice tak se to povedlo, že se nejezdilo žádnými dalekými objížďkami. Stejně tak bude těžko použitelná II/229 z Rakovníka, když se Na Šustně má stavět MÚK.

Vašek

Dálnice je od slova daleko. Podle dálnic je u nás daleko 10 km. A ještě jednou daleko, daleko dřív než bude tento úsek stavby zahájen, podá Duha rozklad, který stavbu oddálí. Tak mě tak napadá jestli se ta dálnice nejmenuje od slova oddalovat.

Miloslav

dálnice je od slova DÁL NIC

Jiří Kocurek

Spoustalidí má problém pochopit, že některé věci se dělají postupně. Neradši by psotavili za jeden den zeď až do pátého patra a pak vymýšelli jak udělat stropy.

IBM

Ne tak rychle! Ještě nestačili opravit mapy od posledně…

Luděk S.

Stejně je fajn žít v zemi, kde se 10 km dálnice oslavuje, jako kdybychom přistáli na Marsu.

Rossec

Skromnost je dobrá vlastnost, někteří by ji potřebovali víc než sůl.

dizgrafyq

Kde a kdy byly prosím ty velkolepé oslavy. Vůbec jsem je nezaregistroval. Děkuji

Jakub (easydrink)

Kdy jste slavil? Mě to přijde jako informace o vydání stavebního povolení na úsek dálnice.