Pojízdná výstava dopravních podniků v libereckých ulicích. Nově po městě jezdí ostravské autobusy
Autobus Solaris Urbino 18 v barvách DPO v Liberci na zastávce Plátenická. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Pronajaté autobusy mají překlenout nedostatek vozidel způsobených prodloužením tramvajové výluky.
Liberecký DP měl na trati do Jablonce zastavit provoz, vytěžit z ní kovy, které by mohly být zajímavé pro firmu drogošrot a nakoupit nové busy a tramvaje.
Mně nákup ojetin nepřijde vůbec jako špatný nápad. Špatný nápad je nechávat je v původním barevném provedení, ale jinak je mnohem lepší jezdit něčím lepším, byť z druhé ruky, než něčím nepovedeným typu Tedom nebo SOR BN 12. Budapešť je v tom pěkným příkladem, ojetiny vždy projdou opravou určité úrovně (modernizace interiéru, nový nátěr,…) a tak se po Budapešti prohání desítky zánovních Citar, do kterých by člověk ani neřekl, že jsou z druhé ruky… Vše lepší, než Praha, kde se autobusy recyklují – DPP vyřadí SORku z roku 2009 a soukromý dopravce ji zařadí do provozu, protože ROPID ojetiny „zvenku“… Číst vice »
No i bus 734 v korporátním nátěru dpmlj nestál za moc, jízda z Bedřichova do cíle bylo peklo. Autobus narvaný jako v Inidii. Bez možnosti zakoupení jízdenky, řidička u sebe nemá lístky. Řidička zřejmě absolvovala rychlokurz řizení, do serpertýn jela jako kdyby nás ukradla. Tresnickou na dortu bylo projíždění zastávek lidem co by se již zřejmě nevešli – nechtěl bych tam stát, když další bus jede za 1,5h😂.
Proč mizí Mercedesy ze Schwerinu? (Už) u nich neplatí, že mercedesem mezi autobusy je Mercedes?
Platí, ale mají okolo dvaceti let, to už je trochu za hranicí životnosti…
Děkuji
Tento měsíc do Liberce dorazily ještě 2 Crosswaye LE z Brna.
Ex 7806 a 7807.
Já se domnívám, že ke vtipům není moc důvod. DP se prostě choval tak, jak si mohl dovolit. Tím se nechci pouštět do hodnocení toho, co dělal dříve.
Podobně to dopadlo v Ústí s trolejbusy. Ještě si několik 15Tr koupili z Budějovic, novější pak z Brna. Ten provoz se nějak udržet musí, když se výběrka na nové vozy z různých důvodu ruší a prodlužují. Ve Vilniusu je pak největší sbírka 14Tr na světě, půlku mají původní z výroby a druhá půlka jsou vyřazené české vozy. Akorát to na první pohled není poznat, protože mají všechny stejný nátěr.
A do Brna zase šly 21 Tr z Hradce i z Jihlavy.
Pro cestující je rozhodující, že DP provoz vpodstatě jakkoliv rozumně udrží. Původ, barvy, RZ, případně způsob pohonu naprostá většina cestujících nijak neřeší. Když jsem minulý týden cestoval s kolegyní busem MHD a zeptal se jí mezi řečí, na co podle ní jede, tak odpověděla – „no na naftu přece“. Sice ten konkrétní vůz DSZO je elektrobus Heuliez/Škoda, ale „to je fakt jedno, klima běží, jede na čas, je čistý a sedím“ Pronájem vozů nebo nákup ojetých běžní cestující neřeší.
Ženská, co řekne, že autobus jezdí na naftu, není ženská.
A co je? A co by měla říct, aby to byla ženská?