Pojízdná výstava dopravních podniků v libereckých ulicích. Nově po městě jezdí ostravské autobusy

Autobus Solaris Urbino 18 v barvách DPO v Liberci na zastávce Plátenická. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czAutobus Solaris Urbino 18 v barvách DPO v Liberci na zastávce Plátenická. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Pronajaté autobusy mají překlenout nedostatek vozidel způsobených prodloužením tramvajové výluky.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Škrpál

Liberecký DP měl na trati do Jablonce zastavit provoz, vytěžit z ní kovy, které by mohly být zajímavé pro firmu drogošrot a nakoupit nové busy a tramvaje.

Adam V.

Mně nákup ojetin nepřijde vůbec jako špatný nápad. Špatný nápad je nechávat je v původním barevném provedení, ale jinak je mnohem lepší jezdit něčím lepším, byť z druhé ruky, než něčím nepovedeným typu Tedom nebo SOR BN 12. Budapešť je v tom pěkným příkladem, ojetiny vždy projdou opravou určité úrovně (modernizace interiéru, nový nátěr,…) a tak se po Budapešti prohání desítky zánovních Citar, do kterých by člověk ani neřekl, že jsou z druhé ruky… Vše lepší, než Praha, kde se autobusy recyklují – DPP vyřadí SORku z roku 2009 a soukromý dopravce ji zařadí do provozu, protože ROPID ojetiny „zvenku“… Číst vice »

Fajgl Karlov

No i bus 734 v korporátním nátěru dpmlj nestál za moc, jízda z Bedřichova do cíle bylo peklo. Autobus narvaný jako v Inidii. Bez možnosti zakoupení jízdenky, řidička u sebe nemá lístky. Řidička zřejmě absolvovala rychlokurz řizení, do serpertýn jela jako kdyby nás ukradla. Tresnickou na dortu bylo projíždění zastávek lidem co by se již zřejmě nevešli – nechtěl bych tam stát, když další bus jede za 1,5h😂.

petr.kolar1

Proč mizí Mercedesy ze Schwerinu? (Už) u nich neplatí, že mercedesem mezi autobusy je Mercedes?

Adam V.

Platí, ale mají okolo dvaceti let, to už je trochu za hranicí životnosti…

petr.kolar1

Děkuji

Šimon

Tento měsíc do Liberce dorazily ještě 2 Crosswaye LE z Brna.

PvvS

Ex 7806 a 7807.

Igelkotten

Já se domnívám, že ke vtipům není moc důvod. DP se prostě choval tak, jak si mohl dovolit. Tím se nechci pouštět do hodnocení toho, co dělal dříve.

Jan Tichavský

Podobně to dopadlo v Ústí s trolejbusy. Ještě si několik 15Tr koupili z Budějovic, novější pak z Brna. Ten provoz se nějak udržet musí, když se výběrka na nové vozy z různých důvodu ruší a prodlužují. Ve Vilniusu je pak největší sbírka 14Tr na světě, půlku mají původní z výroby a druhá půlka jsou vyřazené české vozy. Akorát to na první pohled není poznat, protože mají všechny stejný nátěr.

Jiří Kocurek

A do Brna zase šly 21 Tr z Hradce i z Jihlavy.

Pája

Pro cestující je rozhodující, že DP provoz vpodstatě jakkoliv rozumně udrží. Původ, barvy, RZ, případně způsob pohonu naprostá většina cestujících nijak neřeší. Když jsem minulý týden cestoval s kolegyní busem MHD a zeptal se jí mezi řečí, na co podle ní jede, tak odpověděla – „no na naftu přece“. Sice ten konkrétní vůz DSZO je elektrobus Heuliez/Škoda, ale „to je fakt jedno, klima běží, jede na čas, je čistý a sedím“ Pronájem vozů nebo nákup ojetých běžní cestující neřeší.

panda

Ženská, co řekne, že autobus jezdí na naftu, není ženská.

M19

A co je? A co by měla říct, aby to byla ženská?